سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

روش هایی برای مرطوب نگه داشتن پوست‌ خشک

روش هایی برای مرطوب نگه داشتن پوست‌ خشک


هیچ چیزی مانند ماه‌های خنک و سرد سال، نمی‌‌تواند زیبایی پوست را به خطر بیندازد. بخاری‌ها، دوش آب گرم و طولانی همچنین خشکی هوا، باد می‌توانند آب پوست را جذب کرده و باعث شوند که خارجی‌ترین لایه پوست یا همان اپیدرم دچار خارش و ترک شود. حتی در مواردی خارش زیاد می‌‌تواند به اگزما، التهاب و قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست منجر شود. با درک برخی از علل عمده خشکی پوست و با بکارگیری برخی از درمان‌های طبیعی می‌توانید خشکی پوست را از بین ببرید و پوست خود را نرم کنید.

آب و چربی
آنچه که مانع از ورود آلاینده‌های مضر به درون پوست می‌شود و در حفظ رطوبت پوست موثر است، آب و چربی سطح پوست است. از آنجایی که هر چقدر هوا سردتر باشد، رطوبت آن کمتر است، به طور طبیعی هوای سرد موجب اختلال در پوست می‌شود و آب و چربی پوست را کاهش می‌دهد. با استفاده از محصولات اسیدمیالورونیک (ماده روان کننده‌ای که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود) می‌توان پوست را انعطاف‌پذیر و از آسیب آن در برابر سرما پیشگیری کرد. وقتی که پوست آب خود را به دلیل افزایش سن، سرما و . . . از دست می‌دهد، به آب میان سلولی نیاز دارد و برای مرطوب نگه داشتن آن چربی بسیار مهم است.

تجدید نظر در مورد شامپو
شامپو و صابون‌های میوه‌ای علاوه بر اینکه آلودگی‌ها را از روی پوست و یا مو پاک می‌کنند، رطوبت پوست را هم از بین می‌برند. شامپوهایی را انتخاب کنید که عاری از هر گونه مواد نگهدارنده یا اسانس‌‌های مصنوعی باشند زیرا این مواد پوست و مو را خشک می‌کنند.

شرایط طبیعی منافذ پوست
این موضوع بسیار مهم است که مطمئن شوید منافذ پوست شما در شرایط اید‌ه‌ال و طبیعی قرار دارند. با توجه به آب و هوای خشن زمستان، آلودگی هوا به مواد مصنوعی و دیگر عوامل محیطی، پوست متراکم می‌شود در نتیجه نمی‌تواند به درستی مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند. پاک کننده‌های ملایم، پوست را از ناخالصی‌ها پاک کرده و بدین ترتیب محصولات مرطوب کننده می‌توانند تاثیر بهتری روی پوست بگذارند و پوست را تغذیه کنند و مرطوب نگه دارند.

دوش آب گرم
گرفتن یک دوش گرم به همراه بخار فراوان یکی از عوامل اصلی از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست است؛ اگرچه این‌کار؛ احساس خوبی ایجاد می‌کند و بسیار لذت‌بخش است. ولی در فصل زمستان از حمام و شست‌وشوی بیش از حد بدن خودداری کنید. در این فصل بهتر است از مصرف هر نوع صابون که حاوی مواد شیمیایی و مصنوعی است بپرهیزید از صابون‌های دست‌سازی استفاده کنید که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند و پس از آن به آرامی پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید و از یک مرطوب کننده و یا لوسیون مناسب استفاده نمایید. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده‌ها 2 تا 3 دقیقه بعد از خارج شدن از زیر دوش است و مدت استحمام 5 تا 10 دقیقه باشد.

آسیب بخاری‌ها
در حالی‌که حضور در خارج از منزل و در هوای سرد می‌تواند پوست را خشن کند، اغلب تأثیر بخاری‌ها در داخل منزل نیز به شدت وحشتناک است. این یکی از مشکلاتی است که اغلب ما آن را نادیده می‌گیریم. بخاری‌ها موجب از بین رفتن رطوبت منزل و خشکی آن می‌شوند و برای رفع این مشکل توصیه می‌شود که در طول روز از دستگاه‌های بخار استفاده شود. بهتر است زمانی که خواب هستید آن را در اتاقی روشن کنید که بیشتر در طی روز از آن استفاده می‌کنید.

نقش تغذیه
رژیم غذایی سالم جزء حیاتی مراقبت از پوست در کل فصول سال و جز ضروری‌ترین در فصل زمستان است؛ چرا که پوست در این فصل در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. مصرف مقدار قابل توجهی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار به همراه امگا 3، پوست و مو را تغذیه می‌کند و هرگونه التهاب را کاهش می‌دهد. آب‌رسانی داخلی پوست و نوشیدن مقادیر زیادی آب را فراموش نکنید که این موضوع بسیار اهمیت دارد. اغلب مردم در روزهای گرم سال نوشیدن آب را فراموش نمی‌کنند؛ ولی از اهمیت همین کار در روزهای سرد زمستان غافل هستند.

شست‌وشوی محتاطانه
شستن مکرر دست‌ها می‌تواند رطوبت و چربی پوست را از بین ببرد و همین امر منجر به ایجاد ترک می‌شود و گاهاً این ترک‌ها بسیار دردآور خواهند بود. در صورت لزوم، در فصل زمستان دست‌ها را با یک صابون ملایم و دست‌ساز بشویید و پس از شست‌وشو نیز با یک مرطوب کننده مناسب چرب کنید. از آنجایی که پاها در طول فصل زمستان درون چکمه و جوراب‌های کلفت هستند، حتی بیشتر از دست‌ها به مراقبت نیاز دارند. استفاده از یک مرطوب کننده قوی برای پاها همچون روغن آووکادو نیز بسیار موثر خواهد بود. برای جذب بهتر آن می‌توانید این مرطوب کننده را قبل از خوابیدن به پاها بمالید و پس از آن یک جفت جوراب نخی بپوشید.
الکل: انواع ترکیبات بخصوص اتانول، الکل اتیل، موجب خشکی پوست می‌شوند و دقیقاً‌ برعکس مرطوب کننده‌ها عمل می‌کنند و به محض اینکه روی پوست مالیده می‌شوند، بخار می‌شوند.
رایحه و اسانس‌های مصنوعی: از محصولاتی استفاده کنید که اسانس آنها از روغن ها و مواد کاملا طبیعی تهیه شده است و بهتر است مرطوب‌کننده‌ها حاوی کمترین میزان افزودنی‌های بودار و مصنوعی باشد.
میلیکون: این ماده منافذ پوست را مسدود و توانایی پوست را برای جذب مواد زائد و جذب مواد مغذی مختل می‌کند.
دکتر علیرضا میراسماعیلی متخصص پوست و مو


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:59 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چطور به صورت طبیعی لب هایی به رنگ صورتی داشته باشیم ؟

چطور به صورت طبیعی لب هایی به رنگ صورتی داشته باشیم ؟


 اگر لب های شما تیره شده و این موضوع شما را آزار می دهد و به دنبال راه حلی برای رفع تیرگی لب و روشن شدن آن هستید با ما همراه باشید تا روش های طبیعی برای روشن کردن لب ها و داشتن رنگ طبیعی صورتی را به شما نشان دهیم.
1 – برای آنکه لب های شما تیره نشوند و صورتی به نظر برسند باید آنها را آبرسانی کنید
پس کمی روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی لب ها قرار دهید.این روش به شما کمک خواهد کرد پوست روشنی در ناحیه لب داشته باشید.
2 – برای لایه برداری از لب ها اسکراب خانگی درست کنید
مقداری شکر را در نصف قاشق چایخوری آبلیمو حل کرده و روی لب ها بمالید ( دانه های شکر باید در آبلیمو به چشم بخورد تا لایه برداری انجام شود ) با این کار پوست مرده روی لب را از بین برده و رنگ طبیعی را به آن باز می گردانید.همچنین باعث تسریع جریان گردش خون در لب ها می شود که در داشتن لب های خوشرنگ به شما کمک می کند.
3 - برای آنکه لب های نرم و روشن داشته باشید مقداری عسل را شب و قبل از خواب روی لبتان بمالید.
4 - برای آنکه لب های تیره را براحتی روشن و خوشرنگ کنید مقدار کمی زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود.خمیر را روزانه و به مدت 5 دقیقه روی لبتان قرار دهید.پس از مدت کوتاهی ( تقریبا یک هفته ) مشاهده می کنید که تیرگی لب شما از بین رفته است.
5 - هر شب قبل از خواب کمی آب چغندر روی لبتان بمالید تا روشن و صورتی شود.
منبع : زیبا زن

[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:58 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013


جدیدترین کفش های زنانه گوچی پاییز 2013 – گلچینی از بهترین کلکسیون های کفش پاییزه گوچی برای خانم ها

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی 92

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013 مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013 مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013  مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی 92

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی 92

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی 92

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی

مدل کفش و بوت های زنانه پاییزی 2013

مدل کفش زنانه پاییزی


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:58 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چگونه می‌ توان خواستگاران بیشتری داشت (ویژه دختران)

چگونه می‌ توان خواستگاران بیشتری داشت (ویژه دختران)


فراموش نکنید کم نیستند افرادی که اگرچه کمی دیرتر ازدواج کرده اند ولی ازدواج موفقی داشته اند.

به دنبال فرد ایده آل نباشید

بیشتر افراد وقت زیادی را صرف می کنند تا بتوانند «فرد ایده آل» خود را پیدا کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید توصیه می کنیم با چشمانی باز پیش روی تان را نگاه کنید. البته منظور ما این نیست که به اولین خواستگارتان پاسخ مثبت بدهید. ولی کمال گرایی هم ممنوع!

باوقار باشید

بیشتر مردان به دنبال زنی خاص می گردند که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکوه و شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند. مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آنها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند. پس با دوری کردن از برخی رفتارهای سبک، شخصیتی متین و باوقار داشته باشید.

زیبایی همه چیز نیست

شاید برخی از دخترخانم ها به اشتباه فکر کنند «زیبایی و وضعیت ظاهری» آنان همه آن چیزی است که پسران در انتخاب همسر آینده خود ملاک و معیار قرار می دهند. از این رو با پناه بردن به لوازم آرایشی یا حتی عمل های جراحی سعی دارند برای زیباتر شدن تغییری در ظاهر خود ایجاد کنند. اما بد نیست بدانید که اولا معیارهای زیبایی نسبی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است، همچنین پسرانی که به پختگی رسیده باشند، بیشتر از آن که در زیبایی چهره متوقف شوند به ظرافت ها و زیبایی های رفتاری شما توجه می کنند. از سوی دیگر برخی از دخترخانم ها نیز فقط و فقط منتظر خواستگاری خوش تیپ هستند، اگر جزو این دسته از دخترخانم ها هستید بهتر است که خیلی در قید و بند قیافه نباشید چون قیافه خوب الزاما به معنی داشتن شخصیت خوب نیست.

وسواس را کنار بگذارید

محافظه کاری ها و وسواس های بی مورد را کنار بگذارید، اگر خواستگارهایی دارید که حاضر نیستید حرف های شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و دوستان تان کسی را برای ازدواج به شما معرفی می کنند اما شما اهمیتی نمی دهید، باید کمی در نگاه تان تجدیدنظر کنید. شاید یکی از همین موارد بتواند همسر خوبی برای شما باشد. از آمدن خواستگار نترسید و چند هفته ای زیر نظر خانواده‌هابا خواستگار های تان صحبت کنید و بعد تصمیم بگیرید، مشکلات کوچک آدم ها را بهانه نه گفتن نکنید. فراموش نکنید که هر کسی با هر شخصیتی هم که باشد، مشکلاتی دارد که می توان از آنها ایراد گرفت. مهم این است که به ویژگی های برجسته او نظرکنید، شما نمی توانید یک شخصیت بی عیب و نقص را به عنوان همسرتان انتخاب کنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد. اما سعی کنید فردی را انتخاب کنید که بتوانید با مشکلاتش کنار بیایید و مدام به خاطرش افسرده یا عصبانی نشوید.

بگویید که توقعی ندارید

از موانع مهم پیش روی ازدواج توقعات بالاست و بسیاری از جوانان به دلیل مسائل مالی از تشکیل زندگی مشترک فراری هستند بنابراین با کم کردن این توقعات و بیان این مسئله در موقعیت های مناسب می توانید زمینه ازدواج را ایجاد کنید. همچنین یکی ازمواردی که می تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاری منصرف کند موقعیت اقتصادی خوب خانواده خانم است. یعنی آقا این جرات را ندارد که اقدام به ازدواج کند، شما به عنوان یک خانم می توانید سطح توقعات تان را پایین بیاورید و با بیان کردن این مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من برای ازدواج بالا نیست به همه نشان دهید که در ذهن چه دارید تا شجاعت معرفی کردن خواستگار را پیدا کنند.

باید در درجه اول یک زن باشید

برخی از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. این که تحصیل کنند و سر کار بروند، چیز خوبی است اما متاسفانه برخی از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند! بخشی از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگی مشترک و نقش مادری شکوفا می شود و اینکه مورد حمایت و دوست داشته شدن همسر قرار بگیرند. دختران در ظاهر، این قضیه را کتمان می کنند. آنها با وجود موقعیت های خوب ازدواج، همه درها را به روی خود بسته اند. چرا که تمام زندگی شان را در کار خلاصه کرده اند، آنها می خواهند به همه نشان دهند خودشان از پس کارهایشان برمی آیند و نیازی به ازدواج نمی بینند اما اگر با خود صادق باشند، این نیاز را احساس می کنند. فراموش نکنید مردها تمایل دارند با خانمی ازدواج کنند که در درجه اول یک زن است.

با خود مهربان باشید

دختری ناامید، عصبی و پرخاشگر که طلبکار از دنیا و دیگران است، چگونه انتظار دارد که فرد مناسبی برای ازدواج پیدا کند! دختری که هنوز با هم جنس خود نمی تواند درست ارتباط برقرار کند، چگونه انتظار دارد که دیگران به او خواستگار معرفی کنند! دختران باید روی شخصیت خود و به خصوص مهربانی با خود، کار کنند. برخی از دختران امروز به دلیل داشتن تحصیلات و شغل، بخشی از زنانگی خود ازجمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتی که یک مرد، حس محبت و مهربانی و حمایت همسر خود را می خواهد اما متاسفانه برخی دختران با تحصیل و شغل خود می خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در این صورت مردان فراری می شوند!

منبع : خراسان


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:58 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

دسته گل‌ عروس میلیاردی در ایران + عکس


صرف هزینه‌های گزاف برای حریرآرایی، گل آرایی، پرواز با هواپیمای اختصاصی از فرودگاه کرمان و گرفتن فیلم عروسی از فراز آسمان، نمونه‌ هزینه‌های اضافی در برخی مراسم‌های عروسی در این استان است.

متاسفانه چند وقتی است که اشرافی گری و تجمل گرایی به کرمانی ها نیز روآورده است، خصوصا در مراسم‌های عروسی، صرف هزینه های گزاف برای حریرآرائی، گل آرائی، پرواز با هواپیمای اختصاصی از فرودگاه کرمان و گرفتن فیلم عروسی از فراز آسمان، … از نمونه این هزینه های اضافی است.

دسته گل‌ عروس میلیاردی در ایران + عکس

ولی موردی که اخیرا در بین این نوع زوج ها باب شده است سفارش دسته گل عروس چندصد میلیونی تا میلیاردی است که از طلا و جواهرات با عیار بالا و نایاب تزیین می شود.

دسته گل‌ عروس میلیاردی در ایران + عکس

اول که تبلیغ آن را دیدم باور نمی کردم تا شخصا مراجعه کردم  و از نزدیک آلبوم های  آن را مشاهده کردم، شاید باور نکنید در این شهر که برخی از جوانان ما  که به خاطر  نداشتن هزینه یک عقد ساده نمی توانند ازدواج کنند، برخی از زوج ها نیز در لیست انتظار سفارش دسته گل جواهر نشان خود مراسم ازدواجشان را جابجا میکنند.

منبع : انقلاب نیوز


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:56 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های لو رفته از گلسی اس 5


ویژگیهای جدیدترین تلفن هوشمند سامسونگ که با نام گلکسی اس 5 وارد بازار می شود فاش شد، این تلفن ضد آب و ضد گردخاک است.

گلکسی اس 5 سامسونگ دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی است که گرفتن تصاویر در نور کم را بهبود بخشیده است. براساس گزارشهای غیر رسمی که درباره این تلفن هوشمند منتشر شده به نظر می رسد که این دستگاه نیز درمیان تلفنهای هوشمندی قرار می گیرد که تمرکز شدیدی روی دوربین آن شده است.

عکس های لو رفته از گلسی اس 5

گزارشها حاکی از این است که این شرکت فناوری کره جنوبی قصد دارد تولید لنزهای 13 مگاپیکسلی را برای این دستگاه جدید از اوایل سال 2014 آغاز کند. گفته می شود که این شرکت به سختی تلاش کرده که به نقصهای دوربینهای 13 مگاپیکسلی گلکسی اس 4 اشاره کرده و آنها را در نسخه جدید برطرف سازد.

نسل آینده گلکسی اس های سامسونگ همچنین به صورت مقاوم به آب و گرد و خاک ساخته می شود.

از سوی دیگر گفته می شود که سامسونگ نسخه گلکسی نت 3 را به عنوان نسخه ضد آب با عنوان گلکسی نت 3 اکتیو عرضه می کند.

با عرضه این دستگاه ها سامسونگ به نوعی دنباله رو سونی شده است و چون شرکت ژاپنی سونی چندین دستگاه ضد آب وارد بازار خواهد کرد.

عکس های لو رفته از گلسی اس 5

اوایل سال جاری سامسونگ چندین مدل از گلکسی اس 4 را چون گلکسی اس 4 اکتیو رونمایی کرد، این نسخه به آب و گرد و خاک مقاوم است از سوی دیگر گلکسی اس 4 زوم نیز با یک دوربین به روز شده و گلکسی اس 4 مینی نسخه کوچکتر گلکسی اس 4 به شمار می رود.

گزارشها نشان می دهد که گلکسی اس 5 با طراحی فلزی به جای ظاهر خارجی پلاستیکی همیشگی گلکسی اس ها عرضه می شود.

منبع : خبرگزاری مهر


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:56 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس : صحنه سانسور شده تام و جری که هیچ وقت ندیدیم



عکس : صحنه سانسور شده تام و جری که هیچ وقت ندیدیم

منبع : ارسالی کاربران


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:55 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

سخنان زیبا و دلنشین از بزرگان جهان

سخنان زیبا و دلنشین از بزرگان جهان


انسانها در هیچ یک از ویژگی هایشان به اندازه نیکی کردن به همنوعان خود خدای گونه نیستند.
(سیسرو)

شما نمی توانید به یک نفر چیزی را که خودش از قبل نمی داند یاد بدهید .
فقط می توانید او را از آنچه می داند با خبر و آگاه کنید.
(گالیله)

جهت الهی شما ، دریایی است پهناور و بی ساحل .
ذات الهی شما از ازل پاکیزه بوده است و تا ابد نیز خالص و پاک خواهد ماند .
جبران خلیل جبران

مهم نیست کجا متولّد شدم و چگونه و کجا زندگی کرده ام.
مهم این است که در آنجا که بوده ام چگونه رفتاری داشته ام . . .
(جوجیا اوکیف)

توانگر کسی است که به آنچه خداوند توانا نصیبش کرده خرسند باشد .
زیرا شوریده بخت تر و پراکنده خاطرتر از آزمند کسی نیست .
(بزرگمهر)

وقتی انسان آنقدر ثروتمند شد که بتواند هر چه دلش می خواهد بخرد
می بیند معده اش بیمار است و همه چیز را هضم نمی کند .
(شاتو بریان)

برتری همیشه منفور بوده است ، و هنگامیکه برتر از همه ای بیشتر منفوری . . .
(گراسیان)

تکبر زائیده قدرت مادی است و تواضع زاییده ضعف معنوی .
(فردریش نیچه)


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:54 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

آیا به تخته زدن بدشانسی را دور می کند ؟

آیا به تخته زدن بدشانسی را دور می کند ؟


پژوهش جدید محققان دانشگاه شیکاگوبوث مدعی است که ترس از بدشانسی را واقعا می‌توان با انجام کارهایی مانند زدن به تخته یا پاشیدن نمک برگرداند!

زدن به تخته یکی از رایج‌ترین اعتقاداتی است که برای برگرداندن شانس بد مورد استفاده است، در حالیکه در برخی فرهنگ‌ها نیز از کارهای مشابه مانند پرت کردن آب دهان یا نمک پاشیدن برابر وسوسه یا چشم زخم استفاده می‌شود.

حتی افرادی که بطور خاص خرافی نیستند نیز اغلب در این کارها شریک می‌شوند.

اکنون پژوهش دانشکده کسب‌وکار دانشگاه شیکاگوبوث نشان داده که این خرافات واقعا احتمال ادراک شده از بخت بد را معکوس می‌کند.

مردم بر این باورند که نتایج منفی در نتیجه افکار یک آدم منفی‌باف روی می‌دهند. برای مثال اگر کسی بگوید: تا بحال ندیدم کسی تصادف کند، بیشتر این حس بوجود می‌آید که احتمال وقوع یک تصادف وجود دارد.

اما به گفته دانشمندان، نگرانی افراد در این مورد می‌تواند در صورت شرکت کردن آنها در مراسمی برای باطل کردن شانس بد از بین برود.

این محققان در پنج پژوهش جداگانه از شرکت‌کنندگان خواستند تا شرایطی را چشم زده و یا بدون انجام اینکار در مراسم شناخته شده یا یک فعالیت تصادفی شرکت کنند.

محققان دریافتند افرادی که به تخته می‌زدند، بر این باور بودند که نتیجه منفی بدشانسی از احتمال وقوع کمتری برای آنها برخوردار است.

محققان با ذکر اینکه بسیاری از رایجترین مراسمها برای خنثی کردن بدشانسی همگی شامل حرکاتی بودند که چیزی را از فرد دور می‌کرد، به این آزمایش پرداختند که آیا ذات این عمل برای کاهش انتظارات منفی ایجاد شده توسط تفکر منفی اساسی است یا خیر.

اما نتایج بدست آمده نشان داد که همه فعالیتها نمی‌توانند به شکل موثری این نتایج منفی را خنثی کنند بلکه فعالیتهایی از بیشترین تاثیر برخوردارند که چیزی را از کنار فرد دور می‌کند.

این پژوهش در مجله Experimental Psychology: General منتشر شده است.

 

منبع : کنجکاو


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:54 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

جملاتی حکیمانه از قرآن

کتابی فرخنده بر تو فرو فرستادیم، تا در آیات آن تدبیر کنند و خردمندان از آن پند گیرند. ص آیه 29

************************

بدانید که زندگی دنیا بازی و سرگرمى و آرایش و فخرفروشى شما به یکدیگر و رقابت در افزایش اموال و فرزندان است. همانند بارانی که محصولش کشاورزان را در شگفتی فرو می‏برد ، سپس خشک می‏شود به گونه ‏ای که آن را زرد رنگ می‏بینی،‌سپس خس و خاشاک گردد … زندگانى دنیا جز کالاى فریبنده نیست. حدید آیه 20

************************

در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء آیه 37

************************

بندگان خاص خداوند رحمان‏،کسانى هستند که با آرامش و بى‏ تکبّر بر زمین راه مى‏ روند؛وهنگامى که جاهلان آنها را مخاطب سازند [و سخنان نابخردانه گویند]، به ملایمت پاسخ مى‏ دهند. فرقان آیه 63

************************

در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص آیه 77

************************

و هرگاه نعمت و رحمتى به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید مى‏ شود و به کفران و ناسپاسى بر مى‏ خیزد. هود آیه 9

************************

آیا کسى که در دل شب به طاعت خدا و سجده و قیام بسر برد و از آخرت ، هراسناک ، و به رحمت حق امیدوار باشد، با کسى که در کفر و گناه است یکسان است ؟ زمر آیه 9 ************************

آیا وقت آن نرسیده است که دلهای مؤمنان در برابر ذکر خدا و آنچه از حق نازل شده است خاشع گردد؟ و مانند کسانی نباشند که قبلا به آنها کتاب آسمانی داده شد، سپس زمانی طولانی بر آنها گذشت آنگاه دلهایشان سخت شد و بسیارى از آنان نافرمان بودند. حدید آیه 16

************************

بگو ای بندگان من که بر خود زیاده روی روا داشتید از رحمت خدا نا امید نشوید در حقیقت خداوند تمام گناهان را می امرزد که او خود امرزنده و مهربان است . زمر آیه 53

************************

از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف آیه 87

***********************

پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره آیه 152

************************

کسانى که ایمان آورده ‏اند و ایمانشان را به شرک نیالوده ‏اند،امنیت مال آنها است، و آنها هدایت یافتگانند. انعام آیه 82

************************

کسی که دیدار پروردگارش را تمنامی کند ،‌عمل صالح بجای بیاورد و در عبادت پروردگارش هیچ کس را شریک قرار ندهد .کهف آیه 110

************************

زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران آیه 185

************************

از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره آیه 245

************************

بگو مرگی که از آن فرار می کنید ؛حتما شما را در خواهد یافت .سپس به سوی کسی که از پنهان و آشکار با خبر است برده می‏شوید و شما را از آنچه انجام می‏دادید خبر می‏دهد. جمعه آیه 8


[ جمعه 92/7/19 ] [ 5:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 2173623