[ سه شنبه 92/1/6 ] [ 8:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
جملات دپرسی و استاتوس غمگین احساسی
من یاد تو را تا کردم و لای آن کتاب حافظ روی طاقچه که تو به من هدیه کرده بودی پنهان کردم … [ سه شنبه 92/1/6 ] [ 8:49 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
8 تفاوت گریه پسران و دختران1) زنان در یک ماه 4 تا 5 برابر بیشتر از مردان گریه میکنند. 2)دختران و پسران تا قبل از بلوغ به یک میزان گریه میکنند، چراکه ترشح هورمون پرولاکتین که باعث تحریک تولید اشک میشود به یک میزان در هر دو جنس تولید میشود. 3) پس از بلوغ میزان ترشح پرولاکتین که در تولید و تناوب گریه موثر است در زنان 60درصد بیشتر از مردان میشود. 4)غدد اشکی مردان از لحاظ ساختاری متفاوت و کوچک تر از غدد اشکی زنان میباشد و یکی از دلایل بیشتر گریه کردن زنان نیز همین مسئله میباشد. مردان و زنان نمیتوانند یکدیگر را بخاطر چگونه گریه کردن شان مورد سرزنش قرار دهند. 5)یکی دیگر از علل بیشتر گریه کردن زنان باورهای فرهنگی میباشند، که اجتماع گریه کردن زنان را بیشتر مورد پذیرش قرار میدهد. 6)مردان آرام، بدون صدا و با اندکی اشک گریه میکنند. بطوری که معمولا کاسه چشمان آنها از اشک پر میشود، اما به ندرت اشک به گونه ها سرازیر میگردد. 7)زنان معمولا پر سر و صدا و با اشک های فراوان گریه میکنند. 8)مردان اغلب در نتیجه احساسات مثبت و زنان پس از درگیری و مشاجره با دیگران و یا در نتیجه احساس بیکفایتی گریه میکنند. [ سه شنبه 92/1/6 ] [ 8:48 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
به گزارش خبرنگار الجزیره ورزشی آقای طولکرم از رونالدو می پرسد: شما در خاک اسرائیل هستی یا فلسطین؟ رونالدو در جواب می گوید من در خاک فلسطینم! درپایان بازی هم زمانی که بازیکن تیم رژیم اشغالگر قدس برای تعویض لباس به رونالدو نزدیک می شود کریس رونالدو به وی اهمیتی نمی دهد! [ سه شنبه 92/1/6 ] [ 8:45 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
هدف از آفریدن اجنه چه بوده است؟ «وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ * فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ»(الرحمن: 46 – 47) (هر کسی که از مقام پروردگار خود بترسد، باغهائی (در بهشت) دارد. پس کدامیک از نعمتهای پروردگار خود را تکذیب و انکار میکنید؟! ) مخاطب در این آیه جنیان و انسان ها هستند، زیرا در آغاز سوره طرف سخن این دو گروه هستند و در آیه قبلی از جانب خداوند در حق جن ها اظهار منت و احسان شده مبنی بر اینکه آنها به بهشت خواهند رفت. اگر جن ها به بهشت نایل نمی شدند، خداوند این منت را به رخ آنها نمی کشید. خداوند جن ها را برای همان هدفی خلق کرده که انسان را برای آن آفریده است: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» (الذاریات: 56) (من پریها و انسانها را جز برای پرستش خود نیافریدهام) بنابر این جن ها مکلف به اوامر و نواهی هستند و هر کدام از آنها که اطاعت کنند، خداوند از وی خشنود می شود و او را به بهشت می برد و هر کدام که معصیت و سرکشی کند، به دوزخ می رود. آیات زیادی دال بر این مدعا هستند: روز قیامت خداوند خطاب به جن و انسهای کافر و بمقصد توبیخ و ساکت کردنشان چنین میفرماید:«یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالإِنسِ أَلَمْ یَأْتِکُمْ رُسُلٌ مِّنکُمْ یَقُصُّونَ عَلَیْکُمْ آیَاتِی وَیُنذِرُونَکُمْ لِقَاء یَوْمِکُمْ هَذَا قَالُواْ شَهِدْنَا عَلَى أَنفُسِنَا وَغَرَّتْهُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَشَهِدُواْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ کَانُواْ کَافِرِینَ»(الأنعام: 130) ((در آن روز خداوند بدیشان میگوید:) ای جنّیان و ای انسانها! آیا پیغمبرانی از خودتان به سوی شما نیامدند و آیات (کتابهای آسمانی) مرا برایتان بازگو نکردند و شما را از رسیدن بدین روز (و روبرو شدن در آن با خدا) بیم ندادند؟ پس چگونه این روز را فراموش کردید و در تکذیب آن کوشیدید؟ در پاسخ میگویند: ما علیه خود گواهی میدهیم و اقرار میکنیم که پیغمبران آمدند و آئین خدا را تبلیغ کردند و ما را از قیامت ترساندند، ولی ما ایشان را تکذیب کردیم و گفتیم: خداوند چیزی را از سوی خود نفرستاده است و جز زندگی این جهان، زندگی دیگری وجود ندارد . آری. زندگی جهان، آنان را گول زد و (به خود مشغول داشت و امروز جز اعتراف چارهای ندارند و) علیه خود گواهی میدهند (و میگویند) که ایشان کافر بودهاند (و مستحقّ عذاب جاویدان و خوفناک یزدانند)) آیه مذکور دال بر این مطلب است که شریعت و احکام خداوند به جن ها ابلاغ شده است و نزد آنان پیامبرانی که آنان را تبلیغ و انذار کنند، آمده اند. آیه زیر دال بر این مطلب است که جن ها روز قیامت معذب می شوند: «قَالَ ادْخُلُواْ فِی أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِکُم مِّن الْجِنِّ وَالإِنسِ فِی النَّارِ »(الأعراف: 38) (در روز قیامت خداوند به این کافران) میگوید: به همراه گروهها و دستههائی از کافران انس و جنّی که پیش از شما (در دنیا مدّتی زندگی کردهاند و آن گاه از جهان) رفتهاند وارد آتش دوزخ شوید!) و می فرماید:«وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ»(الأعراف: 179) (ما بسیاری از جنّیان و آدمیان را آفریده و (در جهان) پراکنده کردهایم) «لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ»(السجدة: 13) (من مقرّر کردم که دوزخ را از جملگی افراد (بیایمان و گناهکار) جنّ و انس پر کنم) آیه زیر دلالت بر این دارد که جن های م?من به بهشت می روند: «وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ * فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ»(الرحمن: 46 – 47) (هر کسی که از مقام پروردگار خود بترسد، باغهائی (در بهشت) دارد. پس کدامیک از نعمتهای پروردگار خود را تکذیب و انکار میکنید؟! ) مخاطب در این آیه جنیان و انسان ها هستند، زیرا در آغاز سوره طرف سخن این دو گروه هستند و در آیه قبلی از جانب خداوند در حق جن ها اظهار منت و احسان شده مبنی بر اینکه آنها به بهشت خواهند رفت. اگر جن ها به بهشت نایل نمی شدند، خداوند این منت را به رخ آنها نمی کشید. ابن مفلح در کتابش «الفروغ» می نویسد: در مجموع جن ها مکلّف هستند، جن های کافر باجماع علماء و مذاهب به دوزخ می روند و جن های م?من بنابر عقیده امام مالک و شافعی به بهشت می روند. آنها مانند چهار پایان خاک شده از بین نمی روند. پاداش جن های م?من نزد امام مالک و شافعی نجات از دوزخ است به خلاف امام ابوحنیفه، لیثب ابن سعد و موافقینشان. ابن مفلح می گوید: از ظاهر قول اول چنین بر می آید که: جن ها به اندازه ثواب و پاداش خود به بهشت خواهند رفت، بر خلاف عقیده کسانی (امثال: مجاهد) که معتقد هستند جنیان نمی خورند و نمی آشامند. یا اینکه جن ها در اطراف بهشت خواهند بود (امثال: عمربن عبدالعزیز)ابن حامد می گوید: «جن ها در تکلیف و عبادت مانند انسانها هستند».( لواضع انوار البهیته: 2/222 – 223) علامه شبلی بابی را با این عنوان «باب فی ان الجن مکلفون باجماع اهل النظر» مطرح کرده و در آن از حضرت عمر بن عبدالعزیز چنین نقل می کند؛ جنیان نزد بعضی ها به دلیل آیه زیر مکلف و مخاطب هستند:«فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ»( الرحمن: 47) (پس کدامیک از نعمت های پروردگار خود را تکذیب و انکار میکنید؟! ) امام رازی در تفسیر خود می گوید:« همه اتفاق دارند که تمام جن ها مکف هستند.» و شبلی از قاضی عبدالجبار چنین نقل می کند: در این مساله که جن ها به اعتقاد اهل نظر مکلف هستند، اختلافی را نمیبینم و بعضی از نویسندگان از فرقه حشویه چنین نقل کرده اند:« جن ها در افعال خود مضطر، یعنی مجبورند، پس آنها مکلف نیستند.» شبلی دلائلی را به شرح زیر برای مکلف بودن جن ها ارائه می دهد: در قرآن شیاطین مورد لعن و نفرین قرار گرفته اند، خداوند از شرارت و مصیبت آنها ما را بر حذر داشته است، عذابی را که برای آنها تدارک دیده، بیان نموده است. خداوند این خصلت ها را درباره کسانی بیان می کند که با اوامر و نواهی او مخالفت کرده باشد و مرتکب کبیره و هتک حرمت شده باشند و در عین حال قادر به نکردن آنها نیز بوده و توان انجام عملی مخالف آن را نیز داشته باشند. دلیل دیگری برای مکلف بودن جن ها این است که لعن و نفرین شیاطین و بیان حال آنها از مسائل مهم دین اسلام بوده است و قرآن فرموده است که آنها بسوی شر و معاصی دعوت می کنند و گناه را در دلها ایجاد می کنند. همه این مطلب بر مکلف بودن آنها دلالت دارند . دو آیه زیر نیز دال بر تکلیف جن ها می باشند: «قُلْ أُوحِیَ إِلَیَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا * یَهْدِی إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِکَ بِرَبِّنَا أَحَدًا»(الجن: 1 – 2) ابن تیمیه می فرماید: «جن ها بر حسب توان خود در اصول و فروع مامور و مکلف هستند . آنها در تعریف و حقیقت خود مانند انسانها نیستند. پس لازم نیست که اوامر و نواهی آنها مانند اوامر و نواهیی باشند که انسانها بدان مخاطب هستند، البته جن ها در جنس تکلیف به امر و نهی با انسانها شریکند هم چنین در تحلیل و تحریم و در این باره بین مسلمانان اختلافی را نمیبینم»(غرایب و عجایب الجن ،للشبلی: ص 49) قدرت و توانایی اجنه ها در چه حدی است؟ خداوند به جن ها توانی داده که به انسانها نداده و خداوند از برخی قدرت و توان آنها برای ما سخن گفته است . مانند: 1- سرعت حرکت و انتقال عفریتی از جن ها با حضرت سلیمان علیه السلام تعهد کرد که عرش ملکه یمن را در مدتی کمتر از اینکه شخصی از جایش بلند شده و بنشیند، در محضر او حاضر کند: «قَالَ عِفْریتٌ مِّنَ الْجِنِّ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَّقَامِکَ وَإِنِّی عَلَیْهِ لَقَوِیٌّ أَمِینٌ * قَالَ الَّذِی عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْکِتَابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُ قَالَ هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی أَأَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ وَمَن شَکَرَ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ رَبِّی غَنِیٌّ کَرِیمٌ»(النمل: 39 – 40) (عفریتی از جنّیان گفت: من آن را برای تو حاضر میآورم پیش از این که (مجلس به پایان برسد و) تو از جای برخیزی . و من بر آن توانا و امین هستم. کسی که علم و دانشی از کتاب داشت گفت: من تخت (بلقیس) را پیش از آن که چشم بر هم زنی، نزد تو خواهم آورد . هنگامی که سلیمان تخت را پیش خود آماده دید، گفت: این از فضل و لطف پروردگار من است . (این همه قدرت و نعمت به من عطاء فرموده است) تا مرا بیازماید که آیا شکر (نعمت) او را بجا میآورم یا ناسپاسی میکنم . هر کس که سپاسگزاری کند تنها به سود خویش سپاسگزاری میکند، و هر کس که ناسپاسی کند، پروردگار من بینیاز (از سپاس او و) صاحب کرم است (و سفره کریمانه انعام خود را از شکرگزار و ناشکر قطع نمیکند)) 2- سبقت گرفتن از انسانها در عرصه فضا جن ها از دیر زمان به سوی آسمانها سعود می کردند و از اخبار آسمانها استراق سمع می کردند تا هر حادثه را قبل از وقوع بدانند، آنها بعد از مبعث رسول الله صلی الله علیه وسلم به حراست آسمانها افزودند: «وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاء فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِیدًا وَشُهُبًا * وَأَنَّا کُنَّا نَقْعُدُ مِنْهَا مَقَاعِدَ لِلسَّمْعِ فَمَن یَسْتَمِعِ الْآنَ یَجِدْ لَهُ شِهَابًا رَّصَدًا» (الجن: 8 – 9) (ما قصد آسمان کردیم، و همه جای آن را پر از محافظان و نگهبانان نیرومند (ملائکه) و شهابها (ی سوزنده) یافتیم. ما (پیش از این) در گوشهها و کنارهای آسمان برای استراق سمع مینشستیم (و کسب خبر میکردیم) ولی اکنون هر کس بخواهد گوش فرا دهد، شهاب آمادهای را در کمین خود مییابد که به سوی او نشانه میرود) رسول الله صلی الله علیه وسلم نحوه استراق سمع را چنین توضیح داده است: وقتی خداوند می خواست کاری انجام گیرد فرشتگان بمنظور اطاعت از وی پرهای خود را مانند زنجیری بر صخره ای می زدند. وقتی اضطراب دلهایشان زدوده شد، با هم می گفتند: پروردگار چه فرمود؟ می گویند: هر آنچه گفته حق است، او برتر و بزرگ است. استراق کنندگان این گفتگوی فرشتگان را می شنیدند و آن را به دیگران منتقل می کردند، آنها نیز آن را به دستهی دیگری منتقل میکنند، تا اینکه در نهایت آن کلمهی استراق شده را به ساحر یا کاهنی میرسانند، چه بسا ممکن است قبل از رساندن آن کلمه به ساحر و یا کاهن شهاب سنگی آن را نشانه بگیرد و کسی از آن اطلاع نیابد، و ممکن است هیچ شهاب سنگی آن را نپیماید و به دست کسی بیفتد، از اینرو به وسیلهی آن یک کلمه صحیح و درست صد کلمهی دروغ را ردیف مینماید، زیرا مردم میگویند: مگر فلان روز چنین و چنان نگفت که درست از آب درآمد؟ پس با توجه به کلمهی درستی که از آسمان استراق نموده تمامی دروغهای وی تصدیق میشوند. 3- آگاهی جنیان از کار بنائی و صنعت خداوند به ما خبر داده است که جنیانی را برای حضرت سلیمان مسخر گردانیده بود، لذا جن ها کارهای زیادی را انجام داده اند که به نیروی عظیم و تیز هوشی و مهارت نیاز داشتهاند: «وَمِنَ الْجِنِّ مَن یَعْمَلُ بَیْنَ یَدَیْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَمَن یَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِیرِ * یَعْمَلُونَ لَهُ مَا یَشَاءُ مِن مَّحَارِیبَ وَتَمَاثِیلَ وَجِفَانٍ کَالْجَوَابِ وَقُدُورٍ رَّاسِیَاتٍ »(سبأ: 12 – 13) (و پروردگارش گروهی از جنّیان را رام او کرده و در پیش او کار میکردند و اگر یکی از آنها از فرمان ما سرپیچی میکرد (و به سخن سلیمان گوش نمیداد، کیفرش میدادیم و) از آتش سوزان بدو میچشاندیم. آنان هر چه سلیمان میخواست برایش درست میکردند، از قبیل: پرستشگاههای عظیم، مجسّمهها، ظرفهای بزرگ غذاخوریِ همانند حوضها، و دیگهای ثابت (که از بزرگی قابل جابه جائی نبود)) 4- توانایی بر تغییر شکل جن ها میتوانند خود را به شکل انسانها و حیوانات در آورند، شیطان در جریان غزوه بدر به شکل و صورت سراقه بن مالک نزد مشرکین آمد و آنان را وعده پیروزی و کمک داد، این آیه در همین راستا نازل شده است:«وَإِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لاَ غَالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّی جَارٌ لَّکُمْ »(الأنفال: 48) ((به یاد آور) زمانی را که اهریمن (با وسوسههای خود) اعمالشان را در جلو دیدگانشان میآراست و میگفت: امروز هیچ کس نمیتواند بر شما پیروز شود و من، همپیمان و یاور شما هستم) اما وقتی سپاه اسلام و لشکر کفر به پیکار همدیگر رفتند و شیطان، فرشتگان را دید که از آسمان فرود می آمدند، پشت داد و فرار کرد:«فَلَمَّا تَرَاءتِ الْفِئَتَانِ نَکَصَ عَلَى عَقِبَیْهِ وَقَالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِّنکُمْ إِنِّی أَرَى مَا لاَ تَرَوْنَ إِنِّیَ أَخَافُ اللّهَ »(الأنفال: 48) (امّا هنگامی که دو گروه (م?منان و کافران) همدیگر را دیدند (و رویاروی شدند) بر پاشنههای خود چرخید (و از عهد و پیمان خود دست کشید) و گفت من از شما بیزار و گریزانم . من چیزی را میبینم که شما نمیبینید. من از خدا میترسم) عُمْر و مرگ اجنه چقدر و چگونه است؟ بدون تردید جن ها که شیاطین نیز از زمره آنها هستند، می میرند، زیرا همه آنها مشمول آیه زیر می باشند: «کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ * وَیَبْقَى وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ * فَبِأَیِّ آلَاء رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ» (الرحمن: 26 – 28) (همه چیزها و همه کسانی که بر روی زمین هستند، دستخوش فنا میگردند. و تنها ذات پروردگار با عظمت و ارجمند تو میماند و بس. پس کدامیک از نعمتهای پروردگارتان را تکذیب میکنید و انکار مینمائید؟! ) در صحیح بخاری از حضرت ابن عباس رضی الله عنه روایت شده که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: « أعوذ بعزتک، الذی لا إله إلا أنت، الذی لا یموت، والجن والإنس یموتون» (به عزت قدرت تو پناه می برم که معبودی سوای تو وجود ندارد، تو معبودی هستی که نمی میری و جن و انس می میرند)( اعراف: 14-15) البته مقدار عُمْر آنها برای ما معلوم نیست، مگر اینکه درباره ابلیس لعین آمده است که تا قیامت زنده می ماند: «قَالَ أَنظِرْنِی إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ * قَالَ إِنَّکَ مِنَ المُنظَرِینَ»(الأعراف: 14 – 15) ((اهریمن) گفت: مرا تا روزی مهلت ده و زنده بدار که (قیامت نام است و مردمان در آن زنده میشوند و از گورها) برانگیخته میگردند. (خداوند) گفت: شما از زمره مهلت یافتگانی (و مدّتهای مدید در زمین ماندگار میمانی)) سوای شیطان عُمْر دیگران برای ما معلوم نیست. البته جنیان از انسانها عمر طولانی تری دارند. وبلاگ وااسلاماه [ دوشنبه 92/1/5 ] [ 9:28 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
شهادت مظلومانه خانم حضرت فاطمه زهرا بر حضرت صاحب الزمان و شیعیان جهان تسلیت باد. باید از فقدان گل، خونجوش بود در فراق یاس، مشکی پوش بود
یاس ما را رو به پاکی می برد رو به عشقی اشتراکی می برد
یاس یک شب را گل ایوان ماست یاس تنها یک سحر مهمان ماست
بعد روی صبح، پرپر می شود راهی شبهای دیگر می شود
یاس مثل عطر پاک نیّـت است یاس استنشاق معصومیّـت است
یاس بوی حوض کوثر می دهد عطر اخلاق پیمبر می دهد
حضرت زهرا دلش از یاس بود دانه های اشکش از الماس بود
داغ عطر یاس زهرا زیر ماه می چکانید اشک حیدر را به چاه
عشق محزون علی یاس است و بس چشم او یک چشمه الماس است و بس
اشک می ریزد علی مانند رود بر تن زهرا: گل یاس کبود
گریه کن زیرا که دُخت آفتاب بی خبر باید بخوابد در تراب
این دل یاس است و روح یاسمین این امانت را امین باش ای زمین
نیمه شب دزدانه باید در مغاک ریخت بر روی گل خورشید، خاک [ یکشنبه 92/1/4 ] [ 7:59 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
1 – آب دو یا سه عدد سیب ترش را بگیرید آنها را باهم مخلوط کنید و هر روز سه بار این مخلوط را مستقیما” روی خالهای خود بمالید و حدود سه هفته یا بیشتر این کار را انجام دهید.این کار را بصورت مدام و پشت سر هم انجام دهید تا نتیجه بدهد. این روش خالهای شما را کم رنگ می کند .
2 – آب دو عدد پیاز را بگیرید ، آنها را با هم مخلوط کنید و هر روز یکبار این مخلوط را مستقیما” روی خالها بمالید . چند هفته این کار را تکرار کنید . اگر این کار را بصورت مداوم انجام دهید از شر خالهای صورتتان خلاص می شوید.
3 – مقدار کمی جوش شیرین را با همان مقدار روغن کرچک مخلوط کنید تا یک خمیر چسبناک به دست بیاید . قبل از خواب ، مقداری پنبه و یا تکه ای پارچه را به این مخلوط آغشته کنید و آن را مستقیما” روی خالهای صورتتان قرار بدهید و اجازه بدهید تا خشک شود . چند هفته این کار را تکرار کنید تا زمانیکه خالهایتان از بین برود یا کمرنگ شود.
منبع : آفتاب [ یکشنبه 92/1/4 ] [ 7:38 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
نگران ریزش مویمان در حمام باشیم یا نه؟ همه ما وقتی موهایمان را شامپو می کنیم مقداری از موهای خود را از دست می دهیم یا حداقل اینطور به نظر می رسد. اما در واقع بیشتر این موها قبلا” ریخته اند ولی به بقیه موها گره خورده و یا چسبیده اند و هنگام شامپو کردن از آنها جدا می شوند و می ریزند. ریزش طبیعی مو
در کل ریزش مو امری طبیعی است. هر تار مویی که روی سر ما می روید حدود دو سال عمر می کند و بعد می ریزد و تار موهای جدید جایگزین آن می شوند . اغلب آدمها بطور طبیعی درهر روز بین 50 تا 60 تار موی خود را از دست می دهند.
موهای کوتاه
افرادی که موهای کوتاهی دارند کمتر ریزش مو را تجربه می کنند زیرا موها برای مدت زیادی روی سر آنها نمی مانند و قبل از اینکه بریزند کوتاه می شوند. البته ریزش مو مسلما” در این افراد نیز رخ می دهد اما آنها به اندازه کسانی که موهای بلند دارند ، متوجه این ریزش مو نمی شوند.
موهای بلند
افرادی که موهای بلندی دارند وقتی موهایشان را شامپو می کنند بیشتر از سایرین ریزش مو را تجربه می کنند . اگر به هنگام شامپو کردن بین 30 تا 50 تار موی شما بریزد ، کاملا” طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد .
ریزش موی غیر طبیعی
اگر موهای شما بطور قابل ملاحظه ای نازک و کم حجم شده است و یا روی سر شما لکه های طاسی دیده می شود ، احتمالا” ریزش موی شما غیر طبیعی و بیش از حد نرمال است که در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.
منبع : آفتاب [ یکشنبه 92/1/4 ] [ 7:38 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
عطر زدن هم فوت و فنی دارد ، آن را از ما یاد بگیرید بعضی افراد دوست دارند عطر بزنند اما بعد از استفاده از آن، احساس رضایت نمی کنند. این موضوع دلایل مختلفی دارد زیرا عطرزدن هم فوت و فن های خاص خود را دارد و اگر از بوی عطری که دیگران می زنند خوشتان می آید، اما وقتی خودتان عطر می زنید راضی نیستید، شاید نکته های مهم در مورد استفاده از عطر را نمی دانید…. عطر ترکیبی از روغن های ضروری معطر یا ترکیب های آروماتیک ثابت کننده و محلول هاست و برای معطر کردن بدن استفاده می شود. معمولا ترکیب های اصلی عطر یا به صورت مصنوعی ساخته یا از منابع گیاهی یا حیوانی استخراج می شود.
داستان عطر از اوایل تمدن بشری و عهد باستان شروع می شود اما عطرهای مدرن و صناعی از قرن 19 به بعد، پا به میدان رقابت با عطرهای طبیعی و سنتی گذاشتند.
جالب این است که بدانید عطرهای اولیه در مصر، روم و ایران باستان ریشه دارند.
چگونه عطر مخصوص خودمان را انتخاب کنیم؟
انتخاب عطر، نشانه و نماد وضعیت کلی شخصیت آدم هاست. عطر افرادی که اصول عطرزدن را بلد هستند، به نوعی مثل امضای آنهاست. اگر شما هم چنین تمایلی دارید، باید مراحلی را بگذرانید تا عطر مناسبی انتخاب کنید.
اولین گام، درک و شناخت نوع عطرهایی است که با شخصیت شما تناسبی ندارند و اصلا با موقعیت و مشخصات ظاهری تان، هماهنگ نیستند. با این شناخت می توانید عطرهایی انتخاب کنید که شخصیت شما را کامل تر کنند نه اینکه با خصوصیات شخصی تان منافات داشته باشند. مثلا اگر شخصیتی آرام و ملایم دارید، استفاده از عطرهای تند با بوهای ماندگار، اصلا با روحیاتتان سازگار نیست و اطرافیان را در برخورد با شما گیج و سردرگم می کند!
مرحله اساسی دیگر این است که عطرها و رایحه هایی که دوست ندارید، کنار بگذارید و تحت هیچ شرایطی حاضر نشوید از آنها استفاده کنید. اگر واقعا عطری را دوست ندارید یا بهتر است بگوییم اگر از ته دل، عاشق عطری که انتخاب می کنید، نیستید، هیچ وقت نمی توانید عطر اصلی یا همان عطر امضایی خودتان را پیدا کنید. اگر عطری که انتخاب کرده اید هیچ تاثیر مثبتی روی خودتان ندارد، پس استفاده از آن اصلا توصیه نمی شود. عطر شما باید قبل از همه روی خودتان تاثیر عمیق و مثبت داشته باشد.
سومین مرحله که بسیار مهم و در انتخاب عطر امضایی قابل اهمیت است، این است که عطری انتخاب کنید که در زمره عطرها و مارک های شناخته شده در صنعت عطرسازی باشد، بنابراین از آزمون و خطا برای انتخاب عطر استفاده نکنید و به عطرهایی اعتماد کنید که معتبر باشند.
منظور از عطر امضایی و هویتی این نیست که تا آخر عمر فقط از یک یا دو عطر خاص استفاده کنید، بلکه باید در طول زندگی با توجه به شرایط و دوران خاص، عطر انتخاب کنید.
فراموش نکنید در انتخاب عطر، فرمول نهایی به شامه قوی شما و درک صحیح از شرایط و مد بستگی دارد و چون عطری که انتخاب می کنید در برقراری ارتباط با دیگران موثر است، باید در انتخاب آن دقت و توجه داشته باشید. اگر بوی عطرتان دیگران را آزار دهد، مطمئن باشید به مشکل برمی خورید.
عطری انتخاب کنید که با رایحه طبیعی پوست بدنتان هماهنگ باشد. عطر انتخابی شما هر چه باشد، باید آنقدر لطیف و نافذ باشد که به «حریم خصوصی» دیگران تجاوز نکند و در عین حال به قدر کافی دلنشین باشد که دیگران را در اطراف شما نگه دارد. عطر باید شخصیت شما را بالا ببرد و در کل بر آراستگی عمومی شما بیفزاید.
اگر پوست شما خشک است، باید بیشتر عطر بزنید زیرا چربی روی پوست یا خشک بودن آن می تواند رایحه عطر را افزایش یا کاهش دهد. وقتی هوا سرد است نیز باید بیشتر عطر بزنید. چون هوای سرد، رایحه عطر را تضعیف می کند. وقتی می خواهید عطر جدیدی بخرید به اینکه روی بدن دیگری چه بویی می دهد، اکتفا نکنید بلکه روی پوست خودتان آن را امتحان کنید. پوست هر فرد در مورد رایحه های مختلف، واکنش های مختلفی نشان می دهد و اثر عطر در همه یکسان نیست.
در طول یک سال، فقط از یک عطر استفاده نکنید. در فصل های مختلف، عطرهای متفاوتی بزنید تا ببینید کدام یک در هوای گرم و سرد، بهترین تاثیر را دارند. درجه حرارت هوا روی شدت رایحه عطر تاثیر دارد.
اگر اینترنتی عطری انتخاب می کنید، فقط به دلیل معروف بودن یا تبلیغاتی که نشان می دهد مثلا کدام هنرپیشه یا شخصیت معروف از آن استفاده می کند، عطر نخرید بلکه به شرایط خودتان توجه کنید.
منبع : سلامت [ یکشنبه 92/1/4 ] [ 7:37 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
چگونه با آرایش چشم ریز را درشت تر کنیم یک روش دیگر برای بزرگتر نشان دادن چشمها استفاده از خط چشم سفید است . داخل پلک پایینتان را با مداد سفید خط بکشید . 1 – مژه هایتان را فر کنید 2 – به مژه های پایین هم ریمل بزنید 3 – مژه مصنوعی استفاده کنید 4 – از خط چشم سفید استفاده کنید 5 – ابروهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید
منبع : آفتاب [ یکشنبه 92/1/4 ] [ 7:37 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
|
||
[قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] |