سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

این نوشیدنی ها موجب صدمه به دندان ها می شود

این نوشیدنی ها موجب صدمه به دندان ها می شود


این روزها مصرف نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا در بین جوانان و نوجوانان بسیار رایج شده است. اغلب این افراد تصور می کنند که این نوشیدنی ها ترکیبات سالم تری بوده، توانایی جسمی را افزایش داده و به تناسب اندام کمک می کنند.
متاسفانه نوشابه های ورزشی و انرژی زا برای سلامت دندان ها مضر هستند. اسیدیته بالا در این نوشیدنی ها موجب آسیب رساندن به مینای دندان ها می شود. بر اساس مطالعه ای که در سال 2012 انجام شد، 30 تا 50 درصد بزرگسالان و 62 درصد نوجوانان در امریکا به طور مداوم از نوشیدنی های انرژی زا استفاده می کنند. در این تحقیق اسیدیته، pH و میزان فلوراید در 9 نوشیدنی انرژی زا و 13 نوشیدنی ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

نمونه مینای دندان به مدت 15 دقیقه در این نوشیدنی ها و سپس 2 ساعت در بزاق مصنوعی قرار گرفت. این عمل روزانه 4 بار و به مدت 5 روز تکرار شد. پس از 5 روز، صدمات مینای دندانی مشاهده شد و مشخص گردید نوشابه های انرژی زا 2 برابر نوشیدنی های ورزشی موجب آسیب دندان ها می شوند.
تحلیل و فرسایش ایجاد شده در مینای دندان توسط این نوشیدنی ها، قابل بازگشت و بهبود نیست و موجب آسیب پذیری دندان ها در برابر پوسیدگی و افزایش حساسیت آنها به سرما می شود.

دندانپزشکان مصرف مداوم این نوشیدنی ها را توصیه نمی کنند و معتقدند که جویدن آدامس بدون قند پس از مصرف این نوشیدنی ها، میزان بزاق در دهان را افزایش می دهد، بنابراین به کاهش سطح اسید در دهان کمک می کند. شستن دهان با آب نیز همین اثر را داراست.

به علاوه متخصصان بر این باورند که بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی های انرژی زا یا ورزشی، مسواک نزنید. برای این کار بهتراست 1 ساعت یا بیشتر صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله پس از آشامیدن این نوشیدنی ها به دلیل انتشار و گسترش اسید در محیط دهان احتمال فرسایش و تحلیل دندان را افزایش می دهد. در حقیقت قند و شکر به طور مستقیم موجب آسیب دندانی نمی شوند بلکه تبدیل آنها به اسید توسط باکتری ها، موجب صدمه به دندان ها می شود.

 

منبع : سیمرغ


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

تصاویر مهراوه شریفی نیا در نقش ثریا همسر شاه

 


سکانسهای مربوط به کاخ اشرف در سعد آباد در حال تصویر برداری است و از هفته آینده گروه وارد کاخ نیاوران می شود.

تصاویر مهراوه شریفی نیا در نقش ثریا همسر شاه

مهراوه شریفی نیا در نقش ثریا زن شاه

شهباز زاده مدیر تولید سریال معمای شاه گفت: در حال حاضر سکانسهای مربوط به کاخ اشرف در سعد آباد تصویر برداری می شود و گروه از هفته آینده وارد کاخ نیاوران می شود و سکانسهای مربوط به کاخ نیاوران فیلمبرداری خواهد شد.

تصاویر مهراوه شریفی نیا در نقش ثریا همسر شاه

بنا بر این گزارش، سریال معمای شاه عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال 1315 تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه 1600 بازیگر و بیش از 150 نفر از عوامل سینمای ایران حضور دارند.

منبع : سینما خبر


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

درمان‌ های برخی از بیماری‌ های رایج چشمی

درمان‌ های برخی از بیماری‌ های رایج چشمی


امروزه با ورود دستگاه‌های جدید و پیشرفته در عرصه درمان بیماری‌های چشم و دانش نوین چشم پزشکی، چندین راه مقابل بیماران قرار می‌گیرد که انتخاب یکی از آنها به عهده خودشان گذاشته می‌شود. اصلا چرا چشمانمان ضعیف می‌شود و بهترین راه برایمان کدام است؟ دکتر رضا زارعی ابیانه، فوق‌تخصص قرنیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پرسش‌های ما در این زمینه پاسخ داده است.

 

عیوب انکساری چشمی چند نوع دارد؟
سه نوع عیب انکساری وجود دارد. دوربینی (هیپرمتروپی)، نزدیک بینی (مایوپی) و آستیگماتیسم که حد واسط این دواست. هر کدام از این سه عیب ممکن است از بدو تولد با کودک همراه شود یا در طول زمان به وجود آید. البته عوامل مستعد‌کننده در آن دخیل است، ولی در راس همه آنها ارث قرار دارد.

 

نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم چیست؟
نزدیک‌بینی اختلالی است که در آن فرد، دور را تار ولی اشیای نزدیک را بخوبی می‌بیند و برعکس این حالت دوربینی است، یعنی اشیای دور واضح است و اشیای نزدیک مات.

 

اگر کره چشم را مانند یک لنز تصور کنیم، تمام اشیایی که در فاصله دور قرار دارند در کانون لنز یعنی ماکولای چشم تشکیل می‌شوند. چنانچه به هر دلیلی قطر قدامی ـ خلفی بزرگ یا کوچک شود تصویر دیگر نمی‌تواند روی نقطه ماکولا متمرکز شود. این تصویر ممکن است جلوتر یا عقب‌تر تشکیل شود یا این که فاقد کیفیت باشد به طوری که در دو محور مختلف با قدرت‌های مختلف تشکیل شود و قسمتی شفاف‌تر و قسمت دیگر مات‌تر دیده شود.

 

در نزدیک‌بینی تصویر بی‌نهایت روی ماکولا نمی‌افتد، زیرا قطر قدامی خلفی چشم زیاد شده است و تصویر جلوتر از شبکیه می‌افتد. این حالت نزدیک‌بینی است و فرد دیگر نمی‌تواند اشیای دور را ببیند. در دوربینی عکس این اتفاق رخ می‌دهد، یعنی قطر قدامی خلفی چشم کمتر و تصویر بیرون از شبکیه ایجاد می‌شود. تحقیقات نشان داده، بر اثر مطالعه زیاد و کار با کامپیوتر در طولانی مدت ممکن است نزدیک‌بینی ایجاد شود یا شدت یابد.

 

قرنیه چشم در حالت عادی دارای تحدب یکسانی است. اگر قطر قرنیه در جایی کمتر یا بیشتر باشد تصویر یک محور در شبکیه ایجاد می‌شود، ولی تصویر محور دیگر در جلو یا عقب شبکیه تشکیل می‌شود و فرد یک تصویر را در برخی نقاطش مات و در نقطه‌ای دیگر شفاف و واضح می‌بیند. این حالت آستیگمات نام دارد.

 

آیا در پیر چشمی هم چنین اتفاقی می‌افتد؟
در چشم همه ما قدرت تطابقی وجود داردکه این کار توسط عضلاتی در چشم انجام می‌شود که با انقباض آنها قطر قدامی خلفی بیشتر می‌شود و قدرت چشم نیز بالاتر می‌رود. این عضلات کمک می‌کند اجسام نزدیک را ببینیم، اما بعد از چهل سالگی این قدرت تطابق به مرور کاهش می‌یابد و به همین دلیل است که پس از چهل سالگی دیدن اشیای نزدیک با مشکل روبه‌رو می‌شود.

 

ضعیف شدن چشم تا چه زمانی ادامه می‌یابد و چگونه متوقف می‌شود؟
اگر ضعیف شدن چشم در کمتر از بیست سالگی اتفاق بیفتد اغلب در هجده تا بیست سالگی متوقف می‌شود. البته مسائلی مانند کارهای ریز و ظریف، کار با کامپیوتر و مطالعه طولانی‌مدت می‌تواند نزدیک‌بینی را بیشتر کند، اما چون رشد چشمی وجود دارد توقف را در بیست سالگی مشاهده می‌کنیم. البته در سال‌های اول تضعیف کمی سرعت وجود دارد، ولی بتدریج از سرعت کاسته و خودبه‌خود متوقف می‌شود.

 

اگر چشم دچار یکی از این عیوب شده باشد، بهترین درمان برای اصلاح آن چه می‌تواند باشد؟
سه درمان برای اصلاح عیوب انکساری وجود دارد. قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش عینک است. با معاینه بیمار، مقدار نمره واقعی تعیین شده، عینک مناسب برای بیمار ساخته می‌شود. یکی از روش‌های دیگر نیز لنز تماسی است. لنز نیز مانند عینک عمل می‌کند و معمولا لنز‌ها باید صبح گذاشته و موقع خواب نیز از چشم خارج شود و این یک اشکال عمده محسوب می‌شود، چون به عنوان یک جسم خارجی روی قرنیه قرار می‌گیرد. ممکن است عوامل محیطی روی آن تاثیر بگذارد و باعث خشکی چشم، عفونت و التهاب شود. جسم خارجی احتمال دارد تغییرات دائمی یا موقت روی چشم ایجاد کند.

پس می‌توان گفت لنز روش مناسبی برای اصلاح عیوب انکساری نیست؟
لنز چندان روش مناسبی نیست. نگهداری لنز‌ها کمی دشوار است بخصوص در هوای آلوده تهران و با وجود ذرات و اجسام خارجی در هوا امکان آلودگی آن بسیار زیاد است.

 

درباره روش‌های جدیدتر مانند لیزر یا پی‌آرکی توضیح دهید.
این روش عیوب انکساری چشم را به طور دائم حل می‌کند. البته به سن، ضخامت قرنیه و تغییرات ایجاد شده در طول زمان بستگی دارد. اینجاست که باید پزشک با توجه به موارد گفته شده راه‌های پیشنهادی ارائه کند تا بیمار روشی را برگزیند، زیرا همه بیماران قادر نیستند از عینک استفاده کنند و حتی همه افراد را نمی‌توان لیزر کرد. البته لیزر روش خوبی محسوب می‌شود و نسبت به دیگر اعمال جراحی، کم‌خطرتر است.

 

لیزر و پی‌آرکی چه فرقی با هم دارند؟
اساس کار، استفاده از لیزر است. قرنیه تقریبا ضخامتی معادل 550 میکرون دارد (حدود نیم میلی‌متر). هنگام لیزیک یک فلپ از قرنیه را بلند و لیزر می‌کنیم و سپس قرنیه را به محل اصلی خود برمی‌گردانیم. بیمار بسرعت مرخص و فردای عمل نیز ویزیت می‌شود و خیلی زود فعالیت اجتماعی‌اش را از سر می‌گیرد، اما در پی‌آرکی، دیگر فلپ برداشته نمی‌شود و بعد از برداشتن اپیتلیوم، روی سطح قرنیه چشم لیزر می‌شود. البته بیماران سه تا پنج روز احساس درد دارند، ولی پس از آن بهبود می‌یابند.

 

کدام ‌یک از این دو روش بر دیگری ارجحیت دارد؟
روش اول، دیگر انجام نمی‌شود. همان‌طور که گفته شده یک سوم قرنیه با لیزر برداشته می‌شود و در این حالت مقاومت قرنیه کمتر می‌شود ولی در پی‌آرکی این کار انجام نمی‌شود و لیزر در سطح قرنیه صورت می‌گیرد که روش ایمن‌تری است. تنها اشکال پی‌آرکی درد، قرمزی و مشکلات در مقابل نور است که با گذاشتن عینک‌های آفتابی، استفاده از مسکن یا استفاده از لنز‌های پوششی بهبود می‌یابد.

 

آیا با این روش‌ها می‌توان هر سه نوع عیب انکساری را اصلاح کرد؟
بله هر سه نوع عیب انکساری را می‌توان با این روش درمان کرد ولی لیزیک دیگر تقریبا انجام نمی‌شود، چون قرنیه را نازک می‌کند.

 

تا به حال مشکل جدی در استفاده از این روش‌ها دیده شده است؟
قطعا هر عمل جراحی ممکن است با عوارضی همراه باشد، اما عوارض متفاوت و در این نوع عمل‌ها بسیار پایین‌تر از سایر جراحی‌هاست. پی‌آرکی روشی دائمی و راحت است و بخصوص برای افرادی که قادر به استفاده از عینک نیستند، روش مناسبی محسوب می‌شود.

منبع : جام جم


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:50 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

پاسخ به سوالات شما درباره انزال زودرس

پاسخ به سوالات شما درباره انزال زودرس


*اگر می‌شود در مورد انزال زودرس و دلایل آن بیشتر توضیح بدهید؟

زودانزالی یا انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که فرد زود‌تر از زمانی که می‌خواهد به انزال برسد و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که شریک جنسی‌اش از ارتباط جنسی لذت کافی نبرد. البته باید انتظارات واقع گرایانه باشند. این تعریفی است که مورد تایید اکثر متخصصین علم مسائل جنسی یا سکسولوژی است.

*زمان استاندارد برای به انزال رسیدن چیست؟

در پاسخ به شما باید بگویم که زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده با وجود اینکه بر طبق اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمانهایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه جنسیشان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است. اما پیشنهاد شده که اگر در 50% یا بیشتر موارد ارتباط جنسی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا شریک جنسی‌اش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌شود مورد تشخیص و درمان قرارش داد. در ضمن این مهم است که اول ببینید کی بود که متوجه شدید که این اختلال را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ شریک جنسیتان از طریق دخول ارضا نمی‌شود و یا از جایی یا کسی شنیدید که مثلا اگر رابطه جنسی زیر 10 دقیقه باشد یعنی مشکل دارید؟ معمولا جزو سنجش‌های اولیه‌ای که برای تشخیص و درمان این اختلال انجام می‌شود گرفتن شرح حال دقیق فرد و شریک جنسی‌اش (هر دو با هم) است چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به این مشکل نقش بسزایی دارد.
* دلایل اختلال انزال زودرس یا زود انزالی چیست؟

تنها دلایلی که برای ایجاد این اختلال پیشنهاد شده دلایل روحی و روانی هستند و دلایل پزشکی بندرت برای این اختلال گزارش شده. انزال زودرس را ما در دو دسته مورد شناخت و درمان قرار می‌دهیم: یکی اختلال جنسی اولیه یعنی از زمانی که فرد بالغ شده و تجربه خودارضایی یا دخول داشته همیشه زودانزالی داشته و دیگری اختلال ثانویه یعنی فرد از زمان خاصی این اختلال را تجربه کرده و مثلا در تجربیات قبلی‌اش این حالت را نداشته.
بطور کلی از دید روان‌شناسی چند مسئله پیشنهاد شده که می‌تواند باعث بروز زودانزالی در آقایان بشود: یکی اینکه اگر فرد در زمان نوجوانی و یا بچگی در حین خودارضایی و یا مثلا بازی کردن با آلت تناسلی‌اش مورد تنبیه واقع شده باشد علاوه بر احساس ترس و گناهی که از این موضوع می‌کند ممکن است شرطی بشود که زود به انزال برسد که کسی سر نرسد و به اصطلاح مچش را بگیرد و تغییر دادن این عادت کار ساده‌ای نیست.
مورد بعدی، شیوع این اختلال در بین کسانی که در سنین کودکی و نوجوانی مورد آزار جنسی آشنایانشان و یا افراد غریبه قرار گرفته‌اند هم در پژوهش‌ها گزارش شده. گروه بعدی که در معرض انزال زودرس هستند کسانی هستند که برای بارهای اول رابطه جنسی را تجربه می‌کنند البته نه همه‌شان. این افراد ممکن است کنترل خوبی روی زمان انزالشان نداشته باشند. دلیل این مسئله آن است که محیط واژن خانم‌ها احساس جدیدی را در فرد ایجاد می‌کند که موجب تحریک شدید فرد می‌شود. در این حالت معمولا افراد به مرور زمان و با شناسایی احساساتی که در حین نزدیکی دارند می‌توانند کنترل را بدست بیاورند.

*من به لحاظ اعتقادات دینی نه خودارضایی کرده‌ام و نه رابطه جنسی داشتم می‌ترسم که در اولین ارتباط جنسی بعد از ازدواج با همسرم دچار انزال زودرس بشوم. آیا این تاثیری دارد اصلا و اگر دارد راه حل چیست؟

اولا ربط این دو مسئله اصلا قطعی نیست و ثانیا در بین افرادی که برای بار اول رابطه جنسی را تجربه می‌کنند انزال زودرس بدلیل تحریک شدیدی که می‌شوند ممکن است پیش بیاید و تا مدتی هم طول بکشد که کنترل خودشان را بدست بیاورند که کاملا طبیعی است. در این موارد و کلا پس از ازدواج فقط توصیه من این است که اگر یک یا چند بار اول این مسئله پیش آمد نگران نشوید و خودتان و شریک جنسیتان را تحت فشار روحی قرار ندهید. در مورد اینکه حالا چه می‌شود کرد تا انتهای برنامه تمرینهایی می‌دهم که با انجام دادنشان نتیجه بسیار موثری می‌توانید بگیرید. از دلایل دیگر زود انزالی یا انزال زودرس استرس و فشار روحی است. بجز فشارهایی که از خارج به فرد وارد می‌اید مثل ناراحتی سر کار و غیره. فشاری که فرد به خودش می‌اورد هم مهم است و رابطه هر چقدر با درک و تفاهم باشد این مشکل زود‌تر حل می‌شود و بعضا اصلا پیش نمی‌آید.

* آیا رژیم غذایی خاصی در این مورد کمک کننده است؟

باید بگویم که بعضی افراد اعتقاد دارند که غذاهای بسیار تند و ادویه‌هایی مثل کاری و فلفل می‌توانند باعث انزال زودرس بشوند که هنوز پژوهش محکمی در این مورد در دست نیست. در موارد نه خیلی شایع هم بهم خوردن تعادل هورمونهای مغزی از جمله پرولاکتین، دوپامین و سروتونین بطور طبیعی و یا بر اثر استفاده از برخی دارو‌ها می‌تواند باعث انزال زودرس شود. این قضیه با مراجعه به پزشک و انجام یک سری آزمایشات هورمونی می‌تواند تایید بشود و در صورت لزوم درمان شود. تعدادی ایمیل رسیده که پرسیدند به چه دکتری مراجعه کنیم. از پزشک عمومی می‌توانید شروع کنید چون آزمایشات هورمون را ایشان هم می‌توانند برایتان توصیه کنند و تعبیر کنند. اما در مراحل بعدی اگر مثلا متوجه شدید که تعادل هورمو‌‌نهایتان بهم خورده می‌توایند با راهنمایی پزشک عمومی به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید و یا بعضا به متخصصین کلیه و مجاری ادرار یا اورولوژیست‌ها. در بعضی موارد هم باید به روانپزشک مراجعه کنید که داروهای لازم را دریافت کنید اما در مورد اینکه کدام مسیر بهتر است پزشک عمومی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

* من انزال زودرس دارم و به پزشک که مراجعه کردم گفت که چون ریشم هم در نیامده ممکن است تستوسترونم کم باشد. از شما راهنمایی می‌خواستم.

من بقیه نوشته‌تان را هم خواندم که در مورد روابط قبلیتان توضیح داده بودید و تصور نمی‌کنم که مشکل الانتان بخاطر روابطی بوده که قبلا داشته‌اید. دو تا مسئله برایم سئوال است: اول اینکه ننوشته بودی که پزشک شما حدس زده که سطح تستوسترونت پایین است یا بر اساس آزمایش این را گفته و آیا درمانی برایش دریافت کردی یا نه. اگر نه باید اول آزمایش بدهی و بعد طبق نظر پزشک درمان را دنبال کنی. دوم اینکه از روی در نیامدن ریش نمی‌شود تشخیص قطعی اختلالات هورمون‌ها را داد بخصوص که 19 ساله هستی و هنوز سن بلوغت به پایان نرسیده (گرچه به نسبت دیر‌تر از بقیه پسر‌ها رشد موهای صورتت را تجربه می‌کنی) چون زمان رویش موی صورت به مسائلی مثل توارث و غیره هم بستگی دارد. بنابراین در مجموع من توصیه می‌کنم که اگر نگرانی با پزشک مشورت کن که آزمایشات کامل بدهی که دقیقا بدانی چه راه درمانی را لازم است دنبال کنی چون در صورتی که مشکل پزشکی نداشته باشی باید به روان درمانگر جنسی و یا متخصصین روان‌شناسی ارجاع داده شوی.
برای درمان انزال زودرس معمولا پزشک با همکاری روانپزشک یا روان‌شناس یا روان در مانگر جنسی فرد را مورد معالجه قرار می‌دهد چون فاکتورهای متعددی در کار است. معمولا برای تشخیص و درمان انزال زودرس با حضور خانم و آقا هر دو زیر نظر روان درمانگر جنسی انجام می‌شود مگر اینکه نیاز به مداخله دارویی باشد. در مجموع هیچ دارویی توسط اف دی‌ای یا آژانس نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا برای درمان انزال زودرس تاییدیه نگرفته البته در کشور‌های مختلف این قضیه متفاوت است. اما درمان‌های غیر دارویی بسیار مفیدی هست که این دو تمرین بالای 85% موفقیت داشته: اولی تمرین برای کنترل انزال و دومی هم تقویت ماهیچه‌های لگن.
روش اول تحریک و توقف که به شما یاد می‌دهد چطور زمان انزالتان را تنظیم کنید.: فرد به حالتی شبیه خود ارضایی با دست خودش را تحریک می‌کند یا از شریک جنسی‌اش می‌خواهد که این کار را برایش انجام دهد و درست پیش از رسیدن به انزال توقف می‌کند، این کار را برای سه بار انجام می‌دهد و برای بار چهارم می‌تواند به انزال برسد. (برای چند هفته اول با دست خالی و بعد با ژلهای لغزنده کننده این تمرین را نجام بدهید که مقاومت را بالا ببرید). از زمانی که این برنامه را می‌خوانید و می‌خواهید تمرین‌ها را شروع کنید، به مدت 2 تا 3 هفته سعی کنید رابطه جنسی نداشته باشید. اگر به این اصل پایبند باشید نتیجه بسیار بهتری می‌گیرید چون مغزتان گیج نمی‌شود که تحریکات مختلفی را دریافت می‌کند و به هر کدام باید پاسخ خاصی بدهد. حتما با شریک جنسیتان از قبل صحبت کنید که این مسئله باعث کدورت نشود. در ضمن در این مدت ارتباط فیزیکیتان را با هم نگهدارید مثل نوازش کردن و بوسیدن و غیره. بعد از 2 یا 3 هفته می‌توانید رابطه را کم کم شروع کنید اما باز هم اول یک یا دو بار به مرحله انزال برسید ولی حرکت را کم کنید یا متوقف کنید و بگذارید حالت تحریک از بین برود و برای بار سوم می‌توانید به انزال برسید. در ضمن کشیدن نفس عمیق هم در به تعویق انداختن انزال و کنترل روی زمان آن نقش موثری دارد.
این تمرین برای همسرتان ممکن است کمی سخت باشد چون مراحل پیوسته نیست بنابراین حتما قبل از آن با هم صحبت بکنید. بعد از شش ماه این تمرین را بطور پیوسته انجام نتیجه آن را خواهید دید. تمرین بعدی تمرین ماهیچه‌های کف لگن است: این تمرین روی ماهیچه‌هایی کار می‌کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند. برای پیدا کردن آن‌ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را نگاه دارید و سپس‌‌ رها کنید. ممکن است مدتی طول بکشد تا این عضله‌ها را پیدا کنید و بتوانید آن‌ها را کنترل کنید. بعد از شناسایی این ماهیچه‌ها حتی در حالت عادی هم (در حین دیدن تلویزیون، کار و غیره) می‌توانید مرتبا آن‌ها را منقبض کرده برای چند ثانیه نگاه دارید و سپس‌‌ رها کنید. پس اول مدتی وقت صرف کنید تا این عضلات را پیدا کنید. بعد که دیگر بدون ادرار کردن هم آن‌ها را تحت کنترل داشتید می‌توانید از دو سری 10 تایی صبح و شب یعنی 20 تا صبح و 20 تا شب شروع کنید و عضلاتتان را منقبض کنید، برای چند 1 تا 3 ثانیه نگهدارید و بعد‌‌ رها کنید. هر هفته 10 تا به این تمرین‌ها اضافه کنید زمانی که تعداد آن‌ها رسید به 50 یا 60 تا صبح و 50 تا 60 تا شب همین عدد آن را نگهدارید.
وقتی که به انجام تمرین‌ها عادت می‌کنید دیگر حتی لازم نیست که فقط صبح آن‌ها را انجام دهید می‌توانید در طول روز آن‌ها را به مرور انجام دهید. در ضمن اگر عضلات کف لگن قوی داشته باشید دچار عوارض بالا رفتن سن هم نخواهید شد چون اکثرا در افراد کهنسال قدرت نعوظ کم می‌شود وزاویه آلت به سمت پایین تغییر می‌کند اما با داشتن عضلات کف لگن قوی این عوارض بسیار کمتر می‌شوند.
این را هم تاکید کنم که نتیجه این تمرین‌ها حداقل پس از شش ماه اگر بطور مرتب انجام شوند بروز می‌کنند. توقع تاثیر یک شبه نداشته باشید. انزال زودرس می‌تواند روی رابطه جنسی افراد تاثیر منفی بگذارد. روی اعتماد به نفسشان، رضایت از خودشان و از همه مهم‌تر احساس طرف مقابلشان. بعضی از زوج‌ها حتی کارشان به جدایی می‌کشد.
در بعضی افراد حتی آنقدر روی روحیه‌شان اثر منفی دارد که ممکن است به مشکلات نعوظ هم دچار بشوند. بنابراین افراد درصدد حل این مشکل برمی آیند و بعضی اوقات کارهایی می‌کنند که در دراز مدت متاسفانه باعث پشیمانی می‌تواند بشود. بنابراین اگر دقیقا کارهایی را که گفتم انجام دادید و اصلا نتیجه نداد آن وقت می‌توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید که تست‌ها را انجام دهید و اگر لازم باشد به متخصصین دیگر ارجاع داده شوید.
دلگرم/ سارا ناصر‌زاده (پژوهشگر، روان درمانگر جنسی و مشاور زوج‌ها)


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:50 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

آیا صاف یا فر کردن مو باعث ریزش مو می شود ؟

آیا صاف یا فر کردن مو باعث ریزش مو می شود ؟


«صاف یا فر‌کردن موها با موادشیمیایی انجام می‌شود. این مواد می‌توانند روی ساقه مو و حالت آن تاثیر بگذارند. موادی مانند «گلد» که برای صاف‌کردن موها استفاده می‌شوند، به‌نوعی پیوندهای دی‌سولفیدی موها را می‌شکنند و آنها را به‌گونه‌ای آرایش می‌دهند که در نهایت ساقه موها صاف‌تر شود…

برای فر‌کردن موها هم موادشیمیایی خاصی به کار می‌رود که آرایش پروتئین موها را به‌هم می‌ریزند و به‌شکل جدیدی درمی‌آورند.» اینها، بخشی از گفته‌های دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست، قائم‌مقام مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم‌پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی در مورد صاف یا فر‌کردن موها بود. اگر شما هم طرفدار صاف یا فر‌کردن موهای خود با موادشیمیایی هستید، بد نیست پیش از هر تصمیمی، این گفت‌وگو را بخوانید.

چرا تاثیر مواد صاف یا فرکننده مو، موقتی و کوتاه‌مدت است؟
معمولا تاثیر مواد صاف یا فرکننده مو، بیشتر از 4 یا حداکثر 6 ماه نیست. این مواد فقط قادر به تغییر ظاهر ساقه موها هستند و زمانی که مو رشد کند، دوباره با حالت اولیه‌اش از ریشه خارج خواهد شد. در این صورت، فقط قسمت‌های پایینی ساقه در فاز فر یا صاف باقی خواهند ماند. درست مانند اتفاقی که در رنگ‌کردن موها می‌افتد.

برخی افراد می‌گویند با صاف یا فر‌کردن موهای خود دچار ریزش‌موی شدید شده‌اند، این ادعا درست است؟
هم بله و هم نه؛ در واقع، تمام این تغییر و تحول‌ها که در ساقه مو اتفاق می‌افتد، می‌تواند منجر به شکنندگی موها شود ولی از آنجا که آرایشگرهای ماهر سعی می‌کنند تماسی بین این موادشیمیایی و ریشه موها برقرار نشود، پس از صاف یا فر‌کردن مو، ریزش آن اتفاق نمی‌افتد. البته اگر این موادشیمیایی با کف‌سر در ارتباط باشند، می‌توانند ازطریق پوست‌سر جذب شوند و به ریشه و فولیکول‌های موها آسیب برسانند. متاسفانه، موارد زیادی را دیده‌ایم و داشته‌ایم که فرد بعد از فر یا صاف‌کردن موهای خود با موادشیمیایی، با شکایت از ریزش‌موی شدید، به مطب مراجعه کرده است. به‌همین‌ دلیل، توصیه‌های ما بیشتر توصیه‌های پیشگیرانه است، نه توصیه‌های درمانی.

چطور؟
یعنی بهتر است برای چندماه تغییر ظاهر و شاید هم زیباتر شدن، زیبایی طبیعی و سلامت خود را به‌خطر نیندازید و کمتر سراغ موادشیمیایی برای تغییر حالت موهایتان بروید. به‌طور کلی، هرچه موها کمتر دستکاری شوند، آسیب کمتری به ساقه و ریشه آنها وارد خواهد شد. یکی از آسیب‌هایی که در اثر صاف یا فر‌کردن و خشک‌شدن بیش از اندازه به ساقه مو وارد می‌شود، ابتلا به موخوره است که راه درمانی جز کوتاه‌کردن موها برای رفع آن هم وجود ندارد.

خیلی از افرادی که ریشه موی آنها با موادشیمیایی در تماس نبوده هم دچار ریزش‌مو پس از فر یا صاف‌کردن موهایشان می‌شوند. نظر شما درباره علت این مشکل چیست؟
به‌هر حال، استفاده از موادشیمیایی مختلف برای صاف یا فر‌کردن، باعث شکنندگی ساقه موها می‌شود. در این حالت، ساقه موها از نزدیک ریشه یا حتی از وسط ساقه به‌دلیل شکننده بودن، قطع می‌شود و می‌ریزد. در نتیجه، فردی که موهای خود را صاف یا فر کرده است با دیدن این نوع ریزش‌مو و کم‌شدن حجم موهایش، احساس می‌کند دچار ریزش‌مو از ریشه شده است. در حالی‌که اینطور نیست و دوباره با رشد موهایی که با موادشیمیایی در تماس نبوده‌اند، مشکل ریزش‌موقتی مو هم برطرف خواهد شد.

توصیه شما به افرادی که موهای خود را به هر دلیلی صاف یا فر کرده‌اند، چیست؟
ساقه موی این افراد به شدت در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارد. به‌همین دلیل استفاده از چرب‌کننده‌های مختلف مانند روغن بادام یا روغن نارگیل و سرم‌های مو و شستن موها با شامپوهای ملایم می‌تواند برای این افراد مفید باشد.

برخی افراد به دلیل داشتن موهای مجعد و خشن، اقدام به صاف‌کردن آنها می‌کنند. آیا راهی برای رفع زبری و خشن بودن شدید موها بدون صاف کردنشان وجود دارد؟
شاید بتوان کراتینه‌کردن موها را به این افراد توصیه کرد. البته به‌ یاد داشته باشید کراتینه‌کردن موها با تولید فرمالدئید همراه است که استنشاق آن می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

پس چاره چیست؟
خوشبختانه امروزه کیت‌های کراتینه فاقد فرمالدئید هم به بازار آمده که افراد مختلف می‌توانند خودشان در منزل از آنها استفاده کنند. استفاده از این کیت‌ها و کراتینه‌کردن موهای زبر و مجعد با آنها، می‌تواند تا چندماه مشکل زبری موها و شانه کردنشان را حل کند و موها را برای مدتی نرم و لطیف کند. البته استفاده مستمر و دستکاری مداوم موها با این روش هم توصیه نمی‌شود.

روش خانگی ساده‌تری برای نرم و لطیف‌تر‌کردن موهای مجعد یا حتی موهایی که در اثر رنگ، صاف یا فر کردن، آسیب‌دیده‌اند و خشک شده‌اند هم وجود دارد؟
بله، افرادی که موهای زبر، خشک، آسیب‌دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه موهای خود را به سس مایونز آغشته کنند. سپس آنها را با کلاه مخصوص رنگ حدود 3-2 ساعت بپوشانند و درنهایت هم با شامپویی ملایم، آن را آبکشی کنند. سس مایونز حاوی سرکه، تخم‌مرغ و روغن است و می‌تواند یک نرم‌کننده عالی برای موهای زبر و خشن باشد.

آیا استفاده از نرم‌کننده یا شامپوهای 2 در 1 برای افرادی که موهایشان را صاف یا فر کرده‌اند، توصیه می‌شود؟
بله، از آنجا که ترکیب‌های شیمیایی موجود در رنگ‌های مو یا مواد صاف و فرکننده مو باعث تغییر آرایش پروتئین مو و در نهایت هم خشک و شکننده‌شدن آن می‌شود، توصیه می‌کنیم بعد از تماس مو با چنین موادی، از شامپوهای ملایم‌تر،‌ نرم‌کننده یا شامپوهای 2 در 1 که حاوی مواد نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون هستند، استفاده شود. این مواد نرم‌کننده می‌توانند غشایی را دور ساقه مو تشکیل دهند و باعث نرم‌تر‌شدن موها شوند.

حرف آخر؟
افرادی که موهای خود را صاف، فر یا رنگ کرده‌اند یا تمام افرادی که نمی‌خواهند آسیب زیادی به ساقه موهای خود برسانند، باید استفاده از سشوار را محدود به موارد خاص کنند. به‌طور کلی، خود چرخه شستن و خشک‌کردن موها با سشوار، می‌تواند باعث آسیب‌دیدن ساقه آنها به دلیل تماس با حرارت داغ سشوار و شستشوی مو شود.
منبع: هفته نامه سلامت


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:49 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

با بزرگترین اشتباهات دختران در اولین ملاقات با پسران آشنا شوید

 


برای اینکه بزرگ ترین اشتباهات آداب معاشرت را بشناسید و بدانید چه مسایلی باعث ناراحتی و بی حوصله شدن مردان در طول قرارهای ملاقات می شود، مطلب زیر را مطالعه کنید.

چه چیزی می تواند یک آشنایی بالقوه بسیار خوب را خراب کند؟ فراموش کردن اصول اخلاقی مهم در قرار ملاقات های ابتدایی! همان طور که خانم ها اصولا از مردهایی که مدام از زنان دیگر صحبت می کنند یا زنان زیادی با آنها تماس برقرار می کنند، خوششان نمی آید، مسایلی هم هست که مردها دوست ندارند و به خاطر آنها حاضرند قید ازدواج با شما را بزنند. به طور مثال، پرسیدن سوالات خیلی شخصی وقتی هنوز در اولین جلسات آشنایی هستید.
تشکر نمی کنید
درست است که تنظیم دیدارها و ترتیب دادن مقدمات آن به عهده داماد و خانواده او است اما قرار نیست شما هم نقش یک شاهزاده را ایفا کنید. اگر قبل یا بعد از جلسه خواستگاری، دیداری در خارج از خانه دارید، یادتان باشد از این که وقت و هزینه ای برای این دیدار متقبل شده تشکر کنید. شاید اضطراب و هیجان و شرم مانع از این شود که آداب معاشرت را به درستی به جا بیاورید. اما باید بدانید که تشکر نکردن یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن برای از چشم دیگری افتادن است.  همسر آینده شما انتظار ندارد صورت حساب را پرداخت کنید، اما انتظار دارد هنگام خداحافظی حداقل یک تشکر ساده بکنید. یا حتی فردای آن روز از طریق پیامک تشکر کنید.
شروع یک مکالمه بحث‌برانگیز
در هنگام مکالمات، به تمایل طرف مقابل برای گفتگو توجه کنید. او را با زیاد سخنرانی کردن و تعربف کردن از خود در موضع ضعف قرار ندهید. همیشه موضوع های آرام و دوطرفه برای صحبت های خود انتخاب و از بحث و منفی بافی دوری کنید. بگذارید بحث بین هر دو شما در جریان باشد. متکلم وحده بودن و مسلسل وار از خود و خانواده تان گفتن، فقط داماد آینده را کلافه می کند.
صحبت در مورد نامزد سابق
به هیچ عنوان کار درست و عاقلانه ای نیست که در مورد نامزد سابق خود با مردی صحبت کنید که برای نخستین بار او را ملاقات می کنید و قرار است دوستی طولانی مدتی با هم داشته باشید. این کار ممکن است باعث ناراحتی و انزجار طرف مقابل بشود و دیگر هرگز با شما تماس نگیرد زیرا تصور می کند اگر یک روز از او جدا شوید، در مقابل مرد دیگری خواهید نشست و او را مسخره خواهید کرد. اگر حرفی برای گفتن ندارید، بهتر است اصلا حرفی نزنید.
مدام چک کردن موبایل
اگر فکر می کنید که تلفن همراه شما قرار است مدام زنگ بخورد یا پیامک برسد و شما مجبور به پاسخ هستید، بهتر است آن را خاموش یا سایلنت کنید. مردها اصولا از زن هایی که مدام تلفنی با دوستان خود صحبت می کنند و برای روزهای آینده برنامه ریزی می کنند، خوششان نمی آید. اگر تلفن کاری مهمی دارید که در طول قرار باید پاسخ بدهید، بهتر است از قبل آن را به طرف مقابل بگویید و پیشاپیش از هر گونه وقفه ای عذرخواهی کنید.
بیشتر از حد لازم ماندن
در قرارهای اول و ملاقات های آشنایی معمولا ساعت ها همچون چند دقیقه کوتاه می گذرند. اما باید حواستان به ساعت باشد. اگر مردی مدام به ساعت خود نگاه کرد، خمیازه کشید یا در مورد مشغله ای که فردا صبح دارد صحبت کرد، زمان رفتن فرا رسیده است و باید مودبانه خداحافظی کنید و بروید تا یک قرار مهم به یک کابوس ناراحت کننده تبدیل نشود.
منبع : مجله سیب سبز

[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:48 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

روش های صحیح جواب دادن به سوالات جنسی کودکان

روش های صحیح جواب دادن به سوالات جنسی کودکان


نگران نشوید! پنهان کاری نکنید… نیازی به طفره رفتن نیست. بگذارید فرزندتان بدون آنکه از سوالاتش دچار شرم یا ترس شود، در قبال حس کنجکاوی اش، بهترین پاسخ ها را از والدینش که امین ترین افراد در زندگی اش هستند، دریافت کند.

یکی از بزرگ ترین مسئولیت های تربیتی والدین، دادن پاسخ های مناسب به سوالات فرزندانشان در مورد منشا تولد، چگونگی به دنیا آمدن، جنسیت و سوالات دیگری از این دست است که در سنین مختلف برای کودکان و نوجوانان مطرح می شود.
بر این اساس، روان شناسان کودک و نوجوان توصیه می کنند که والدین پیش از بلوغ به فرزند خود اطلاعات لازم را درباره پدیده بلوغ و تاثیرات آن بدهند و او را در جریان اتفاقاتی که در آینده برای او پیش می آید، بگذارند.اما آنچه بسیاری از والدین را دچار نوعی سردرگمی و نگرانی می کند، چگونگی مواجهه و پاسخگویی درست به سوالات جنسی کودک است، آن هم به شکلی که اطلاعات لازم تا حد قانع شدن به کودک داده و از کنجکاوی بیشتر او نیز جلوگیری شود.
روانشناسان معتقدند باید براساس سن، سطح کنجکاوی و نیازهای فردی بهسوالات جنسی کودک و نوجوان پاسخ داده شود. دادن اطلاعاتی فراتر از آنچه کودک به دنبال آن است یا اطلاعاتی که برایش قابل درک نیست، باعث می شود کودک گیج و مضطرب شود.
دستپاچگی و طفره رفتن؛ اشتباهی بزرگ 
روان شناسان کودک تاکید می کنند که اشتباه رایج میان والدین هنگام پرسیدن سوال جنسی کودکان، دستپاچگی و طفره رفتن از موضوع است؛ این مسأله باعث می شود موضوع در ذهن کودک مهم جلوه کند و برای رفع کنجکاوی خود با دوستان و همسالان خود در این باره صحبت کند که این امر عواقب بدی دارد. همچنین بسیاری از والدین هنگام مواجهه با سوالات جنسی فرزندشان دچار تشویش و نگرانی می شوند و به این می اندیشند که ممکن است فرزند کوچک آنها دچار انحراف خطرناکی شده باشد.
روانشناسان در چنین شرایطی برای داشتن برخورد صحیح به والدین می گویند: این درست است که برای والدین سخت است که راجع به رفتار و روابط جنسی با فرزندشان صحبت کنند و از طرفی ممکن است برای فرزندان نیز مشکل باشد، اما این موضوع بیشتر به نحوه ارتباط قبلی والدین با فرزندشان و احساس خود والدین در مواجهه با چنین موضوعاتی بستگی دارد. مهم این است که هنگام صحبت کردن با کودکان از کلماتی استفاده کنیم که برایشان قابل فهم تر است و با آنها راحت هستند. همچنین سوالات آنها نباید باعث ایجاد ترس و نگرانی در والدین بشود، هر زمان احساس کردیم پاسخ سوالی را نمی دانیم یا بلافاصله در پاسخ دادن آمادگی نداریم، بهتر است به کودک بگوییم: سوال خوبی کردی اما من باید کمی روی سوال تو فکر کنم و بعد جوابت را بدهم.
وارد جزئیات نشوید 
به گفته روان شناسان، کودکی که به سمت رشد جنسی می رود، از نظر رشد شناختی نیز تغییر می کند و این دو عامل منجر به پرسش ها و کنجکاوی هایی درباره این گونه مسائل خواهد شد. در چنین شرایطی والدین باید با در نظر گرفتن مقطع سنی و سطح درک کودک به پرسش های او پاسخ دهند.وی اضافه می کند: اطلاعاتی که به یک کودک پنج ساله می دهیم متفاوت با اطلاعاتی است که به یک کودک هشت ساله، ده ساله یا نوجوان می دهیم. از سوی دیگر، سطح شناختی و میزان آگاهی کودک یا نوجوان نیز در چگونگی دادن اطلاعات جنسی بسیار اهمیت دارد. گاهی ممکن است فرزندمان به سن نوجوانی رسیده باشد، اما از نظر بلوغ فکری، سطح شناختی و میزان آگاهی پایین تر باشد یا برعکس. پس هنگام پاسخ دادن به سوالات با توجه به شناختی که از میزان درک و آگاهی او داریم باید پاسخ بدهیم.
با فرزندتان صادق باشید 
مهم است که بدانیم اطلاعات کم و مبهم نیز فرزند ما را اقناع نمی کند و باعث می شود او برای اخذ اطلاعات بیشتر سراغ منابع یا کسانی برود که ممکن است مناسب نباشند و اطلاعات نادرست به او بدهند. روان شناسان تاکید می کنند که چنین شرایطی منجر به آن می شود که پس از مدتی فاصله احساسی و ارتباطی ما با فرزندمان زیاد می شود، به طوری که در زمان بحران و زمانی که نیاز است ارتباط ویژه ای با او برقرار کنیم، دیگر قادر به برقراری ارتباط نخواهیم بود.
به زبان کودکانه صحبت کنید 
 هنگامی که با کودک و نوجوان در مورد رفتار و روابط جنسی صحبت می کنید، سطح دانش و درک فرزندتان را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با آن به او اطلاعات دهید. حس طنز و شوخی داشته باشید و نترسید از این که راجع به ناراحتی خود صحبت کنید. رابطه جنسی را به عشق، علاقه، محبت، توجه و احترام به خود و طرف مقابل ربط دهید و او را تشویق کنید تا حرف بزند و سوالاتش را بپرسد. همچنین محیطی آرام و فارغ از قضاوت را برای بحث ایجاد و حفظ کنید و از کلماتی راحت و قابل فهم استفاده کنید.
سعی کنید نگرانی های خود را به طور باز و آشکار با او در میان بگذارید و فراموش نکنید که با دادن اطلاعات باز و درست در مورد ارتباط و رفتار جنسی، مسئولیت پذیری و انتخاب می توانید به نوجوانتان کمک کنید تا ارتباط جنسی را به روشی سالم و مثبت بیاموزد.

[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:48 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چه رنگ مویی به پوست صورتمان میاد ؟

چه رنگ مویی به پوست صورتمان میاد ؟


رنگ مو نه تنها اثری چشمگیر در زیبایی و شادابی چهره شما دارد بلکه می‌تواند شما را جوانتر یا پیرتر نشان دهد اما بسیاری از ما نمی‌دانیم چه رنگی مناسب صورتمان است. نگران نباشید، می‌توانید از توصیه‌های آرایشگران بزرگ استفاده کنید و خودتان آن را تشخیص دهید.

_ اگر چند تار موی خاکستری در لابلای موی خود پیدا کرده اید و نمیدانید که چه رنگی را برای موهای خود انتخاب کنید، با وجود این همه رنگ مو از مارکهای مختلف هیچ جای تعجب نیست که برای یافتن بهترین رنگ مو کار طاقت فرسایی را پیش رو دارید.
مساله رایجی که وجود دارد این است که بسیاری از زنان رنگ مویی را انتخاب می کنند که هیچگونه همخوانی با پوست صورت آنها ندارد و از آنجایی که پوست و موی سر در کنار هم قرار دارند، انتخاب یک رنگ موی نامتناسب باعث می شود که چهره خسته و پژمرده به نظر بیاید که این اصلا خوشایند نیست. می توانید از دستورات تخصصی ما برای انتخاب یک رنگ موی مناسب استفاده نمایید.(البته سعی نکنید در منزل بیش از دو درجه روشنتر یا تیره تر رنگ کنید. تغییرات حرفه ای نیاز به مهارتهای یک حرفه ای دارد.)
قدم اول: سطح انتظارات و بودجه خود را مشخص کنید
ابتدا تصمیم بگیرید که چقدر تغییر رنگ را برای موها در نظر دارید و یا چقد وقت یا پول می توانید برای اینکار اختصاص دهید.

برای ایجاد تغییرات پایدار : 

از رنگ های دائمی استفاده کنید مخصوصا در زمانی که می خواهید موهای خود را بیشتر از دو درجه روشن تر یا تیره تر کنید . این فرمولها بهترین متد برای کسانی است که دارای موهای خاکستری با مقاومت بالا در برابر رنگ می باشند. رنگهای دائمی نیاز به کمی کار دارند. چون از بین نمی روند و فقط با رشد موها حرکت می کنند. به احتمال زیاد شما هر ماه باید ریشه های مو را رنگ کنید تا رشد ریشه محسوس نباشد.

برای ایجاد تغییر فوق العاده : 

به دنبال یک فرمول موقت باشید. این رنگها پس از هر بار شستشو با شامپو کمرنگ می شود تا اینکه بعد ازحدود 28 بار استفاده از شامپو کاملا از بین می رود. متخصصان معتقدند که این روش انتخاب فوق العاده ای برای کسانی است می خواهند میزان آسیب دیدگی مو را به حداقل برسانند و به سادگی رنگ موی طبیعی خود را تغییردهند. (مثلا اگر تارهای نارنجی در لابه لای موهای قهوه ای شما دیده شد استفاده از رنگ موی موقت مناسب است)

یک توصیه :

این فرمول مو برای کسانی که دوست دارند موها کمی تیره تر شوند کاربرد دارد برای اینکه این فرمول آمونیاک ندارد و موها را روشن تر نمی کند ولی برای حفظ رنگ مجبورید هر ماه آن را استفاده کنید.
برای ایجاد تغییرات چشم گیر همچنین می توانید موها را هایلایت کنید. تارهای لایت شده در لابلای موها پخش می شود و جلوه زیبایی دارد. هایلایت برای کسانی که معمولا سه ماه یک بار موهایشان را رنگ میکنند مناسب است. این کار باعث برجسته نشان دادن رنگ طبیعی مو می شود.
قدم دوم : رنگ پوست خود را بشناسید
برای پیدا کردن رنگی که به پوستتان بخورد لازم است که اول رنگ پوست خود را کاملا بشناسید.
کشف رنگ پوست:
اگر دوست دارید همه موها را رنگ کنید، یک لباس سفید به تن کرده همه آثار آرایش را از صورت پاک کنید و با یک حوله سفید نیز تمام موهای سر را بپوشانید. در مقابل یک آینه با نور کافی ایستاده و با دقت نگاه کنید . اگر صورتتان به رنگ قرمز یا صورتی بود،شما چهره سردی دارید . اگر به رنگ هلویی، زیتونی و یا طلایی بود شما چهره گرمی دارید . کاملا واضح است که رنگها کاملا در شما خودنمایی نمی کند و ممکن است بین سرد و گرم باشید و چهره شما خنثی باشد.

اگر فقط می خواهید هایلایت کنید : 

فقط کمی به چشمان خود نگاه کنید تا رنگ مویی که باعث جلوه گر شدن چشمان شما می شود را تعیین کنید.اگر رگه هایی از طلایی یا کهربایی در چشمانتان دیدید ، جزو رنگ های گرم هستید و یا اگر چشمانتان به رنگ آبی، نقره ای یا خاکستری و یا قهوه ای یک دست باشد جزو رنگهای سرد به حساب می آید. متخصصین می گویند که در حالیکه چشمان به تنهایی می توانند راهنمای شما باشند ، پوست صورت همیشه رنگی را که برای زمینه موها مناسب است تعیین می کند.( این یک نکته کمکی برای کسانیست که چشمانی گرم و پوستی سرد و یا بالعکس دارند. )
قدم سوم : اکنون زمان عمل فرا رسیده است
وقتی در فروشگاه هستید، رنگ مویی را انتخاب کنید که جلوه طبیعی به شما بدهد و این نکته کلیدی را در نظر داشته باشید که رنگ مورد نظر با چهره شما جور در بیاید.
برای پوست های سرد : 
دنبال رنگهای خاکستری یا سایه های خنثی بگردید( در جعبه رنگ از A تا N شماره گذاری شده است.) این رنگ ها فاقد تن قرمز یا طلایی هستند و کنتراستی با پوست شما ایجاد می کنند. افراد بور باید دنبال رنگهای شرابی یا بژ باشند؛ افراد دارای پوست سبزه ، می توانند قهوه ای شکلاتی را انتخاب کنند. اگر کشته مرده رنگ قرمز هستید، رنگهای مسی یا ازخانواده گیلاسی متوسط را پیشنهاد می کنیم. این رنگهای قرمز قهوه ای کنتراستی با پوستهای صورتی ایجاد می کنند. نه اینکه کاملا تطابق داشته باشد.
برای پوستهای گرم : 
اضافه کردن تن طلایی یا قرمز به رنگتان جلوه طبیعی و سالمی به شما می دهد (حروف G یا R در جعبه رنگها). بلوندها از رنگ های عسلی، توت فرنگی و یا مسی و افراد سبزه از قهوه ای طلایی ، بلوطی و یا رنگهای ماهاگونی می توانند استفاده کنند.
برای پوستهای خنثی ( نه سرد نه گرم ) : 
بهتر است در انتخاب رنگها میانه روی کنیم. می توانید رنگی را بر اساس اولویت انتخاب نمایید. (برای مثال افراد مشهوری چون درو بریمور و لیتون میستر نمونه های خوبی هستند) سعی کنید با توجه به شخصیت خود چیزی را که واقعا برازنده شماست انتخاب نمایید.
پیدا کردن یک هایلایت خوب : 
اگر رنگ چشم شما گرم باشد، رنگهای مشابه آن پیدا کنید مثل کرمی ، تافی شکلاتی و یا مسی تا چشمانتان را جذاب تر نشان دهد. رنگهای سبزه یا نقره ای به چشمان سرد جلوه زیبایی می دهد. برای رسیدن رنگ به نواحی خاص( نه برای تمام قسمتهای سر) از برس رنگ استفاده کنید تا موهایتان در برابر نور خورشید جلوه طبیعی تری داشته باشد.
منبع : جام جم

[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:47 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چقدر زندگیتو سخت می گیری ؟ (+تست)

چقدر زندگیتو  سخت می گیری ؟ (+تست)


برای پی بردن به اینکه تا چه حد آدم راحتی هستید یا برعکس بیش از حد به خودتان و زندگی‌تان گیر می‌دهید و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ می‌کنید و اینکه آیا همسر یا نامزدتان هم فردی است که زندگی را بیش از حد سخت می‌گیرد یا خیر، می‌توانید این تست را با هم انجام دهید و درمورد نتیجه به‌دست آمده با یکدیگر گفت‌و‌گو کنید.

به همه مسائل دید مثبت داشته باشید
شادکام بودن کار سختی نیست؛ اگرچه در جامعه متمدن کنونی، انسان‌ها ارزش زیادی برای تفکر وتعقل قائل هستند و کمتر به عواطف اهمیت می‌دهند. انسان بدون عاطفه احساس پوچی می‌کند چرا که بسیاری از مفاهیم زیباشناختی از عواطف بشر سرچشمه می‌گیرد. برای شادکام بودن فقط کافی است دید مثبتی نسبت به همه مسائل زندگی داشته باشیم. اینگونه می‌توانیم حتی در سختی‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی شاد باشیم و امیدوار باشیم سختی‌ها زود می‌گذرند. ما باید به توانایی خود برای به‌دست آوردن شادکامی ایمان داشته باشیم. اگر در برابر ناکامی‌ها کمر خم کرده و خود را ناتوان بپنداریم مطمئنا شادکامی از زندگی ما پرخواهد کشید.

درس بگیرید
یکی از موانع موجود در برابر شادکام بودن انسان‌ها اسنادی است که در برابر شکست‌های خود دارند. اسناد یعنی نسبت دادن چیزی به چیز دیگر؛ این اسناد به شکل درونی- بیرونی، پایدار- ناپیدار و کلی- جزئی هستند. اگر در برابر ناکامی‌ها اسنادمان درونی، پایدار و کلی باشند یعنی شکست‌هایمان را به توانایی‌های درونی خود نسبت داده و این ناکامی‌ها را پایدار و همیشگی بدانیم و آنها را به همه زمینه‌های زندگی‌مان ازجمله تحصیلی، شغلی و… نسبت دهیم، ناامیدی و افسردگی تمام وجود ما را خواهد گرفت درصورتی که برای شادکام زیستن باید این اسناد را تغییر دهیم، یعنی آنها را بیرونی، ناپایدار و جزئی بدانیم. زندگی ما خالی از مشکلات و ناکامی نیست. ما باید نحوه برخورد با این مسائل را بدانیم و هر شکستی را به‌عنوان پله‌ای برای موفقیت به‌حساب آوریم و از ناکامی‌ها درس گرفته و ناامید نشویم.

 

نمره سختگیری شما چند است؟
با انجام این تست می‌توانید متوجه شوید چقدر زندگی را به کام خود و شریک زندگی‌تان تلخ می‌کنید.
نکته: پاسخ مثبت به هر سؤال 5 امتیاز دارد.

همیشه بدون تعمق کافی چیزهایی می‌گویم که بعدا باعث کدورت و سوء‌تفاهم بین من و دیگران می‌شود.
همیشه با نگرانی به آینده نگاه می‌کنم و انتظار پیشامدهای ناگواری را دارم.
اکثرا در گذشته زندگی می‌کنم. خاطرات و اتفاقات گذشته را در ذهنم مرور می‌کنم و وقتی حالم را با گذشته مقایسه می‌کنم به گذشته‌ام حسرت می‌خورم.
همیشه کارهای امروز را به فردا موکول می‌کنم.
اگر کسی به من کوچک‌ترین اهانتی کند، تمام روزم خراب می‌شود.
اگر با کسی برخورد کنم که خلق عصبی و تندی دارد به‌شدت تحت‌تاثیر او قرار می‌گیرم.
وقتی درست به زندگی‌ام نگاه می‌کنم می‌بینم که همیشه تمایل داشته‌ام از کاه کوه بسازم.
وقتی با کسی روبه‌رو می‌شوم که در نگاه اول به دلم نمی‌چسبد، می‌دانم که هرگز نمی‌توانم با وی رابطه‌ای داشته باشم.
برای اینکه جلوی ناراحتی‌های بعدی را بگیرم تنهایی همه کار‌ها را انجام می‌دهم و از کسی کمکی نمی‌خواهم.
همیشه در درونم پراز فشار است و برای خودم ساعاتی برای آرامش فراهم نمی‌کنم.
اگر آنطور که تصور کرده‌ام در کارم موفق نشوم به‌شدت خود را به محاکمه می‌کشم.
اصلا حساب و کتاب پولم را ندارم یا آنقدر حساب و کتاب می‌کنم تا هیچ پولی را بیخودی خرج نکنم، در نتیجه این‌کار وقتم را می‌گیرد و برایم مشکل به‌وجود می‌آورد.
وقتی می‌بینم طرف مقابلم به کاری که انجام می‌دهم توجه لازم را نمی‌کند دلم از او می‌گیرد.
وقتی کسی از من انتقاد می‌کند یا به جانم نق می‌زند با خودم فکر می‌کنم که او به من علاقه ندارد.
اگر کاری را که می‌خواهم پیش نرود دنیا پیش رویم تیره و تار می‌شود.
همیشه آدم‌ها را مقصر می‌دانم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
وقتی در کاری موفقیتی به‌دست می‌آورم، موفقیتم آنچنان که باید و شاید به‌نظرم نمی‌آید.
فکر می‌کنم نباید به آدم‌های دیگر اعتماد کرد چراکه همه بد مرا می‌خواهند.
هیچ‌وقت احتیاج به کمک دیگران نداشته‌ام و ندارم.
رفتاری را که هر روز انجام می‌دهم دوست ندارم و اصلا بیهوده دارم زندگی‌ام را خراب می‌کنم.

حالا امتیازهای به‌دست آمده را با هم جمع بزنید و تفسیر امتیاز خود را در زیر مشاهده کنید:

کمتر از 40 :
تبریک می‌گوییم. شما زندگی را به کام خودتان تلخ نمی‌کنید و به‌موقع در مقابل ناکامی‌ها و شکست‌ها می‌ایستید و از آنها گذر می‌کنید. زیبایی‌های زندگی را می‌شناسید و به طرف مقابل‌تان هم آنها را نشان می‌دهید. می‌توانید از زندگی در کنار تمام مشکلات لذت ببرید.

بین 40 تا 50:
لازم است تاحدی در رفتار خود تجدیدنظر کنید و جنبه‌های مثبت زندگی و اتفاقات آن را هم درنظر بگیرید تا بتوانید با دید بهتر و انرژی بیشتری زندگی خود را زیبا سازید.

بالاتر از50:
باید واقعا به فکر باشید و برای تغییر این افکار کاری کنید. درمورد عباراتی که به آنها پاسخ مثبت داده‌اید با دقت فکر کنید و از خود بپرسید: «چرا من اینگونه فکر می‌کنم؟» سپس برای تغییر آن برنامه‌ریزی کنید و با همسر یا نامزد یا بهترین دوست‌تان در این مورد صحبت کنید. اگر این افکار بیش از حد شما را ناراحت می‌کند، می‌توانید از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

منبع:مجله زندگی ایده آل


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:47 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

درباره تماس جسمی در دوره نامزدی

درباره تماس جسمی در دوره نامزدی


خیلی ها به عنوان شادترین روزهای آشنایی می شناسندش و برای بعضی ها هم پرتنش ترین روزهای آشنایی است. دوران نامزدی آنقدر حساس و پیچیده است، که اگر تنها کمی به ریزه کاری هایش بی توجه باشید، به دردسرساز ترین روزهای زندگی تان تبدیل می شود. اما نگران نباشید! کافی است باید های این دوران را بشناسید و به خط قرمزهایش احترام بگذارید تا نه تنها از آن به سلامت عبور کنید، بلکه یک دنیا تجربه و شناخت را هم از این دوران به زندگی مشترک خود ببرید. محمود هندی پور، روانشناس و مشاور برایمان درباره بایدها و نباید ها و البته خط قرمزهای دوران نامزدی توضیح می دهد.
 
زن و شوهر نشوید!
دوره نامزدی به دوره ای اطلاق می شود که دختر و پسر پس از آشنایی اولیه و انتخاب اولیه برای ازدواج با ورود به خانواده های یکدیگر و گسترده تر کردن دامنه ارتباطشان، بار دیگر از خود می پرسند که آیا فرد مناسبی را برای ساختن یک زندگی مشترک انتخاب کرده اند یا خیر. پس هم شما و هم خانواده تان فراموش نکنید که دوره نامزدی برای شناخت بیشتر یا تجدید نظر در تصمیم گیری است و بنابر این هیچ تصمیمی صد در صد و تمام شده نیست. در این ماه ها، خود را در ذهنتان زن و شوهر نبینید و نه با رفت و آمد خیلی کم؛ توان شناخت را از خود دریغ کنید و نه با بیش از حد در کنار یکدیگر بودن وابستگی بی حد و مرزی را ایجاد کنید که تجدید نظر در تصمیم را برایتان سخت کند. به عبارت دیگر، هم به حیطه شخصی و خلوت یکدیگر احترام بگذارید و هم در کنار یکدیگر بودن را در کنار خانواده ها را تجربه کنید.
حد و مرز تماس فیزیکی را نگه دارید
تماس جسمی در دوره نامزدی، خط قرمزی است که حتی اگر به سنت ها اعتقاد نداشته باشید، بهتر است آن را به رسمت بشناسید. نامزدی، دوره ایست که هر دو طرف برای بررسی و شناخت بیشتر طرف مقابل و خانواده او کنار یکدیگر قرار می گیرند. در دوره نامزدی قرار است متوجه شوید که آیا تصمیم اولیه و انتخابتان می تواند شما را به آینده ای آرام هدایت کند یا اینکه باید راه را عوض کنید و به گزینه دیگری برای ازدواج فکر کنید. یادتان باشد در دوره نامزدی همیشه این احتمال وجود دارد که شما یا نامزدتان بعد از شناخت بیشتر به این نتیجه برسید که برای هم مناسب نیستید، پس دوره نامزدی را به عنوان یک ارتباط همیشگی تلقی نکنید و همه چیز را تمام شده ندانید.
خودتان را پنهان نکنید
روزهای نامزدی، بهترین فرصت شما برای شناختن خانواده همسر آینده و محیطی است که قرار است به آن وارد شوید. هر کدام از ما در خانواده هایمان شکل گرفتیم و بنای شخصیتمان هم تحت تاثیر والدین و محیط شکل گرفته و به همین دلیل پیشنهاد می شود 50 درصد برای شناخت طرف مقابل و 50 درصد برای شناخت خانواده او وقت بگذارید. برای شروع بهتر است در جمع آنها حضور پیدا کنید، پس اگر به مهمانی های خانوادگی دعوت شدید، حتما در آن جمع شرکت کنید. اما این سکه، روی دیگری هم دارد و کم نیستند نامزدهایی که به بهانه به دست آوردن این شناخت، فاصله ها را از میان می برند و این دوره را از چالش و بحث پر می کنند. درست است که هفته ای 2 تا 3 نوبت حضور در کنار خانواده ها می تواند زمینه شناخت مناسبی را فراهم کند اما از یاد نبرید که حضور بی حد و مرز شما در خانه و در روابط خانواده همسرتان، می تواند شان و جایگاه شما را به خطر بیندازید. یادتان نرود که هنوز هیچ چیز قطعی نشده و شما بیشتر از آنچه عضوی از خانواده آنها باشید، به یک مهمان یا یک دوست نزدیک شباهت دارید.
جیبتان را یکی نکنید
در این دوره می توانید در مورد درآمد یا دیگر مسایل مالی از نامزدتان سوال کنید و به آن وارد شوید. همانطور که گفتیم نامزدی بهترین زمان برای شناخت او و سبک زندگی اش است پس در این دوره همه چیز را شفاف به هم بگویید. اما بیش از حد در این توصیه غرق نشوید! به یاد داشته باشید که دلیلی ندارد دختر یا خانواده او انتظار داشته باشند پسر هزینه های نامزدش را متقبل شود ( این موضوع برای دوره بعد از عقد مصداق دارد ) و در عین حال اجازه ندارید به او بگویید چگونه پولش را هزینه کند، مگر این که به صورت پیشنهاد باشد.
با دوستانش صمیمی تر از او نشوید
یکی دیگر از راه‌های شناخت عمیق و آگاهانه، بررسی و شناخت نسبی دوستان نزدیک طرف مقابل است. یک مثل قدیمی می گوید آدم‌ها را می توان از روی دوستان صمیمی‌شان شناخت. در واقع دیدن رفتارها شنیدن عقاید و سلایق در این جمع ها به شناخت بیشتر شما کمک می کند اما در این مورد هم لزومی به نزدیک شدن زیاد و بیش از حد صمیمی شدن وجود ندارد . به یاد داشته باشید که آنها تنها دوستان نامزد شما هستند و شما تنها نامزد دوستشان. پس در جمع و روابط آنها حل نشوید چراکه در بسیاری از موارد، چنین نزدیک شدن هایی می تواند حساسیت زا و مشکل ساز شود.
 
به جایش تصمیم نگیرید
باز هم باید تکرار کنیم. شما نامزد او هستید نه همسرش! به عبارت دیگر، شما تنها مشاهده کننده زندگی او هستید نه برنامه ریز زندگی او. در این ماه ها خواهید فهمید که او چگونه می اندیشد چگونه مسایل را نگاه و حل می کند چقدر تحت تاثیر خانواده و دیگران است. از طرف دیگر، با کمی حساسیت پی خواهید برد که چقدر استقلال دارد یا در مسائل مسئله مدار یا هیجان مدار است. اما از یاد نبرید شما نباید خط مشی برای او ایجاد کنید، بلکه بهتر است بیننده ای تیزبین باشید تا شناختتان کاملتر شود و در پایان آنچه دیده اید را جمع بندی کنید و تصمیم بگیرید.
او را تغییر ندهید
قرار نیست شما او را تغییردهید و این تلاش برای تغییر دادن از اشتباهات بزرگ قبل از ازدواج محسوب می شود . قطعا ظاهر او باید برای شما قابل قبول بوده باشد که با او وارد دوره نامزدی شده اید. در این مورد هم می توانید گاهی پیشنهادی داشته باشید اما نمی توانید به دنبال تغییرات بنیادی در نامزدتان باشید. پس آنچه را که وجود دارد ببینید و از خود بپرسید که بدون به وجود آمدن تغییر بنیادی در ظاهر و شخصیتش، آیا باز هم برای شما قابل پذیرش است یا نه. فراموش نکنید که حتی اگر نامزدتان در این دوره بخاطر شما تغییراتی را در رفتار و ظاهرش ایجاد کند، این تغییرات پایدار نخواهد بود.

منبع : تبیان


[ پنج شنبه 92/8/2 ] [ 7:47 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 116
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 2173652