سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

روش هایی برای زیبایی بیشتر در خانم ها

روش هایی برای زیبایی بیشتر در خانم ها


وقتی به متخصص پوست و زیبایی مراجعه می‌کنید، اولین سوالی که با او مطرح می‌کنید چیست؟ در این شماره پرسش‌هایی را که هر خانمی ممکن است درباره حفظ سلامت و زیبایی از یک متخصص داشته باشد، مطرح می‌کنیم و امیدواریم شما هم جواب پرسش‌هایتان را از میان این سطرها پیدا کنید؟…

کدام مارک تجاری از محصولات آرایشی و بهداشتی را توصیه می‌کنید؟
انواع بسیار گوناگونی از محصولات آرایشی و زیبایی در بازار وجود دارند. این محصولات قیمت‌های متفاوتی دارند و در بعضی موارد برای تهیه آنها باید هزینه‌ سنگینی بپردازید اما گاهی نیز با پرداخت مبلغ ناچیزی می‌توانید آنها را تهیه کنید.باید بدانید، هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست. بنابراین، به‌ویژه برای تهیه کرم پودر دفوندیشن وکرم‌های دور چشم، ضد پیری یا ضد آفتاب با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. استفاده از لوازم آرایش ارزان و نامرغوب ممکن است در کوتاه‌مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود، ولی در بلند مدت ‌آسیب‌های جبران ‌ناپذیری به پوست شما وارد می‌کند؛ چرا که صدمات ناشی از آن بیش از اثرات زیبایی آن خواهد بود.معمولا مارک‌های بسیار معروف و شناخته‌شده که کنترل کیفیت می‌شوند، حتی در افراد با پوست‌های حساس ایجاد عارضه نمی‌کنند.هیچ‌گاه تحت تاثیر فرآورده‌های تجاری که در آگهی‌های تجاری تبلیغ می‌شوند، قرار نگیرید. با توجه به افزایش روزافزون این شرکت‌ها و محصولات آنها، در این صورت مجبور خواهید بود هر روز از یک محصول جدید استفاده کنید که جز نارضایتی و سردرگمی، نتیجه‌ای به‌دنبال نخواهد داشت.

برای داشتن دست‌ها و ناخن‌های زیبا و سالم چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
اگر خانه‌دار هستید و در طول روز باید ساعاتی را به کارهای منزل و شست‌وشوی ظروف و مواد غذایی بپردازید، باید بیش از دیگران از پوست دست‌های خود مراقبت کنید. هنگام شست‌وشو از دستکش‌های نخی زیر دستکش‌ پلاستیکی استفاده کنید؛ چرا که تماس مداوم با گرد و خاک ممکن است موجب التهاب پوست دستان شما شود. برای خارج‌کردن مواد از زیر ناخن از یک برس نرم (مسواک نرم) استفاده کنید. می‌توانید در طول روز از صابون‌های گلیسیرین و یا صابون‌های کرم‌دار برای شست و شوی دستتان استفاده کنید.به‌علاوه توصیه می‌کنیم از شستن غیر ضروری دست‌هایتان در طول روز خودداری کنید؛ چون به این ترتیب دستتان چربی طبیعی خود را از دست خواهد داد و پوست آن خشک خواهد شد. هنگام استفاده از مواد شیمیایی مثل سفیدکننده‌های خانگی و جرم‌گیرها، تلاش کنید این مواد با پوست دست شما تماس پیدا نکنند.در صورتی که پوست دست شما آب خود را از دست داده برای برگرداندن رطوبت به آن دست‌هایتان را 5 دقیقه در آب ولرم نگه دارید و بلافاصله پس از آن از یک نرم‌کننده یا وازلین و یا کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای نرم‌کردن پوست دستتان به نسبت مساوی گلیسیرین و گلاب را مخلوط کنید و به پوست دستتان بمالید.برای نرم و سفیدکردن پوست دست‌ها، عسل و آب لیموترش را نیز می‌توانید با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 5 تا 20 دقیقه روی پوست دستتان بمالید و سپس آن را بشویید.

موهایم به‌دلیل رنگ‌کردن‌ متوالی آسیب دیده است، برای نگهداری مو چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
بیشتر خانم‌ها در طول روز و در ساعات طولانی برای جمع کردن موهایشان از سنجاق سر، کش و … استفاده می‌کنند. استفاده از این وسایل به مدت طولانی و برس و شانه‌کردن موی خیس باعث آسیب و وزدار شدن مو و حالت نگرفتن آن می‌شود. در صورتی که موهایتان آسیب‌ دیده است، هنگام تهیه شامپو دقت کنید، انواعی را برگزینید که برای موهای آسیب‌دیده تهیه شده‌اند. از انگشتانتان برای مرتب‌کردن موها استفاده کنید. از سشوار فقط تا مرحله‌ای که موخیس است، استفاده کنید و در ادامه از باد سرد یا قدرت کم سشوار و با فاصله استفاده کنید. اگر موهایتان موخوره دارد و انتهای آن دو یا چند شاخه شده، قسمت شاخه شده را از چند سانتی‌متر بالاتر کوتاه کنید. استفاده از شامپوی حاوی مواد نرم‌کننده مانند (ویتامین )E و شامپوی بچه را به شما توصیه می‌کنیم.می‌توانید قبل از سشوار کشیدن، موهایتان را به ژل‌های ملایم (مقدار کم) و یا روغن نارگیل آغشته کنید.

برای جوان‌ کردن پوست و پیشگیری از پیر شدن آن چه راه‌هایی وجود دارد؟
تنها مواد شناخته‌شده ضد پیری پوست، ضد آفتاب‌ها هستند. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، دوری از آفتاب است.کلاژن، الاستین، لیپوزوم و… که در کرم‌ها وجود دارند، جذب پوست نمی‌شوند و فقط اثر مرطوب‌کنندگی کرم را افزایش می‌دهند. شاید شما هم در تبلیغات مختلف با تزریق کلاژن آشنا شده باشید.تزریق کلاژن می‌تواند خطوط چهره مانند خط اخم و خط لبخند و یا خطوط ناشی از پیری را از روی پوست شما برطرف کند ولی پس از مدتی جذب می‌شود و تزریق مجدد، اغلب دو تا شش سال بعد باید انجام شود. با استفاده از پیلینگ می‌توان تا حدودی پوست را جوان‌تر و صاف‌تر و شاداب‌تر کرد.

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم، دور چشم‌هایم پف کرده است. برای رفع پف دور چشم چه پیشنهادی دارید؟
پف دور چشم به دلیل جمع‌شدن آب در اطراف چشم و زیر پوست آن ایجاد می‌شود. این اتفاق معمولا قبل از قاعدگی یا به‌دلیل نیروی جاذبه موقع خواب ایجاد می‌شود. برای پیشگیری از آن، زمان خواب بهتر است زیر سرتان بلند باشد.استفاده از کمپرس سرد هم راهی موثر برای برطرف‌کردن پف دور چشم است. می‌توانید یک قاشق را در یخچال قرار دهید و صبح‌ها آن را روی پلکتان بمالید. به‌علاوه ورزش‌کردن و زودتر بیدارشدن از رختخواب هم در رفع این حالات موثرند. به این ترتیب، هنگامی که از منزل خارج می‌شوید، پف دور چشم تا حد زیادی از بینرفته است. همین جا به شما توصیه می‌کنیم در استفاده از کرم‌های دور چشم برای پلک بالا آن را از داخل به خارج و در پلک پایین از خارج به داخل بمالید.از حرکات نامنظم و مالشی و جلو به عقب و چپ و راست استفاده نکنید چرا که ممکن است چروک‌های دور چشم شما را بدتر کند.

پوستی مانند برگ گل
برای داشتن پوستی روشن و سالم لازم است بهداشت آن را کاملا رعایت کنید. حمام‌کردن و دوش‌گرفتن با آب خیلی داغ و غوطه‌ور بودن طولانی در آب و ساییدن شدید پوست باعث خشکی آن می‌شود. بنابراین از این روش‌ها دوری کنید. هوای سرد و گرمای زیاد نیز می‌تواند اثر خشک‌کنندگی استحمام را افزایش دهد و منجر به خارش پوست شود.حتما از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید و مالیدن ضد آفتاب روی پوست صورت و دست‌هایتان را پیش از خارج شدن از منزل فراموش نکنید. اگر به استخرهای روباز می‌روید، از کرم‌ ضد آفتاب روی تمام پوستتان استفاده کنید و اگر عادت دارید زیاد حمام کنید یا سن و سالتان بیش از 40 سال است و یا در نواحی کوهستانی که زمستان بسیار سرد دارد، زندگی می‌کنید، برای پیشگیری از خشک‌شدن پوست از روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید.بهترین روش برای کنترل بوی بد بدن که ناشی از عرق‌ کردن و تجزیه مواد روی پوست است حمام‌کردن در شب است. به‌علاوه لباس‌های زیر و لباس‌های روزانه را در شب عوض کنید. پس از حمام‌کردن نیز از دئودورانت استفاده کنید.

خلاصی از شر تاتو (خال کوبی)
شاید شما هم ابروی خود را تاتو کرده باشید و حالا به دلیل بدرنگ‌شدن یا دوست نداشتن مدل آن تمایل دارید آن را پاک کنید. نتایج درمان برداشتن خالکوبی غیرقابل پیش‌بینی است.دستیابی به نتایج دلخواه به این بستگی دارد که شما چه محلی را خالکوبی کرده‌اید و عمق رنگ و اندازه خالکوبی چقدر است. رنگ‌های سبز، زرد و قرمز با سهولت بیشتری برداشته می‌شوند.هرچه این رنگ‌ها یکنواخت تر و سطحی‌تر باشند نتیجه مطلوب‌تر به دست می‌آید. شما با برداشتن تاتو آن را با یک جای زخم (اسکار) عوض می‌کنید. برداشتن تاتو در افرادی که پوست تیره‌تری دارند و به اصطلاح سبزه هستند، نتایج بهتری خواهد داشت


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

در خواستگارى چقدر طناز باشیم ؟ توصیه هایی برای دختران دم بخت

در خواستگارى چقدر طناز باشیم ؟ توصیه هایی برای دختران دم بخت


کتاب «اگر خواستگار نیاید» نوشته حسن سهرابی با موضوع راهکارهای کلیدی در رفع نگرانی‌های خواستگاری ویژه دختران به مناسبت روز دختر منتشر شد.

کتاب «اگر خواستگار نیاید» با عنوان فرعی «راهکارهای کلیدی در خواستگاری برای دختران جوان» و در بردارنده 160 نکته کلیدی برای دختران دم ‌بخت به مناسبت روز دختران منتشر شد.

ناشر اثر درباره چرایی انتشار کتاب «اگر خواستگار نیاید» اینگونه توضیح داده است: «واقعیت این است که با شرایط موجود کشور و عدم تولید شغل و وضعیت نا مناسب اقتصادی و از طرفی جهالت فرهنگی معاصر از قبیل چشم و هم چشمی‌ها و تکلف‌ها- می‌پذیریم که خواستگاری رفتن یک پسر با مشکلات فراوان روبروست. وقتی خواستگار خوب و مسولیت پذیر کم شود -مسلما دختران دم بخت بیشتری در خانه ها خواهیم داشت و این انتظار اضطراب زاست. این استرس نیامدن خواستگار هم شخص دختر را دچار له شدگی می کند و هم خانواده او را دچار نگرانی شدید . گاها بله گفتن‌های فکر نشده بدون تحقیق به خواستگاران و یا بدبینی صرف به خواستگاران -ناشی از همین ذهنیت‌هاست.

این شد که کتاب اگر خواستگار نیاید در دستور کار نویسنده قرار گرفت. نویسنده ای که چندین سال به عنوان فعال فرهنگی از نزدیک با درد دل جوانان آشناست. او با بیان صریح و کاربردی تلاش نمود تا در 160 نکته -دختران دم بخت را از نظر روحی و روانی خود یاری نماید و آنها را از حالت ساده لوحی -افسردگی -خوش خیالی – بی خیالی و نگرانی خارج و آنها را دوباره به رینگ زندگی و مبارزه بر گرداند.

نیمی از این کتاب نیزه‌ای است برای کشتن تمام نگرانیهای نیامدن خواستگار و ویروسهای زندگی دختری که مجرداست و از نیمه کتاب به بعد در مورد «اگر خواستگار بیاید» و انتخاب درست بدور از تله‌های تصمیم گیری صحبت می‌کند و در نهایت مدل دختر توانگر را ارائه می‌کند. اگر خواستگار نیاید برنامه ای است برای بهتر اداره کردن زندگی در زمانی که مجردیم. سبک زندگی مجردی سالم و در عین حال آماده شدن برای ازدواج بالغانه. در واقع بجای تلقین زندگی مبتنی بر هدف به نشر زندگی مبتنی بر مسیر اشاره می‌کند.»

در بخشی از این کتاب ذیل عنوان «در خواستگارى چقدر طناز باشیم؟» می‌خوانیم:

«مسلماً در جلسه اول خواستگارى، چشمهاى خواستگار جستجوگر است و خوش لباسى بدون جوگیر شدن معقول ترین حالت است. اما اگر دخترى متوجه شایستگى هاى خواستگار شد، بهتراست در جلسات بعدى تدبیر به خرج دهد و علاوه بر خوش لباسى و متانت، رفتارهاى نرمترى از خود نشان دهد. مسلماً در تیپ شخصیتى شما، او نباید به این نتیجه برسد که شما هیچ بلد نیستید و جذاب بودن را نمى فهمید. خوش سخن گفتن، عاقل بودن، لبخند به موقع داشتن، تیپ مناسب داشتن، گهگاهى تأیید کردن مرد و…. خداوند ظرفیت دلبرى حلال را در وجود شما گذاشته و باید در وقت خودش از آن بهره ببرید. اما مراقب باشید تا وقتى خواستگار جدى نیست و تا وقتى به دل شما و خانواده شما ننشسته است گوهر طنازى و دلبرى خود را در معرض حراج قرار ندهید. ممکن است طرف سوء تفاهم کند و اشتباه برداشت نماید و یا برعکس، سوء استفاده نموده و ضربه بزند.»

کتاب «اگر خواستگار نیاید» توسط انتشارات «حدیث راه عشق» با قیمت 6هزار تومان منتشر شده است.

منبع : خبرآنلاین


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

بهترین راه حجیم‌ سازی گونه از نظر متخصصان کدام است ؟

بهترین راه حجیم‌ سازی گونه از نظر متخصصان کدام است ؟


حجیم‌سازی صورت به چه صورت؟

همه آدم‌ها با یک ظاهر منحصر به فرد به دنیا می‌آیند؛ یکی بینی‌اش بزرگ است، دیگری لب‌هایش کوچک و آن یکی گونه‌ های فرو رفته دارد. اگر به گذشته‌های نه‌چندان دور برگردیم، متوجه می‌شویم قدیمی‌ها هر ظاهری که داشتند با آن کنار می‌آمدند.

همه آدم‌ها با یک ظاهر منحصر به فرد به دنیا می‌آیند؛ یکی بینی‌اش بزرگ است، دیگری لب‌هایش کوچک و آن یکی گونه‌های فرو رفته دارد. اگر به گذشته‌های نه‌چندان دور برگردیم، متوجه می‌شویم قدیمی‌ها هر ظاهری که داشتند با آن کنار می‌آمدند. شاید هم دلیلش این بود که راه دیگری نداشتند چون آن موقع‌ها خبری از جراحی پلاستیک، بوتاکس، چربی، ژل و …نبود ولی امروز با وجود پیشرفت علم می‌توان ظاهر خود را عوض کرد.

آن قدر شیوه‌های دستکاری صورت زیاد شده که بعضی از شرکت‌ها به فکر تولید دستگاهی برای حجیم‌سازی لب‌ها افتادند، درست چیزی شبیه بادکش! اما آیا این روش‌ها فایده‌ای دارند؟ آیا روش‌های علمی و درمانی برای این کار وجود دارند؟ نظر متخصصان و جراحان زیبایی چیست؟ دکتر حمید عارف، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد

 

دستگاهی که صورت را له  می‌کند!
لب، ساختار و آناتومی بسیار پیچیده‌ای دارد ولی به زبان ساده از ماهیچه، بافت اسفنجی و پوست نازک متصل به ماهیچه تشکیل شده است. کوچک‌ترین ضربه‌ای که به این بخش از بدن وارد شود باعث پارگی مویرگ‌های آن و خونریزی داخلی لب می‌شود. بعد از اینکه ضربه وارد شد یک فرایند التهابی ایجاد می‌شود که با ورم و کبودی همراه است. ورم باعث بزرگ شدن حجم لب می‌شود.

دستگاه هایی که در بازار به عنوان «حجیم‌کننده لب» به فروش می‌رسند، با ساز و کار جاروبرقی عمل می‌کنند و با ایجاد فشار منفی باعث پارگی مویرگ، خونریزی و تورم داخل ماهیچه می‌شوند و به این شکل یک حجم‌دهی موقت ایجاد می‌کنند.

این دستگاه تنها جنبه تجاری و فریبنده دارد و افرادی که می‌خواهند حتی تنها یک بار از آن استفاده کنند، باید این کار را به قیمت آسیب به ساختار لب‌هایشان انجام دهند. بنابراین وقتی استفاده کوتاه‌مدت چنین بلایی سر لب‌ها می‌آورد، خودتان حساب کنید استفاده طولانی‌مدت از این نوع دستگاه‌ها چقدر منطقی به نظر می‌رسد؟

به خاطر لبخند بهتر جراحی کنیم؟
افتادگی لب روی زیبایی لبخند تاثیر می‌گذارد. به طور طبیعی باید یک سوم لثه همراه با دندان‌ها در زمان لبخند دیده شود، چنین لبخندی زیباست. چنانچه لب افتادگی داشته باشد، بخشی از لثه به همراه دندان دیده نمی‌شود که به این نوع افتادگی درجه یک می‌گویند و یک افتادگی خفیف محسوب می‌شود.

اگر هنگام لبخند نصف دندان با لب بالا پوشیده شود و لثه هم به چشم نیاید، این نوع افتادگی درجه2 است. در نهایت اگر در زمان لبخند اصلا دندان دیده نشود، این نوع افتادگی لب درجه3 و شدیدترین نوع افتادگی است. البته اگر در زمان لبخند کل لثه بالا دیده شود هم زیبا نیست. در این مواقع با تشخیص پزشک متخصص عمل جراحی ترمیم لب انجام می‌شود.

گونه برجسته؛ عوارض برجسته‌تر
ژل دائمی پاژ به دلیل ارزان بودن در ناحیه گونه‌ها تزریق می‌شود. این ژل را با حجم زیاد در گونه‌ها تزریق می‌کنند و همین مساله باعث می‌شود ژل به قسمت‌های دیگر صورت برود و به دلیل سنگینی و فشار به بافت چربی و زیرجلدی آسیب وارد کند و باعث مرگ سلولی شود. پوست افرادی که از این ژل‌ها استفاده می‌کنند به مرور نازک می‌شود و با کوچک‌ترین ضربه حالت ملتهب و عفونی پیدا می‌کند. آبسه، تورم، قرمزی، درد و… از دیگر مشکلاتی هستند که این ژل در ناحیه گونه به وجود می‌آورد.

بهترین راه حجیم‌سازی گونه از نظر متخصصان کدام است؟
برای حجیم‌سازی گونه بهترین راه در تمام دنیا تزریق چربی همراه با فاکتور پی‌آرپی است. بعد از چند سال حدود 30 تا40درصد این ماده باقی می‌ماند و بقیه آن از بین می‌رود؛ به همین دلیل باید دوباره آن را تزریق کرد. به این شکل، ماندگاری آن در دفعه‌های بعدی بیشتر می‌شود.

این روش برای بدن حساسیت و عفونت ایجاد نمی‌کند چون از بافت چربی خود بدن فرد درست می‌شود. چربی‌های قسمت‌هایی از بدن فرد که در اثر رژیم از بین نمی‌روند برای این کار مناسب است. این روش را برای هر سنی  می‌توان انجام داد. یکی دیگر از مزایای تزریق چربی این است که برای انجام آن نیاز به جراحی و بیهوشی نیست.

پروتزهای بیقرار!
شاید بعضی‌ها تصور کنند گذاشتن پروتز در ناحیه گونه خیلی بهتر از تزریق ژل است؛ در حالی که پروتز هم مشکلات خاص خود را دارد. صورت انسان دارای حرکت‌های زیادی است و همین مساله باعث می‌شود پروتز به خوبی ثابت نماند و در گونه  جابه‌جا شود. یکی دیگر از مشکلات پروتز عدم قرینه بودن دو گونه است؛ همچنین احتمال عفونت 2 تا 4درصد برای افرادی که پروتز می‌گذارند وجود دارند. البته درحال حاضر پروتزهایی وجود دارند که احتمال عفونت را کم می‌کنند ولی آن را به صفر نمی‌رسانند.
منبع: همشهری تندرستی


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

روش تهیه کمپوت انجیر

روش تهیه کمپوت انجیر


مواد لازم :

 لیمو ترش متوسط 1عدد
 گلاب یک چهارم پیمانه
 آب  یک ونیم پیمانه
 عسل نصف پیمانه
ساقه دارچین 2 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
انجیر تازه متوسط نیم کیلو
گلابی سفت متوسط 2 عدد

طرز تهیه:
1 - با استفاده از یک چاقوی پوست کن ، لیمو ترش را پوست بکنید. داخل ورقه های پوست را تمیز کرده و آنها را به شکل نوارهای باریک خلال کنید . پوست خلال شده ، گلاب ، آب عسل ، ساقه دارچین و وانیل را با هم مخلوط کرده و درون قابلمه به مدت 10 دقیقه بدون سرپوش بجوشانید.
2 - گلابی ها را از وسط به چهار قسمت تقسیم کرده و تخم و سایر زواید آنها را خارج کنید . سپس آنها را همراه با انجیر به مواد درون قابلمه اضافه کرده و بدون سرپوش به مدت 5 دقیقه بپزید تا میوه ها نرم و پخته شوند. ساقه های دارچین را دور انداخته و میوه های پخته شده را درون یک کاسه بریزید و شیره را بدون سرپوش با حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود. سپس آن را روی کمپوت ریخته و پس از سرد شدن سرو کنید . در صورت تمایل می توانید کمی عسل روی این کمپوت بریزید .


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

کشف فرمول تهیه خوشمزه‌ ترین بستنی

کشف فرمول تهیه خوشمزه‌ ترین بستنی


محققان انگلیسی با انجام تحقیقاتی موفق به تهیه دستورالعمل با کیفیت ترین بستنی شدند.
«سیمون مور» از اساتید دانشگاه متروپولیتن لندن با هدف تهیه با کیفیت ترین بستنی، مطالعه ای را با مشارکت یک هزار شهروند انگلیسی انجام داد.

آب شدن و ریختن بستنی اصلی ترین نگرانی افراد محسوب می شود؛ بر اساس مطالعه صورت گرفته حدود 68 درصد افراد آب شدن سریع بستنی را اصلی ترین مشکل می دانند و 18 درصد نیز فرو رفتن قطعه شکلات روی بستنی در چشم را مشکل دیگر عنوان می کنند!

همچنین 28 درصد پاسخگویان افزودن بین 35 تا 50 درصد شکلات به بستنی را باعث بهبود طعم آن عنوان کرده اند.

محققان با استفاده از این اطلاعات، مدعی یافتن فرمول تازه ای برای تهیه با کیفیت ترین بستنی شده اند که بر این اساس، زاویه مناسب برای قرار دادن قطعه شکلات در قله بستنی زاویه 45 درجه است که به حفظ ساختار بستنی نیز کمک می کند.

بهترین دما برای بستنی 15- درجه سانتیگراد است که این دما باعث اذیت شدن دندان ها نشده و در عین حال از سرمای کافی برای آب نشدن سریع بستنی برخوردار است. افزودن 35 درصد به شکلات نیز به بهبود طعم بستنی کمک شایانی می کند.

منبع : ایسنا


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:52 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

پاسخ به سوالاتی که درباره خال می پرسند

پاسخ به سوالاتی که درباره خال می پرسند


ایجاد و تعداد خال‌ های مختلف در بدن ما انسان‌ها به ژنتیک‌مان برمی‌گردد. برخی از خال‌های سطحی یا گوشتی مادرزادی در بدن وجود دارند و برخی دیگر، در دوران کودکی، بلوغ، جوانی، میانسالی یا بارداری و پس از آن، روی پوست ظاهر می‌شوند…

امکان ایجاد خال‌های جدید تا سنین 40-35 سالگی هم وجود دارد اما اگر فردی بعد از 40-35 سالگی با ایجاد خال جدید در بدنش مواجه شود، باید به آن توجه و برای بررسی‌های بیشتر به متخصص پوست مراجعه کند. با این مقدمه، به بررسی رایج‌ترین سوال‌ها در مورد انواع خال می‌پردازیم.

1 آیا خالی به نام خال مادر وجود دارد؟
نه، برخی افراد گمان می‌کنند که خال در بدن آنها، خال مادر یا زایاست و همین خال در بدن آنها تکثیر می‌شود و به تعداد کم و زیادی، افزایش می‌یابد. به‌طور کلی، ماهیت خال‌ها با یکدیگر متفاوت است و آنها هیچ ربطی به هم ندارند. به همین دلیل هم سوزاندن یک خال باعث تحریک پوست برای ایجاد خال جدید نمی‌شود. با این حال، هیچ ضمانتی هم وجود ندارد که شما یک خال را بردارید و بعدها در قسمت دیگری از بدنتان خال جدیدی ایجاد نشود.

2 بهترین راه حذف خال‌های گوشتی چیست؟
سوزاندن آنها. معمولا خال‌های گوشتی در قسمت‌های خاصی از بدن مانند گردن، زیر بغل، زیر سینه و کشاله ران ایجاد می‌شوند. اگر خال گوشتی در قسمتی از بدن وجود دارد که از نظر ظاهری و زیبایی برایتان خوشایند نیست و می‌خواهید آن را بردارید، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. روش برداشتن این خال‌ها ساده و بدون‌ دردسر است و آنها را می‌سوزانند. نیازی به جراحی خال‌های گوشتی نیست. اگر خال گوشتی که خال خوش‌خیمی هم هست، دوباره ایجاد شود، باز هم روش سوزاندن برای حذف آن انتخاب می‌شود زیرا این روش، بهترین و ساده‌ترین راه حذف خال برای پزشک و بیمار است. اگر این خال‌های بی‌خطر درست و به‌وسیله پزشک مجرب سوزانده شوند، جای آنها روی پوست نخواهد ماند.

3 آیا می‌توان برای کندن خال‌های گوشتی، آنها را با نخ بست؟
به هیچ وجه. در زمان‌های گذشته که روش‌های نوین برداشتن خال مطرح نشده بود، از روش نخ بستن برای حذف خال‌های گوشتی استفاده می‌شد. این روش، علمی و درست نیست و خونریزی و درد زیادی هم دارد. ضمن اینکه کندن خال با استفاده از نخ و خونریزی‌های متعاقب آن باعث افزایش خطر التهاب و عفونت در محل ضایعه می‌شود. این روزها هیچ پزشکی این روش حذف خال را توصیه نمی‌کند.

4 بهترین روش حذف خال‌های سطحی چیست؟
سوزاندن و لیزر. معمولا برای حذف خال‌های مسطح از 2 روش‌ سوزاندن و لیزر استفاده می‌شود. البته خال‌هایی که عمق و پایه داشته باشند، باید با روش جراحی برداشته شوند سپس محل ضایعه تا زمان ترمیم زخم، بخیه می‌شود. به‌طور کلی، پزشک معالج باید خال‌های بدن را ببیند، آنها را معاینه و بررسی کند تا بتواند مناسب‌ترین راه را برای حذف آنها انتخاب کند.

5 آیا می‌توان با کمک میکرودرم ابریژن، خال‌های مسطح را از بین برد؟
نه، برخی افراد می‌گویند پس از مراجعه به کلینیک‌های زیبایی، به آنها پیشنهاد شده برای برداشتن خال‌های مسطح از روش میکرودرم ابریژن استفاده کنند اما چنین روشی برای از بین بردن نسبی جای لک، جای جوش و تیرگی‌های جای جوش مناسب است و برای حذف خال‌های مسطح مناسب نیست اما در مواردی خود فرد گمان می‌کند دچار خال‌های پوستی شده‌ در حالی که پزشک متوجه می‌شود ضایعات چیزی جز لکه‌های ناشی از جوش‌های قدیمی‌ نیست. در این صورت، میکرودرم می‌تواند این لکه‌ها و ضایعات را تا حد مطلوبی کمرنگ کند اما نمی‌تواند آنها را کاملا از بین ببرد. تشخیص نهایی خال یا لک بودن ضایعه‌ها، بر عهده پزشک معالج خواهد بود.

6 آیا برداشتن خال باعث انتشار سرطان در بدن می‌شود؟
نه. این یک باور غلط قدیمی است که تمام خال‌های گوشتی، عامل و نشانه وجود سرطان در بدن هستند و اگر برداشته شوند، باعث پخش سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند. حتی اگر در مواردی هم پزشک معالج به اشتباه یک خال بدخیم را بسوزاند، آن خال یا سلول‌های سرطانی در اثر این سوزاندن در بدن پخش نمی‌شوند. ممکن است خال سوزانده‌شده، دوباره عود کند و تکرار شود ولی این عود و تکرار در همان محل قبلی خواهد بود و سوزاندن باعث انتشار آن به سایر نقاط بدن نخواهدشد. درنهایت اینکه، اگر فردی خال‌های متعددی در بدن و سابقه خانوادگی ابتلا به ملانوما (نوعی سرطان پوست) در اقوامش وجود داشته باشد، باید به‌وسیله متخصص پوست از نظر وجود خال‌های مشکوک (خالی با قطر بیش از 6 میلی‌متر یا دارای حاشیه‌های مدرس و رنگ‌های مختلف) بررسی شود تا در صورت وجود خطر، آزمایش‌ها و معاینه‌های دوره‌ای انجام دهد و جلوی ابتلا به سرطان در او گرفته یا حداقل سرطان احتمالی در او در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان شود.
منبع: هفته نامه سلامت


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:52 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

مدرسه به این میگنا ، مثه هتل میمونه + تصاویر


پیشترفته ترین مدرسه جهان، مدرسه ای که اصلا کلاس ندارد!!
از زمانی که مدرسه ساخته شد روش های آموزشی بسیاری به وجود آمد ولی در همه آنها روش ارتباطی معلم با دانش آموز تقریبا یکسان است. همه آنها روش ارتباطی معلم با دانش آموز تقریبا یکسان است. دانش آموزان با استعدادهای متفاوت و علایق مختلف به کلاس فرستاده می شوند و تحت یک برنامه آموزشی واحد ، آموزش می بینند.

مدرسه به این میگنا ، مثه هتل میمونه + تصاویر

مدرسه به این میگنا ، مثه هتل میمونه + تصاویر

اما اکنون یکی از کشورهای اروپایی سعی در تغییر روش آموزش از طریق ساختن یک سری مدارس دارد که در آنها هیچ کلاس وهیچ موضوع درسی از پیش تعیین شده وجود ندارد. نکته جالب توجه و بسیار مهم دیگر در این مدرسه این است که در آن هیچ سطح درسی مشخصی از قبیل دبیرستان یا دبستان وجود ندارد.

مدرسه به این میگنا ، مثه هتل میمونه + تصاویر

فلسفه وجود این مدارس در مرکز آموزشهای آزاد کشور سوئد این است که کودکان دارای قدرت آفرینندگی هستند و ایده های آنها بسیار مهم است و بسیاری از شرکت ها مانند گوگل از تصورات کودکان ایده می گیرند بنابراین چرا نباید به آنها فضایی برای پیشرفت و موفقیت بدهیم؟

مدرسه به این میگنا ، مثه هتل میمونه + تصاویر

برای تحقق این موضوع مدرسه ای ساخته شده است که به جای اینکه دانش آموزان به صورت سنتی در کلاس بنشینند ، دارای یک فضای همگانی است و همه در آنجا مشغول فعالیت هستندعلاوه برآن در ای مدرسه برنامه آموزشی از طریق موبایل یا کامپیوتر در دسترس است. به گزارش  بروزترین ها روش آموزشی در مرحله آزمون و خطا قرار دارد و این مرکز معتقد است که همه چیز به کمک تجربه بدست می آید.

مدرسه به این میگنا ، مثه هتل میمونه + تصاویر

دانش آموزان میتوانند هرگونه سرگرمی را برای ساعات استراحت انتخاب کنند و در این حین به تفریح بپردازند.و همانطور که گفتیم هیچ آزمون و یا سطح آموزشی مشخصی وجود ندارد و همه دانش آموزان توسط معلم خود زیر نظر گرفته می شوند و برنامه آنها به صورت لحظه به لحظه و با توجه به پیشرفت آنها بررسی میشود و تغییر میکند.

نکته جالب توجه این است که این مدرسه کاملا رایگان است زیرا جزو برنامه های سیستم آموزشی دولت می باشد و تنها شرط حضور در این مدرسه این هست که پدر و مادر دانش آموز جزو شهروندان باشند که به دولت سوئد مالیات می دهند.


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

این پسر ایرانی جوان ترین‌ استاد جهان است + عکس


همدان این روزها نیز مهد پرورش عالمی جوان است که شهره موفقیتش در دنیا پر شده است.علی نجفی جوانترین مدرس دانشگاه همدان و دارای مدرک دکترا در دنیاست که 14 سال بیشتر ندارد اما به دانشجویان بزرگسال زبان انگلیسی ، در کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی همدان درس می دهد.

این پسر ایرانی جوان ترین‌ استاد جهان است + عکس


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:50 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

کار شایسته دختر جوان آمریکایی + عکس


شاید شنیده اید که بسیاری از خارجی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها تصورات عجیبی از کشور ایران دارند. که مثلا مردم با شتر مسافرت می‌کنند… مردم در ایران به زبان عربی صحبت می‌کنند… یا پرسش‌هایی غریب دیگر از این دست اما یک دختر جوان 21 ساله آمریکایی در تلاش است این ذهنیت منفی علیه ایرانیان را پاک کند.

بر خلاف دولتمردان غربی، دختری آمریکایی‌ با کارتون‌هایش تلاش می‌کند تصورات مردم جهان را نسبت به مردم ایران درست کند.

افق نیوز، شاید شنیده اید که بسیاری از خارجی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها تصورات عجیبی از کشور ایران دارند. که مثلا مردم با شتر مسافرت می‌کنند… مردم در ایران به زبان عربی صحبت می‌کنند… یا پرسش‌هایی غریب مثل: آیا همه ایرانی‌ها موهای مشکی دارند؟ حتی سوال‌های عجیب‌تر مثل این که شما در کشورتان درخت دارید؟

حالا یک دختر جوان در وبلاگش با نقاشی‌های زیبا تلاش می‌کند تا نگاه مردم دنیا به خصوص آمریکایی‌ها را نسبت به مردم ایران تغییر دهد و برای رسانه‌های بین المللی چشم اندازی متفاوت به سوی ایران بگشاید.
نکته جالب این که این خانم آمریکایی است، هیچ رگ و ریشه ایرانی ندارد و حتی یک بار هم به ایران سفر نکرده است، اما سعی می کند نگاهی واقعی‌تر به مردم ایران داشته باشد و کلیشه های آمریکایی را نسبت به آنان بشکند.

شخصیت اصلی این وبلاگ دختری است به اسم ایران در واقع اسم کاملش «جمهوری اسلامی ایران» است که در باره خود نوشته است:«به علت آشفته‌بازاری که آمریکا علیه من درست کرده است، من – جمهوری اسلامی ایران- آمده ام تا شما را در مورد مسایل روشن کنم. راحت باشید و سوالاتتان را از من بپرسید. هر چیزی که می خواهید بدانید…»

خانم سوفی ناجرا، در وبلاگی که خود را «دختره» نیز معرفی می کند، برخی مسائل را با تکیه به طنز و شوخی توضیح می‌دهد. به طور مثال در مورد تقابل سیاسی ایران و اسراییل:در نقاشی‌های او، اسراییل مرد جوانی است که غالبا رفتاری بچگانه دارد و گاه سعی می‌کند “مخ ایران را بزند”! ایران او را «ننر» خطاب می کند و در مقابل، اسراییل نیز به ایران «ننه پیرزن» می گوید و گاهی هم مزاحم تلفنی همدیگر می‌شوند!
اما همیشه همه چیز اینقدر سیاسی نیست. بسیاری از پرسش و پاسخ‌ها و کارتون‌ها به فرهنگ، آشپزی یا موسیقی مورد علاق? ایرانیان مربوط می‌شود. البته شاید ایرانی‌ها با دیدن برخی از کاراکترهای طراحی‌شده توسط خانم سوفی به خود بگویند “خیلی هم اینطور نیست”! به طور مثال، در نقاشی‌های او دختران شمال شهر همگی تیپ غربی و مانتو به تن دارند و دختران جنوب تهران چادری هستند!

«برای من شناخت ایران یک تلاش عاشقانه است»
سوفی ناجرا دختری 21 ساله است که در دانشگاه، رشته تاریخ می‌خواند و در دالاس تگزاس زندگی میکند:

خیلی سخت است که توضیح بدهم چرا تا این حد مجذوب ایران شده ام. من در سال 2009 وقتی تنها هفده سال داشتم برای اولین بار نسبت به ایران کنجکاو شدم.

من در این زمینه رو پای خودم ایستادم و خود آموخته ام. به کتاب‌های دانشگاهی و مقالات نویسندگان خوش‌نام و آثار مورخان ایرانی مراجعه می کنم. من سعی می کنم خرده فرهنگ های مردم ایران را از طریق دوستان ایرانی که در آمریکا دارم و ایرانیانی که از طریق اینترنت با آنها آشنا شده‌ام فرا بگیرم.

درک نگاه آنها برای من ضروری است چرا که آنها از اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف اجتماعی هستند. این برای من یک تلاش عاشقانه برای آموختن در باره کشوری است که در آمریکا معمولاً با ساده اندیشی از آن حرف می‌زنند.

از سوی دیگر من گمان می کنم مردم آمریکا بیشتر دوست دارند مسایل را از طریق تصویر یاد بگیرند. البته من در وبلاگم تصاویر را با متن همراه می‌کنم و برای جذابیت بیشتر کمی هم طنز به آن اضافه می‌کنم.

من تا حالا از طریق وبلاگم بیش از 400 سوال دریافت کرده ام. اول آنهایی را انتخاب می کنم که پاسخ‌شان چندان سخت نیست. برخی پاسخ‌ها را خودم با اطمینان بلدم اما سوالات دیگری نیز هست که نیاز به بررسی در منابع مختلف دارد. من وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنم با دریچه ذهنی خودم درگیر آن می شوم، اما باید ابتدا این پارادایم را از خود دور کرد و بعد به سراغ فرهنگ و سیاست ایران رفت و این کار بسیار سختی است.

البته رادیو فرانسه در تیتر این خبر سعی می کند نگرش منفی چند دولتمرد غربی نسبت به ایران و ایرانی را به نام جهانیان تمام کند کاری که از سوی رسانه های غربی نیز دنبال می شود.

کار شایسته دختر جوان آمریکایی + عکس

شاید چندان هم نشود خرده گرفت! به هر حال از نظر غربی ها دنیا مال آنهاست و برای رسیدن به این هدف حاضرند دروغ بزرگ جامعه جهانی خواندن خود را مدام در رسانه هایشان تکرار می کنند اما مشکلی که در این وسط وجود دارد این است که تنها خودشان آن را باور کرده و به همین خاطر هم دچار توهم شده اند.

کار شایسته دختر جوان آمریکایی + عکس

تلاش هایی نظیر راه اندازی جنگ، ایجاد درگیری های قومی، مذهبی، دخالت در امور کشورها با سوء استفاده از سازمان ملل و حقوق بشر و دهها مقوله دیگر همه ابزارهای آنها برای رسیدن به این هدف است.


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:50 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی


طرح تشدید برخورد با بد پوششان در برج میلاد.

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

عکس های برخورد با زنان و دختران بد حجاب پیش از کنسرت مازیار فلاحی

منبع : ایسنا


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 11:48 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 180
کل بازدیدها: 2176632