سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

سلنا گومز و خواهرش + تصاویر

سلنا گومز به همراه مادر و پدر خوانده اش برایان و خواهر کوچکش گریسی به پیک نیک رفتند.وی چندی پیش با هیجان زیادی در شبکه اجتماعی به دنیا آمدن خواهر کوچکش را به هوادارانش اعلام کرد و از هم اکنون به نظر می رسد ارتباط بسیار نزدیک خواهرانه با نوزاد کوچکشان برقرار کرده است.

سلنا گومز و خواهرش + تصاویر

عکس سلنا گومز و خواهرش

سلنا گومز و خواهرش + تصاویر

عکس سلنا گومز و خواهرش

سلنا گومز و خواهرش + تصاویر


[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس کودکی حمید سوریان + بیوگرافی


حمیدمحمد سوریان ریحانپور 26 ساله (زاده? 2 مرداد 1364 در شهر ری استان تهران)کشتی‌گیر 169 سانتی متری کشورمان در  وزن 55 کیلوگرم و دارنده? 5 مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و یک طلای المپیک 2012 لندن است. سوریان به همراه عبدالله موحد، طلایی‌ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران در مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شوند.

عکس کودکی حمید سوریان + بیوگرافی

زندگی ورزشی

حمید سوریان در سال 2001 دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن 46 کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال 1386 قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال 2005 سوریان 20 ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال 2006، در فینال روشن بایراموف را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. پس از آن سوریان مدال طلای خود را بار دیگر، در مسابقات جهانی 2007 باکو تکرار کرد. 2009، مدال طلای چهارم خود را پس از غلبه بر هاکان نیبلوم در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک به دست آورد. آخرین مدال طلای جهانی او ارمغان رقابت‌های 2010 مسکو است. 2 طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های 2007 و 2008 از دیگر دست‌آوردهای زندگی ورزشی سوریان است.

عکس کودکی حمید سوریان + بیوگرافی

المپیک پکن

حمید سوریان در المپیک 2008 پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.
بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو

حمید سوریان در رقابت‌های 2010 گوانگ‌ژو ناکام ماند و با 2 شکست در مسابقات وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های 2010 از دور مسابقات حذف شد. کارشناسان یکی از دلایل ناکامی او را کم کردن مکرر وزن و ضعف بدنی ناشی از آن عنوان کردند.

عکس کودکی حمید سوریان + بیوگرافی

المپیک لندن

سوریان سهمیه المپیک 2012 را در مسابقات گزینشی قزاقستان به دست آورد. در نخستین مبارزه خود در المپیک لندن، بعد از ظهر یکشنبه 15 مرداد 91 به وقت لندن با آرسن ایرالیف از قرقیزستان روبرو شد و توانست 1–3 او را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی پیتر موداس از مجارستان و در نیمه نهایی هاکان اریک نیبلوم از دانمارک را شکست داد.در فینال با شکست دادن روشن بایرامف از جمهوری آذربایجان در 2 وقت پیاپی و با اقتدار موفق شد مدال طلای 55 کیلوگرم فرنگی مردان المپیک 2012 را تصاحب کند. مدال طلای سوریان نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از 40 سال است. او پس از قهرمانی با پرچم ایران دور افتخار زدو مدالش را در روز تولد مادرش به او تقدیم کرد.


[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

زکات چیست؟ و چرا در قرآن بیشتر به زکات تأکید شده تا به خمس؟

زکات چیست؟ و چرا در قرآن بیشتر به زکات تأکید شده تا به خمس؟

زکات چیست؟ 

چرا در قرآن بیشتر به زکات تأکید شده تا به خمس؟
زکات به چه معنا است؟ چرا در قرآن بیشتر به زکات تأکید شده تا به خمس که شرایط عمومی‌‌‌تری دارد؟ آیا به این دلیل است که معنای زکات چیزی غیر از آن است که تا به حال می‌‌دانستیم؟ آیا دلیل دیگری دارد؟ اگر بگوییم در آن زمان، زکات نسبت به خمس عمومی‌‌تر بوده، پس این حقیقت که آیات قرآن برای تمامی دوران‌‌ها است از بین می‌‌رود! آیا اگر در قرآن بیان می‌‌شود «مؤمن واقعی کسی است که در حال رکوع زکات می‌‌دهد، پس کسانی که در حال رکوع زکات نمی‌‌دهند»؛ یعنی همه به جز حضرت علی(ع) مؤمن نیستند؟ از کجا مشخص می‌‌شود که آن انگشتر اهدایی همان مالی بوده که زکات نام گرفته در حالی‌که زکات به آن معنایی که ما می‌‌شناسیم، باید محاسبه و بعد پرداخت شود، پس چطور دقیقاً همان انگشتر، زکات مال شده است؟ چرا خمس یا قسمتی از آن نشده است؟ لطفاً با دلیل و مدرک و مرجع پاسخ دهید.
پاسخ اجمالی

«زکاة» در لغت، به دو معنا آمده است: یکى رشد و نموّ و دیگرى پاکى. کلمه «زکات» به سهمی اطلاق می‌شود که انسان مؤمن از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد، به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیرات و برکات را دارد، و موجب تزکیه و پاکى روح پرداخت کننده می‌شود.
معناى زکات به کار رفته در آیات کریمه قرآن گسترده است، در حالى‌که معناى خمس یک چیز بیشتر نیست. آیاتی که درباره زکات در قرآن کریم آمده است؛ همه مربوط به زکات واجب اصطلاحی فقهی نیست؛ بلکه زکات با معانی متفاوت و همراه با عناوین مختلف ذکر شده است؛ مانند زکات واجب، زکات به معنای انفاق و صدقه مستحبی، زکات به معناى پاکى. اگرچه اکثر آیات مربوط به زکات در مورد زکات مال – اعم از واجب یا مستحب- است. همچنین باید در نظر داشت که در صدر اسلام «زکات‏» در معناى لغوى (انفاق مال) به کار می‏رفته، نه در خصوص زکات‏ واجب‏.
اما باید دانست که هرکدام از این‌دو منبع اقتصادی و عبادی جامعه اسلامی، جایگاه ویژه خود را دارند و بر اساس مصلحت‌ها و منفعت‌هایی در مواردی واجب و در مواردی مستحب قرار داده شده‌اند.
پاسخ تفصیلی

اصل کلمه «زکاة» به معناى رشد و نموّى است که از برکت الهى در چیزهاى دنیوى و اخروى حاصل می‌شود.[1] کلمه «زکات» به سهم الهى که انسان مؤمن از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد، اطلاق می‌شود. به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیرات و برکات دارد، یا موجب تزکیه و پاکى روح پرداخت کننده می‌شود و یا از هر دو جنبه است؛ زیرا هر دو فایده در پرداخت زکات وجود دارد.[2] بنابراین، «زکات» در لغت، به دو معنا آمده است: یکى رشد و نموّ و دیگرى پاکى.[3]
بر اساس معنای لغوی و عام، هر چیزى زکاتى دارد. امام على(ع) می‌فرماید: «زکات بدن؛ جهاد و روزه گرفتن است. زکات جاه و مقام؛ بذل و بخشش، زکات جمال و زیبایى؛ عفت و عصمت خواهد بود. زکات سلطه و قدرت؛ نجات افراد اندوهگین، زکات شجاعت؛ جهاد فى سبیل اللّه است. زکات صحت و سلامتى؛ کوشش در اطاعت پروردگار و زکات پیروزى؛ احسان خواهد بود. زکات علم آن است که آن‌را نشر دهى و خود را به انجام آن وادار کنى … زکات قدرت؛ انصاف است…».[4]
زکات در قرآن

در قرآن کریم؛ آمدن «زکات» در کنار «صلاة» نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود. همراهى این‌دو به جهت اهمیت ویژه آنها است؛ زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامى از جایگاه خاصى برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بُعد اقتصادى و اجتماعى و … بسیار اهمیت دارد و ذکر زکات در کنار نماز نشانه جامعیت اسلام و همه جانبه‌نگرى دین مقدس اسلام است.
اما باید توجه داشت آیاتی که درباره زکات در قرآن کریم آمده، همه مربوط به زکات واجب اصطلاحی فقهی نیست؛ بلکه زکات با معانی متفاوت و همراه با عناوین مختلف ذکر شده است؛ مانند زکات واجب،[5] زکات به معنای انفاق و صدقه مستحبی،[6] زکات به معناى پاکى.[7]  اگرچه اکثر آیات مربوط به زکات در مورد زکات مال – اعم از واجب یا مستحب-[8] است.
همچنین باید در نظر داشت که در صدر اسلام «زکات‏» در معناى لغوى (انفاق مال) به کار می‏رفته، نه در خصوص زکات‏ واجب‏. علامه طباطبایی(ره) در ذیل آیه شریفه «إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ»؛[9] (بر اساس روایات متعددى از منابع شیعه و منابع اهل تسنن، این آیه شریفه در شأن امام على(ع) نازل شده است)، می‌گوید: «اگر مى‏‌بینید امروز وقتى زکات گفته می‌‌شود ذهن منصرف به زکات واجب شده و صدقه به ذهن نمی‌‌آید، نه از این جهت است که بر حسب لغت عرب صدقه، زکات نباشد، بلکه از این جهت است که در مدت هزار و چند سال گذشته از عمر اسلام، متشرعه و مسلمانان زکات را در واجب به کار برده‌‌اند، و گرنه در صدر اسلام زکات به همان معناى لغوى خود بوده است. و معناى لغوى زکات، اعم است از معناى مصطلح آن (زکات واجب فقهی)، و صدقه و انفاق مستحبی.

در حقیقت زکات در لغت، مخصوصاً اگر در کنار نماز قرار گیرد، به معناى انفاق مال در راه خدا و مرادف آن است، همان‌‌طور که همین مطلب از آیاتى که احوال پیامبران گذشته را حکایت می‌کنند به خوبى استفاده می‌شود، مانند این آیه که در باره حضرت ابراهیم و اسحاق و یعقوب می‌فرماید: «وَ أَوْحَیْنا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِیتاءَ الزَّکاةِ»[10] و راجع به حضرت اسماعیل می‌فرماید: «وَ کانَ یَأْمُرُ أَهْلَهُ بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ وَ کانَ عِنْدَ رَبِّهِ مَرْضِیًّا»[11] و درباره حضرت عیسى(ع) در گهواره می‌فرماید: «وَ أَوْصانِی بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ما دُمْتُ حَیًّا».[12] ناگفته پیداست که در شریعت ابراهیم و یعقوب و اسماعیل و عیسى(ع) زکات به آن معنایى که در اسلام است نبود.[13]
همچنین در قرآن می‌خوانیم: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى»،[14] و «الَّذِینَ لا یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ کافِرُونَ»،[15] و «وَ الَّذِینَ هُمْ لِلزَّکاةِ فاعِلُونَ»[16] و آیات دیگرى که در سوره‏هاى مکى و مخصوصاً سوره‏هایى که در اوایل بعثت نازل شده مانند سوره «حم سجده» و امثال آن. چه این سوره‌ها وقتى نازل شدند که اصولاً زکات به معناى معروف و مصطلح فقهی هنوز واجب نشده بود، و لابد مسلمانان آن روز از کلمه زکاتى که در این آیات است، چیزى می‌فهمیده‌اند، بلکه این آیه مربوط به زکات: «خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِمْ بِها وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ إِنَّ صَلاتَکَ سَکَنٌ لَهُمْ»[17] دلالت دارد بر این‌که زکات مصطلح یکى از مصادیق صدقه است، و از این جهت آن‌را زکات گفته‌اند که صدقه است، و چون صدقه پاک کننده است، زکات هم از تزکیه و به معناى پاک کردن است.[18]
در قرآن کریم با این‌که پرداخت زکات به عنوان یک واجب مالى مورد تأکید قرار گرفته، اما به طور مشخص موارد وجوب آن معیّن نشده است و موارد وجوب آن در روایات بیان شده است.

مقایسه زکات با خمس
پرداخت زکات و خمس و دیگر انفاق‌هاى واجب و مستحب، از تکالیف اقتصادی مسلمانان است. ادای این وظایف مالی، افزون بر آثار سازنده اخلاقى، نقش مهمى در توزیع و تعدیل ثروت میان افراد جامعه و برقرارى عدالت اجتماعى دارند. اما هر کدام از خمس و زکات از جهت موارد تعلّق، شرایط وجوب و مصرف با هم تفاوت دارند.
در فقه اسلامی؛ «خمس» عبارت است از یک پنجم اموال انسان که باید از درآمد و مازاد بر مخارج خود با شروط خاصى که در فقه بیان شده، پرداخت شود و آن حقّى است که خداوند براى پیامبر اکرم(ص) و امام معصوم(ع) قرار داده تا مستمندان از خاندان آن بزرگواران به جاى زکات مصرف و نیازمندی‌هاى خود را با آن تأمین کنند. خمس به دو قسم تقسیم می‌شود: نیمى از آن، سهم امام(ع) است که باید توسط حاکم اسلامى در مصالح اسلام و مسلمانان هزینه گردد و نیم دیگر آن، سهم سادات است.[19] خمس به مواردی با شرایط ویژه تعلّق می‌گیرد.[20]
در فقه اسلامى، زکات عبارت است از: حقّ واجبى که به بخشى از اموال برخی افراد غنیّ و ثروت‌مند جامعه تعلق می‌گیرد و باید به نفع فقرا براى صرف در مصالح عمومى پرداخت شود.[21] اغنیا با دادن زکات، از صفات زشتى مانند حرص و بخل (تا اندازه‌اى) پاک می‌گردند و اموالشان نیز با خیر و برکت دنیوى و اخروى، رشد و نموّ خواهد کرد. همچنین از دیدگاه فقها، اصل وجوب زکات از ضروریات و ارکان دین مقدس اسلام است.[22]
آثار زکات

زکات دارای آثار زیادی است؛ مانند این که امام علی(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «زکات، پُل اسلام است هر کس آن‌را بپردازد از پُل عبور کرده و هر کس آن‌را نپردازد در زیر آن پُل زندانى می‌شود، و زکات خشم پروردگار را فرو می‌نشاند».[23]
نتیجه

1?
 معناى زکات به کار رفته در آیات کریمه قرآن گسترده است، در حالى‌که معناى خمس یک چیز بیشتر نیست. اما هرکدام از این دو منبع اقتصادی و عبادی جامعه اسلامی جایگاه خویش را دارند و بر اساس مصلحت‌ها و منفعت‌هایی در مواردی واجب و در مواردی مستحب هستند.
2?
 درباره علت کثرت آیات زکات –واجب و مستحب- نسبت به خمس، می‌توان گفت: موارد مصرف زکات نسبت به خمس بیشتر است؛ لذا تأکید بیشترى بر مسئله زکات و پرداخت آن شده است؛ زیرا زکات، حکمی است که دایره مصرف آن، شامل تمام افراد جامعه اسلامی (و در برخی از موارد غیر مسلمانان) است و حتی انفاق و صدقات مستحبی شامل سادات هم می‌شود،[24] ولی دایره شمول مصرف خمس محدودتر است و شامل همه افراد جامعه اسلامی نمی‌شود، بلکه در مقابل زکات واجب که برای بنی‌هاشم حرام می‌باشد و آنها حق استفاده از آن‌را ندارند، بخشی از آن برای فقرا و مستمندان آنان اختصاص دارد و نیز سهمی از آن مخصوص امام(ع) است که در عصر غیبت فقیه جامع شرایط در رفع احتیاجات جامعه و هر کمک اقتصادی که رضایت امام مهدی(عج) در آن است، مصرف می‌کند.
درباره بخش مربوط به زکات دادن امام علی(ع) «زکات دادن حضرت علی(ع) در حال نماز»، سؤال 931 را مطالعه کنید.
[1]. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، تحقیق: داودی، صفوان عدنان، ص 380، دارالعلم‏، الدار الشامیة، دمشق، بیروت، چاپ اول، 1412ق.
[2]. همان، ص 381?
[3]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج 14، ص 358، دار الفکر للطباعة و النشر و التوزیع، بیروت، چاپ سوم، 1414ق.
[4]. محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 7، ص 46، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، 1408ق؛ ر.ک: لیثی واسطی، علی، عیون الحکم و المواعظ، محقق و مصحح: حسنی بیرجندی، حسین، ص 275، دار الحدیث، قم، چاپ اول، 1376ش.‏
[5]. بقره، 177: «نیکى (و نیکوکار) کسى است که به خدا، و روز رستاخیز، و فرشتگان، و کتاب (آسمانى)، و پیامبران، ایمان آورده و مال (خود) را، با همه علاقه‌اى که به آن دارد، به خویشاوندان و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه و سائلان و بردگان، انفاق می‌کند نماز را برپا می‌دارد و زکات را می‌پردازد و (همچنین) کسانى که به عهد خود -به هنگامى که عهد بستند- وفا می‌کنند و در برابر محرومیت‌ها و بیماری‌ها و در میدان جنگ، استقامت به خرج می‏دهند اینها کسانى هستند که راست می‏گویند و (گفتارشان با اعتقادشان هماهنگ است) و اینها هستند پرهیزکاران!»؛ توبه، 103: «از اموال آنها صدقه‌اى(به عنوان زکات) بگیر، تا به وسیل? آن، آنها را پاک سازى و پرورش دهى! و(به هنگام گرفتن زکات،) به آنها دعا کن؛ که دعاى تو، مای? آرامش آنهاست؛ و خداوند شنوا و داناست!».
[6]. روم، 39: «آنچه را به عنوان زکات می‌پردازید و تنها رضاى خدا را می‌طلبید (مایه برکت است و) کسانى که چنین می‌کنند داراى پاداش مضاعفند». منظور از زکات در این آیه هر گونه صدقه‌ای را شامل می‌شود؛ طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 16، ص 185، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ پنجم، 1417ق.
[7]. کهف، 81: «از این رو، خواستیم که پروردگارشان به جاى او، فرزندى پاک‌تر و بامحبت‏تر به آن دو بدهد!»؛ مریم، 13: «و رحمت و محبّتى از ناحیه خود به او بخشیدیم، و پاکى (دل و جان)! و او پرهیزگار بود».
[8]. ر.ک: «موارد تعلّق زکات واجب و مستحب»، سؤال 9422?
[9]. مائده، 55: «سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند همانها که نماز را برپا می‌دارند، و در حال رکوع، زکات می‌دهند».
[10]. انبیاء، 73: «ما وحى کردیم به آنان کارهاى نیک و نماز خواندن و زکات دادن را».
[11]. مریم، 55: «اسماعیل چنان بود که همواره اهل خود را به نماز و زکات توصیه می‏کرد و در نزد خداوند پسندیده بود».
[12]. مریم، 31: «و خداى من به من دستور داد که تا زنده‏ام نماز و زکات را ترک نکنم».
[13]. طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 6، ص 10، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ پنجم، 1417ق.
[14]. اعلى، 15: «به تحقیق رستگارى یافت آن که تزکیه کرده و به یاد خدایش افتاده نماز گزارد».
[15]. فصلت، 7: «آنان که زکات را نمی‏پردازند، و آخرت را منکرند».
[16]. مؤمنون، 4: «آنهایى که دستور زکات را انجام می‏دهند».
[17]. توبه، 103?
[18]. المیزان فی تفسیر القرآن، ج 6، ص 10 – 11?
[19]. ر.ک: «سهم امام(ع)»، سؤال 8419؛ «پرداخت خمس و اجاز? مراجع»، سؤال 690?
[20]. ر.ک: «چیستی خمس و موارد تعلق آن»، سؤال 19664?
[21]. ر.ک: مشکینی، میرزا علی، مصطلحات الفقه، ص 280 – 281، بی‌جا، بی‌نا، بی‌تا.
[22]. علامه حلّی، حسن بن یوسف، تذکرة الفقهاء، ج 5، ص 7 – 8، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، بی‌تا؛  محدث بحرانی، یوسف بن احمد، الحدائق الناضرة فی أحکام العترة الطاهرة، محقق و مصحح: ایروانی، محمد تقی، مقرم‌، سید عبد الرزاق، ج 12، ص 8، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ اول، 1405ق؛ امام خمینی، تحریر الوسیلة، ج 1، ص 311، مؤسسه مطبوعات دار العلم، قم، چاپ اول، بی‌تا؛ حسینی سیستانى، سید على، منهاج الصالحین، ج 1، ص 351، انتشارات دفتر حضرت آیة الله سیستانى، قم، چاپ پنجم، 1417ق.
[23]. «الزَّکاةُ قَنْطَرَةُ الْاسْلامِ فَمَنْ ادَّاها جازَ الْقَنْطَرَةَ وَ مَنْ مَنَعَهَا احْتَبَسَ دُوْنَها وَ هِىَ تُطْفِى‏ءُ غَضَبَ الرَّبِّ»؛ شیخ طوسی، الامالی، ص 522، دار الثقافة، قم، چاپ اول، 1414ق.
[24]. ر.ک: «موارد مصرف صدقه و حرمت دادن صدقه به سید»، سؤال 2981?


[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:50 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس دختر امیر قلعه نویی در کنار خواننده معروف

عکس دختر امیر قلعه نویی در کنار خواننده معروف


[ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:50 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

سه سوته جوش هایتان را از بین ببرید

سه سوته جوش هایتان را از بین ببرید



تا به حال شده که شب هنگام خواب ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند، در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. در این زمان نه‌تنها زشتی جوش آزاردهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید.

راه‌حل‌های اورژانسی وجود دارد که می‌تواند در این مواقع به کمک‌تان بیاید و شما را از شر آن جوش زشت خلاص کند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش‌ها کمی باعث خشکی بیش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتیجه کار را خراب‌تر هم کنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، کمی بیشتر ملاحظه کنید.

چطور قرمزی  جوش را یک شبه از بین ببرید
1 – قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.

2 – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.

3 – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.

4 – قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.

نکته :
مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

نمی‌گذارد جای جوش زخم شود
روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

یک شبه دانه‌های سرسیاه را از بین ببرید
1 – باید پوست‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه‌های سرسیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛به همین دلیل تمیز نگه‌داشتن پوست می‌تواند به پاک کردن دانه‌‌های سرسیاه کمک کند.

2 – با یک لایه‌بردار ملایم سلول‌های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول‌های مرده روی پوست هم می‌ تواند عامل ایجاد جوش و دانه‌های سرسیاه باشد.

3 – یک حوله را داغ کنید و روی این دانه‌های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می‌شود که دانه‌های سرسیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان‌تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه‌های سرسیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنید.

4 – نوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه‌‌‌ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می‌تواند التهاب ایجاد کند.

5 – در نهایت با یک کرم مخصوص دانه‌های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.

این محلول هم معجزه می‌کند
مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود.

روغن برخی گیاهان هم مفید است
راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن‌های تقطیر شده‌ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق‌العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ‌بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند. حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن‌ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی‌شود.

پزشکان چه دارویی تجویز می‌کنند
اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در کوتاه‌مدت چنین داروهایی می‌تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش‌ها کاهش می‌یابند.باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه کم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی‌آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند.

برای پوست‌های حساس از خمیر دندان استفاده نکنید
اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید 3درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می کشد.

این راه‌ها درمان قطعی نیستند
یادتان باشد که این راه‌ها نمی‌توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می‌توانند به طور خیلی موقت جوش‌ها و آکنه‌‌ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمی‌گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش‌ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و  نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده‌باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می‌کند.

راهنمای قدم به قدم برای یک شبه نابود کردن جوش‌ها
1 – مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است.

2 – یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و آن را هر یک ساعت حدود 15 تا 20 دقیقه روی جوش قرار دهید؛ البته حواستان باشد که هر وقت احساس درد کردید؛ یخ را بردارید.

3 – خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید،درجه حرارت سشوار را روی کمترین حد قرار دهید تا سردترین باد را داشته‌باشید. باید حدود 3 تا  5 دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید.حواستان باشد که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر گاه احساس کردید داغ شده‌است، کار را متوقف کنید.

4 – قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان‌‌های ژله‌ای هم برای این کار مناسب نیستند.

5 – صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید.

6 – حالا می‌توانید باقی‌مانده جای جوش را با کانسیلر یا هر نوع کرم‌پودر و ماده آرایشی دیگر بپوشانید.

منبع : مجله سیب سبز


[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:41 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های جالب کنکور سراسری 92

 

عکس های جالب کنکور سراسری 92

 کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

 

 کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

کنکور سراسری 92

عکس های جالب کنکور سراسری 92

منبع : تسنیم


[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:40 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چه خوابی کرده این آقا پسر وسط کنکور (عکس)



کنکور سراسری 92 در دانشگاه امیر کبیر تهران

چه خوابی کرده این آقا پسر وسط کنکور (عکس)


[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:38 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند


دیدار تیمهای فوتسال بانوان ایران و تایلند از سری مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن اینچئون با نتیجه 1 بر صفر به سود تیم فوتسال ایران به پایان رسید.

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتبال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتسال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتبال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتبال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتبال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتبال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند

فوتبال زنان ایران

عکس های مسابقه فوتسال زنان ایران و تایلند


[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:38 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

اس ام اس های جدید فلسفی و پندآموز 92

اس ام اس های جدید فلسفی و پندآموز 92


 هیچ کدام از ما با “ای کاش”، به جایی نرسیده‌ایم . . .

*** اس ام اس فلسفی ***

همیشه 25 درصد از یک سهم بزرگ
خیلی بهتر از 100 درصد از یک سهم کوچکه
( دیالوگ فیلم بیلیارد باز )

*** اس ام اس فلسفی 92 ***

یکی از بالاترین مدارجی که می توان به آن رسید
بی نیازی از تعریف و تمجید دیگران است . . .

*** اس ام اس جدید  فلسفی ***

بسیاری ترجیح می دهند بدبخت باشند، و مردم آن ها را خوشبخت بدانند
تا خوشبخت باشند و مردم آن ها را بدبخت بدانند . . .

*** اس ام اس پند آموز ***

موزیک ، تنها زبانی است که جمله طعنه آمیز وجود ندارد . . .

*** اس ام اس پند آموز 92 ***

تکیه بده
اما به شانه هایی که اگر خوابت برد سرت را زمین نگذارد . . .

به کدام اطمینان میکنید ؟
گوشی که شاید دروغ بشنود
یا
چشمی که همیشه حقیقت را خواهد دید . . . ؟

هرگز به خاطر از دست دادن چیزی در زندگی غمگین نباش
چرا که وقتی برگی از درخت می افتد ، برگی جدید آماده جایگزین شدن خواهد بود . . .

اگر توی ذهنتون کاری در نظر دارید
همین الان انجام بدید
گاهی اوقات
“بعد” ، میشود  ”هرگز” . . .

در زندگی به هیچ کس اعتماد نکن
آیینه با تمام یک رنگیش
دست چپ و راست را
به تو اشتباه نشان می دهد . . .

هواپیماهایی که روی زمین هستند را هیچ خطری تهدید نمیکند
اما برای این منظور ساخته نشده اند
گاهی اوقات برای رسیدن به هدف باید خطر کرد . . .

همه چیز به شما بستگی دارد
فردا ، روز تازه ای است که در آن اشتباهی وجود ندارد . . .

یک جمله کوتاه ولی ارزشمند
به قلب خودتون اعتماد نکنید
چون خود قلب در سمت راست نیست . . .

مردم می گویند، ” آدم های خوب را پیدا کنید و بدها را رها کنید.”
اما باید اینگونه باشد، ” خوبی را در آدم ها پیدا کنید و بدی آن ها را نادیده بگیرید. ”
هیچکس کامل نیست

نه عاشق بوده اند ، نه عاشق م? شوند
فقط شلوغش م? کنند
گنجشک ها??
که ?ک عمر از ا?ن شاخه به آن شاخه پر?دن
عادتشان است . . .

یکی از ذکرهای هفت روز هفته :
“مرنج و مرنجان”

بخشش کنید، اما نگذارید از شما سوء استفاده شود.
عشق بورزید، اما نگذارید با قلبتان بد رفتاری شود.
اعتماد کنید، اما ساده و زودباور نباشید.
حرف دیگران را بشنوید، اما صدای خودتان را از دست ندهید . . .

قلبت را آنقدر ازعاطفه لبریز کن که اگر روزی افتاد و شکست
همه جا عطر گل یاس پراکنده شود

“زمان” وفاداریه آدما رو ثابت میکنه نه “زبان” . . .

مرد ترین آدمهایی که تو زندگیم دیدم
اونایی بودن که بعد اشتباهشون گفتند :معذرت میخوام . . .

به چه می نازی ؟
مقصدت خاک است . . .

زمانی می آید که سکوت خیانت است . . .
(مارتین لوتر کینگ)

وقتی حرف راست میزنید
فقط انسان هایی از دستتان عصبانی می شوند
که تمام زندگیشان بر دروغ استوار است . . .

گاهی لب های خندان بیشتر از
چشم های گریان”درد”می کشند . . .

“پایِ “معرفت میاد وسط
“دستِ “خیلیا کوتاه میشه . . .

اگر به میهمانی گرگ میروی سگت را همراهت ببر . . .


[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:35 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چرا پشه بعضی‌ ها را بیشتر نیش می‌ زند؟ + چند راه حل برای فرار از پشه ها

چرا پشه بعضی‌ ها را بیشتر نیش می‌ زند؟ + چند راه حل برای فرار از پشه ها



شما هم می‌دانید که پشه‌ها بیشتر جذب برخی افراد می‌شوند و به نظر می‌رسد قسمت‌هایی از بدن را بیشتر دوست دارند، اما آیا می‌دانید چرا این گونه است؟ شما هم می دانید که پشه ها بیشتر جذب برخی افراد می شوند و به نظر می رسد قسمت هایی از بدن را بیشتر دوست دارند، اما آیا می دانید چرا این گونه است؟ این موضوع یکی از وسیع ترین تحقیقات در سال های اخیر بوده است.
بر طبق تحقیقات، هر نوع پشه، به یک چیز جذب می شود، برای مثال برخی پشه ها ممکن است جذب خون انسان شوند، در حالی که برخی دیگر تنها جذب خون حیوانات می شوند.
در متن زیر برخی از مواردی که پشه ها را جذب می کنند، نام می بریم:
1- دی اکسید کربن
دی اکسید کربن یکی از مهم ترین گازهای جذب کننده پشه ها می باشد و آنها می توانند بوی این گاز را از فاصله چهار و نیم متری احساس کنند. از آنجا که انسان با هر تنفس، مقداری دی اکسید کربن از بدن خارج می کند، پس تقریبا غیرممکن است پشه ها جذب انسان نشوند! هنگامی که یک پشه ماده، بوی دی اکسید کربن را احساس می کند، به صورت مارپیچی پرواز می کند تا خود را به منبع این بو برساند. پس با این توصیف، وقتی یک خانم باردار مقدار دی اکسید کربن بیشتری را دفع می کند، پس پشه ها بیشتر جذب او می شوند.

2- تحرک بدنی
پشه ها بیشتر جذب افراد دارای تحرک بدنی می شوند تا افراد کم تحرک. اگر یک فعالیت ورزشی انجام دهید، افزایش بازدم، تحرک، عرق کردن و گرمای بدن باعث جذب بیشتر پشه ها به سوی شما می گردد.

3- گروه خونی
پشه ها بیشتر جذب افراد با گروه خونی O می شوند. پشه بیشتر جذب گروه خونی فرد می شود تا بوی او.
اما این را باید گفت که هر دوی این ویژگی ها توسط یک ژن منتقل می شود، پس نمی توان با این گونه پشه ها مبارزه کرد.

4- بوی پا
یکی از بوهای جذاب برای پشه ها، بوی عرق پا می باشد. هنگامی که دی اکسید کربن با بوی پا ترکیب می شود، بسیاری از پشه ها را جذب خود می کند و بسیاری از بیماری ها نیز با همین پشه ها منتقل می شوند.

نکات لازم هنگام استفاده از مواد دور کننده حشرات

- معمولا مواد دافع حشرات، برای مدت 1 تا 5 ساعت موثرند و این بستگی به چندین عامل دارد، از جمله: نوع پشه، میزان تعریق فرد و مقدار سایش و خارش پوست.

- اسپری و مواد دافع حشرات را نباید روی چشم ها، بینی، لب، محل بریدگی و یا زخم پوستی، پوست آفتاب سوخته و نیز پوست حساس استفاده کنید و دور از این قسمت ها اسپری کنید و یا بمالید.

- این مواد را زیر لباستان نزنید.

- برای موثرتر بودن، به طور کامل و به طور مساوی، پوست خود را با این مواد بپوشانید.

- از این مواد دافع به نوزادان نزنید و آنها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

- شما می توانید این مواد را با آب و صابون از روی پوست خود بشویید.

برای دفع پشه ها چه نکاتی را باید رعایت کنید

1- عطرهای با بوی گل
هیچ مدرک علمی نشان نداده است که عطرها و یا لوسیون ها، پشه ها را جذب می کنند. اما پشه های ماده از شهد گل ها تغذیه می کنند و تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده که پشه های ماده جذب بوی گل ها می شوند.
بنابراین از عطرهای با رایحه گل مخصوصا در موقع غروب آفتاب خودداری کنید تا پشه ها در اطراف شما نباشند.

2- لباس با رنگ تیره
برخی از پشه ها به رنگ های تیره از قبیل مشکی، آبی تیره و بنفش پررنگ کشش بیشتری دارند. پس بهتر است در زمان غروب آفتاب، لباس های رنگ روشن از قبیل: سفید، زرد و یا سبز کم رنگ بپوشید تا از نیش پشه ها در امان مانید.

3- نوشیدن الکل
یک تحقیق نشان داد که الکل ممکن است پشه ها را جذب کند و هنگامی که فردی الکل می نوشد، پشه های بیشتری را به خود جذب می کند.

4- سیر و ویتامین B
گرچه توصیه شده که مصرف سیر و ویتامین B تمایل پشه ها را کم می کند، اما آزمایش هایی که انجام شده، این یافته را ثابت نکرده است. بنابراین بعید به نظر می رسد با خوردن سیر بتوانید پشه ها را از خودتان دور کنید. مصرف سیر زیاد دافع افرادی می شود که در کنار شما نشسته اند، نه دافع پشه ها!

 

منبع : تبیان


[ شنبه 92/4/8 ] [ 9:34 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 77
بازدید دیروز: 99
کل بازدیدها: 2177667