فرق ازدواج های موقت با روابط نامشروع
ازدواج در هر آیینى، با قوانین و مقرّرات ویژهاى صورت مىگیرد و اسلام به آداب و رسوم دیگر اقوام احترام گذاشته و ازدواج آنها با یکدیگر را صحیح میداند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به کسانی که پیوند زناشویی غیر مسلمانان را به بهانه اینکه عقد اسلامی بینشان جاری نشده باطل دانسته و ارتباط آنها با یکدیگر را نامشروع می پنداشتند فرمودند: لِکُلِّ قَوْمٍ نِکَاحٌ [2]؛ در هر آیینی قوانین و مقررات ویژه ای برای پیوند زناشویی وجود دارد که همان باعث جدایی ارتباط مشروع از نامشروع می شود. حال اگر زن و مردی (در هر دین و آیینی) بر اساس آن مقررات، زندگی مشترکی را آغاز کردند رابطه شان مشروع خواهد بود و جایز و در غیر اینصورت ارتباطشان نامشروع و به لحاظ همان آیین خودشان غیر قانونی خواهد بود. با این توضیحات فرق بین ازدواج (نکاح) با زنا (سفاح) روشن می شود: یکی ارتباط و پیوند مشروع و قانونمند است و دیگری ارتباطی غیر مشروع و بی ضابطه؛ چه در اسلام باشد و چه در غیر اسلام. از اینجا بی اساسی این سخن که: « صیغه زنای شرعی است » روشن می شود؛ زیرا صیغه یا همان ازدواج موقت یک نکاح شرعی است ولی زنا یک ارتباط غیر شرعی و اصولا در اسلام چیزی به نام حرام شرعی وجود ندارد؛ کار یا شرعی است یا غیر شرعی. این هم که برخی «ازدواج موقت» را «هرزگی شرعی» می نامند نشانگر بی خبری ایشان از معنای «ازدواج» و «هرزگی» است. اگر کسی بداند که ازدواج یک پیوند قانونمند و بر اساس مقررات ویژه است و هرزگی روابط بی ضابطه و خارج از چهارچوب بین زنان و مردان است؛ دیگر این دو مقوله کاملا از هم جدا را به هم نیامیخته و عادل را فاسق نمی خواند. شرع یعنی قانون؛ قانونی برای زندگی با سعادت و هرزگی یعنی فرار از این قانون برای زندگی با نکبت. بر این اساس چگونه می توان هرزگی را بخشی از شرع دانست و یک کار کاملا شرعی را هرزگی نامید؟! فرقهای اساسی بین ازدواج موقت و روابط نامشروع وجود دارد و هرگز نباید رابطه نامشروعی که مورد نفرت خداوند متعال است را به بهانه شباهت در مورد یا مواردی، همانند ازدواجی دانست که مورد عنایت قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) است و احکام و قوانین مشخص و الزام آور خاصی دارد فرق بین ازدواج موقت و زنافرق اول ازدواج موقت مانند ازدواج دائم، پیوندی است که قرآن [3] و روایات اهل بیت علیهم السلام [4] بر جواز، صحت و درستی آن تاکید دارند. اما زنا رابطه ایست غیر قانونی و خلاف شرع که قرآن[5] و روایات اهل بیت علیهم السلام [6] به شدت از آن نهی کرده اند و نیز در هر مکتب و آیینی که فطرت در آن دفن نشده باشد کاری است غیر انسانی و خلاف قانون. اینکه امیرالمومنین(علیه السلام) می فرماید: ما زَنا غیورٌ قَطُّ [7] ؛ هرگز انسان غیرتمند زنا نمی کند یا ما زَنا عَفیفٌ [8] ؛ هیچ انسان پاکدامنی زنا نمی کند. گویای همین مطلب است. امام علیه السلام نفرمود هیچ مومن یا مسلمانی خود را به این کار آلوده نمی کند؛ بلکه حضرت این سخن را درباره تمام کسانی فرمود که هنوز فطرت الهی شان فعال است و نفس می کشد. فرق دوم ازدواج موقت به مانند ازدواج دائم نیازمند اجرای صیغه است [9] که این صیغه بر خلاف تصور برخی، «دعا» نیست؛ بلکه عبارتهایی است که مفاد آن ابراز از سوی زوجه و قبول از سوی زوج برای شروع یک زندگی مشترک است و در اصطلاح به آن ایجاب و قبول گفته می شود که باید به قصد انشاء بیان شود. [10] این ایجاب و قبول گاهی به واسطه وکیل یا وکلای دو طرف صورت می گیرد که احکام خاص خود را دارد. در حالی که در زنا، هیچ یک از این احکام وجود ندارد نه صیغه ای (تا چه رسد به قصد انشاء) نه ایجابی و نه قبولی. قبل از بیان ادامه فرقها پاسخ به یک سوال ضروری است: اجرای صیغه چه اهمیتی دارد؟!
آسانی «اجرای صیغه» و کمی زمانی که این کار می برد سبب شده تا عدهای اصل آن را ناچیز دانسته و از اهمیت آن غفلت کنند تا جایی که برخی نوشته اند «چه فرقی می کند که برای برقراری رابطه، اولش چیزی خوانده شود یا نه؟!» از این عده می پرسیم: آیا واقعا فرقی بین رعایت یک قانون و رعایت نکردن آن نیست؟ برای مثال، شما رئیس بانک هستید. کسی به شما مراجعه کرده و تقاضای چند میلیون وام می کند. شما هم با تقاضای او موافقت می کنید به شرط آنکه او شرایط و تعهداتی را که بانک از او می خواهد در عرض چند دقیقه امضاء کرده و بپذیرد؛ اما او از شما میخواهد تا بدون گذراندن مراحل قانونی، خواسته او را اجابت کرده و پول را به او تحویل دهید. او این جمله را به شما می گوید: «چه فرقی می کند من این چهار تا برگه را امضاء کنم یا نه؟ اصل آن نقل و انتقال پول است.» شما چه جوابی به او می دهید؟ حق را به او می دهید و فورا پول را در اختیارش می گذارید؟ یا به او می گویید درست است که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد؛ اما کار باید طبق قانون باشد؛ اگر قانون اجرا نشد این نقل و انتقال دیگر نامش پرداخت وام نیست؛ اختلاس است. با همین چند دقیقه، کار به آن خوبی، به کاری به این بدی تبدیل می شود بی آنکه تغییری در ظاهر آن پدید آمده باشد. گذشته از این که در این مثال، قانون، قانون اعتباری انسانی است؛ ولی اجرای عقد برای ازدواج، قانون واقعی الهی است. فرق سوم تمام احکام محرم و نامحرمی که در ازدواج دائم وجود دارد در ازدواج موقت نیز لحاظ می شود. برای مثال مرد به محض اینکه زنی را صیغه کرد دیگر حق ازدواج با مادر او را نخواهد داشت؛ آن زن هم دیگر حق ازدواج با پدر این مرد را ندارد و بسیاری از احکام دیگر. ولی در زنا که سراسر بی بند و باری و عدم رعایت قوانین شرع است؛ این احکام از اساس معنا ندارد. فرق چهارم در ازدواج موقت پس از آنکه دو طرف از هم جدا شدند زن باید «عده» نگه دارد. نگه داشتن عده به این معناست که زن تا پایان مدت مشخص که «عده» نام دارد، حق ازدواج و ارتباط زناشویی با مرد دیگری را ندارد. [11] با نگاهی گذرا بر این قوانین و احکام، بر هر مُنصِف متدینی پوشیده نخواهد ماند که فرق و فاصله بین ازدواج موقت و زنا از بهشت تا جهنم است. چگونه می توان ازدواج موقت را عین و یا حتی شبیه به کاری دانست که در آن نه خبری از صیغه است نه صحبت از محرم و نامحرم؛ نه زنی عده نگه می دارد و نه مردی عده آن زن را محترم می شمرد؟! این هم که برخی «ازدواج موقت» را «هرزگی شرعی» می نامند نشانگر بی خبری ایشان از معنای «ازدواج» و «هرزگی» است. اگر کسی بداند که ازدواج یک پیوند قانونمند و بر اساس مقررات ویژه است و هرزگی روابط بی ضابطه و خارج از چهارچوب بین زنان و مردان است؛ دیگر این دو مقوله کاملا از هم جدا را به هم نیامیخته و عادل را فاسق نمی خواند یکی محبوب خدا و دیگری مغبوض خداناخرسندی قرآن کریم از تشبیه حلال خدا به حرام خدا عده ای به بهانه اینکه «نزول» (ربا) مانند «خرید و فروش» (بیع) ، سودآوری دارد این دو را مثل هم گرفتند و در برابر نهی از ربا گفتند: إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الرِّبا ؛ بی تردید بیع هم مثل رباست؛ درست مانند حرفی که امروز می زنند: صیغه هم مثل زناست؛ اما خداوند متعال پاسخ می دهد که کجا این مثل آن است؟ یکی مطابق قوانین شرع است و ما آن را حلال کرده ایم و دیگری خلاف شرع است و ما آن را حرام کرده ایم : أَحَلَّ اللَّهُ الْبَیْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبا [12] پس نگویید این هم مثل آن است. جالب تر اینکه شبیه همان حرفی را که طرفداران «ربا» به طرفداران «بیع» می زدند و می زنند؛ طرفداران «زنا» به طرفداران «نکاح» می زدند و می زنند. که امید است مومنین در اظهار نظر و استفاده از تعابیر به این اصل قرآنی توجه نمایند و از تعابیری مانند «زنا» و «هرزگی» و «هوس رانی» و مانند اینها برای کاری که خداوند متعال آن را حلال کرده است استفاده نکنند.
نتیجه اینکهفرقهای اساسی بین ازدواج موقت و روابط نامشروع وجود دارد و هرگز نباید رابطه نامشروعی که مورد نفرت خداوند متعال است را به بهانه شباهت در مورد یا مواردی، همانند ازدواجی دانست که مورد عنایت قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) است و احکام و قوانین مشخص و الزام آور خاصی دارد. در مقاله بعد دلایل دیگر هجمه به این حکم الهی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
پی نوشت: 1? تشکیل خانواده در اسلام، ص 19؛ التحقیق 12/234 2? تهذیب الاحکام 7/472 3? 24/ نساء: فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنهُْنَّ فََاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً. 4? نک به وسایل الشیعه، کتاب النکاح، ج20 5? 32/ اسراء: وَ لا تَقْرَبُوا الزِّنى إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً وَ ساءَ سَبیلاً. 6? کافی 5/541 و 543 7? غررالحکم ص684 8? غررالحکم ص690 9? تحریرالوسیله 2/220و 266 10? تحریر الوسیله 2/242 11? این مدت، از لحظه جدایی شروع شده و تا پایان دومین عادت ماهیانه او پس از جدایی ادامه خواهد داشت. این حکم فروعات دیگری هم دارد. ر.ک به تحریرالوسیله 2/337 12? 275/ بقره [ دوشنبه 92/4/10 ] [ 12:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 12:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
گریم متفاوت الناز شاکردوست در فیلم آتش بازی + عکس
به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، گفته میشود که این عکس مربوط به پشت صحنه فیلم آتش بازی است. [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:57 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
چه عواملی باعث بدتر شدن جوش صورت تان می شود؟
آکنه ? جوش صورت یا غرور جوانی بیماری شایع و مزمنی است که باعث ایجاد جوشگاه دایمی روی صورت ? بازو ها و سایر نواحی مهم از نظر زیبایی می شود . به همین علت شناخت علل تشدید کننده ی آکنه و پرهیز از آن ها اهمیت دارد . اگر از آکنه رنج می برید? هرگز : 1 – موهای خود را از ریشه نکنید
بند انداختن باعث بدتر شدن جوش صورت می شود
روش های مو زدایی مثل بند انداختن یا استفاده از دستگاه اپی لیدی باعث تشدید آکنه می شوند .
پرهیز از سه تیغه کردن صورت
تراشیدن ریش
مردان جوان بایستی از سه تیغه کردن صورت پرهیز کنند . با دستگاه ریش تراش یا تیغ به نحوی که موها در جهت رویش مو کوتاه شوند اقدام به موزدایی نمایند . خانم ها می توانند از دکلره کردن یا کوتاه کردن با قیچی استفاده نمایند .
استفاده نکردن از پماد و کرم صورت ( کرم های چربی دار )
2 – هیچ گونه پماد یا کرم یا هر گونه پایه ی چرب به نواحی مبتلا به آکنه نزنند
استفاده از هر گونه کرم ضد آفتاب ? مرطوب کننده یا آرایشی با پایه ی چرب باعث تشدید آکنه می شود .
فشار دادن جوش صورت
3 - جوش ها را فشار ندهید و آن هارا دست کاری نکنید . این کار ضایعه را عمقی ساخته و مشکل شما را تشدید خواهد کرد. [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:56 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
بهترین ماسک های مو از سراسر دنیا
ماسک های مو متفاوتی با استفاده از موهبت های طبیعی در سرتا سر جهان وجود دارد. نمونه هایی از این ماسک ها عبارتند از: ماسک آواکادو
درست کردن ماسک آواکادو ساده ترین کاری است که می توانید انجام دهید اما نتایج شگفت انگیزی در بر دارد، این ماسک نه تنها به موهای شما آبرسانی می کند بلکه موهای شما را ضخیم تر، جذاب تر، حرف شنو تر نیز می کند.
نیمی از آواکادو را رنده کنید و آن را با 2 زرده تخم مرغ مخوط کنید و آن را برای 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موهای خود را بشویید.
ماسک کره شکلاتی (Cocoa butter)و نارگیل
این ماسکی بی نظیر سوغات کشور برزیل است و موهای شما را سالم نگه داشته و براق می کند. کره شکلاتی را برای 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس با محلول آب و نارگیل شستشو دهید.
ماسک آلوئورا
خانم ها در آرژانتین برای حفظ زیبایی خود از این گیاه استفاده می کنند زیرا این گیاد دارای ویتامین های بسیار زیادی است. از این گیاه می توانید برای محافظت از اعضای بدن و پوست خود استفاده کنید و درپاره از موارد این گیاه خاصیت بهبود بخشی نیز دارد.آب آلوئورا را به شامپوی خود اضافه کرده و سپس موهای خود را با شامپو شستشو دهید یا اینکه به طور مستقیم با آب آلوئورا ماسکی برای پوست سر خود داشته باشید.
دستوری برای موهای سالم از مکزیک
زیبارویان مکزیکی هیچ گاه از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نمی کنند بلکه آنها ژلاتین را با آب و سرکه سیب مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار می دهند.بعد از یک چنین ماسک مویی موها برق خاصی پیدا خواهند کرد.
ماسک کاکتوس در جامائیکا
آنها بر این عقیده هستند که استفاده از این ماسک باعث زنده کردن و بهبود موهای آسیب دیده می شود.
توصیه کانادایی ها : موهای خود را با آب سرد بشویید
متخصصان مو عقیده دارند که آب گرم موها رو خراب کرده و باعث شکنندگی آنها می شود هرچند آنها توصیه می کنند که این آب نباید خیلی خیلی سرد باشد.
ماسک بابونه پیشنهاد اسکاتلندی ها
توصیه می شود که بابونه را بپزید و سپس آنرا از صافی گذرانده و موهای خود را با آن بشویید.
کاری که ایرلندی ها برای شفافیت و تلالو موهای خود انجام می دهند
زنان ایرلندی معتقدند که شستشو موها با آب باران بسیار پرفایده است و برق خاصی به موها می بخشد (مواظب باشید! همیشه اولین باران در تهران باران اسیدی است. از آب این باران برای شستشو موهای خود استفاده نکنید.) [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:56 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
اگر قلبتان ضعیف است ، نبینید + تصاویرلحظه ای که یک ببر آموزشی به مربی اش حمله می کند،اما نگران نباشید این یک بازی است که این ببر با بهترین دوست خودش انجام می دهد. مربی یکی از باغ وحش های کالیفرنیا به نام رندی میلر روشی جدید و جالب برای تربیت حیوانات به خرج می دهد.
رندی حیوانات را از بدو تولد تحت آموزش می گیرد و تمام حرکات یک حیوان وحشی و آزاد را به دست آموزانش یاد داده و از این حرکات برای تهیه فیلم های آشنایی با حیات وحش که بسیار هم پر فروش است استفاده می کند.
نمونه این آموزش ها را در تصاویر زیر مشاهده می کنید زمانی که این ببر 15 فوت بلند می شود و حتی به سر و گردن مربی اش ضربه می زند و آن را روی زمین می اندازد.
اما در عین ناباوری به آرامی به مربی اش برای بلند شدن از زمین بدون هیچ گونه آسیب رساندن به وی کمک می کند.عده ای بر این باورند که شاید آقای میلر زبان حیوانات را می داند .
روزگار نو [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:55 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
قتل دختر جوان تهرانی در شب خواستگاری به دست پدرش + عکسپدری که نمیخواست دخترش با پسر مورد علاقهاش ازدواج کند شب خواستگاری با یک ضربه چاقو جان دختر خود را گرفت. به گزارش قانون،شامگاه 22 اسفندماه سال 90 تلاش مسئولان بیمارستان پیامبران برای مداوای دختر جوانی که خونریزی شدید داشت به نتیجه نرسید و دختر 17 ساله که الهه نام داشت جان سپرد.جای زخمیکه الهه به خاطر آن جان داد شبیه زخمیبود که در اثر اصابت چاقو به وجود میآید.از این رو مسئولان بیمارستان یک مورد مرگ مشکوک را به کلانتری 141 شهرک گلستان گزارش دادند.بلافاصله اکیپی از ماموران برای بررسی موضوع به محل زندگی دختر جوان رفتند.اطرافیان الهه ادعا میکردند که این ضربه در جریان درگیری که در شب خواستگاری الهه در خانه شان به وجود آمده به بدن او وارد شده است. عموی الهه در بازجوییها به ماموران گفت:«من ماشینم خراب بود و روشن نمیشد به همین خاطر تصمیم گرفتم به خانه بردارم که همان نزدیکیها بود بروم.وقتی به خانه آنها رسیدم زن بردارم به استقبالم آمد و گفت که برای الهه، خواستگار آمده است.به همین خاطر از من خواست که در مراسم شرکت کنم.هنوز وارد خانه نشده بودم که دیدم خواستگارهای الهه با ناراحتی آنجا را ترک کردند.بعد هم یک نفر گفت که الهه را کشتند.وقتی دیدم الهه زخمیشده او را به بیمارستان رساندیم اما او دوام نیاورد و فوت کرد.» تحقیقات هنوز در مراحل اولیه بود که پدر الهه به ماموران گفت که او خودش دخترش را کشته است.با توجه به اظهارات رضا، پدر الهه ماموران او را برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل کردند.رضا،پدر 45 ساله الهه در بازجوییهای اولیه عنوان کرد:«دخترم با پسری به نام رامین در ارتباط بود.بارها با او برخورد کرده بودم که به رابطه اش با رامین پایان دهد اما الهه گوشش بدهکار نبود.تا حدی که یک بار به مدت 5 روز از خانه فرار کرد اما دوباره به خانه برگشت.بعد از اینکه الهه به خانه برگشت با او صجبت کردم و قبول کرد ارتباطش را با رامین پایان دهد. سه سال از این ماجرا گذشت تا اینکه متوجه شدم آنها با هم ارتباط دارند. پیش رامین رفتم تا با او صحبت کنم.از رامین خواستم تکلیف زندگی دخترم را مشخص کند به همین خاطر رامین قبول کرد که به خواستگاری الهه بیاید و با او ازدواج کند.آن روز هم روز خواستگاری الهه بود.خانواده رامین با این ازدواج مخالف بودند و مخالفتشان را به هر طریق ممکن نشان میدادند.تا جایی که بحثمان شد و آنها از خانه ما رفتند.بعد از رفتن آنها متوجه شدم که دخترم با رامین رابطه داشته است.وقتی که این موضوع را فهمیدم عصبانی شدم و چاقویی را از آشپزخانه برداشتم و یک ضربه به کتف الهه وارد کردم.من نمیخواستم او را بکشم اما عصبانی شدم و این کار را کردم.» با اعترافات پدر الهه به قتل دخترش بازپرس دادسرای جنایی برای او به اتهام مباشرت در قتل قرار مجرمیت صادر کرد که با تایید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قرار است به زودی به این پرونده رسیدگی شود. منبع : قانون [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:54 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
جن و پری در زنجان + تصاویراستان زنجان محل گذر مسافران زیادی است؛ اما کمتر کسی در آن بهمدت طولانی توقف میکند و از رد پای جن و پری در این استان باخبر است. به گزارش ایسنا، شهرستان ماهنشان، جایی که افسانههای جن و پری بر دل کوه و دریاچه نشستهاند، در 113 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و شاید نامش کمتر به گوش مسافران این استان خورده باشد. میگویند ماهنشان قدمتی چهارهزار ساله دارد و دلیل این ادعا، دژی قدیمی است که در پای «دودکش جن» بنا شده است. «دودکش جن» دقیقا همانجایی است که ماهنشان را شهری افسانهیی میکند و خیلیها با وجود آنکه از زنجان گذر کردهاند، ولی تا به حال نه آن را دیده و نه دربارهاش شنیدهاند. معلوم هم نیست پایهی نامگذاری آن چیست، شاید به اعتقادات کهن مردم این خطه برگردد؛ اما در اصل، «دودکش جن» نوعی سنگ قارچیشکل است که براثر فرسایش پدید آمده و به منارهای بلند و نازک میماند که سنگ دیگری روی آن قرار گرفته است و در اصطلاح زمینشناسی «Hoodoo» نامیده میشود. دودکش جن «هودو»ها بیشتر در آمریکا دیده میشوند، در «برایس کنیون» که تصاویر آن نیز بسیار مشهور است. در غرب رودخانهی میسیسیپی و شرق کوههای راکی آمریکا و کانادا هم دیده شدهاند. در کپه داغهای ترکیه هم هستند و مردم داخل آنها زندگی میکنند. در بخش فرانسوی کوههای آلپ نیز آنها را به نام «خانمهایی با موهای درستشده» میشناسند. «هودو»ها در صربستان و تایوان هم وجود دارند. صربها حتا این پدیدهها را از سال 1959 میلادی تحت حفاظت قرار دادهاند و برای ثبت در فهرست عجایب هفتگانهی جهان جدید، آنها را نامزد کردهاند. در روستای «وردیج» (نزدیک منطقهی وردآورد) در استان تهران هم نمونههایی وجود دارد که بهخاطر شکل و نوع فرسایششان آنها را «هودو» مینامند؛ اما فقط در زنجان آنها را «دودکش جن» نام گذاشتهاند. هودوها همیشه پدیدهای جذاب برای ژئوتوریستها و زمینشناسان بودهاند؛ اما گویا وجود نام جذابی مانند «دودکش جن» هم تا کنون نتوانسته علاقهمندان به این حوزه را به زنجان بکشاند و این پدیده، دور از اقدامات حفاظتی، در معرض تخریب قرار گرفته است، بویژه دژ کهن پای آن با نام قلعهی «بهستان» که 64 اتاق و دو راهپله دارد و ثبت ملی هم شده، اما آنجا نیز بهدلیل نبود حفاظت کافی در حال تخریب شدن است. «دودکش جن» را در 20 کیلومتری شهر ماهنشان و 120 کیلومتری زنجان میتوان پیدا کرد. ماهنشان دریاچهای هم دارد که محلیها آن را «پری» مینامند، شاید در گذشته اهالی این منطقه، در دریاچهی «خندقلو» پری دیدهاند که این نام را برای آن برگزیدهاند. دریاچهی «پری» در دهستان «اوریاد» در بخش مرکزی شهرستان ماهنشان و در 152 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و تنها دریاچهی زنجان بهشمار میآید و میان یک دشت وسیع قرار گرفته است و دقیقا حکم سراب را برای این منطقه دارد. دسترسی به دریاچهی «پری» از جادهی ماهنشان به روستای سهند سفلی و علیا، قاضی کندی، حسنآباد و پری امکانپذیر است. دریاچهی «پری» درست مانند «دودکش جن» تا به حال چندان مورد توجه قرار نگرفته، هرچند گفته شده است ادارهی میراث فرهنگی و گردشگری زنجان طرحی برای ساخت سایتی تفریحی در کنار آن دارد؛ ولی تا آن زمان، حفظ این دریاچه برعهدهی مسافران و بازدیدکنندگانش است تا مانند نامش به افسانه تبدیل نشود.
جن و پری جن و پری جن و پری [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
عکس های دیدنی مراسم عقد فرزاد حسنی و آزاده نامداریکوچه پس کوچه های جماران برای رقم خوردن اتفاقی بزرگ لحظه شماری می کنند. اینجا میزبان کسانیست که سال ها برایمان حرف زده اند، اجرا کرده اند و حتی بعضی وقت ها از حقوق مان دفاع کرده اند. «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» که یک ماه و اندی پیش خبر پرسروصدای ازدواجشان را اولین بار در همین روزنامه تماشا برایتان منتشر کردیم، پنج شنبه به حسینیه جماران رفتند تا حاج سیدحسن خمینی نوه به تعبیر داماد «آن تیر مُراد» خطبه عقدشان را جاری کند تا رسما همسر یکدیگر شوند. فرزاد حسنی و آزاده نامداری به همراه خانواده هایشان وارد حسینیه جماران میعادگاه عاشقان روح الله شدند و بعد از دقایقی جهت جاری شدن صیغه عقد به دفتر حجت الاسلام حاج سیدحسین خمینی وارد شدند.
فرزاد حسنی و آزاده نامداری که دلشان پر از شوق و دلهره بود، دقایقی بعد با حاج سیدحسن خمینی روبه رو شدند و بعد از ورود ایشان و خوشرویی همیشگی شان که موروثی حضرت امام (ره) است، حاج سیدحسن خمینی ابتدا به خوش و بش با فرزاد حسنی پرداخت و از او درباره مشغولیت های این روزهایش پرسید که آقا داماد توضیحاتی درباره مجموعه رالی ایرانی به تهیه کنندگی سعید ابوطالب خدمت ایشان ارائه کرد. حجت الاسلام سیدحسن خمینی سپس با آزاده نامداری سلام و علیک کرد و درباره مشغولیت های این روزهای او پرسید که مشخص شد عروس خانم این روزهای تلویزیون ایران، مشغول تحصیل در رشته روانشناسی است. بعد از چند دقیقه ای مراسم عقد این دو مجری توانای تلویزیون آغاز شد؛ حاج سیدحسن خمینی وکالت آزاده نامداری را برعهده گرفت و حاج آقا رحمانی وکیل فرزاد حسنی شد تا این مراسم با شکوه ویژه ای انجام شود. بعد از جاری شدن خطبه عقد با لحن زیبا و روحانی حجت السلام سیدحسن خمینی، ایشان فرمودند: «انشالله که خداوند این ازدواج را برای این دو جوان امروز ما مبارک گرداند و درهای رحمت و خیر و برکت خود را به روی این خانواده تازه شکل گرفته باز کند. انشالله خداوند دل های این دو جوان را روز به روز به هم با محبت تر قرار دهد و صفا و صمیمیت را بزرگ ترین سرمایه زندگی آقا فرزاد و آزاده خانم نماید. انشالله خداوند محبت پیامبر (ص) و اهل بیتش را سرمایه همیشگی این خانواده گرداند و این ازدواج را باعث اتمام رحمت، اکمال نعمت و وسعت رزق قرار دهد. انشالله خداوند فرزند صالحی به ایشان عطا کند که نور چشم خود و خانواده هایشان باشد و سربازان خوبی برای امام زمان باشند. امیدوارم این ازدواج طولانی و همچنین زندگی توام با خلوص نصیب شان کند.» بعد از پایان فرمایشات حاج سیدحسن خمینی، نوبت فرزاد حسنی بود که ضمن تشکر از نوه امام خمینی (ره) که قبول زحمت کردند و پذیرای ایشان، خانم نامداری و خانواده هایشان شدند و خطبه عقد را جاری کردند، بگوید: «همه جا عرض کرده ام و خدمت شما نیز به شکل مستقیم و با واسطه گفته ام که عُلقه من به حضرت امام (ره)، علقه ای وصف ناشدنیست و جاری شدن صیغه عقد توسط شما امضای مجدد این عهد قلبی و این علقه است. انشالله که کلام شما و حضورتان که ذریه ای نیکو دارید، برکتی باشد برای این زندگی و این آغاز هم بیت الغزل و هم حسن مطلع این مغازله باشد.» در ادامه فرزاد حسنی از حاضران خواست برای شادی روح امام خمینی (ره) و خانم ثقفی همسر گرانقدر امام و حاج احمد خمینی و شهدای هفت تیر بالاخص شهید بهشتی فاتحه ای قرائت کنند و در پایان حجت الاسلام سیدحسن خمینی حاضران را مورد تفقد قرار داد و با عروس و داماد و خانواده هایشان عکسی به یادگار گرفت و دیوان اشعار امام را امضاء و به عروس و داماد هدیه کردند. بد نیست بدانید فرزاد حسنی بارها در گفت و گوها و اجراهای تلویزیونی اش به علاقه وصف ناپذیرش به حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرده بود و به همین دلیل علاقه بسیاری داشت تا مراسم ازدواجش را در حسینیه جماران و منزل آن حضرت برگزار کند. عد از پایان مراسم، فرزاد حسنی و آزاده نامداری به منزل امام خمینی (ره) رفتند و بعد از حضور چند دقیقه ای در آن خانه متبرک و مطهر و ذکر فاتحه ای برای روح آن بزرگوار، دست در دست یکدیگر قدم زنان کوچه های جماران را طی کردند و به همراه خانواده هایشان راهی شدند. منبع : تماشا / کافه سینما [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:53 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
عکس های دختر بچه های ناز و خوشگلعکس های دختر بچه های ناز و خوشگل عکس های دختر بچه های ناز و خوشگل عکس های دختر بچه های ناز و خوشگل عکس های دختر بچه های ناز و خوشگل [ یکشنبه 92/4/9 ] [ 6:51 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ]
[ نظر ]
|
||
[قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] |