سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

این زن از اوپرا وینفری هم ثروتمندتر است + عکس

ژانگ شین یکی از بزرگترین شرکت های چین را با شوهرش اداره می کند و ارزش ثروت او را 3?6 میلیارد دلار تخمین زده اند و و نامش به عنوان هفتمین زن ثروتمند خودساخته در دنیا ثبت شده است ، او در طول انقلاب فرهنگی چین در فقر بزرگ شده بود.

ژانگ شین در فقر بزرگ شد و در سن 14 سالگی در کارخانه شروع به کار کرد ولی اکنون او ثروتمندتر از دونالد ترامپ، استیون اسپیلبرگ و اوپرا وینفری است.

ژانگ توسعه دهنده املاک و مستغلات چینی است و با ثروتی بالغ بر 3?6 میلیارد دلار هفتمین زن خود ساخته جهان شناخته شده و حتی دارایی او 800 میلیون دلار بیش از اوپرا وینفری است که به عنوان یک زن میلیاردر خودساخته در جهان مشهور شده است.

این زن از اوپرا وینفری هم ثروتمندتر است + عکس

نه تنها خود داستان زندگی ژانگ که از فقر به ثروت رسیده است آینه تمام نمای خود کشور چین است ، بلکه ژانگ بیشتر زمین های شهری مدرن این کشور را شکل داده است و اکنون لوگو شرکت او به نام (SOHO China) در کنار اکثر ساختمان های پکن دیده می شود.

این شرکت 18 شعبه توسعه دهنده در پکن داشته و بسیاری از آنها نشانگر ساختمان های شهری پکن هستند و به گزارش پرشین وی اخیرا تجارت خود را با خرید و ساخت 11 ملک در شانگهای توسعه نیز داده است.

دو تا از پروژه های پکن وی سال گذشته کامل شده و یکی دیگر تحت ساخت است و همگی آنها توسط یک خانم معمار معتبر عراقی به نام زها حدید طراحی شده که برنده جایزه پریتزکر است.

ژانگ 47 ساله درست پیش از انقلاب فرهنگی مائو تسه تونگ به دنیا آمد، زمانی که افراد تحصیل کرده ای نظیر پدر و مادرش به زمین فرستاده شدند تا “دوباره تحصیل” کنند. او با مادرش به پکن بازگشت ولی مجبور به تحمل فقر و سختی شدند.

این زن از اوپرا وینفری هم ثروتمندتر است + عکس

او در این باره گفته است:”من زمانی به دنیا آمده و بزرگ شدم که شهر بسیار آرام بود، نه ماشینی ، نه فرشگاهی، نه نوری ، نه ماشینی. مردم تنها سوار موتور می شدند.”

“به عنوان یک مهاجر جدید که تازه به هنگ کنگ وارد شده بودم در حالی که نه تحصیل، نه زمینه خاصی داشتم و نه حتی به زبان و لهجه محلی صحبت می کردم ، زندگی در هنگ کنگ بسیار سخت بود.”

در سن 14 سالگی او با مادرش به هنگ کنگ رفت و پنج سال را در یک کارخانه تولید اسباب بازی ، پوشاک و الکترونیک که دستمزد بسیار کمی می دادند، کار کرد و سعی میکرد درآمد خود را پس انداز کرده تا بتواند برای تحصیل به انگلستان برود.

پنج سال طول کشید تا ژانگ توانست پول بلیط هواپیما به مقصد لندن و همچنین کلاس زبان انگلیسی را جمع کند.او توانست بورسیه دانشگاه را برنده شده و در دانشگاه کمبریج اقتصاد بخواند و اولین شغل خود را در گلدمن ساکس نیویورک داشته باشد.

به جای آنکه زندگی راحت خود را در وال استریت ادامه دهد، به پکن بازگشت و همسر کنونی اش ملاقات کرد و با هم شرکت (SOHO China) را تاسیس کردند.

از زمان توسعه شرکت توسط ژانگ و شوهرش پن شی یی در سال 1995، شرکت آنها تبدیل به یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک و مستغلات تبلیغاتی با 56 میلیون فوت مربع در پکن و شانگهای شده است.

اگرچه داستان ژانگ فوق العاده است ولی جایگاه خاص او در چین منحصر به فرد نیست، چرا که بر طبق لیست فوربس 2013 از 24 نفر زن میلیاردر خود ساخته، شش تن از آنها اهل چین و به خصوص اهل هنگ کنگ هستند.

خانم ژانگ و شوهرش خانم ژانگ در شبکه اجتماعی چین به نام “ویبو” بیش از 5 میلیون هوادار دارد در آنجا عقاید و نظرات خود را درباره تجارت، امور جاری و معماری بیان می کند.

با وجود موفقیت مالی ، او خودش را زیاد درگیر ثروتش نکرده است و حتی می گوید پسر 14 ساله اش به دنبال کار در رستوران های مک دونالد بوده است ولی به خاطر سن کم او را قبول نکرده اند.

او می گوید:” از آنجا که ما شهرت داریم زندگی برای پسران من چندان ساده نیست. ما بسیار سعی داریم تا آنها زندگی معمولی داشته باشند. در مورد پول بسیار با آنها سختگیر هستم. تا زمانی که آنها درخواست نکنند به آنها پول نمی دهم. برای مثال اگربرای کارت غذا 100 یوان نیاز داشته باشند، من همان را به آنها می دهم و بنابراین آنها هرگز پول اضافی ندارند. ولی فکر می کنم هنوز هم نمی تواند با زندگی ما مقایسه شود.”

پرشین وی


[ شنبه 92/4/15 ] [ 10:10 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 94
بازدید دیروز: 99
کل بازدیدها: 2177684