سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

برای زیباتر شدن در روز عروسی این نکات را رعایت کنید

برای زیباتر شدن در روز عروسی این نکات را رعایت کنید


آرایش شما در روز عروسی به مواد اولیه به کار رفته، داخل سالن بودن مراسم یا فضای باز بودن آن، رنگ لباس یا موارد دیگر مشابه همین لیست، وابسته است.

1 -ریملی را انتخاب کنید که ضد آب باشد، این نوع ریمل ها بادوام تر و در مقابل اشک مقاوم تر هستند. اگر شما ریمل های ضد آب را نمی پسندید، می توانید یک لایه ریمل معمولی استفاده کنید، سپس آن را با لایه نازکی از ریمل ضد آب بپوشانید.

2 – اگر جشن عروسی شما در فضای باز و روشن برگزار می شود، مشکی ذغالی، لاجوردی یا قهوه ای مایل به قرمز بهترین انتخاب برای خط چشم هستند، سیاه یا قهوه ای شاید خشک به نظر آید،

3 – اگر پوست روشنی دارید از سایه سفید برای های لایت خط ابرو در آرایش روز عروسی تان استفاده کنید، بسته به رنگ چهره می توانید از رنگ های گرم تر مثل رنگ های هلویی یا وانیلی به عنوان سایه استفاده کنید.

4 – اگر فاصله بین چشمان شما زیاد است، از آرایش غلیظ آنها خودداری کنید. با آرایش غلیظ فاصله چشمها بیش تر نمایان می شود.

5 – برای مشخص کردن ابرو از مداد همرنگ ابرو استفاده کنید.

6 – اگر چشم ها خسته و قرمز به نظر می رسد، از قطره چشم استفاده کنید. اما برندی را استفاده کنید که قبلا امتحان کرده اید که ناگهان به مشکل بر نخورید.

7 – سرخی گونه ها در آرایش عروس فراموش نشود. قرمز کردن گونه ها مثل لیفت کردن صورت است. برای پوست های روشن رنگ صورتی خوب جواب می دهد و برای پوست های تیره تر می توانید از رنگ گلی استفاده کنید.

8 – اگر چند روز قبل از عروسی لکه یا عارضه ای روی صورتتان ظاهر شد، به صورتتان دست نزنید. اگر آن را به حال خود رها کنید زودتر التیام می پذیرد. برای جوش هایی که ناگهان روی صورت می زنند، به متخصص پوست مراجعه کنید و از او تزریق کورتوزون بخواهید که موجب کوچک شدن سریع جوش می شود.

9 – برای آرایش کردن عروس بهترین نور، نور طبیعی است، اگر برایتان مقدور است میز آرایش را کنار پنجره قرار دهید. اگر به نور طبیعی دسترسی نداشتید، از یک لامپ پر قدرت استفاده کنید، بهترین پیشنهاد لامپ هالوژنی است.

10 -  برای قفسه سینه و گردن از پودر برنزه درست استفاده کنید. این کار موجب درخشندگی پوست شما در روز عروسی تان می شود و همچنین مطمئن شوید که پوست صورت با گردن و قفسه سینه زیاد متفاوت به نظر نرسد.

11 – از رژ لبی استفاده کنید که مقداری روشن باشد، لب های رنگ پریده یا استفاده از رژ لب قهوه ای موجب کم جلوه شدن شما در عکس ها می شود، به خصوص که شما سفید هم پوشیده اید. در آرایش روز عروسی تان اگر از رژ لب های تیره استفاده می کنید، حتما روی آن یک مقدار صورتی روشن بزنید و اگر از رژلب های روشن استفاده می کنید، حتما روی آن از رنگ قرمز گلی یا صورتی استفاده کنید.

12 – شما می توانید نرم ترین لب ها و زیبا ترین رژلب را داشته باشید، ولی اگر دندان های سفیدی نداشته باشید، نمی توانید لبخند بزنید، روش های بدون خطر زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد، یکی از آن ها را انتخاب کنید.


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:21 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

با توقعات بی جا در روابط زناشویی چه کنیم؟

با توقعات بی جا در روابط زناشویی چه کنیم؟


انتظارات بی مورد و غیر منطقی از عوامل مخرب رابطه زناشویی هستند. هر انتظاری که در حیطه رابطه زناشویی تعریف نشده باشد، شریک رابطه از آن بیزار باشد، آن را انکار کند و قادر به انجام دادن آن نباشد انتظاری بی‌جا و نامعقول است. تنها نتیجه این نوع توقعات خشم، عصبانیت و ناامیدی است.

در ازدواج، درخواست‌ها و توقع‌ها مشخص هستند. هیچ کس به کسی که دوستش دارد، نمی‌گوید « اگر من با تو ازدواج کنم خودم را بدبخت می‌کنم. با این حال بیا با من ازدواج کن ». حداقل انتظاری که در رابطه مشترک زناشویی انتظار دارید احساس خوشبختی و خوشحالی است. شما انتظار دارید احساس امنیت، قدردانی عشق را تجربه کنید دروغی نشنوید و آرامش داشته باشید. ازدواج پر است از انتظارات معقول و مناسب. این انتظارات برای همه تعریف شده اند و کسی آنها را انکار نمی‌کند.

منابع انتظارات ما
خواسته‌های ما، آنچه آن را مطابق میلمان می‌دانیم، دوستش داریم و می‌خواهیم به دستش بیاوریم منابع انتظاراتمان هستند. اگر به چیزی عادت کرده باشیم و یا به شیوه‌ای خاص و متفاوت تربیت شده باشیم اما همگی به یکسان رشد کرده‌ایم. یعنی طبیعی و مشابه هم هستیم و انتظارات معمول همه ما شبیه هم است.

آیا شما هیچ‌یک از این انتظارات و باورهای غیرواقعی را درباره زندگی زناشویی خودتان دارید؟ آیا این انتظارات در زندگی‌تان برآورده می‌شود؟

اگر این انتظارات برآورده نمی‌شود، به این دلیل است که این انتظارت و باورها به طور کلی غلط هستند. تنها شما نیستید که چنین انتظارات نامعقولی دارید بسیاری از زن و شوهرها با این مسایل روبرو هستند. اگر این باورها و انتظارات را تغییر ندهید، شانس داشتن یک زندگی زناشویی سالم را از دست می‌دهید، با این انتظارات شما نمی‌توانید مشکلات را حل کنید.

بیشتر آدم‌ها ایده‌ها و افکار خاص و غیر واقعی درباره عشق و ازدواج دارند و زمانی که نتوانند این افکار را با آنچه در واقعیت می‌گذرد، تطبیق بدهند دچار مشکل و اختلاف می‌شوند. بیایید افکار واقعی را جایگزین این تــــــوقعات غیر واقعی بکنید و نتیجه‌اش را ببینید.

انتظاراتی که اشتباه هستند
عشق یعنی مجبور نباشید از همسـرتان عذر خواهی کنید
آیا واقعا اینطور فکر می‌کنید؟ آیا هیچکس این برداشت را تایید می‌کند؟ بسیاری از ما بدون قصد قبلی حرف می‌زنیم و عمل می‌کنیم وحتی متوجه تاثیرات منفی و میزان آسیبی که به دیگری می‌زنیم، نیستیم.

حتی آدم‌های خیلی خوب هم می‌توانند بد عمل کنند. رفتارها و اظهارات ما ممکن است باعث کج‌فهمی دیگران شود. عذرخواهی و طلب بخشایش برای بهبود و سلامت یک رابطه لازم است. عشق یعنی اشتباهاتتان را بفهمید، مسئولیت پذیر باشید، عذر خواهی کنید و دیگران را ببخشید.

شما مجبور نیستید برای رابطه‌تان تلاش کنید
کسانی که سالهای طولانی است که ازدواج کرده اند، به شما خواهند گفت که رابطه نیاز به تلاش دارد. بهبود رابطه زناشویی تان را جز اولویت‌هایتان قرار دهید. رفتار و افکار عاشقانه، برنامه‌ریزی، آرامش و درک تفاوت‌ها، تلاش‌های شما برای رسیدن یک رابطه زناشویی سالم است. حفظ رابطه راحت نیست. عشق اساس کار است.

خوشحالی شخصی مهمتر از بودن در یک رابطه بدون عشق است
وقتی که در یک رابطه موفق هستید، «من» را از دست نمی‌دهید اما «ما» بیشترین کاربرد را دارد.

شما می‌توانید هر دوی این‌ها باشید فقط کافی است تلاش کنید راه حل مشکلات را در ازدواج با درک عمیق مشکلات و ریشه‌های آن پیدا کنید. همه مشکلات شما به ازدواج ربط ندارد و با ازدواج حل نمی‌شود. اگر اینطور است هرگز نباید تصمیم به جدایی بگیرید.
پیدا کردن راه‌هایی برای بیشتر دوست داشتن همسرتان و پرورش آن باعث خوشحالی خود شما می‌شود.

بحث کردن رابطه را خراب می‌کند.هیچ وقت نباید با همسرتان بحث کنید
ممکن است زن و شوهری به شما بگویند که ما هرگز با هم مخالفتی نداریم، اما برای همه اینگونه نیست. اشتباه است که فکر کنید شما و همسرتان در هیچ موضوعی با هم اختلاف ندارید. رابطه جنسی، مسایل مالی، فرزندان و بستگان شما بالاخره باعث برخی از اختلاف نظرها می‌شود.

اگر تلاش نکنید تا اختلافات را حل کنید، تنهایی و جدایی نتیجه طبیعی این رابطه خواهد بود. بحث کردن، سازش کردن و جستجو برای پیدا کردن راه حل اختلافات بهترین روش برای زن و شوهرهایی است که تلاش می‌کنند به هم نزدیک باشند.

همه مشکلات زناشویی را می‌توان حل کرد
بیشتر جر و بحث‌های زناشویی درباره موضوعات ثابت رابطه است. همه مشکلات حل نمی‌شوند. اگــــر یاد بگیرید درباره تفاوت هایتان با احترام حرف بزنید خوشحال خواهید بود.

زن و شوهر‌هایی که در مورد مسایل مالی با هم اختلاف دارند جر و بحث هایشان در مورد پرداخت قبض، قسط، خرج کردن و پس انداز است. آنهایی که در مورد شیوه‌های تربیتی کودک با هم اختلاف دارند در مورد هر موضوع کوچکی تربیتی درگیر هستند. تفاوت‌ها غیرقابل پیش بینی نیستند. زن و شوهر باید یاد بگیرند با حرف زدن درباره آنها از تفاوت‌ها عبور کنند.

زن و شوهر یک روح در دو بدن هستند و باید مثل هم به رابطه و زندگی نگاه کنند
زن و شوهر با دو شیوه متفاوت تربیت شده اند. . والدین هر کدام از شما شیوه تربیتی متفاوتی داشته اند، شرایط اقتصادی متفاوت، تعداد فرزندان، سلامت رابطه پدر و مادر و تفاوت فرهنگ و تحصیلات زمینه‌های پرورشی متفاوتی ایجاد می‌کند و این تفاوت‌ها در دیدگاه شخصی شما در مورد مشکلات، موضوعات، ایده‌ها و موقعیت‌ها تاثیر می‌گذارد.

شما شبیه هم نیستید تفاوت‌های شما هدیه است. یکی از رازهای زندگی شما کشف و شناخت همسرتان است. یادتان باشد که داشتن توقع و انتظارات زیاد خوب است اما آنها باید واقع‌گرایانه و عملی باشد.

خطر توقعات رنگارنگ
در بعضی از موارد توقعات متفاوت به خاطر تربیت‌های متفاوت است. فرض کنید شما در یک اصول خاص رفتاری تربیت شده باشید مثلا مادرتان همیشه خانه را مرتب می‌کرد، همه چیز در خانه شما سر جای خودش بود و همه اعضای خانواده از این روش پیروی می‌کردند اما همسرتان فردی است که با بهم ریختگی و آشفتگی بزرگ شده است. او هر روز که به خانه می‌آید کفش‌هایش را بی‌توجه جلوی در رها می‌گذارد، لباس‌هایش را تلنبار می‌کند کتاب‌ها و وسایل کارش را روی میز می‌ریزد و کار هر روز شما مرتب کردن آشفتگی‌های خانه است. مسلم است که بعد از مدتی خسته می‌شوید، غر می‌زنید، عصبانی می‌شوید و توهین می‌کند. مشکل اینجاست که انتظارات و توقعات شما با هم متفاوت است.

اگه یکی از شما ده و دیگری یک باشد مشکل چند برابر می‌شود. یکی از شما در این رابطه همیشه عصبانی است و دیگری مدام زیر فشار است. فردی که همیشه به او برای مرتب بودن گیر می‌دهید بعد از مدتی ممکن است واکنشی مشابه شما داشته باشد. چون او اصلا به این فکر نمی‌کند که نامرتب بودن مساله بزرگی باشد و از عصبانیت شما متعجب می‌شود.

مشکلات وقتی شروع می‌شود که شما توقعات متفاوتی با همسرتان داشته باشید چه کنید؟
وقتی یکی از شما در جایگاه 8 و دیگری در جایگاه 3 است.
1 – کسی که در جایگاه 8 ایستاده است می‌تواند کمی توقعاتش را پایین بیاورد
اگر چه همیشه این کار ممکن نیست اما این کوتاه آمدن به همسرتان این انگیزه را می‌دهد تا او هم چند قدم جایگاهش را بالاتر بیاورد. مثلا هر دوی شما توقعات خودتان را به پنج برسانید.

2 ـ  اگر چه همسرتان می‌تواند برای رسیدن به جایگاه هشت تلاش کند اما این کار فشار زیادی به او وارد خواهد کرد و او مضطرب، پریشان و نا آرام خواهد شد. او باید به جای این کار به همان جایگاه 5 برسد و شما را راضی نگه دارد.

3 – اگر نمی‌توانید این مساله را حل کنید، غر نزنید
اگر همسرتان از جایگاه سه بالاتر نمی‌رود، تلاش‌های شما باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. یاد بگیرید در همین موقعیت با هم زندگی کنید.

4 – هر تلاش برای تغییر و پیشرفت در این مسیر را تحسین کنید
اگر همسرتان همه تلاشش را می‌کند تا به جایگاه پنج برسد اما شما مدام غر بزنید، او از تلاش کردن دست بر می‌دارد. یادتان باشد این کار همسرتان را خسته می‌کند و وقتی بی‌توجهی شما را می‌بیند به راحتی از ادامه دادن دست می‌کشد.

5 – سازش کنید
موفقیت یک رابطه زناشویی در تلاش برای رسیدن به توافق است. یک حد وسط را پیدا کنید و هر دو برای رسیدن به آن تلاش کنید. شاید این حد وسط برای هر دو شما ایده آل نباشد اما برای کسی که تلاش می‌کند تا به خواسته‌های همسرش نزدیک شود خوب است.

6 – در مورد انتظارات متفاوتتان با هم حرف بزنید
دلایل‌تان را بیاورید. اگر همسرتان دلایل شما را بداند ممکن است برای تغییر تلاش بیشتری بکند. یاد بگیرید که چگونه احساسات و افکارتان را بیان کنید.

7 – از مشاور کمک بگیرید
دوست و آشنا نمی‌توانند به شما کمک کنند. از کسی کمک بخواهید که رابطه شما را از دور رصـــــد می‌‌کند. راه حل‌های مشاور را به کار ببندید.

8 – مطمئن شوید انتظارات شما غیر واقعی نیست
نباید همسرتان را به برآوردن خواسته‌هایی وادار کنید که او اصلا آنها را نمی‌پذیرد. ایده‌آل‌گرایی را کنار بگذارید.

منبع : روزنامه اطلاعات


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:21 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

به خانمم ابراز علاقه می کنم ، ولی او توجهی نمی کند ، چه کار کنم ؟

به خانمم ابراز علاقه می کنم ، ولی او توجهی نمی کند ، چه کار کنم ؟


یکی از مهم‌ترین نکات درباره ابراز محبت و دریافت آن، تفاوتهای زوجین است. در بسیاری از موارد یکی از زوجین به شیوه و روشی محبت می‌کند که خودش دوست دارد به آن شیوه دریافت کند. مثلا خانمی انجام کارهای خانه یا کدبانو بودن را محبت می‌داند در حالی که همسرش نیازمند محبت کلامی او است و یا مردی بیشتر کار کردن را اقدامی محبت آمیز به همسرش می‌داند اما همسر وی نیازمند گفت‌و‌گوی محبت آمیز و یا دریافت دیگر انواع محبت از جانب اوست.

راه دریافت محبت خود را مشخص کنید

قدم اول برای رفع چنین نقیصه‌ای این است که زوجین راه دریافت محبت خود را مشخص کنند؛ یعنی زوجین به صراحت و بدون پرده پوشی بیان کنند که به کدام نوع توجه و دریافت محبت نیاز دارند و ترجیح می‌دهند چگونه نیاز به محبتشان برآورده شود که البته لازمه آن خودآگاهی زوجین است. اما اشتباه رایج این فکر است که «چون همسرم مرا دوست دارد پس باید بداند دوست دارم که الان به من توجه کند» یا «همسرم بدون اینکه من به او بگویم باید بداند که چه زمانی به محبت نیاز دارم».در صورتی که بسیاری از زوجینی که یکدیگر را دوست دارند در مواقع زیادی از نیاز هم بی‌خبر هستند. در پیامک شما مخاطب محترم هم، این گونه بیان شده است که شما هر روز از محل کار تماس می‌گیرید و به همسر خود ابراز محبت می‌کنید والبته انتظار دارید که متقابلا همسرتان نیز با این شیوه محبتش را به شما ابراز کند. در صورتی که طبیعی است که همسر شما نتواند ذهن خوانی کند و نیت ضمنی این رفتار را دریابد. در این موقعیت بیان شفاف این نیاز مفید‌تر است. اشتباه ذهنی ما این است که گمان می‌بریم اگر این نیاز خویش را بیان کنیم بی‌ارزش می‌شویم.

مهر طلبی همسرتان را بشناسید

قدم دوم مشخص کردن میزان مهرطلبی زوجین است. میزان مهرطلبی و نوازش جویی افراد متفاوت و بسیار محتمل است که زوجین به یک میزان مهرطلب نباشند. افراد مهرطلب معمولا در صورت دریافت نکردن محبت مورد نیاز، احساس ناامنی می‌کنند و در برخی موارد دچار سوءظن و بدگمانی می‌شوند. چاره این مسئله نیز‌‌ همان بیان و شفاف سازی است.

خلاق باشید

قدم سوم استفاده از روش‌های متنوع در ابراز محبت است؛ توصیه می‌شود زوجین خلاقیت به خرج دهند و ابراز محبت را به شکل‌های متنوعی انجام دهند، روش‌هایی همچون نوشتن نامه، ارسال پیامک، یادداشت گذاشتن روی اشیای منزل و اتاق خواب، ارسال ایمیل و… می‌تواند نیاز به دریافت محبت را بیشتر ارضا کند.
ضمنا افرادی که مانند شما مخاطب محترم احساس بی‌مهری و کم توجهی بیشتری می‌کنند می‌توانند انتظارات و نیازهای خود را به صورت مکتوب نیز بیان کنند.

قدردان محبت همسرتان باشید

قدم چهارم قدردانی و تشکر از محبت و توجه همسر است. یکی از راه‌های شکل دادن رفتار اطرافیانمان قدردانی و تشکر از رفتارهای مثبت آن‌ها (هرچند که مقدار آن کم باشد) است. با این روش همسر شما کم کم متوجه می‌شود کدام یک از رفتار‌هایش چنین پاسخ مثبتی ایجاد می‌کند و آن رفتار را افزایش خواهد داد.

یک طرفه به میدان محبت نروید

قدم پنجم که مکمل قدم قبل است خودداری از مهرورزی یک جانبه و یک سویه (آن چنان که در پرسش شما دیدیم) است. معمولا این تصور اشتباه وجود دارد که «من محبت می‌کنم تا همسرم تغییر کند» یا «عشق من بالاخره او را عوض می‌کند». این باور نادرست است. محبت یکسویه و همیشگی کم کم نادیده گرفته می‌شود چرا که خاصیت سیستم روانی انسان این است که محرک‌های یکنواخت و تکراری را نادیده می‌گیرد.

در روزهای خاص بیشتر محبت کنید

قدم ششم و آخر نیز شناخت موقعیت‌ها و روزهای خاص نیاز به محبت و توجه بیشتر است. هر فردی در روزهایی از هفته و ماه به توجه و محبت بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال برخی مردان در شرایط کاری سخت، آسیب پذیر می‌شوند و یا برخی خانم‌ها در اوایل دوران قاعدگی نیاز به توجه و محبت بیشتر دارند. زوجین باید در خصوص این دوره‌ها و ایام خاص به یکدیگر آموزش و آگاهی بدهند و درباره انتظاراتشان از یکدیگر به توافق برسند.

منبع :  محمد حسن اشرف (روان‌شناس) / روزنامه خراسان


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:21 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

انواع عشق را بشناسید

انواع عشق را بشناسید


یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان عشق «اشترنبرگ» است، وی در سال (1987) در کتاب “قصه عشق” نظریه مثلثی عشق را بیان می کند.

به گزارش بروزترین ها به نقل از خراسان ؛ وی معتقد است که عشق دارای سه مولفه «میل، صمیمیت و تعهد» است. اشترنبرگ انواعی از عشق را بر اساس این سه مولفه مطرح می کند که در ادامه به برخی از آنان اشاره می کنیم:

عشق دوستانه: این عشق زمانی وجود دارد که میل و تعهد اصلا وجود ندارد ولی عامل صمیمیت در حد بسیاری حضور دارد. این نوع عشق اغلب در بین دوستان صمیمی دیده می شود.

عشق پوچ: در این عشق تعهد به صورت قوی وجود دارد اما از میل و صمیمیت خبری نیست. مثل زمانی که یک زوج تنها به خاطر فرزندان، با هم زندگی می کنند.

عشق خیال انگیز: این عشق در بین زوج هایی دیده می شود که میل و صمیمیت در آن ها زیاد است اما تعهد کمی در قبال یکدیگر دارند.

عشق شهوانی: میل جنسی در این عشق بیشتر حضور دارد. صمیمیت و تعهد نه این که وجود نداشته باشد اما در سطح بسیار پایینی وجود دارد.

عشق مشفقانه: در این عشق صمیمیت و تعهد شدید است اما کارکرد میل جنسی از بین رفته یا ضعیف است. این عشق را می توانید در بین زوج هایی ببینید که به مدت طولانی با یکدیگر زندگی کرده اند ولی جاذبه جنسی بین آن ها از بین رفته است.

عشق ابلهانه: در این نوع از عشق دو عنصر میل و تعهد در سطح بالایی وجود دارد ولی صمیمیت در آن بسیار کمرنگ یا ضعیف است.

فقدان عشق: در این نوع عشق نیز هیچ کدام از عناصر عشق حضور ندارند. ما این نوع رابطه را به طور روزانه با افراد عادی یا نه چندان نزدیک تجربه می کنیم.با این تعریف بد نیست کمی بیشتر تامل کنیم و ببینیم که عشقی که اکنون در حال تجربه کردن آن هستیم، از کدام نوع است.


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:20 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

هوش عشقی تان را بسنجید (تست)


درباره عشق چه فکری می‌کنید؟ آیا اسیر تصورات رؤیایی هستید که از شما یک همیشه عاشق و همیشه در عشق شکست‌خورده می‌سازد یا آنقدر گرفتار منطق شده‌اید که نمی‌توانید مهر کسی را به دلتان راه دهید؟ cccc. پس با خودتان صادق باشید و اولین جوابی که به ذهنتان می‌رسد را بدون رودربایستی علامت بزنید.\n\n

درست است که در آغاز آشنایی و عاشق شدنتان، گاهی با دیدنش تپش قلب می‌گیرید و هول می‌شوید اما این روال نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. با نزدیک‌تر شدن شما به هم، این هیجان جایش را به آرامش می‌دهد و با هر بار دیدن همسرتان، احساسی خوشایند وآرامش پیدا می‌کنید. پس اگر تپش‌های قلبتان آرام‌تر شد، نگران از دست رفتن عشقتان نباشید.

هوش عشقی تان را بسنجید (تست)

بعد از پاسخ دادن به تست به خودتان نمره بدهید

خیلی موافقم  =  صفر نمره
تا حدی موافقم  =  چهار نمره
مخالفم   =  هشت نمره
به شدت مخالفم  =  10 نمره

اگر نمره صفـر تا 30 گرفته‌اید

حتی یک لحظه هم صبر نکنید. شما به کمک اورژانسی نیاز دارید. هوش عشقی شما آنقدر پایین است که احتمالا تاکنون شکست‌های بسیاری را تجربه کرده‌اید و یک همیشه عاشق افسرده هستید. شاید به دلیل این بن‌بست‌ها دیگران را مقصر بدانید اما بهتر است از سرزنش دیگران دست بکشید و بپذیرید که به دلیل تصورات اشتباهتان، خودتان هم در ایجاد مشکلات سهیم بوده‌اید. اما کار شما برای ایجاد تغییر در ذهنیت و زندگی‌تان آسان نیست و گذشته از خواندن تمام توصیه‌هایی که در صفحات روانشناسی به شما می‌کنیم و تمام کتاب‌هایی که می‌خوانید، بهتر است از مشاوره منظم با یک روانشناس هم بهره ببرید.

اگر نمره 40 تا 59 گرفته‌اید

متاسفیم. ضریب هوشی شما به شکل خطرناکی پایین است و شما با این تفکرات، به خودتان و زندگی مشترکتان صدمه می‌زنید چراکه شما با مجموعه‌ای از تصورات آرمانی ازدواج می‌کنید و زمانی که با فردی ازدواج می‌کنید، نمی‌توانید همه آن تصورات را عملی کنید و به اندازه‌ای که به آن نیاز دارید، از او توجه دریافت کنید. شما یک فرد عاشق‌پیشه‌اید که برایتان فرقی نمی‌کند با چه کسی ازدواج کنید. هر کسی که وارد زندگی شما شود، می‌تواند عشق بی‌نهایت و بی‌حد و مرز شما را دریافت کند. بد نیست شما از کمک یک مشاور استفاده کنید و فکرتان را شخم بزنید. شما به تغییرات جدی‌ای نیاز دارید.

اگر نمره 69 تا 79 گرفته‌اید

ضریب هوشی شما بد نیست اما اشتباهاتی هم دارید که می‌تواند در درازمدت به زیان رابطه شما تمام شود. گرچه امروز رابطه موفقی دارید اما هنوز هم افکار کودکانه و رمانتیک شما گاهی برایتان تعیین تکلیف می‌کند. اما نترسید. کافی است باور کنید عشق حقیقی هم به تنهایی نمی‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند و شما برای خوشبخت بودن به مجموعه‌ای از دلایل و شرایط نیاز دارید که عشق و همسر، تنها بخشی از آن را تشکیل می‌دهند.

اگر نمره 80 تا 100 گرفته‌اید

به شما تبریک می‌گوییم. شما سرشار از هوش عاشقانه هستید و نسبت به زندگی خود دیدی واقع‌بینانه دارید. شما می‌دانید که عشق تنها، برای دوام یک زندگی کافی نیست و از اینکه تنها یک فرد، یعنی همسرتان نمی‌تواند دنیا را برای شما گلستان کند هم باخبرید. اگر هم در برخی از سؤالات نمره بالایی گرفته‌اید، نگران نباشید. شما می‌توانید برای تقویت ویژگی‌ها و افکاری که باعث دادن چنین پاسخی در شما شده‌اند، تلاش کنید.

منبع : مجله سیب سبز


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:20 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس : خوش چهره ترین زن جهان که هرگز مغرور نشد


این خانم زیبا عاشق بازی با پلی استیشن است و بازی مورد علاقه اش نبردهای خونین جنگی است و میگوید در این بازی به سطح حرفه ای رسیده است.گفته میشود او ستاره ای کاملا متواضع با رفتاری آرام و ملایم است و علیرغم موفقیت و چهره زیبایش به هیچ عنوان خودخواه و مغرور نیست و با روی باز از هوادارانش استقبال میکند.

عکس : خوش چهره ترین زن جهان که هرگز مغرور نشد

او یک بار به خاطر مشکلات حاد بینایی اش مورد عمل جراحی قرار گرفته است. وی اصالتا یک اوکراینی است و خانواده وی اقامت در امریکا را هنگامیکه او 7 ساله بود در یک قرعه کشی برنده شده اند.او از دوران کودکی تا به حال مبارزات زیادی داشته است.

عکس : خوش چهره ترین زن جهان که هرگز مغرور نشد

یادگیری زبان انگلیسی به قدری برای او سخت بود که دچار آسیب روانی شدیدی شد , به سختی با تضاد فرهنگی ایجاد شده بعد از مهاجرت کنار آمد.میلا کانیس هنرپیشه زیبا رو و جذاب هالیوودی که اخیرا با “اشتون کاچر” همسر سابق “دمی مور” رابطه برقرار کرده است از سوی مجله “پی پل” به عنوان جذابترین زن دنیا معرفی شده است.


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 

نظرتان راجب دخترانی با ساپورت تنگ و بدحجاب چیست؟

یا زیر پای شهر سست شده یا زیر پای اعتقادات ما. یا کسی دیگر برایش مهم نیست یا همه خود را به خواب خرگوشی زده اند. روزهاست که برخی از آدم های شهر رنگ و رو عوض کرده اند و آنطور که می خواهند زندگی می کنند نه آنطور که قانون و عرف برای آنان تعیین کرده است. این روزها سر بالا گرفتن در شهر کمی سخت شده چرا که حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم چشم بر لرزش دل ببندیم و بی اختیار تن به لرزشی ناخواسته ندهیم. این روزها در سایه بی تدبیری مسئولان فرهنگی که کم کم کوله بارشان را به مقصد خانه بسته اند و کاری به میز تصدی گریشان ندارند ” حجاب ” به فراموشی سپرده شده تا حجاب معقول و جامعه پسند جای خود را به ساپورت هایی تنگ و بدن نما بدهد غافل از اینکه این مهر سیاهی بر پرونده آنان که بر روی حقیقت چشم پوشیده اند و عطای ساعات آخر کار را به لقایش بخشیده اند ثبت خواهد شد. جالب تر از این که در ماه های اخیر دیگر خبری از گشت های به اصطلاح ارشاد نیست. گشتی هایی که تا چندی پیش حتی به تار مویی گیر می دادند و هم اکنون در برابر این ساپرت های تن نما خود را در پستویی پنهان کرده اند. این کم کاری این سوال را به وجود می آورد که آیا آشپز فرهنگی کشور چند نفر شده است که اینگونه ” آش ” تهیه شده برای حجاب گاه شور می شود و گاه بی نمک؟ در یادداشت پیش روی هدف اصلی زیر سوال بردن مسئولان نیست چرا که دیوار این آقایان چنان بلند است که دست ما به آنها نخواهد رسید و حتی پاسخی در خورد در برابر سوالات ایجاد شده در این حوزه را نمی دهند بلکه هدف همین مردمی اند که در کف خیابان ها هر روز رفت و آمد می کنند و برخی از آنها با همین پوشش به اصطلاح روشنفکرانه این سوال را در ذهن ایجاد می کنند که آیا اینجا ” ایران است “؟ شنا کردن بر خلاف جهت حرکت رودخانه همیشه سخت و طاقت فرسا بوده اما از زمانی که رودخانه فرهنگ کشور در حوزه حجاب دیگر جریانی را در خود نمی بیند و عملا به آبراهی که حتی عمق آن به یک وجب هم نمی رسد تبدیل شده حرکت برخلافش دیگر سخت نیست و هر کس هر طور و به هر نحو که دوس دارد می تواند بپوشد و بگردد و نهایتا اگر کسی به او بگوید بالای چشمت ابروست وی را به باد مشت و لگد بگیرد و آخر چند صد نفر برای وی ” به به ” و چه چه ” کنند که چه خوب بلایی سر آدم ” فضول ” آوردی. سوال ما از افرادی که با این نوع پوشش به دنبال خودنمایی در سطح جامعه هستند این است که آیا فرهنگ خانوادگی و نه فرهنگ عمومی جامعه، اجازه ورود نگاه های دریده به حریم شخصی آنان را می دهد؟ آیا این خانم های به اصطلاح ” مد پوش ” تا کنون صفحات جراید را ورق نزده اند و حوادث تلخ را نخوانند که به دلیل عدم کنترل غرایض چگونه رقم خورده است؟ مردانی که تنها به خاطر ظاهر یک خانم وی را دزدیده اند… چندین بار مورد تجاوز قرار داده اند …. و نهایتا جنازه سوخته وی را در گوشه ای از بیابان های شهر رها کرده اند. سوال دیگر از ساپرت پوش های گرامی این است که تا کنون چند نفر از آنان با خیانت رو به رو شده اند؟ تا کنون چند نفر از ساپرت پوش ها روابطی را شروع کرده اند که مردان آن سوی رابطه تنها به خاطر خواسته های جسمی به آنان گرایش پیدا کرده اند؟ تا کنون چند نفر از این دوستان شکست عشقی را تجربه کرده اند؟ تا کنون چند نفر از آنان مورد تجاوز روحی قرار گرفته اند؟ آیا عموما میزان آزار و اذیتی که به این افراد وارد می شود قابل مقایسه با آن دسته از بانوانی است که سطح پوشش عمومی و قابل قبول جامعه را رعایت می کنند؟ عموما کسانی که با لباس های بدن نما در سطح جامعه حضور می یابند در برابر این سوال که چرا این پوشش را انتخاب کرده اید این پاسخ را از آستین خود بیرون می آورند که ” پوشش مقوله ای شخصی است و به کسی ربط ندارد “. در پاسخ به این استدلال کودکانه باید گفت که هر کشوری در سطح جهان برای پوشش و نوع حضور در جامعه برای ساکنان خود حداقل هایی را در نظر گرفته است و این مقوله برای ایران نیز صدق می کند. زمانی پوشش افراد جنبه خصوصی می یابد که در چارچوب های دیوار شخصی شکل گرفته باشد ولی وقتی فرد در سطح جامعه حضور می یابد دیگر نوع پوشش او محوریت خصوصی بودن را از دست می دهد چرا که اینجا در برابر اذهان عمومی ظاهر شده و خود را در مقام مقایسه و اظهار نظر آنان قرار می دهد. سوالی که وجدانا طرفداران پوشش آزاد باید به آن، نه به ما و نه به مردم، بلکه به خود پاسخ دهند این است آیا خودشان واقف بر این هستند که با حضور این گونه شان در سطح جامعه افراد چه نوع برداشت زننده ای از آنها در ذهن می پرورانند؟ آیا کسی که خود را در یک جایگاه و مقام اجتماعی می بیند عموما می تواند قبول کند که هر ذهن هرزه ای برای وی شناسنامه ای جداگانه صادر کند و بر اساس آن هویتی جدید برای وی بسازد؟ منبع : جهان نیوز


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:17 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

توصیه‌‌‌ های جالب امام رضا برای زیبایی

توصیه‌‌‌ های جالب امام رضا برای زیبایی



ائمه اطهار علیهم ‏السلام آراستگی ظاهر را یک اصل مهم در روابط زناشویی زن و مرد دانسته و سفارشات آموزنده ای درباره زینت‏های مناسب برای آراستن خود داشته اند و همواره تأکید کرده اند که در این امر کوتاهی نشود.

توصیه به شستن موی سر و محاسن، شانه زدن موی سر، خوش‏بو کردن بدن با عطر، اصلاح سر و صورت، کوتاه کردن ناخن انگشتان، خضاب و رنگ کردن موی سر و صورت، زایل کردن موهای زاید بدن، سرمه کشیدن، روغن زدن به مو و مسواک زدن در همین راستا است.

درباره آراستگی و توجه به مرتب بودن ظاهر، ابو عبّاد می گوید: «امام رضا علیه‏السلام تابستان روی بوریا و حصیر می‏نشست و زمستان روی گلیم. هم‏چنین جامه‏های درشت و زبر می‏پوشید، ولی وقتی در برابر مردم ظاهر می‏شد، خود را می‏آراست».(1)

در روایات ائمه هدی بالاترین زینت و نهایت سعادت برای مرد، برخورداری از همسری شایسته، معرفی شده است. کلینی در فروع کافی این حدیث را از امام رضا(ع) نقل می کند: «عن ابی الحسن علی بن موسی الرضا قال ما افاد عبد و فائدة خیراً من زوجة صالحة اذا رآها سرّته و اذا غاب عنها حفظته فی نفسها وماله»(2) یعنی از حضرت رضا روایت شده که ایشان فرمودند:هیچ فایده ای به کسی نمی رسد بهتر از این که برایش بانویی باشد که نگاه کردن به او و مصاحبت با او موجب شادمانی همسر باشد و در غیاب شوهر امانت دار و حافظ حریم خویش و خانواده و اموال شوهر است.

بر خلاف تصوری که اکثر مردم دارند اسلام آرایش را مخصوص زنان نمی داند و هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد را دستور داده است که خود را برای همسرشا ن آرایش کنند .البته باید دانست که مشی ائمه (علیهم السلام) بر اعتدال استوار است و همواره ما را از افراط و تفریط نهی کرده اند.

از نظر امام رضا علیه السلام نظافت و آراستگی ظاهر و ایجاد جذبه وظیفه ای متقابل برای زن و مرد دانسته شده است. امام رضا(ع) می فرمایند: «لقد ترک النساء العّفة لترک ازواجهن التهیة لهُنّ ؛(3) چه بسا که بی توجهی مرد به آراستگی ظاهر سبب گردد که زن از پاکدامنی فاصله بگیرد.

در همین زمینه حسن بن جهم می گوید : دخلت علی ابی الحسن (علیه السلام) و هو مخضب بسواد. فقلت: جعلت فداک قد اختضبت بالسواد؟ قال: ان فی الخضاب اجراً . ان الخضاب و التهیئه مما یزید فی عفه النساء ولقد ترک النساءالعفه لترک ازواجهن التهیئه لهن ؛ ابن جهم می گوید: نزد امام رضا (علیه السلام) رفتم و او موهایش را رنگ سیاه زده بود. گفتم :فدایت شوم، با رنگ سیاه موهایت را رنگ کردی؟ فرمود: در رنگ آمیزی مو پاداش است. رنگ کردن موی و آمادگی (با آراستن ظاهر) از چیزهایی است که پاکدامنی زنان را افزون می سازد. زنان پاکدامنی ها را رها کردند چون همسرانشان خود را برای ایشان آماده نکردند.(4)

امام رضا (ع) همچنین در بیانی راهگشا در این زمینه تأکید فرموده اند: «من اخلاق الانبیاء التّنظُفُ ؛(5) پاکیزگی از خلق و خوی انبیاست» و ضمن آنکه گام نهادن در این قلمرو را توأم با ثواب می دانند، می فرمایند: زنان بنی اسرائیل از عفت و پاکی دست برداشتند و این مسئله هیچ سببی نداشت جز آن که شوهران آنان، خود را نمی آراستند. سپس آن حضرت افزودند: انّها تشتهی منک مثل الّذی تشتهی منها؛(6) ؛ زن هم از مرد همان انتظاری را دارد که مرد از او دارد..

در همین راستا امام رضا (ع) استفاده از عطر را باعث انبساط روحی دانسته می فرماید: «چهار چیز است که دل را باز می کند و غم را از بین می برد: عطر زدن، عسل خوردن، سوارى کردن و به سبزه نظر کردن!» و نیز در توصیه ای دیگر به مردم می فرمایند: « برای مرد سزاوار نیست که استفادی هر روزه از بوی خوش را ترک کند پس اگر نتوانست، یک روز در میان و باز اگر نتوانست، در هر جمعه خود را خوشبو سازد و هیچ گاه این عمل را رها نکند».


[ شنبه 92/5/26 ] [ 2:17 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر


بازیگران سریال مادرانه را بدون گریم در مراسم تقدیر از عوامل این سریال ببینید. شقایق فراهانی، مهدی سلطانی، عباس غزالی، هستی مهدوی فر و… از حاضرین در نشست تقدیر از سریال مادرانه در فرهنگسرای رسانه بودند.

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

  عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

عکس های دیدنی بازیگران سریال مادرانه بدون گریم در مراسم تقدیر

منبع : فارس


[ چهارشنبه 92/5/23 ] [ 10:11 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی در سریال آمریکایی و پرطرفدار میهن + عکس

نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی در سریال آمریکایی و پرطرفدار میهن + عکس


فصل سوم مجموعه پرطرفدار «میهن/ Homeland» از  بیست و سوم سپتامبر به نمایش درمی آید.

 نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی در سریال آمریکایی و پرطرفدار میهن + عکس

در این فصل بازیگران مهمانی نقش آفرینی خواهند کرد چون جوانا مارلین و نازنین بنیادی.بازیگران اصلی این مجموعه کلر دنیز، دیمیان لوئیس ومندی پتینکین است. در فصل جدید بازیگران دیگری هم ایفای نقش خواهند کرد چون ایمی مورتن،گری ویلمس،سام اندروود، تریسی لتس.

نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی در سریال آمریکایی و پرطرفدار میهن + عکس

عکس نازنین بنیادی

نازنین بنیادی بازیگر زن ایرانی در سریال آمریکایی و پرطرفدار میهن + عکس

عکس نازنین بنیادی

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی تباری است که سال گذشته در گزارش از مجله وینتی فیر ،خبر انتخابش برای ازدواج با تام کروز از سوی کلیسای ساینتولوژیست ها(پیش از ازدواج کیتی هولمز با تام کروز)نام او را بیش از پیش مطرح کرد.وی در کارنامه اش مجموعه « آناتومی گری » و فیلم سینمایی«مرد آهنین» را دارد. مجموعه «میهن» را هاوارد گوردون و آلکس گانسا می سازند.این مجموعه‌ی پرتماشاگر که در ژانر درام-تریلر است در میان منتقدان هم از محبوبیت برخوردار است.


[ چهارشنبه 92/5/23 ] [ 10:10 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 173
کل بازدیدها: 2175912