سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

همین یک روز را زندگی کن…!

همین یک روز را زندگی کن...!


دو روز مانده به پایان جهان ، تازه فهمید که هیچ زندگی نکرده است . تقویمش پر شده بود و تنها دو روز خط نخورده باقی مانده بود .
پریشان شد و آشفته و عصبانی ، نزد خدا رفت تا روزهای بیشتری از خدا بگیرد .
داد زد و بد و بیراه گفت ، خدا سکوت کرد . آسمان و زمین را به هم ریخت ، خدا سکوت کرد . جیغ زد و جار و جنجال راه انداخت ، خدا سکوت کرد .
به پر و پای فرشته و انسان پیچید ، خدا سکوت کرد . کفر گفت و سجاده دور انداخت ، خدا سکوت کرد. دلش گرفت و گریست و به سجاده افتاد .
خدا سکوتش را شکست و گفت :
«عزیزم اما یک روز دیگر هم رفت . تمام روز را به بد و بیراه و جار و جنجال از دست دادی،تنها یک روز دیگر باقی است. بیا و لااقل این یک روز را زندگی کن. »
لا به لای هق هقش گفت: « اما با یک روز ! با یک روز چه کار می توان کرد !؟ »
خدا گفت : « آن کس که لذت یک روز زیستن را تجربه کند ، گویی که هزار سال زیسته است و آنکه امروزش را درنمی یابد ، هزار سال هم به کارش نمی آید .»
و آنگاه سهم یک روز زندگی را در دستانش ریخت و گفت : « حالا برو و زندگی کن .»
او مات و مبهوت، به زندگی نگاه کرد که در گودی دستانش می درخشید .
اما می ترسید حرکت کند ، می ترسید راه برود، می ترسید زندگی از لای انگشتانش بریزد .
قدری ایستاد…
بعد با خودش گفت : وقتی فردایی ندارم ، نگه داشتن این زندگی چه فایده ای دارد . بگذار این یک مشت زندگی را مصرف کنم .
آن وقت شروع به دویدن کرد زندگی را به سر و رویش پاشید ، زندگی را نوشید و زندگی را بویید وچنان به وجد آمد که دید می تواند تا ته دنیا بدود ، می تواند بال بزند ، می تواند پا روی خورشید بگذارد ، می تواند…
او در آن یک روز آسمان خراشی بنا نکرد ، زمینی را مالک نشد ، مقامی را به دست نیاورد اما …
اما در همان یک روز دست بر پوست درخت کشید . روی چمن خوابید . کفش دوزکی را تماشا کرد .
سرش را بالا گرفت و ابرها را دید و به آنهایی که نمی شناختندش سلام کرد و برای آنها که دوستش نداشتند از ته دل دعا کرد .
او در همان یک روز آشتی کرد و خندید و سبک شد ، لذت برد و سرشار شد و بخشید ، عاشق شد و عبور کرد و تمام شد .
او همان یک روز زندگی کرد
اما فرشته ها در تقویم خدا نوشتند :
« امروز او در گذشت ، کسی که هزار سال زیسته بود ! »


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 5:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن


کیت میدلتون ، دوشس کمبریج حضور یک کارگاه Sportaid ورزشکار در پارک ملکه الیزابت المپیک در اکتبر 18، 2013 در لندن، انگلستان.


عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون

عکس های جدید و جالب کیت میدلتون در حال والیبال بازی کردن

عکس  کیت میدلتون


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 5:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چشم فرزند آینده شما چه رنگی خواهد شد ؟

چشم فرزند آینده شما چه رنگی خواهد شد ؟


اگر چشم یکی از والدین قهوه ای و چشم دیگری آبی باشد رنگ چشم فرزند آنها چه رنگی خواهد بود؟

وقتی زوجی در انتظار تولد فرزندشان هستند، چنین سئوالاتی همیشه مطرح می شوداما پاسخ به این سئوالات به هیچ وجه ساده نیست. رنگ چشم انسان به سیستم پیچیده ژن ها و بسیاری چیزهای دیگر بستگی دارد.

رنگ چشم یک فرد ممکن است با رنگ چشم پدر و مادرش کاملا” متفاوت باشد اما اگر یک زوج هر دو چشمهای قهوه ای داشته باشند احتمال بسیار زیادی دارد که رنگ چشم فرزندانشان نیز قهوه ای باشد. در کل ژنهای ناقل رنگ چشمهای تیر تر معمولا” بر ژنهای ناقل رنگ چشمهای روشن تر غلبه می کنند. برای مثال ژن ناقل رنگ چشم قهوه ای معمولا” بر ژن ناقل رنگ چشم سبز غلبه می کند و ژن ناقل رنگ چشم سبز معمولا” بر ژن ناقل رنگ آبی برتری دارد . البته این تئوری همیشه درست نیست و گاهی استثنا نیز وجود دارد. برای مثال وقتی یکی از والدین رنگ چشم قهوه ای دارد و یکی دیگر از آنها رنگ چشم آبی دارد نمی توان صدرصد گفت که رنگ چشم فرزند آنها حتما” قهوه ای خواهد شد . علاوه براین ،تعدای افراد چشم آبی که پدر و مادر آنها رنگ چشمهایشان قهوه ای است خیلی بیشتر از افراد چشم قهوه ای است که رنگ چشم پدر و مادر آنها آبی است.

بنا به گزارش یک وب سایت مرجع، رایج ترین رنگ چشم دنیا رنگ قهوه ای است. آسیایی ها ،آفریقایی ها و آمریکایی های بومی معمولا” رنگ چشمهایشان مشکی است و اروپایی ها معمولا” چشمهای عسلی (ترکیب قهوه ای و سبز) دارند درحالیکه رنگ چشم اکثر مردم آلمان سبز است.

منبع : آفتاب


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 5:49 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

دختران را از آرایش حلال منع نکنید

دختران را از آرایش حلال منع نکنید


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه درسهایی از قرآن که در تلویزیون پخش می‌شود درباره “حقوق خانواده در اسلام” ، “محبت و اعتماد” ، “مقدار مهریه” ، “اداره و سرپرستی خانواده توسط مردان” ، “حکومت مردان در خانواده” ، “توجه اسلام به آرایش و آراستگی” و … سخن گفته است که یکی از آنها آرایش دختران جوان در خانواده و در مواقعی است که اسلام آن را حلال دانسته اما برخی از والدین با عقاید نادرست خود با این قبیل کارهای حلال مخالفت می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید قسمتهایی از این سخنرانی است.

آرایش دختران
آرایش زن چیست؟ زن ذاتاً دوست دارد آرایش کند. و این جزء ذات زن است. متأسفانه بعضی از این حاج‌خانم‌های پیرزن در خانه تا می‌بیند دخترش آرایش می‌کند، یا عروسش، (خنده حضار) یک تعبیرات زشتی می‌کند. خانم! تو پیری؟

خجالت نمی‌کشند، طوری نیست خجالت نکشند. مگر می‌خواهد بیرون برود خودش را نشان جوان‌ها بدهد. خودش را آرایش می‌کند. ما زن داریم دو لیتر گریه می‌کند برای امام حسین(ع). اما اگر بفهمد پسرش با عروسش یک بستنی خورده کودتا می‌کند. (خنده حضار) روضه هفتگی، ختم انعام، ختم قرآن، همه‌ی دعاها و نمی‌دانم «امن یجیب» مهرش، جانمازش اندازه‌ یک بقچه‌ی حمام است. اما اگر بفهمد که این مثلاً با عروسش رفته فرض کنید حالا بگردند، دری وری می‌گوید. زن نژادش این است.

شما یاد بگیرید از امیرالمؤمنین(ع)، با غلامش رفتند پیراهن بخرند، پیراهن قشنگ را داد به غلامش، گفت: آقا من قنبر غلام هستم. فرمود: مگر جوان نیستی؟ خوب جوان دوست دارد شیک بپوشد. سر به سر بچه‌ها نگذارید. در آرایش حلال، وقتی به آرایش حلال گیر دادی، آنها سمت آرایش حرام می‌روند. خیلی از گیرهایی که می‌دهند اینها ضررش به خودشان برمی‌گردد.

بعضی از جوان‌ها تا حالا چند مورد آمدند، به من گفتند: حاج آقای قرائتی من به خاطر شما یک سیلی خوردم. گفتم: چرا؟ گفته: من می‌خواستم آن کانال فوتبال ببینم، پدرم گفت: آن کانال قرائتی را ببینیم. من هی زدم فوتبال، او هی زد قرائتی! آخرش یک سیلی به من زد. من از همه‌ اینهایی که از پدرشان یا پدر بزرگشان کتک خوردند، معذرت می‌خواهم.

(خنده حضار) آخر این قرائتی تحمیلی درست نیست. اسلام گفته آزادی، حتی اگر آمدی پشت سر این آقا نماز خواندی، رکعت دوم آزادی! قصد فرادی کن برو. اصلاً نماز مغرب را خواندی، نماز عشا را آزاد هستی، رها کن برو. اسلام به ما آزادی داده است. اگر ما به حلالها قناعت کنیم، همه‌ی مردم مسلمان میشوند. گیر اینکه بعضیها اسلام به آنها سنگین است، در همین نماز جمعه دیروز، نماز جمعه گذشته رفتیم، به ما گفتند: بین دو نماز صحبت کن. گفتم: سخنرانی بین دو نماز گروگان گیری است. گفت: فرار می‌کنند. گفتم: خوب فرار کنند. مگر میخواهی مردم را اسیر کنی؟ کم حرف بزن، خوب حرف بزنی فرار نمی‌کنند، حالا فرار هم کردند، کردند.

توجه به دستورات دین، نه سلیقه‌های شخصی
ما مثل بت پرست‌ها در بعضی کارها هستیم. بت پرست‌ها با دست خودشان یک بت می‌تراشیدند، راستش گریه می‌کردند. قرآن می‌گوید: «أَ تَعْبُدُونَ ما تَنْحِتُونَ» (صافات/95) با دست خودت سنگ تراشیدی حالا راستش گریه می‌کنی؟ ماهم با دست خودمان آداب و رسوم را درست کردیم، خودمان در آداب و رسوم خودمان ماندیم.

آرایش یک ارزش است. دختر و پسرها در آرایش حلال نباید مزاحم داشته باشند. مثل اینکه یک کسی شوهرش مرده اسلام گفته چهار ماه و ده روز فاصله بگیرد. بعد از چهار ماه و ده روز، قرآن آیه دارد می‌گوید: اگر خانم خواست عقد کند، کسی حق ندارد جلوی او را بگیرد. آیه‌ قرآن است. متن قرآن است. زن بیوه! خواهند گفت عجب زن بی‌حیایی بود. چه زود شوهر کرد. تو که می‌گویی: فلان زن بی‌حیا است، قطعاً غیبت کردی و گناه کبیره کردی. تو گناه کبیره کردی که گفتی فلانی بی‌حیا است. اما او ثواب کرد. این خانم به هوای… نه خواهند گفت: این به شوهر اولش وفادار نیست. چه کسی گفت: معنای وفا یعنی عقد نکن؟ چه کسی گفت: عقد نکن.

زنان بیوه یک چیز غلطی در سرشان است. می‌گوید: من می‌خواهم وفادار باشم. چون می‌خواهد وفادار باشد، ازدواج نمی‌کند. اصلاً قاطی کرده والله نمی‌دانم قاطی کرده، اینها جزء دین نیست. جزء لغت نیست. جزء قرآن نیست. بالاخره حالا من 50 سال است دیگر آخوند هستم. 15 سالگی آخوند شدم. حالا 65 سالم است. بعد از 50 سال آخوندی، 32 سال برای شما حرف می‌زنم.

وفا این نیست که انسان ازدواج نکند. تقوا این نیست که انسان برای شوهرش آرایش نکند. به خانم می‌گوییم: آخر این چه قیافه‌ای است؟

یک مردی در کوچه می‌دوید. گفتند: کجا می‌دوی؟ گفت: می‌روم خانه زنم از عروسی می‌آید، چون تا از عروسی می‌آید، لباس‌های خوبش را کنار می‌گذارد و آشغالهایش را خواهد پوشید. من می‌خواهم یک لحظه‌ای که لباسش را می‌کند، من هم یک نگاهی به این لباس بکنم. خوب این چه، کجایش مثلاً چرا چنین است؟ که مرد باید بدود، آرزو، آه بکشد که یکبار هم… هرچه آرایش دارید «وَ لا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِن» (نور/31)‏ آرایش مخصوص زن است. بیرون خانه آرایش نباشد.

حدیث داریم پیغمبر برای خانم‌هایش آرایش می‌کرد. پولی که پیغمبر برای عطر می‌داد بیش از پولی بود که برای غذا می‌داد. زن و شوهر باید چطور باشد؟ قرآن می‌گوید: «هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ» (بقره/187) در این «هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ» چند تا نکته است، من برای شما بگویم.


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 5:48 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

به حج برویم یا به فقرا کمک کنیم ؟

به حج برویم یا به فقرا کمک کنیم ؟


حج را می توان یکی از مهمترین و با شکوه ترین رویداد های مهم در جهان اسلام نام گذاری کرد چرا که مسلمانان با عقاید مختلف از سراسر جهان به سرزمین حجاز می آیند تا با اتحادی غیر قابل وصف زیباترین عبادات را شانه به شانه و در صفوف به هم پیوسته انجام دهند.

حج تمرینی است برای دوری از گناه و معصیت در زندگی ،تمرین و یادآوری بزرگی است که بهترین توشه انسان تقوی و پرهیزگاری است و تمرینی است برای برادری و اتحاد در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن مجید، چنانچه خداوند متعال می فرماید:

«الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَّعْلُومَاتٌ فَمَن فَرَضَ فِیهِنَّ الْحَجَّ فَلاَ رَفَثَ وَلاَ فُسُوقَ وَلاَ جِدَالَ فِی الْحَجِّ وَمَا تَفْعَلُواْ مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللّهُ وَتَزَوَّدُواْ فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ یَا أُوْلِی الأَلْبَابِ: حج در ماههاى معینى است پس هر کس در این [ماه]ها حج را [برخود] واجب گرداند [بداند که] در اثناى حج همبسترى و گناه و جدال [روا] نیست و هر کار نیکى انجام مى‏دهید خدا آن را مى‏داند و براى خود توشه برگیرید که در حقیقت بهترین توشه پرهیزگارى است و اى خردمندان از من پروا کنید». «بقره:197»

در این نوشتار قصد داریم به یک سوال مهم و اساسی پیرامون مسئله حج پاسخ دهیم ،سوالی که با فرارسیدن موسم حج ممکن است در اذهان برخی از افراد خطور کند و پاسخ به این سوال می تواند اهمیت موضوع حج را به خوبی تبیین کند.

سوال :
اگر در سایت ها و وبلاگ ها و شبکه های مجازی جستجویی اجمالی داشته باشید،متوجه خواهید شد که مطالب متعددی پیرامون مخالفت با حج نوشته شده است که همگی حکایت از ترک این فریضه الهی دارد و از مسلمانان به دلائل مختلف خواسته شده است که این تکلیف الهی را ترک کنند.

از جمله ادله ای که در میان این استدلالات زیاد به چشم می خورد،این است که چرا هزینه های کلانی که برای حج خرج می شود را صرف رفع مشکلات در داخل از کشور نکنیم؟چرا حاجی ،هزینه سفر خود به  سرزمین وحی را صرف رفع گرفتاری از یک خانواده بی بضاعت ویا تهیه جهیزیه برای یک دختر جوان نمی کند و این شعر را نیز در استدلالات خود استفاده می کنند که:

دلخوش از آنیم که حج میرویم
غافل از آنیم که کج میرویم
کعبه به دیدار خدا میرویم
او که همینجاست کجا میرویم
حج به خدا جز به دل پاک نیست
شستن غم از دل غمناک نیست
حال سوال این است که
1- چون خدا در همه جا وجود دارد ما باید حج را ترک کنیم و به سرزمین وحی نرویم؟

2- آیا داشتن دل پاک و بی توجهی به فرامین الهی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی کفایت می کند؟

3- آیا بهتر نیست که هزینه حج را برای رفع فقر در جامعه استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که در منطق راستین اسلام حج تمتع به عنوان یکی از واجبات الهی معرفی شده است که با فراهم بودن شرائط نافرمانی از آن گناه محسوب می شود و مسلم است که گناه نه تنها دل آدمی را پاک نمی کند، بلکه سبب تیرگی و تاریکی و ناپاکی قلب می شود.چنانچه از این مسئله می توان در پاسخ به تمام افرادی که با شانه خالی کردن از انجام تکالیف الهی ،آن هم فقط به بهانه پاکی دل ،استفاده کرد.

امام خمینی رحمه الله علیه در پاسخ به سوال سوم  و در تبیین فلسفه حج اینگونه می فرمایند:

«یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند.

چیزی که تا به حال از ناحیه ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان فلسفه حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر زیارتی – سیاحتی است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس!» «صحیفه امام خمینی، ج 21، ص 77»

خلاصه کلام آنکه به تنهایی و در پستوهای خانه نیز می توان نماز را اقامه کرد و به تنهایی و در سرزمین خود می توان هزاران قربانی کرد و هزاران فقیر را سیر کرد، اما ابرقدرت های بزرگ دنیا را جز با وحدت و برادری و اتحاد و مقاومتی که در حج به نمایش جهانی گذاشته می شود، نمی توان شکست داد و این همان فلسفه مهم حج است که نه کمک به فقرا و نه قربانی و نه نماز و روزه هیچ کدام نمی تواند جایگزین آن شود .

همچنین توجه به این نکته لازم است که در کشور ما سالیانه هزاران سفر توریستی و تفریحی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صورت می گیرد که این مسئله در سال های اخیر نیز رواج بیشتری داشته است:

«بر اساس آمار رسمی ترکیه، یک میلیون و 500 هزار ایرانی در سال 2011 به ترکیه سفر کرده‌اند که گردشگران ایرانی بعد از آلمان، روسیه و انگلیس بیشترین گردشگران ورودی به ترکیه محسوب می‌شوند.

ایران رتبه چهارم ورود گردشگر به ترکیه را داراست که درآمد حاصل از این گردشگران ایرانی برای ترکیه در سال 2011 رقمی معادل یک میلیارد دلار اعلام شده است.»[خبر گزاری فارس]

حال سوال اصلی این است که چرا هیچ فرد و یا گروهی خواستار تعطیلی این سفرها و صرف هزینه های کلان آن که گاها با هزینه های حج قابل مقایسه نیست، نمیشود؟

بسیار جالب است که در روایات اسلامی یکی از فوائد مهم فریضه حج ،رفع گرفتاری و  فقر از جامعه و همچنین توانگری افراد معرفی شده است که از جمله این روایات،دو روایت زیبا و شنیدنی از امام صادق علیه السلام است که می فرماید:

1- «ندیده ام که چیزی همانند مداومت بر زیارت این خانه چنان سریع توانگری بیاورد  فقر بزداید»[امالی طوسی/694/1478]

2- «همچنین امام صادق علیه السلام در پاسخ به عمار که عرض کرد من خودم را آماده کرده ام که هرساله به حج بروم . یا مردی از افراد خانواده ام را با هزینه خود به حج بفرستم.

امام فرمود:آیا بر این کار مصمم هستی؟اسحاق گوید:عرض کردم آری،فرمود اگر چنین است یقین داشته باش که ثروتت زیاد خواهد شد و تو را نوید توانگری می دهم»[ثواب الاعمال/70/40]

نکات مهمی را می توان از این دو روایت بدست آورد:

نکته اول: حج نه تنها سبب فقر نمی شود بلکه علتی مهم برای توانگری افراد می باشد.
نکته دوم: آنچه در روایات مخصوصا در روایت دوم به آن تاکید شده است، توجه به این نکته است که نیت شخص سوال کننده آن است که یا خود به حج برود و یا فردی از خانواده خود که توانایی مالی ندارد را به همراه خود به حج ببرد.

نکته سوم: مسلم است وقتی حج حاجی مقبول می شود که او به فکر فقیران و نیازمندان جامعه باشد و از ثروتی که طبق روایات نصیب او می شود در راه رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه استفاده کند.

در پایان آرزو داریم که مسافران سرزمین وحی بعد از مراجعت از این سفر آسمانی ،بیش از گذشته به فکر نیازمندان و مستمندان جامعه باشند و از برکاتی که در این سفر مقدس بهره برده اند در مسیر کسب رضایت الهی استفاده کنند.


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 5:47 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

خودکشی سعید حلافی بازیکن سابق پرسپولیس + عکس


سعید حلافی مهاجم جنوبی تیم فوتبال داماش گیلان شب گذشته به دلیل وضعیت نامناسب در داماش ، نیمکت‌نشینی و حتی برخی از مسائل مالی در اقدامی عجیب با خوردن 95 قرص قصد از بین بردن خودش را داشت اما با تلاش دوستانش، از مرگ حتمی نجات یافت.

حلافی صبح امروز به منزل برای استراحت رفت اما امشب برای دومین‌بار به دلیل تشنج شدید مجدداً در بیمارستانی در رشت بستری شد.

خودکشی سعید حلافی بازیکن سابق پرسپولیس + عکس

سعید حلافی مهاجم جنوبی تیم فوتبال داماش گیلان

پزشکان اعلام کردند که این بازیکن فعلاً باید تحت نظر باشد تا از بروز هر گونه اتفاق ناگواری جلوگیری شود.

گفتنی است، حلافی به دلیل مشکلاتش در داماش شرایط خوبی در رشت ندارد.

 

منبع : فارس


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 5:46 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

رازهای آرایشی برای جوان شدن چهره

رازهای آرایشی برای جوان شدن چهره


همانطور که اشتباهات ناخواسته مانند توجه نکردن به رنگ ها یا استفاده از کرم نامناسب هنگام آرایش چهره می تواند سن فرد را بیشتر نشان دهد,ترفند های آرایشی نیز برای جوان تر به نظر رسیدن وجود دارد.برای آشنایی با آن ها با همراه باشید.

1 - از رژ لب های سیاه و بنفش و نارنجی پررنگ استفاده نکنید چون چهره شما پیرتر به نظر میرسد.بهتر است تن ملایمی از قهوه ای در رژلب نارنجی وجود داشته باشد.رژ قرمز هم اگر تن آبی نداشته باشد نارنجی به نظر میرسد.برای داشتن لب های پر رژ لب یا خط لب تان را کمی بالاتر از خط طبیعی لب بکشید و برای طبیعی به نظر رسیدن این خط کمی پنکک روی آن بزنید.اگر برق لب استفاده می کنید نباید از حدود لب خارج تر باشد تا چهره شما زیبا و ظریف به نظر برسد.
 
2 - از رژگونه براق استفاده نکنید چون چین و چروک زیر چشم شما را بیشتر نشان می دهد.رژگونه باید نه چرب و نه کاملا خشک باشد.رنگ رژگونه طبیعی و هماهنگ با رنگ پوستتان باشد.اگر می خواهید جای دقیق زدن رژگونه را پیدا کنید باید بگویم وقتی در معرض آفتاب قرار میگیرید پوست شما قرمز می شود و نقاطی از گونه که دچار قرمزی خواهد شد را به یاد بیاورید.آن نقاط طلایی مناسب برای زدن رژگونه هستند.یعنی از کنار استخوان روی گونه ها تا امتداد گوش.کمی از رژگونه را به گردن تان بزنید تا پوست شما هماهنگ شود.
3 - آرایش چشم را فراموش نکنید و همیشه از رنگ های ملایم برای روز و از رنگ های تیره برای آرایش شب استفاده کنید.
4 - سایه چشم تاثیر زیادی در جوان شدن چهره دارد, روی پلک سایه قهوه ای روشن یا خاکستری بزنید.گوشه پلک را با سفید مات سایه بزنید.ریمل و خط چشم مشکی را فراموش نکنید.
5 - از کرم های روغنی و براق استفاده نکنید چون چروک و لک و پیری پوست شما را بیشتر نشان میدهد.

[ جمعه 92/7/26 ] [ 3:54 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

سوتی علی ضیا در افشای راز خانوادگی مازیار فلاحی در تلویزیون

سوتی علی ضیا در افشای راز خانوادگی مازیار فلاحی در تلویزیون


در برنامه صبح چندروز پیش ویتامین 3 در یکی از آیتم ها، سام درخشانی و مازیار فلاحی به طور زنده مهمان علی ضیا بودند.

در ابتدا سام درخشانی در مورد دو سریال ماتادور و پژمان چند دقیقه ای صحبت کرد و از برنامه های آینده اش گفت.
پس از صحبت های درخشانی علی ضیا رو به مازیار فلاحی کرد و گفت: خب شنیدم که یه بار دخترت رو دزدیدن. ماجرا چی بود؟
فلاحی برای لحظاتی سکوت کرد و بعد با دستپاچگی و چهره ای شگفت زده به مجری گفت: شما این رو از کجا شنیدید؟ این واقعیت نداره.
بعد از آن علی ضیا خیلی سریع  رو به دوربین گفت: اوه فکر کنم اطلاعات طبقه بندی شده رو افشا کردم. نه هیچ اتفاقی رخ نداده. اینها رو فراموش کنید.

منبع : نامه نیوز


[ جمعه 92/7/26 ] [ 3:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

برای بافت این کلاه یک کلاف کاموای 300گرمی نسبتا ضخیم وصددرصد پشم ویک قلاب شماره 3 نیاز دارید +تعدادی نخ رنگی

رج 1- چهار زنجیره زده و گرد کنید.

رج2- دوازده پایه دوبل ببافید.

رج 3- یک خانه دوپایه و دوزنجیره و دو پایه ودر خانه بعد یک پایه بزنید تکرار تا اخر رج بدین ترتیب کلاه به هشت قسمت تقسیم می شود.

رج 4-دوپایه و دوزنجیره و دو پایه ودر خانه بعد 2 پایه بزنید تکرار تا اخر رج
رج5-دوپایه و دوزنجیره و دو پایه ودر خانه بعد 3 پایه بزنید تکرار تا اخر رج
رج6-دوپایه و دوزنجیره و دو پایه ودر خانه بعد 4 پایه بزنید تکرار تا اخر رج
رج7-دوپایه و دوزنجیره و دو پایه ودر خانه بعد 5 پایه بزنید تکرار تا اخر رج

رج8-دوپایه و دوزنجیره و دو پایه ودر خانه بعد6 پایه بزنید تکرار تا اخر رجتا رج 17 به همین ترتیب بافته فقط تعدادپایه های ساده یک عدداضافه شود.

ازرج 17 دیگر زیاد نکنید و5 سانت به همین ترتیب ببافید.

بافت شال گردن
شال از طول بافته می شود

به تعداد لازم زنجیره زده  وبافت اصلی ان یک پایه ویک زنجیره می باشد.

روی کار با گل وبرگ قلاب بافی تزیین شود.

به در خواست کاربر گرامی: خانم فاطمه صابری


[ پنج شنبه 92/7/25 ] [ 6:23 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

این دسته از افراد هرگز داروی ژلوفن مصرف نکنند

این دسته از افراد هرگز داروی ژلوفن مصرف نکنند


یک کارشناس ارشد داروسازی گفت: ژلوفن برای کاهش موقت درد ناشی از سرماخوردگی، دندان درد، درد عضلانی، سردرد از جمله میگرن، آرتریت روماتوئید و درد قاعدگی استفاده می­‌شود، اما افراد مبتلا به آسم، فشارخون، زخم معده، ناراحتی­‌های خونی مثل هموفیلی و مشکلات انعقادی باید از خوردن داروی ژلوفن پرهیز کنند. افرادی که داروهای دیابت استفاده می­‌کنند هم نباید ژلوفن بخورند، چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروها می­‌شود و افت ناگهانی قند و بروز شوک را به همراه دارد.

سمانه سورگی خاطرنشان کرد: دیگر عوارض مصرف خودسرانه این قرص، شامل اختلالات پوستی، اختلالات بینایی، تنگی نفس، افسردگی یا تغییرات رفتاری، اختلالات شنوایی، بی حسی یا ضعف در دست‌ها و پاها، احساس خستگی، اختلالات ادراری و افزایش وزن، درد و سوزش معده است. ژلوفن به کبد هم صدمه می­‌زند زیرا این دارو­ در کبد متابولیزه می­‌شود تا قابلیت جذب داشته باشد، بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می­‌آورد و به آن آسیب می‌­رساند.

وی با اشاره به این که مصرف این دارو باعث بروز اختلالات جنینی می­‌شود، افزود: مصرف ژلوفن در سه ماه اول دوران بارداری مجاز، ولی در سه ماه آخر بارداری ممنوع است.

 

منبع : ایسنا


[ پنج شنبه 92/7/25 ] [ 5:57 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
   1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 271
بازدید دیروز: 155
کل بازدیدها: 2173962