سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

چند ماجرای جالب از برخورد علی کریمی با بازیگران زن + عکس



قرار بر این بود که علی کریمی که به عنوان مهمان ویژه به سینما آزادی دعوت شد بود، اتومبیلش را در پارکینگ اختصاصی سینما پارک کند ولی او نمی‌خواهد تافته جدا بافته باشد: «پارکینگ اختصاصی چیه؟ همین جا کنار خیابون، نزدیک سینما، یه پارکینگی هست که همه ماشین‌هاشون رو می‌ذارن اونجا. منم مثل بقیه، چه فرقی می‌کنه عزیز من!»

چند ماجرای جالب از برخورد علی کریمی با بازیگران زن + عکس

 کریمی بدون عینک آفتابی، کلاه و یا هر چیز دیگری که در لباس پوشیدن بقیه ستاره‌ها به چشم می‌خورد، وارد سالن شد و با مردم عکس یادگاری گرفت. در حالی که بعضی‌ها حتی توقع نداشتند کریمی را در پیاده‌روی خیابان بهشتی و روبه‌روی سینما آزادی ببینند، جادوگر از طریق آسانسور به سوی کافی‌شاپ طبقه ششم و بالکن سینما آزادی راهنمایی شد. یکی از هواداران کریمی که در آسانسور از دیدن جادوگر ذوق‌زده شده بود، در ابتدا کریمی را قسم ویژه داد: «جون هر کسی که دوست دارین، شما علی کریمی هستین؟ تورو خدا خودتون هستین؟ آخه باورم نمی‌شه. بزرگ‌ترین آرزوم این بود که علی کریمی رو از نزدیک ببینم و هنوز نمی‌تونم باور کنم که توی یه آسانسور و در فاصله چند متری شما هستم.» هوادار کریمی توی آسانسور از خودش چند نیشگون گرفت و وقتی با خنده کریمی و بقیه روبه‌رو شد در همان آسانسور با کریمی عکس یادگاری گرفت و به قول خودش چند ماچ آبدار از جادوگر کرد.
معتمدآریا و تمجید از جادوگر

کریمی در بالکن کافی‌شاپ طبقه ششم سینما آزادی نشسته بود که با سورپرایز جالبی روبه‌رو شد. جادوگر که تا قبلش از بدشانسی و آسیب‌دیدگی صحبت می‌کرد ناگهان با دیدن فاطمه معتمدآریا سورپرایز شد. کاپیتان سابق تیم‌ملی که حدود یک سال پیش و پس از پایان بازی ایران-لبنان، معتمدآریا را در راهروی استادیوم دیده بود، به احترام بانوی سینمای ایران از جایش بلند شد و با او به خوش‌وبش پرداخت. معتمدآریا که در همان زمان نیز به تعریف و تمجید از کریمی پرداخته بود، در ضیافت سینما آزادی هم در جمع مسوولان و نزدیکان کریمی از او به عنوان یک اسطوره نام برد. صحبت‌های کریمی با بازیگر محبوب سینمای ایران شنیدنی بود: «ای بابا … تورو خدا ما رو خجالت ندید. شما توی تمام زندگی‌تون یه بار اومدین استادیوم که همون یک بازی هم تیم‌ملی باخت و آبرومون رفت! این شانس بد ما بود که شما رو ناراحت کردیم. حالا هم خوشحالم که ایران هستید و امیدوارم باز هم فیلم‌های خوب‌تان را ببینم.»
فروش بلیت یک میلیونی

در اواسط برنامه و در جایی که مهتاب کرامتی برای کمک به کریمی آمد، چند فرد خیّر که از دوستان کریمی و کرامتی بودند، با آنها به صورت تلفنی صحبت کردند و حتی بلیت‌هایی به قیمت 500 هزار و یک میلیون تومان هم فروخته شد. ماجرای یکی از دوستداران کریمی که تمام پول توی جیبش را داد تا به کریمی نزدیک شود و او را ببیند نیز در نوع خودش جالب بود. هوادار کریمی که با گریه در آغوش جادوگر قرار گرفت، تمام پولش را برای خرید یک بلیت داد و کار به جایی رسید که کریمی نگران پول کرایه تاکسی هوادارش بود.
علی کریمی به کافی‌شاپ نرفت

از آنجایی که فشار جمعیت بیشتر و بیشتر می‌شد، مهمانان مراسم محوطه بیرون سینما را ترک کردند و از کریمی هم خواستند تا هرچه زودتر به داخل سینما یا کافی‌شاپ برود تا هم خستگی در کند و هم اینکه چیزی بخورد ولی برخورد کریمی با این قضیه هم در نوع خودش جالب بود: «اگه قراره اینجا کاری بکنیم، پولی جمع کنیم و کمکی انجام بشه، پس چرا می‌گین بریم تو؟ من نیومدم اینجا که برم کافی‌شاپ… همین‌جا توی خیابون هستم تا همه عکس و امضا بگیرن!» باور اینکه کریمی حدود پنج ساعت با آن شرایط خاص با مردم عکس می‌گرفت و امضا می‌داد سخت بود. جادوگر که به‌خاطر آسیب‌دیدگی حتی گاهی اوقات خسته می‌شد، به دلیل فلاش دوربین‌ها دچار چشم‌درد و سردرد شد.
درخواست مهناز افشار از کریمی: برگرد به تیمت!

مهناز افشار که زمان جدایی کریمی از پرسپولیس با دست‌نوشته‌ای از او حمایت کرده بود، پس از رویارویی با کریمی هم از او یک درخواست داشت: «علی آقا … به‌خاطر هواداران به تیمت برگرد!» افشار که می‌گفت نه پرسپولیسی است و نه استقلالی، با توجه به اطلاعاتی که از هواداران کریمی گرفته بود، حتی از نقل و انتقالات نیم‌فصل هم باخبر بود: «می‌گن که توی نیم‌فصل می‌شه شما به پرسپولیس برگردی. خب وقتی مردم اینقدر دوست‌تون دارن و به این شدت تشویق‌تون می‌کنن چرا به پرسپولیس برنمی‌گردی؟» پاسخ کریمی مثل خصوصیات اخلاقی‌اش خاص بود: «ای خانم… فعلا که سر نخواستن ما دعواست! هرچی خدا بخواد همون می‌شه.»

در حالی که دوستان کریمی از او می‌خواستند تا محوطه سینما را ترک کند، جادوگر تا آخرین لحظه در کنار هوادارانش بود و جالب اینکه در طول این مدت آنهایی که حتی بلیت فیلم دهلیز را خریده بودند، داخل سالن نرفته و ترجیح دادند در کنار جادوگر باشند.
رد و بدل کردن شماره با بازغی

کریمی در زمانی که می‌خواست مراسم را ترک کند، با هنرمندان خداحافظی کرد و حتی سری به گیشه سینما آزادی زد و با مهتاب کرامتی نیز خداحافظی کرد.

رد و بدل شدن شماره بین کریمی و بازغی هم جالب بود چون پژمان از قبل حدس می‌زد که شماره موبایل جدید کریمی از چند عدد هشت تشکیل شده باشد.
کمک‌های ویژه و مخفیانه کریمی

می‌دانیم که جادوگر موافق با چاپ شدن این قسمت از گزارش ما نیست ولی متاسفانه باز هم مجبوریم جادوگر را از خودمان برنجانیم و برای الگو قرار دادن کریمی در کارهای خیرخواهانه چند سطری از اتفاق‌های پشت پرده ضیافت سینما آزادی بنویسیم. در طول این مراسم شماره‌ها و نامه‌های زیادی به صورت علنی و مخفیانه به کریمی داده شد و او هم برای اینکه در شلوغی مراسم نامه‌ها گم نشود، آنها را به دوست صمیمی‌اش «جهان» داد و قول داد که تا حد توان کاری انجام دهد. در مسیری که کریمی در پارکینگ جنب سینما آزادی تا اتومبیلش طی می‌کرد، به سراغ جهان رفتیم تا سرکی به پاکت نامه‌ها بکشیم. در نامه‌هایی که کریمی با خودش می‌برد تا به آنها رسیدگی کند، از هزینه دکتر تا جهیزیه و کودک یتیم به چشم می‌خورد. اما نکته قابل توجه کار در جایی بود که کریمی پیش از جلسه فیزیوتراپی دیروزش، مشکل دو نفر را حل کرده بود… به قول یکی از همکاران‌مان به همین دلیل است که کریمی اینچنین سوژه گزارش ما می‌شود و در میان این همه ستاره اوست که جمعیت و مردم را به سوی خود جلب می‌کند.
علی کریمی بلیت‌فروش شد

در حالی که پوری بنایی، مهتاب کرامتی و فاطمه معتمدآریا مقابل در ورودی سینما آزادی مشغول فروختن بلیت فیلم دهلیز و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان بودند، ناگهان جادوگر در چارچوب در ورودی سینما آزادی قرار گرفت و از آن‌جایی که سطح سینما از سطح خیابان و پیاده‌رو بالاتر بود، با هجوم هواداران و اصحاب رسانه همه متوجه حضور کریمی شدند و با فلاش دوربین‌ها بود که حتی ماشین‌های در حال عبور از خیابان بهشتی نیز در طول سینما آزادی توقف و به سمت ستاره‌ها حرکت کردند. کریمی که حتی برای پایین آمدن از پله‌های سینما آزادی هم با مشکل روبه‌رو شده بود، به تعظیم و تشکر از مردم پرداخت. شعارهای مردم در مورد کریمی شنیدنی بود: «اسطوره مردمی، همینه، همینه»، «علی کریمی برگرد به تیمت»، «علی فقط کریمی»، «جادوگر دوستت داریم» و…

کریمی با هر زحمتی بود به سمت میز مربوط به مهمانان حرکت کرد و مهتاب کرامتی جای خود را در کنار فاطمه معتمدآریا و پوری بنایی را به او داد تا اسطوره فوتبالی هم بلیت‌ بفروشد.

هجوم مردم و دوستداران کریمی به سمت او تا حدی بود که پوری بنایی از مسوولان سینما میکروفن خواست و با صدای بلند و در کمال احترام از آنها خواست تا به خاطر حفظ نظم، اگر کریمی را دوست دارند به سمت او هجوم نیاورند. هرچند که برای چند دقیقه‌ای وضعیت بهتر شد ولی با توجه به شلوغی و ازدحامی که وجود داشت، خانم‌ها مجبور به ترک محوطه بیرونی شدند و کریمی یک‌تنه جور همه را کشید.

نکته قابل توجه این بود که هواداران کریمی از پوری بنایی می‌خواستند که از جادوگر بخواهد به پرسپولیس بازگردد و او نیز در پاسخ به خانم بنایی گفت: چشم

منبع : کافه سینما


[ شنبه 92/7/6 ] [ 3:58 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

مدل آرایش مخصوص پاییز 92

مدل آرایش مخصوص پاییز 92


پاییز همیشه همراه خود رنگ‌های گرم می‌آورد و سایه‌های آرایش این فصل: قرمز، ارغوانی تیره، طلایی، سیاه و شرابی همه نشان دهنده رنگ‌های طبیعت هستند. در این فصل برای متفاوت جلوه کردن، انتخاب‌های متفاوتی خواهید داشت.

آرایش تیره
فکر نکنید که یک آرایش تیره و سیاه شما را ترسناک جلوه خواهد داد.  این نوع آرایش هم برای روز و هم برای شب مناسب خواهد بود. این سه قدم را برای انجام چنین آرایشی دنبال کنید.
1- به آرامی با مداد چشم سیاه و نرم بالا وپایین پلک را بکشید، توجه کنید که کاملاً این خط چشم چسبیده به مژه‌ها باشد.
2- بعد آن را با برس مخصوص یا حتی انگشتانتان کاملاً صاف کنید.
3- سپس با برس نرم متوسط کمی سایه تیره بالای پلک بزنید. هر چه بالاتر از مژه‌ها می‌روید این سایه باید کم رنگ‌تر شود. غروب خورشید را در نظر بگیرید، در افق رنگ‌ها پررنگ‌تر هستند و هر چه بالاتر می‌رود کم‌رنگ‌تر می‌شود. همین رنگ را در زیر چشم هم استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای صاف کردن گوشه ها از سایه کم‌ رنگ استفاده کنید تا با آن مخلوط شود و در آخر ریمل سیاه را به مژه‌ها بزنید.
نکته: وقتی آرایش چشم‌ها زیاد باشد، لب‌ها باید بسیار ساده آرایش شود. سعی کنید برای لب از رنگ‌های روشن و تقریباً براق کننده استفاده کنید.

 

آرایش پر رنگ
وقتی لب‌ها با رنگ‌های تندی مثل شرابی تیره، جگری تند یا برنز آرایش شود، بسیار شیک و در عین حال تجملی جلوه خواهید کرد.
انتخاب رنگ‌تان هر چه باشد، بگذارید لب‌ها اول باشند و به چشم آیند و بعد سایر قسمت‌های صورت به دنبال آن باشند. با چنین آرایشی برای لب‌ها باید سایه چشم بسیار کم‌رنگ و ملایم باشد.
نکته: وقتی می‌خواهید برای لب از رنگ‌های تند استفاده کنید، با فرچه لب این کار را بکنید تا دقیق‌تر و راحت‌تر این کار انجام شود.
آرایش براق

اگر تا به حال خجالت می‌کشیدید که از آرایش‌های براق استفاده کنید، دیگر نترسید. برای دادن برجستگی بیشتر به چشم‌ها، روی پلک بالایی از سایه بژ براق یا طلایی استفاده کنید. در خط چسبیده به مژ‌ه‌ها سایه را پر‌رنگ‌تر کنیدو بعد ریمل بزنید.
نکته: لب‌ها را هم می‌توانید براق یا رنگی کنید. برای مطبوع‌تر کردن این آرایش می‌توانید پایین مژ‌ه‌ها را هم کمی از همان سایه بژ یا طلایی بزنید.

آرایش بنفش
بنفش رنگی‌ کاملاً خودنمایانه و جلوه‌گر است. اما این رنگ سایه‌های مختلفی دارد. با آرایش بنفش چهره‌ای کاملاً جدید به دست خواهید آورد. می‌توانید از آبی متمایل به ارغوانی، بنفش یاسی و یا از ارغوانی تیره استفاده کنید. برای دلخواه ‌همه، سایه‌های بنفش وجود دارد از مخلوط کردن این رنگ‌ها با هم نترسید چون به چهره شما توازن می‌دهد و خیلی بهتر است که همان یک رنگ را برای همه قسمت‌های صورت استفاده کنید.
نکته: در این آرایش از رژ گونه کمتر استفاده کنید.
منبع:  پرداد


[ شنبه 92/7/6 ] [ 3:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

جملات دلتنگی بسیار زیبا و جدید

 جملات دلتنگی بسیار زیبا و جدید

جملات دلتنگی بسیار زیبا و جدید

خاک بر سرِ تمامِ این کلمات
اگر تو از میانِ تمامشان
نفهمی من دلتنگم . . . !

***** جملات دلتنگی *****

میـــــــ ـان دِلتَنگــــــی هایَــــــم باشــ ـــــــ تا فَراموشَـــ ـــت نَکُــــــنَم…
تا بــــه یاد داشـــ ـــته باشَمَـــــت…
تا بویَـــ ــــت را حِــس کُنَـــــــم…
تا بِــــــ ـدانَــــم که هَستـ ـــــی…
تَـــــــ ـمامِ دُنیـــ ــــام قَلبَــــمه…
دنیـــ ــــام باشــــ ـــه واسه تــ ـــــــو…
تا بِدانــــ ـــی میانِ ثانیــــ ـــه هایِ دِلتَنگیـــــهامـــ تــــــو وجــــــ ــــود داریــــ ـــ….
فَــقَط تـــ ــــو
.
.
.
رسم ” خوب ” ها همین است
حرف آمدنشان شادت می کند
و حرف رفتنشان با دلت چنان می کند
که هنوز نرفته،
دلتنگشان می شوی . . .
.
.
.
آرام بگیر دلم …
تنگ نشو برایش …
مگر نشنیدی جمله ی آخرش را !
“چیزی بینمان نبوده”
.

.
وزن دار نمے گویم
قافیہِ هم نمے گذارم
بے پرده و رک مے گویم
دلتنــــــگم

***** جملات دلتنگی *****

نه توان خواستن دارم
نه
توان
فراموش کردن
سهم من از تو چیست؟
فقط
“دل تنگى”
.
.
www.Berooztarinha.com
.
.
از خلاصه ی روز های انتظار،
که می‌‌دانم حوصله به خرج نمی‌‌ دهی‌ تا تمامی حرف‌هایم را بشنوی !
فقط این را می‌‌گویم :
دلتنگی‌ ام آنقدر بزرگ شده است که اگر ببینی‌ شاید نشناسی . . . !
.

.
گنـاه ِ ?یستــــــــــ ؟!
حا?ِثـہ ـها ؟
فاصِلــہ ـها ؟
??اطِره ـها ؟
جا?ه هاے ِ ?ور و ?راز ؟
یــــا
?ل ِ مـَ?? ؟ … ?ـہ برای تو تَنگ شـُ?ه است !
.
.
.
دلتنگــــــــــی
خیابــــــــــان شلوغی است ک تودرمیانه اش ایســــــــــتاده باشی،
ببینی می آیــــــــــند،ببینی میرونــــــــــد وتوهمچنان ایستــــــــــاده باشی…
.
.
.
اینکه دلم تنگ می شود پلان به پلان ،
نفس به نفس برایت تراژدی نیست …
قلب من مقتول فیلم نامه است ،
شخصیت اصلی که تویی !
.

.
کفشهایم که جفت میشوند دلم هوای رفتن میکند ؛
چه کودکانه دل من تنگ میشود بی آنکه بدانم چه کسی دلتنگ من است !
.
.
.
دلتنگی هایم را نشاندم روی دوش بادبادک و فرستادمشان به آسمان …

دارد باران می بارد !

***** جملات دلتنگی *****

لتنگت می شوم و چشمانم را روی هم می گذارم
بلکه یادت را فراموش کنم …
تو بگو دلکم مگر می شود یک دنیا را فراموش کرد ؟
.

.
حوصله خواندن ندارم
حوصله نوشتن هم ندارم
این همه دلتنگی دیگر نه با خواندن کم می شود نه با نوشتن …
دلم تو را می خواهد !
.
.
.
دلم برایت تنگ‌ شده است
قدِ یکی از سه نقطه های آخرِ نوشته هایم …
.
.
www.Berooztarinha.com
.
.
وقتی دلتنگم بشقاب ها را نمی شکنم
شیشه ها را نمی شکنم
غــرورم را نمی شکنم
دلت را نمی شکنم
در این دلتنگی ها زورم به تنها چیزی که میرسد ،
این بغض لعنتی است …
.

.
دلتنگ که باشی از آسمان سنگ هم ببارد باز هم جایش خالیست ،
باران که جای خود دارد . . .

***** جملات دلتنگی *****


[ شنبه 92/7/6 ] [ 3:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

آیا زن و شوهر در حج نسبت به یک دیگر نامحرم هستند ؟

آیا زن و شوهر در حج نسبت به یک دیگر نامحرم هستند ؟


آیا این مطلب صحیح است که وقتی زن و شوهر به حج می روند، نسبت به یک دیگر نامحرم می شوند؟ 
پاسخ اجمالی
زن و شوهر در ایام حج و حتی در حال احرام با هم دیگر نامحرم نیستند. بله آنها در حال احرام نمی توانند روابط زناشویی داشته باشند و از همدیگر لذت جنسی ببرند. توضیح اینکه: در مناسک حج محرماتی بیان شده است. این محرمات (غیر از شکار حیوانات وحشی و کندن گیاه و درخت که مربوط به خود مکه و حرم است[1] ) ربطی به حضور در مکه ندارد، بلکه بر محرم حرام  است (چه داخل مکه باشد یا نباشد)؛ یعنی شخص محرم باید از آنها پرهیز نماید.

از جمله محرّماتی که بر شخص محرم حرام است آن است که زن و مرد نمی توانند جماع کند و همچنین بوسیدن، و دست بازى کردن، و نگاه به شهوت، بلکه، هر نحو لذت و تمتّعى بردن از هم دیگر حرام است. و این عمل موجب کفاره است[2] و کفاره آن هم بنا بر احتیاط واجب یک شتر است.[3]

این حرمت تا زمانی که انسان طواف نساء و نمازش را بجای نیاورده ادامه دارد و بعد از انجام ایندو است که زن و مرد بر همدیگر حلال مى‏شوند.[4]

======================
[1] خمینی، روح الله، مناسک حج (المحشى)، ص 198، م 478، نشر مشعر، چاپ چهارم، تهران- إیران 1416 هـ ق‏؛ مجلسی، محمد تقی، لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح الفقیه، ج ‏8، ص 316، مؤسسة إسماعیلیان، چاپ دوم، قم، 1414 هـ ق.‏
[2] خمینی، روح الله، مناسک حج (المحشى)، ص 154 و 155?
[3] خمینی، روح الله، مناسک حج (المحشى)، ص 156?
[4] مناسک حج (المحشى للإمام الخمینی)، ص 98، م  180?


[ شنبه 92/7/6 ] [ 3:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

برای دختران کوچک لاک نزنید

متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌وسال خود لاک‌های رنگی مختلف می‌زنند، اما لاک‌های ناخن حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که فقط بافت نسبتا محکم ناخن‌ها می‌توانند آنها را تحمل کنند. ممکن است چشم و پوست کودکان در اثر تماس با این مواد، دچار تحریک و حساسیت شود. این تحریک و حساسیت برای مخاط دهان به مراتب شدیدتر و بدتر اتفاق خواهد افتاد.

از آنجا که برخی بچه‌های کوچک، عادت به جویدن ناخن‌های خود یا در دهان کردن انگشت و ناخن‌ها دارند، ممکن است در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، مقداری از لاک را بجوند و با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در آن، دچار واکنش‌های دهانی یا ناراحتی‌های گوارشی بشوند. از سوی دیگر، وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست. به همین دلیل والدین برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی، چشمی، مخاطی یا عوارض گوارشی، بهتر است از خیر استفاده از لاک روی ناخن‌های فرزندشان بگذرند.

 

منبع : آرمان


[ چهارشنبه 92/7/3 ] [ 2:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 دلیل آبریزش چشم و درمان آن

یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می برند،‌ نمناک بودن چشم ها است بطوری که به نظر می رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته  .


آبریزش چشم   مشکلی کاملاً متداول به ویژه در بین سالخوردگان است. مسدود شدن یکی از مجراهای اشک متداول‌ترین علت آن است اما دلایل مختلف دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. اگر علائم خفیف باشند ممکن است نیاز به درمان نداشته باشید  . عمل جراحی معمولاً انسداد مجرای اشک را برطرف می‌کند. سایر درمان‌ها به علت انسداد بستگی دارد  .


پژوهشگران در جدید ترین پژوهش های خود دریافته اند که پیر شدن یکسری نشانه ها و تأثیراتی را در بدن به جای می گذارد که توجه و رسیدگی زود به آن ها می تواند مانع از تحت تأثیر قرار گرفتن فرد شود.سالمندی و افزایش سن تنها شامل تغییر رنگ موها و چین و چروک بر روی صورت نیست و بر تمامی اعضای بدن اثر می گذارد  .


گفتنی است: بر این اساس یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می برند،‌ نمناک بودن چشم ها است بطوری که به نظر می رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته  .


بررسی ها نشان می دهند: علت این امر تنگ شدن مجرای اشک ریزی در چشم افراد سالمند است. بر اثر این اتفاق چون کانال هایی که وظیفه ی زهکشی اشک چشم را بر عهده دارند به درستی عمل نمی کنند اشک چشم به جای جمع شدن توسط کانال ها،‌ بر روی صورت سرازیر می شود  .


پزشکان این اتفاق را عامل حاد پزشکی تلقی نمی کنند اما چنانچه فرد سالمند در اثر این اتفاق دارای ناراحتی و استرس باشد می توان با انجام عمل جراحی نسبت به باز کردن مجرای اشکی اقدام کرد  .

کسانى که مایلند چشمانشان سالم باشد بایستى نکات زیر را رعایت کنند  .
  1   – به جسم سفید و خیلى شفاف نگاه نکنند  .
  2   – از نگاه کردن به خطوط ریز و نقشه هاى خیلى دقیق که موجب صرف نور زیاد است خوددارى شود .
3 – زیاد گریه نکنند.
4 – جلوى آتش شدید ننشینند.
5 – در آفتاب شدید و خورشید نگاه نکنند.
6 – سعى کنند که باد قوى به چشم برخورد ننماید (مثل موتور سوارى و غیره ).
7 – به جسمى مدت زیاد بطور قائم نظر نیفکنند.
8 – از ورود گرد و خاک و دود به چشم جلوگیرى کنند.
9 – هواى بسیار گرم و هواى بسیار سرد و دیدن اشیاء روشن و درخشان که بازتاب آنها موجب آزار چشم گردد مثل آینه ایکه مقابل آفتاب گرفته باشند و نور آنرا به چشم برسانند (خوددارى کنند)


10 – از زیاد بر پشت خوابیدن و خواب در هنگام پرى شکم و غذاى غلیظ و دیر هضم و خیلى گرم مثل سیر و پیاز بپرهیزند زیرا موجب زیان چشم است .
11 – خوردن بیش از اندازه نمک و طعام شور
12 – زیاد بیدارى و زیاد خوردن در شب
13 – جلوگیرى از یبوست شدید.


گیاهان موثر بردرمان آبریزش و خارش چشم        
روش های درمان:
الف:آب زیره مخلوط با عسل را بر روی پلک چشم بمالید و ماساز دهید.


ب. سرمه عسل به تنهایی یا مخلوط با آب پیاز جهت شفاف شدن. خا رش پلک و آب ریزش چشم مفید است. اگر آب رازیانه را در حالت تری و تازگی با عسل مخلوط و در چشم کودکانی که از آبریزش چشم شکایت دارند بچکانندیا از آن بخورند مفید واقع می شود.

اخطار! روشهای یاد شده حتما باید زیر نظر پزشک باشد.

منبع : جام نیوز

 


[ چهارشنبه 92/7/3 ] [ 2:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 طرز تهیه کباب ترکی

 

مواد لازم   :
گوشت راسته گوسفند یا فیله گوساله     250 گرم
پیاز     3 عدد
روغن مایع     نصف پیمانه
نمک و فلفل    به مقدار لازم

طرز تهیه :
گوشت را در جهت الیاف گوشت برش میدهیم ( این نکته خیلی اهمیت دارد اگر گوشت در جهت الیاف برش نخورد سفت خواهد شد )برش ها باید خیلی نازک باشد و به اندازه یک چوب کبریت برش داده شو د .آب دو عددد از پیاز ها را می گیریم و گوشت را داخل آب پیاز و روغن مایع و کمی فلفل می خوابانیم حدود دو ساعت .( توجه داشته باشید که نمک گوشت قرمز باید در اواخر طبخ اضافه بشه چون باعث سفت شدن گوشت میشه )

بعد پیاز سوم را خلال نازک میکنیم و در مقدار خیلی کمی روغن تفت می دهیم تا نرم و شفاف شود ( سرخ شدن لازم نیست ) بعد حرارت را بالا میبریم و گوشت را 3 دقیقه با حرارت با لا تفت میدهیم ( دقت کنید که اگه حرارت بالا نباشه گوشت آب میندازه و جمع میشه ) بعد از ماهیتابه خارج میکنیم و با پیاز تفت داده شده و سایر مخلفات لای نان باگت میریزیم .

همین کار را هم با گوشت مرغ میتوانید انجام دهید با این تفاوت که نمک گوشت سفید رو همیشه اول کار اضافه میکنیم

 


[ چهارشنبه 92/7/3 ] [ 2:17 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 روش تهیه قهوه با شکلات

مواد لازم :

 قهوه

2قاشق سوپ خوری

 شکر

 یک چهارم فنجان

نمک

 یک پر

 شکلات نیمه تلخ

یک تخته کوچک

 آب

یک فنجان

شیر

سه فنجان

خامه

به میزان لازم

طرز تهیه :
همه مواد را بجز شیر و خامه در یک ظرف ریخته و روی حرارت ملایم هم بزنید تا شکلات ، آب شود . به مدت 4 دقیقه آن را بجوشانید ، به تدریج شیر را به آن بیفزایید وقتی شروع به قل قل کرد ، آن را از روی شعله برداشته و با هم زن کاملا هم بزنید تا مخلوط کف دار شود . سپس آن را در فنجان ها ریخته و روی هر فنجان خامه بریزید . 6 فنجان سرو کنید.

 


[ چهارشنبه 92/7/3 ] [ 2:16 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

رازهایی برای زیباتر شدن در عکس

رازهایی برای زیباتر شدن در عکس


حتما شنیده‌ایدکه می‌گویند فلانی خیلی فتوژنیک است؛ عکس‌ها و فیلم‌هایش خیلی زیبا می‌شود و حتی زیباتر از خودش جلوه می‌کند. تا به حال فکر کرده‌اید که چرا چنین است؟ چرا یک نفر همیشه خوش عکس است و یک نفر دیگر همیشه بدعکس؟ احتمالا می‌گویید که فلانی به طور ذاتی خوش عکس است اما نه اشتباه نکنید وقتی کسی خوش‌عکس است یعنی می‌داند چگونه خود را در مقابل دوربین بیاراید که زیباتر از همیشه جلوه کند و می‌داند چه حالتی به چهره‌اش دهد و چه رنگی بپوشد و چطور آرایش کند تا عکس‌هایش خوب شود. بله درست متوجه شدید، برای خوش‌عکس‌تر شدن می‌توان کارهای زیادی انجام داد مثلا سراغ رنگ‌های خاصی رفت و به روش خاصی آرایش کرد.
رژگونه براق ممنوع
برای گونه‌ها به هیچ‌عنوان سراغ پودرهای براق‌کننده نروید، بهتر است به جای آن از رژگونه‌ای مات استفاده کنید؛ اگر دوست داشته ‌باشید، می‌توانید برای پلک چشم‌ها از سایه‌ای درخشنده استفاده کنید البته نه آنقدر درخشنده که طبیعی بودن چهره را تحت‌تاثیر قرار دهد.

این یک بار به spf احتیاجی ندارید
اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی داشته‌ باشید کرم گریم و کرم‌پودر شما نباید حاوی spf باشد چراکه فرمول‌هایی که حاوی مواد ضدآفتاب و spf هستند هنگام فلاش‌زدن دوربین نور را انعکاس می‌دهند و در نتیجه حالت چهره را شبیه روح می‌کنند. می‌توان گفت تنها جایی که نیازی به ضدآفتاب ندارید هنگام عکس گرفتن است.

 اهمیت خط چشم
وقتی برای عکس گرفتن خط چشم می‌کشید کار را از وسط پلک آغاز کنید و تا گوشه خارجی چشم ادامه دهید. لازم نیست روی پلک بالا یک خط چشم سراسری بکشید چراکه باعث می‌شود چشم‌های شما در عکس کوچک‌تر جلوه کنند. برای پلک پایین هم سراغ خط چشم نروید، توصیه می‌کنیم با سایه‌ای تیره رنگ (نه مشکی) روی خط پلک پایین را با برس مخصوص تیره کنید.  یادتان باشد که سیاه کردن داخل چشم هم باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن آنها می‌شود.

کرم گریم را فراموش نکنید
کرم‌های گریم یا به اصطلاح پرایمرها برای حفظ آرایش ضروری هستند؛ این مواد همانند لایه‌ای پایه‌ای هستند که در مانیکور روی ناخن‌ها می‌زنند. اگر می‌خواهید در عکس‌ها پوست‌تان صاف و یکنواخت به نظر برسد حتما قبل از آرایش کردن پرایمر را فراموش نکنید، وقتی آرایش روی این مواد قرار می‌گیرد به راحتی دست‌خورده نمی‌شود و شکل اولیه خود را حفظ می‌کند. البته یادتان نرود که نوع پرایمر در سلامت پوست تاثیر زیادی دارد، به همین دلیل توجه کنید که بدون چربی(oil free) باشد و مواد درون آن نیز حساسیت‌زا نباشند.

 باید مخلوط کنید
اگر می‌خواهید از کانسیلر استفاده کنید یا از چند رنگ سایه به کار ببرید یا با چند رنگ پودر گونه‌ها را برجسته‌تر نشان دهید، باید حواس‌تان بیشتر به مرز میان رنگ‌ها باشد چراکه نور دوربین کاری می‌کند که کوچک‌ترین اختلاف رنگی روی پوست چندین برابر جلوه کند؛ بنابراین اگر از چند رنگ استفاده می‌کنید تا جایی که می‌توانید مرز میان رنگ‌ها را حسابی با هم مخلوط کنید تا اصلا تفاوت آنها به چشم نیاید. از طرف دیگر یادتان باشد که اگر کانسیلر را به خوبی روی پوست پخش نکرده‌ باشید چروک‌های ریز پوستی در عکس بیشتر خود را نشان خواهند داد.

 رنگ مهم‌ترین نکته است
فقط نورپردازی و زاویه دوربین نیست که روی خوش عکس بودن شما تاثیر دارد، شاید خودتان تجربه هم کرده باشید که بعضی اوقات وقتی بعضی لباس‌های خاص را می‌پوشید در عکس‌ها خیلی زیباتر می‌افتید یا بعضی از رنگ‌ها روی چهره‌تان اثری ویژه دارند و وقتی آن رنگ را می پوشید همه اطرافیان زیباترشدن‌تان را یادآور می‌شوند و این جمله را زیاد می‌شنوید که «امروز چه زیبا شده‌ای. » اما بعضی رنگ‌ها هم هستند که چهره را بی‌حال نشان می‌دهند و وقتی می‌پوشید انگار رنگ‌تان گرفته می‌شود، به‌خصوص اگر رنگ آرایش‌تان نیز مناسب نباشد.  به طور کلی رنگ و تن چهره در زیبایی ظاهر شما تاثیر بسیاری دارد و شما می‌توانید به راحتی با کمی تغییر در رنگ لباس یا رنگ آرایش‌تان زیبایی چهره‌تان را بیشتر کنید.  اگر رنگ پوست‌تان یکنواخت نباشد به خوبی در عکس یا فیلم مشخص می‌شود و زیبایی چهره شما را کاملا خراب می‌کند.

رنگ‌ها را برجسته‌تر کنید
نور فلاش دوربین تمام رنگ‌ها را از روی صورت پاک می‌کند یعنی باعث می‌شود که رنگ‌های آرایش شما در عکس کمتر از واقعیت جلوه داشته ‌باشند، بنابراین می‌توانید برخی رنگ‌ها را پررنگ‌تر از همیشه به کار ببرید؛ مثلا رژی پررنگ‌تر از همیشه بزنید یا گونه‌ها را بیشتر رنگ دهید، اگر دیدید آرایش‌تان بیشتر از همیشه شد، نگران نشوید چون در عکس‌ها اینطور نشان نخواهد داد.

اول امتحان کنید، بعد…
رنگ آرایش تاثیر زیادی در خوب افتادن شما در فیلم و عکس دارد و شما باید براساس رنگ نوری که قرار است در فیلم یا عکس گرفته شود، رنگ آرایش را انتخاب کنید. اگر برای‌تان امکان دارد قبل از فیلم و عکس زیر همان نور بروید و آرایش خود را کنترل کنید تا بفهمید دقیقا در فیلم چگونه می‌افتید و در صورت لزوم رنگ آرایش را عوض یا اصلاح کنید. در نورطبیعی، نباید از کرم‌پودر زیاد استفاده کنید اما اگر قرار است در زیر نور پروژکتور فیلم و عکس بگیرید کرم‌پودر صورت، پوست شما را یکنواخت‌تر نشان می‌دهد، البته باید رژگونه و رژ لب شما نیز نسبتا پررنگ باشند.

رنگ پوست‌تان گرم است یا سرد؟
اول از همه باید تعیین کنید که رنگ پوست شما گرم است یا سرد؛ برای فهمیدن این موضوع باید به رگ‌های زیر پوستی روی ساعدتان نگاه کنید، اگر این رگ‌ها آبی باشند رنگ پوست شما سرد است و اگر این رگ‌ها سبز باشند رنگ پوست شما گرم است. شما باید براساس تن و رنگ پوست خود رنگ لباس‌تان را انتخاب کنید، رنگ‌های انتخابی شما می‌توانند در کامل کردن چهره شما نقش بسزایی داشته باشند.
افرادی که رنگ پوستی سرد دارند، بهتر است به‌دنبال زیورآلاتی باشند که درخشان و براق‌اند در حالی که افرادی که رنگ پوست‌شان گرم است، بهتر است به دنبال جواهرآلاتی مات و زرد باشند. همچنین رنگ قرمز و سبز نیز می‌تواند رنگ چهره شما را زیباتر نشان دهد.

روشن باشید
سراغ کرم‌پودرهای خیلی تیره نروید چون می‌توانند به راحتی عکس‌های شما را خراب کنند؛ توصیه می‌کنیم از کرم‌پودری استفاده کنید که بیشترین نزدیکی را با رنگ طبیعی پوست شما دارد؛ به‌خصوص رنگی که پوست‌تان زیر نور طبیعی خورشید به خود می‌گیرد.

 در نور طبیعی آرایش کنید
اگر می‌خواهید ببینید که آرایش‌تان چه جلوه‌‌ای روی صورت‌تان دارد حتما در نوری طبیعی آرایش کنید؛ به‌خصوص وقتی که می‌خواهید آرایش تمام شده را چک کنید؛ مثلا می‌توانید کنار پنجره بروید تا نور روی صورت‌تان بیفتد و ببینید ایرادها در کجاست؛ این روش بهترین راه است برای اینکه بفهمید که در عکس‌های آینده صورت شما چطور جلوه خواهد کرد.

زردها به شما کمک می‌کند
اگر می‌خواهید در عکس‌ها صورت‌تان زنده‌تر به نظر برسد به‌جای اینکه از پنکیک مات برای صورت استفاده کنید پودری با پایه زردی ملایم استفاده کنید. پنکیک مات دقیقا مانند spf در عکس عمل می‌کند، یعنی نور فلاش را انعکاس می‌دهد و موجب می‌شود که در عکس‌ها نوری سفید روی صورت خودنمایی کند و نتیجه جالبی به‌دست نیاید.

بی‌حوصلگی بهانه خوبی نیست
عکس‌های شما قرار است برای همیشه باقی بماند، بنابراین خستگی دلیل خوبی نیست که دقت و توجه کافی به خرج ندهید و خیلی سرسری برای عکس گرفتن آرایش کنید؛ فارغ از اینکه می‌خواهید چه زمانی برای عکس گرفتن آماده شوید، کمی حوصله به خرج دهید و با صبر بهتر از همیشه چهره‌تان را در عکس‌ها ماندگار کنید.
منبع:مجله سیب سبز


[ چهارشنبه 92/7/3 ] [ 2:2 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

این عوامل سلامت جنسی شما را تهدید می کند

این عوامل سلامت جنسی شما را تهدید می کند


وقتی صحبت از تهدید جنبه ای از سلامت پیش می آید، طبیعی است که اغلب ما به عوامل واگیر و غیرواگیر مثل باکتری ها، ویروس ها، رژیم غذایی، سر و صدا، تابش اشعه، مشکلات ژنتیک و … فکر می کنیم.بررسی تاثیر این عوامل نیز معمولاً ما را به یک بیماری می رساند.

 

اما سلامت و از جمله سلامت جنسی تنها توسط بیماری ها مورد تهدید واقع نمی شود (همانگونه که “سلامت” نیز تنها به نبود بیماری اطلاق نمی شود). برای داشتن تصویر واضح تری از موضوع، در اینجا تهدیدکننده های سلامت جنسی را در سه گروه مورد بررسی قرار می دهیم. این تقسیم بندی کاملاً نظری است و می تواند موافقان و مخالفان خود را داشته باشد، ولی اجزای مطرح شده در آن امروزه کاملاً ملموس و مستند هستند:
الف) نگرانی ها و دغدغه ها (حتی گاه بلاتکلیفی ها!)
ناآگاهی و اطلاعات محدود یا غلط، نگرش های خاص ، شکل نگرفتن نظام فکری، اعتقادی و ارزشی فرد و بلاخره فقدان برخی مهارت ها می توانند سلامت جنسی را تحت تاثیر قرار دهند. در این خصوص می توان به مثال های زیر اشاره کرد:
-نگرش و نحوه برخورد با تکانه های جنسی و بویژه برخورد با جنس مخالف
- رابطه تکانه ها و تمایلات جنسی با موضوع عشق و صمیمیت
- موضوع اختلافات بین دو جنس (فیزیکی، روانی، اجتماعی، سنی و …) و روابط بین آن ها
-مهارت های تصمیم گیری و مسئولیت پذیری در رفتارهای جنسی
-تصور فرد از خود و همچنین تصویر بدنی (Body Image) خود (صرف نظر از اختلالات روانپزشکی مرتبط با این موضوع که جایگاه خاص خود را دارند.)
ب) مشکلات فردی و اجتماعی تهدید کننده سلامت جنسی
برخی از این مشکلات با بیماری ها و یا کم توانی های خاصی مرتبط هستند و برخی نیز متاثر از عوامل محیطی و اجتماعی (حتی در سطح معضلات جهانی) هستند. از جمله:

-جنبه های غیر پزشکی نارضایتی های جنسی (مثلاً مشکل در صمیمیت زوجین، احترام متقابل، توجه به نیازهای شریک جنسی، یکنواختی و خستگی، اختلاف نظر در نحوه بکارگیری روش های پیشگیری و …)
-بی تعهدی در زندگی جنسی و در درجات خفیفتر عدم مسئولیت پذیری در زندگی مشترک
-اعتیاد، مصرف الکل و رفتارها و عملکرد جنسی (امروزه ترجیح داده می شود بجای کلمه اعتیاد از عباراتی همچون سوء مصرف مواد روان گردان یا وابستگی به مواد روان گردان  استفاده شود.)
-کم توانی ها (بینایی، شنوایی، حرکتی و…)، معلولیت ها و عملکرد جنسی
-یائسگی و سلامت جنسی (زنان امروز بطور میانگین یک سوم از عمر خود و حدود یک دوم از سنین زندگی فعال از نظر جنسی را در این محدوده طی می کنند)
-سالمندی و سلامت جنسی (توجه داشته باشید که هرم جمعیتی کشور به سمت سالمند شدن پیش می رود و سالمندی علاوه بر آن که ملاحظات سلامت جنسی و باروری خاص خود را دارد (مثلاً سرطان های اندام های مرتبط با باروری) به هیچ وجه به معنی پایان یافتن یک زندگی خوب و رضایت بخش جنسی نیست.)
-خشونت های وابسته به جنسیت (Gender Based Violence)

-پدیده قاچاق انسان و استثمار جنسی  که متاسفانه گسترش آن در دهه های اخیر باعث شرمساری بشر در قرن بیست و یکم است.
ج) بیماری های تهدید کننده سلامت جنسی
- بیماری های عفونی و در راس آن ها ایدز
-اختلالات عملکرد جنسی و بیماری هایی که بطور ثانویه منجر به اختلال عملکرد جنسی می شوند.
- ناباروری یا اختلالاتی که فرایند طبیعی باروری، بارداری و زایمان را با مشکل مواجه می کنند.
-عوارض ناشی از بارداری های ناخواسته و سقط های پرخطر
- اختلالات هویت جنسی
- انحرافات جنسی
و …

نگاه به تهدید کننده های سلامت جنسی به این شکل می تواند چند خاصیت داشته باشد:
نخست آن که سیاستگذاران نظام سلامت برای بررسی، برنامه ریزی و مداخلات موثر در حوزه سلامت جنسی لازم است تا به شکلی کلی به موضوع بپردازند و از پیچیدگی های موضوع و لزوم کار به سادگی نگذرند.
دوم آن که مراکز ارائه خدمات و مراقبت های سلامت جنسی و باروری نیز باید توجه داشته باشند که با چه طیفی از موضوعات و به دنبال آن نیاز به چه خدماتی مواجه هستند.
سوم، بلاخره به “فرض” فراهم آوردن خدمات و مراقبت های مورد نیاز، مردم باید توجیه شده باشند که هر نیاز را به محکمه کدام طبیب جسم یا جان عرضه دارند.


[ چهارشنبه 92/7/3 ] [ 2:1 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9      >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 121
کل بازدیدها: 2177856