سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

با خوردن این این ماده غذایی موهای زیبایی داشته باشید

با خوردن این این ماده غذایی موهای زیبایی داشته باشید


از امروز باید دیدمان را نسبت به این که چرا ماست استفاده می کنیم عوض کنیم و این خوراکی خوشمزه را معجزه ای برای موهایمان بدانیم.

فواید ماست برای موهای ما
1 – موها را تقویت می کند
_ ماست مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.

_ یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید می باشد. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

2 – موها را تغذیه می کند
_ ماست موها را تغذیه کرده و رشد آنها را سریعتر می کند. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می شود.

_ ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، کاملا می توانید مطمئن باشد که به موهایتان صدمه وارد نخواهد شد.

_ لوسیون ها و شامپوهایی که برای این کار وجود دارند تنها مواد شیمیایی زیادی را به موهای ما تحمیل می کنند که این در مورد ماست صدق نمی کند. با استفاده مداوم و منظم ماست می توانید از شر وز موهایمان خلاص شویم.

3 – موها را نرم می کند
_ ماست به نرم شدن و زیبایی موها کمک می کند و آنها را لخت و شاداب می نماید. ماست باعث نرمی مو شده و از گره خوردن و شکسته شدن موها که در اثر استفاده از بعضی شامپوها که باعث خشکی بیش از حد مو می شود جلوگیری می کند.

_استفاده از ماست باعث تمیزی مو شده و مو را از هرگونه گرد و غبار و شوره نیز تمیز می نماید. در واقع ماست شوره را از بین برده و از احساس خارش پوست سر که در اثر عرق کردن و شوره ایجاد می شود جلوگیری می کند.

_ می توانیم یک فنجان ماست را داخل دستمال پارچه ای بریزیم و آب آن را جدا کنیم به طوری که ماست به یک خمیر نرم تبدیل گردد سپس آن را به روی موهای خود بمالیم و موها و سر را در حوله ای ببندیم، می توانیم پس از20 دقیقه موهایمان را بشوییم.

_ در روش دیگر می توانیم 4 قاشق سوپخوری ماست را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و آن را به روی موهایمان بمالیم و پس از 10 دقیقه موهایمان را بشوییم. از مخلوط ماست، پودر کاکائو، عسل و روغن زیتون نیز می توان برای نرم کردن موها استفاده کرد.

4 – با وز و موخره مو مقابله می کند
ماست در مقابله کردن با موخوره مو بسیار موثر است و این به دلیل مواد مغذی درون آن است. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن موخره مو دارد.

5 – با شوره سر مبارزه می کند
مخلوط های بسیار متنوعی از ماست می توان تهیه کرد که برای جلوگیری از شوره و خارش سر بسیار مناسبند.
_ مخلوط ماست و لیمو ترش مخلوط بسیار مناسبی است که ما را از شر شوره سر رهایی می بخشد. ماساژ دادن مخلوط کشک و پودر فلفل سیاه بر روی پوست سر برای رفع شوره بسیار مفید است.

_ همچنین می توانید از مخلوط ماست با دانه شنبلیله که از شب قبل خیسانده ایم نیز استفاده کنیم.
برای تهیه این مخلوط ها باید به دو نکته مهم توجه نمایید اول اینکه مخلوط باید به میزان لازم روی مو بماند و سپس شسته شود و دوم اینکه هنگام تهیه مخلوط ها مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند تا خمیری نرم و یک دست ایجاد گردد.

6 – به رشد و درخشندگی موها کمک می کند
_ ماست از طرق مختلفی می تواند برای بدن انسان مفید باشد. دلیل آن وجود موادی همچون روی، ویتامین های ب1، ب2، ب6 و ب12 در ماست است. وجود باکتریهای مفید و اسید لاکتیک ماست را به ماده ای بسیار مفید تبدیل کرده است.

_ ماست را می توان با مواد متنوعی مخلوط کرد و از آن برای منظورهای متنوع استفاده نمود. جهت استفاده از تمامی مزیتهای ماست می توان آن را با عسل، تخم مرغ آب پرتقال و آب لیمو ترش مخلوط نمود.

_ ماساژ دادن مخلوط ماست با مواد دیگر یا حتی تنها خود ماست مزیتهای زیادی در طولانی مدت دارد، مانند تمییز شدن، براق شدن، نرم شدن و رشد بهتر موها که بسیاری از محصولات شیمیایی قول آن را به ما میدهند در صورتی که بدون آسیب زدن به موها نمی توانند به وعده خود عمل کنند.

_ ماست البته بخشی از یک رژیم غذایی خوب است که باعث می شود بدن قوی تر شود و مصرف آن برای مو و پوست نیز بسیار مفید است. با خواندن این 6 موارد از امروز باید مصرف ماست را بالا ببریم و هم از ماسک مو های طبیعی که شامل ماست است استفاده کنیم.

منبع : کنجکاو


[ شنبه 92/6/2 ] [ 3:19 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

ترسناک ترین کویر ایران که مکان زندگی جن هاست

ترسناک ترین کویر ایران که مکان زندگی جن هاست


تاکنون نام ریگ‌جن به گوشتان خورده است؟! همان‌ کویر ترسناکی که مردم محلی معتقدند محل زندگی ارواح و اجنه است و هر انسانی از آنجا عبور کند گرفتار ارواح می‌شود و قطعا جان سالم به در نمی‌برد.
شاید این باور بومی‌ها هم نشات گرفته از اتفاقاتی باشد که پیش از آن به وقوع پیوسته، مثلا سوارانی که بی‌گدار به منطقه رفته‌اند و دیگر هیچ اثری از آنها پیدا نشده است. ریگ‌جن گستره‌ای از شنزارهای روان است، تا چشم کار می‌کند نمک است و ماسه و در بعضی مناطق باتلاق؛ باتلاق‌هایی که اگر شناختی از محل آنها نداشته باشید قطعا گرفتار شده و به جرگه همان آدم‌هایی می‌پیوندید که گرفتار روح و جن شده‌اند(!)
فرو رفتن در گل و لجن در ریگ جن شاید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی باشد که ممکن است گریبانگیر مسافران، البته مسافران ناوارد شود و آنها را به کام مرگ بکشاند. سال‌های متمادی هیچ‌کس جرات آنکه به ریگ جن سفر و راز این کویر اسرارآمیز را کشف کند، نداشت یا اگر حتی جراتش را هم داشت به دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می‌ماند.

شکست طلسم!
سون‌هدین در سال 1900 ریگ‌جن را کشف کرد و بعد از آن هم آلفونز گابریل در سال 1930 از نزدیکی آن گذر کرد. اما عبور از آن همچنان برای کویرنوردان به صورت یک رویا باقی ماند تا اینکه بالاخره در سال 1997 طلسم ریگ‌جن توسط علی پارسا، کویرشناس مقیم آمریکا شکسته شد.
وی به همراه میرانزاده، رئیس پارک ملی کویر وقت با هواپیما بر فراز ریگ‌جن رفتند تا ثابت کنند که هیچ‌چیز شگفتی در ریگ‌جن وجود ندارد.
علی پارسا در خاطرات خود درباره آشنایی اولیه‌اش با ریگ‌جن می‌نویسد: در یکی از سفرهایی که زمان دانش‌آموزی به کویر مرکزی داشتم در نقشه‌ای به ریگ‌جن برخوردم. نامش اسرارآمیز به نظر می‌آمد. تصمیم گرفتم به آنجا بروم و این سفر همزمان شد با انقلاب اسلامی ایران. سال‌ها بعد در 1996 این رویا با سفر به پارک ملی کویر دوباره به سراغم آمد.
من، دوستانم و میرانزاده، رئیس پارک ملی کویر تصمیم گرفتیم که از فراز ریگ‌جن با هواپیما عبور کنیم تا به خودمان ثابت کنیم در مسیر‌ چیز عجیبی نیست؛ فقط نمک، ماسه و تپه است.

نخستین امر شگفتی که در ریگ‌جن با آن مواجه شدیم گودالی تازه به وجود آمده بود. داخل گودال یک فضای آبی دیده می‌شد که آب شور بود. اطراف آن نمک کریستال شده به رنگ سفید دیده می‌شد و اطراف آن به رنگ قهوه‌ای بود که مشخص بود در اثر فشار، خاک آن پخش شده است. اما علی پارسا برای نخستین‌بار در نوامبر 1997 با ماشین وارد ریگ‌جن شد و بعد از آن بسیاری از کویرنوردان از برخی بخش‌های ریگ‌جن گذشتند. البته با تجهیزات کامل نه گرفتار روح شده و نه جن زده شدند.

موقعیت جغرافیایی
گسترش ریگ‌جن از شمال شرق به جنوب غرب است. این منطقه در شمال شرق به کوه گوگرد و منطقه معلمان، از جنوب به انارک، از شرق به ناحیه جندق و از سمت غرب به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.
بهترین مسیر دستیابی به ریگ‌جن بخش شمال شرق پارک ملی کویراست، یعنی جاده سنگفرش ملک آباد که البته داخل مرز پارک است که زیر نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست اداره می‌شود و گرفتن مجوز بسیار سخت است، به‌خاطر همین بهترین مسیر برای ورود به ریگ‌جن است که دقیقا در نقطه مقابل یعنی در بخش شرقی پارک قرار دارد.
از تهران تا جندق حدود 170 کیلومتر راه است. البته قبل از حرکت چند نکته بسیار جدی و مهم را مدنظر قرار دهید. مهم‌ترین مساله اینکه اگر تا به حال کویر نوردی نکرده اید و به اصطلاح حرفه‌ای نیستید، برای نخستین تجربه به هیچ‌عنوان ریگ‌جن را برنگزنید که در این صورت رفتنتان با خودتان است و برگشتنتان با تقدیر. حتی اگر هم حرفه‌ای هستید حتما گروهی به این منطقه سفر کنید. بهترین وسیله برای سفر به کویر جیپ‌‌های سبک وزن است، نقشه را فراموش نکنید.

منبع : عصر ایران


[ شنبه 92/6/2 ] [ 3:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

با این روش های عالی به آرامش برسید

با این روش های عالی به آرامش برسید


آیا از زندگی روزمره و فشارهای روانی که هر روز متحمل می شوید خسته شده اید؟ آیا می دانید برای رسیدن به آرامش درونی چه کار کنید؟

زندگی هر یک از ما انسان ها مملو از استرس ها، ترس ها و اضطراب هاست. گاه این استرس ها چنان شدید و زیاد می شوند که باورمان می شود زندگی فقط به همین صورت است و صورت دیگری ندارد. اما روان شناسان، روانکاوان و رفتارشناسان همگی بر این باورند که به رغم تمام این استرس ها و دلمشغولی ها می توان لحظاتی را خلق کرد که همراه با آرامش باشد. آنها برای رسیدن به این لحظات چهار نکته را پیشنهاد کرده اند.

نقاط ضعف خود را بپذیرید
به گفته دومینیک میلر، روانکاو: «نگرانی یا اندوه همواره نشان دهنده امری واقعی است که در درون ما می گذرد. بهتر است به جای تلاش برای از بین بردن آنها، سعی کنیم علتشان را بفهمیم.» درک عمیق منشأ اضطراب و کار کردن روی خود به ما امکان می دهد مسائل را روشن تر ببینیم. این روانکاو ادامه می دهد: «اگر لحظاتی توأم با آرامش داشته باشیم، می دانیم که این لحظات ادامه دار نیستند. در واقع، به دنبال نبود هرگونه تنش و کشش، درونی بودن اشتباه است و ناآگاهی از طبیعت درون را نشان می دهد، زیرا انسان در عمق وجود خود، آنقدر که مشتاق لحظات هیجان انگیز است، مشتاق آرامش نیست.»

پذیرفتن تضادها و ضعف های خود، مرحله ای ضروری است. این احساسات که در روانکاوی «بیمارگونه» توصیف شده اند، بدون این که بخواهند از ما مردان و زنان بدی بسازند، ما را وادار به عمل می کنند. مساله این است که چگونه ناراحتی هایمان را تغییر دهیم. بعضی ها راه خلق هنری را برمی گزینند و برخی دیگر به فعالیت های خیرخواهانه رومی آورند و همین «تغییر ناگهانی» است که آرامش به وجود می آورد.

به جسم خود مسلط باشید
میشل دکلرک، روان شناس فرانسوی، هشدار می دهد: « احساس منفی پیامی است از جسم به روح. بنابراین، اشتباه است که از روح انتظار داشته باشیم بدون کمک جسم از احساسات منفی خلاص شود. اگر گاهی نمی توانیم در مقابل آشفتگی ذهنی که مثلا به ما می قبولاند که هرگز موفق نمی شویم، کاری انجام دهیم، می توانیم ببینیم جسممان از ما چه می خواهد. برای این که حالات روحی ما با تصوراتمان تقویت نشود و برای این که اجازه ندهیم اضطراب بر ما چیره شود مکثی چند دقیقه ای می تواند زمان و پریشان گویی ما را متوقف کند. در این میان، نقش اساسی تنفس را فراموش نکنیم؛ دم و بازدم عمیق باعث انبساط جسم و روح می شود.»

قطعاً مدیتیشن برای آرامش جسم و روح بسیار مناسب است. فردریک رزنفلد، روانپزشک یادآور می شود به کمک مدیتیشن « احساسات مثبت رشد می کند، احساسات منفی کاهش می یابد و توانایی ما برای حل مشکلات افزایش پیدا می کند. » آیا رهاسازی خویش و مدیتیشن موجب الهام بخشی ما نمی شود؟ این روان پزشک تأکید می کند: «فعالیت جسمانی به سیستم عصبی پاراسمپاتیک که سیستم آرامش است، در حالت بی تحرکی بدن کمک می کند. قلب به آرامی می تپد، عضلات منبسط است، دهان خشک نیست و تنفس عادی است.»

از مال و ثروت دل بکنید
الکساندر ژولین، روان شناس روسی می گوید: «دنیایی که در آن زندگی می کنیم ما را به این باور می رساند که آرامش با ثروت به دست می آید، در حالی که آرامش در وجود انسان یافت می شود. در این بین، تبلیغات گسترده هم ما را متقاعد می کند که بیشتر داشتن، به معنی بهتر بودن است. خیلی پیش از اختراع تلویزیون و پیدایش چنین تبلیغاتی رواقیون از «اموال کاذب» می گفتند و آنها را اشیای فریبنده می نامیدند.» از این که نمی توانیم آخرین مدل بازی را به کودکمان هدیه دهیم، ناراحت می شویم. از این که در خانه بزرگ تری زندگی نمی کنیم سرخورده می شویم. در عذابیم از تحصیلاتی که نداریم. بئاتریس میلتر، روان درمانگر یادآور می شود: «نارضایتی از داشته های خود یا از آنچه هستیم اعتماد به نفس ما را دچار مشکل می کند.» چگونه می توان این روند را مهار کرد؟ دیوید لوبروتون پاسخ می دهد: «برای رسیدن به آرامش باید در فاصله ای معقول از اجزای جامعه مصرفی قرار بگیریم.» اما این مرز کجاست؟ فردریک رزنفلد، روان شناس فرانسوی، پاسخ می دهد: «پناه بردن به غار چیزی را عوض نمی کند. عاقل کسی است که بخوبی در دنیای خویش زندگی می کند. بیش از آن که درصدد عوض کردن دنیا باشیم باید به دنبال تغییر رابطه خود با آن باشیم. اگر بیاموزیم با توجه به ارزش های خاصمان خود را از مال و ثروت جدا کنیم، می توانیم از ارزش هایی که جامعه به ما تحمیل می کند رها شویم؛ حال هر جامعه ای که می خواهد باشد، چرا که راه حل در وجود خود فرد است.» بنابراین، آرامش نه با مصرف نکردن برق یا خوراک و پوشاک، بلکه با مصرف صحیح و متعادل به دست می آید.

توجه کامل را در خود پرورش دهید
برانژر کازینی، روان شناس ایتالیایی، می گوید: «تمرین های روحی برای افزایش لحظات توأم با آرامش ضروری است. برای مثال، اگر سعی کنیم روی زمان حال تمرکز کنیم، وضع درونی ما کاملا عوض می شود، عطش به آینده و ترسی که همراهی اش می کند و به همین ترتیب، گذشته و حس پشیمانی توأم با آن تضعیف می شود. » باید به خویشتن، به چیزی که به آن می اندیشیم، به کاری که انجام می دهیم و همچنین به دنیا، صداها، بوها و سکوتی که اطراف ما را احاطه کرده است بیشتر توجه کنیم. یک لبخند واقعی و یک سلام از صمیم قلب می تواند مفهوم توجه کامل را تحقق ببخشد. فابریس میدال، روان شناس، می گوید: «منظور موضوعی ارادی یا راهی پرفراز و نشیب نیست. باید از منطق حسابگری خارج شویم تا زیبایی های دنیا از جمله یک قطعه موسیقی یا یک منظره را درک کنیم. با اینهاست که هرکس می تواند به آرامش واقعی دست یابد.» الکساندر ژولین می گوید: «برعکس فلسفه یونان که آرامش درون یعنی فقدان هرگونه تشویش و پریشانی را می ستاید، اسپینوزا ما را ترغیب می کند در چیزی که شادی می نامید زندگی کنیم یعنی آگاهانه چیزی را که هست بپذیریم، چه خوب باشد چه بد. بنابراین، آرامش، خیلی ساده، به معنای داشتن نگاهی خنثی و محبت آمیز به خود، به دیگری و به دنیاست. با نگاهی آزاد و کنجکاو مثل یک کودک.»

 

منبع : جام جم آنلاین


[ شنبه 92/6/2 ] [ 3:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

تخلیه شدن رحم آنجلینا جولی + عکس

تخلیه شدن رحم آنجلینا جولی + عکس


خانم دکتر ” کریستی فانک” پزشک متخصص سرطان سینه همان دکتری است که” آنجلینا جولی” برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بدن خود را به تیغ وی سپرده است. آنجلینا جولی به صورت مادرزادی با یک ژن مولد سرطان به نام “BRCA1″ متولد شده است.
این ژن خطر ابتلا به سرطان را تا 90 درصد بالا میبرد و از آنجاییکه مادر، خاله و مادربزرگ آنجلینا جولی نیز در اثر ابتلا به سرطان رحم وسینه در گذشته اند او تصمیم گرفت با خارج کرده بافت سینه هایش خطر ابتلا به سرطان را در خود کاهش دهد.
پزشک او میگوید این بزرگترین تصمیم زندگی وی بوده است. آنجلینا جولی کسی است که عنوان جذابترین زن دنیا را یدک میکشد و مسلما انجام این تصمیم برای او بسیار سخت بوده است . او طی این عمل سمبل زنانگی را از بدن خود حذف کرده است و این کاری است که شاید هرزنی آن را انجام ندهد. او حتی از اطلاع رسانی در مورد این عمل نهراسید و با شهامت کامل آن را رسانه ای کرد.

تخلیه شدن رحم آنجلینا جولی + عکس

وی در فوریه سال جاری میلادی دست به این عمل جراحی زد و به عقیده پزشکش این کار وی باعث ارتقای افکار عمومی در مورد بیماری سرطان سینه شد. خانم “فانک” میگوید برد پیت همسر 46 ساله آنجلینا جولی نیز در تمام مدت عمل جراحی در کنار همسرش قرار داشته و شاهد این عمل بود.
آنجلینا جولی اعلام کرده است پروژه بعدی او خارج کردن رحم و تخمدانهایش است. او میخواهد با انجام این عمل خطر ابتلا به سرطان تخمدان و رحم را نیز در خود کاهش دهد.

منبع : پرداد


[ شنبه 92/6/2 ] [ 3:17 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<   <<   11   12   13   14   15      
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 99
کل بازدیدها: 2177677