سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

کشف حجاب یک زن بی بند و بار در تهران + عکس

کشف حجاب یک زن بی بند و بار در تهران + عکس

خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ماموران وزارت اطلاعات و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی این اقدامات خنثی گردید و عوامل تشویق کننده آن در چند روز گذشته دستگیر شده اند.

کشف حجاب یک زن بی بند و بار در تهران + عکس

یکی از خبرنگاران با پیگیری هایی که در تهران انجام داده است توانسته با همکاری نیروی انتظامی تهران بزرگ و وزارت اطلاعات یکی از زنان بی بند وبار که در تهران اقدام به کشف حجاب کرده و یکی از سرکردگان و خودفروخته های ضد انقلاب بوده است را شناسایی و دستگیر کردند.

کشف حجاب یک زن بی بند و بار در تهران + عکس

این زن ضد دین که در چند روز گذشته در تهران بصورت آزادانه گشت و گذار می کرده است و کسی هم متوجه زن بودن وی نشده در صحبت کردن با خبرنگار انقلاب بصورت اتفاقی و از روی لحن صحبت کردن و اندام وی مشخص شده که او زن است و اقدام به کشف کرده که با پیگیری و تعقیب کردنش بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی دستگیر شد.

این زن دستگیر شده که پس از پانزده سال خارج نشینی به ایران بازگشته است و لیدر اصلی جریان بی عفتی در تهران بوده است رسما در بازجویی خود پس از دستگیری اش در وزارات اطلاعات هدفش را ترویج بی حیایی در جامعه اسلامی ایران عنوان کرده و اعلام داشته است که با چند زن دیگر قصد داشته اند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 92 جریان کشور را به سمت و سو های از پیش طراحی شده ضد انقلاب ببرند که خوشبختانه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و همکاری مجموعه خبری انقلاب نیوز خنثی گردید و این زن و چند فرد مرتبط با آن در تهران دستگیر شدند که جای تقدیر فراوان دارد.

این زن در وزارت اطلاعات رسما همکاری خود را با مخالفان نظام افشا کرده است و اینکه قصد داشته با برخی عناصر خود فروخته دیگر در تهران و چند شهر دیگر اقدام به کشف حجاب نمایند که خوشبختانه نتوانسته به جایی برسد و اقدامی انجام دهد و در اولین روز از کشف حجاب در تهران بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

منبع: شریان نیوز


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:22 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 

حاشیه مراسم ختم مادر مهدوی کیا + عکس

حاشیه مراسم ختم مادر مهدوی کیا + عکس

باز هم سوژه اصلی این مراسم علی دایی و محمد رویانیان بودند. در شرایطی که رویانیان در دومین صندلی جلوی مسجد نشسته بود با دیدن دایی بلند شد تا با او دست بدهد اما علی دایی با مشاهده محمد رویانیان مسیر خود را تغییر داده و به گونه‌ای رفتار کرد تا با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس رودررو نشود. دایی بعد از دقایقی حضور در مراسم در شرایطی که در مسجد نور از سوی افرادی که خواهان عکس انداختن با او بودند احاطه شده بود، مسجد را ترک کرد. رویانیان در هنگام خروج دایی لبخند کنایه آمیزی بر لب داشت. مردم با دیدن این صحنه واقعا تعجب کرده بودند.
* علی کریمی اولین نفری بود که امروز در مسجد نور حضور پیدا کرد و سریعا مسجد را ترک کرد.

حاشیه مراسم ختم مادر مهدوی کیا + عکس

* بر خلاف مدیرعامل و سرمربی اسبق پرسپولیس، رئیس فعلی و قدیم فدراسیون فوتبال برخورد خوبی با یکدیگر داشتند. علی کفاشیان و محمد دادکان با دیدن یکدیگر به گرمی احوالپرسی و روبوسی کردند.
* مراسم ختم عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با مراسم ختم مادر مهدوی کیا تداخل پیدا کرد.

* با توجه به ازدحام زیاد خبرنگاران و عکاسان دقایقی نظم مسجد به هم خورده بود که بارها بلند‌گوی مسجد از خبرنگاران خواست تا برای حفظ نظم این مراسم همکاری لازم را انجام دهند.

* خیابان‌های منتهی به مسجد نور نیز مملو از هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران بود.
* حضور امیر قلعه‌نویی و اعضای کادر فنی استقلال نیز سوژه اصلی مراسم امروز بود. امیر قلعه‌نویی وقتی وارد مراسم شد با دیدن مهدوی‌کیا به او گفت: «واقعا می‌دانم درد از دست دادن مادر چقدر

سخت است. انشاءالله خدا به تو صبر بدهد.»

حاشیه مراسم ختم مادر مهدوی کیا + عکس

* مردم با مشاهده عادل فردوسی پور برای گرفتن امضا و عکس یادگاری با وی، با عجله به سوی مجری برنامه 90 شتافتند که پلیس مانع از حضور مردم شد و مأمورین نیروی انتظامی جهت برگزاری باشکوه این مراسم تلاش می کنند تا از هر گونه بی نظمی جلوگیری کنند.

حاشیه مراسم ختم مادر مهدوی کیا + عکس

* کلیه بازیکنان پرسپولیس نیز از جمله نیلسون و پروویچ در مراسم امروز حضور داشتند.

* اعضای کادر فنی تیم ملی نیز در مراسم امروز حضور پررنگی داشتند.


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:20 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عصبانیت علی دایی در مراسم ختم عسل بدیعی + عکس

عصبانیت علی دایی در مراسم ختم عسل بدیعی + عکس

ازدحام جمعیت برای رویارویی با علی دایی در مراسم ختم عسل بدیعی عصبانیت وی را به همراه داشت.
علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی روز گذشته و پس از شرکت در مراسم ختم مادر مهدوی کیا، در مراسم ختم زنده یاد عسل بدیعی نیز شرکت کرد.
حضور دایی با استقبال زیادی مواجه شده و بسیاری از علاقمندان سرمربی راه آهن سعی کردند از نزدیک ترین فاصله با وی ملاقات کنند.

عصبانیت علی دایی در مراسم ختم عسل بدیعی + عکس

ازدحام جمعیت و برخی رفتارهای ناپسند باعث عصبانیت دایی شده بود.

 

منبع : مهر نیوز


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:17 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:16 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس نیوشا ضیغمی در مراسم ترحیم عسل بدیعی

عکس نیوشا ضیغمی در مراسم ترحیم عسل بدیعی

عکس نیوشا ضیغمی در مراسم ترحیم عسل بدیعی


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:15 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکسی که از دیدنش پشیمان نمی شوید

عکسی که از دیدنش پشیمان نمی شوید



[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:15 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

شهر شنبه در نزدیکی کانون زلزله استان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر

عکس های اولین شب زلزله زدگان بوشهر


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:14 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 

 

خاطرات یک دختر دانشجوی دم بخت (طنز)

خاطرات یک دختر دانشجوی دم بخت (طنز)

دوشنبه اول مهر:امروز روز اولی است که من دانشجو شده ام. شماره ی کلاس را از روی برد پیدا کردم. توی کلاس هیچ کس نبود، فقط یک پسر نشسته بود. وقتی پرسیدم «کلاس ادبیات اینجاست؟» خندید و گفت:بله، اما تشکیل نمی شه(!)و دوباره در مقابل تعجبم گفت که یکی دو هفته ی اول که کلاس ها تشکیل نمی شود و خندید.
با اینکه از خندیدنش لجم گرفت، اما فکر کنم او از من خوشش آمده باشد؛ چون پرسید که ترم یکی هستید یا نه. گمانم می خواست سر صحبت را باز کند و بیاید خواستگاری؛ اما شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم زیاد نخندد!
***
دو هفته بعد، سه شنبه:امروز دوباره به دانشگاه رفتم. همان پسر را دیدم از دور به من سلام کرد، من هم جوابش را ندادم. شاید دوباره می خواست از من خواستگاری کند. وارد کلاس که شدم استاد گفت:”دو هفته از کلاس ها گذشته، شما تا حالا کجا بودید؟” یکی از پسرهای کلاس گفت:«لابد ایشان خواب بودن.» من هم اخم کردم. اگر از من خواستگاری کند، هیچ وقت جوابش را نمی دهم چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم زیاد طعنه نزند!
***
چهارشنبه:امروز صبح قبل از اینکه به دانشگاه بروم از اصغر آقا بقال سر کوچه کیک و ساندیس گرفتم او هم از من پرسید که دانشگاه چه طور است؟ اما من زیاد جوابش را ندادم. به نظرم می خواست از من خواستگاری کند، اما رویش نشد. اگر چه خواستگاری هم می کرد، من قبول نمی کردم؛ آخر شرط اول من برای ازدواج این است که تحصیلات شوهرم اندازه ی خودم باشد!
***
جمعه:امروز من خانه تنها بودم. تلفن چند بار زنگ زد. گوشی را که برداشتم، پسری گفت: خانم میشه مزاحمتون بشم؟ من هم که فهمیدم منظورش چیست اول از سن و درس و کارش پرسیدم و بعد گفتم که قصد ازدواج دارم، اما نمی دانم چی شد یخ کرد و گفت نه و تلفن را قطع کرد. گمانم باورش نمی شد که قصد ازدواج داشته باشم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم خجالتی نباشد!
***
سه هفته بعد شنبه:امروز سرم درد می کرد دانشگاه نرفتم. اصغر آقا بقال هم تمام مدت جلوی مغازه اش نشسته بود، گمانم منتظر من بود. از پنجره دیدمش. این دفعه که به مغازه اش بروم می گویم که قصد ازدواج ندارم تا جوان بیچاره از بلاتکلیفی دربیاید، چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم گیر نباشد!
***
سه شنبه:امروز دوباره همان پسره زنگ زد؛ گفت که حالا نباید به فکر ازدواج باشم. گفت که می خواهد با من دوست شود. من هم گفتم تا وقتی که او نخواهد ازدواج کند دیگر جواب تلفنش را نمی دهم، بعد هم گوشی را گذاشتم. فکر کنم داشت امتحانم می‌کرد، ولی شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم به من اعتماد داشته باشد!
***
چهارشنبه:امروز یکی از پسرهای سال بالایی که دیرش شده بود به من تنه زد؛ بعد هم عذرخواهی کرد، من هم بخشیدمش. به نظرم می‌خواست از من خواستگاری کند، چون فهمید من چه همسر مهربان و با گذشتی برایش می‌شوم؛ اما من قبول نمی‌کنم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم حواسش جمع باشد و به کسی تنه نزند!
***
جمعه: امروز تمام مدت خوابیده بودم؛ حتی به تلفن هم جواب ندادم، آخر باید سرحرفم بایستم. گفته بودم که تا قصد ازدواج نداشته باشد جواب تلفنش را نمی دهم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم مسئولیت پذیر باشد!
***
دوشنبه:امروز از اصغرآقا بقال 2 تا کیک و ساندیس گرفتم. وقتی گفتم دو تا، بلند پرسید چند تا؟ من هم گفتم دو تا. اخم هایش که تو هم رفت فهمیدم که غیرتی است. حالا مطمئنم که او نمی تواند شوهر من باشد. چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم غیرتی نباشد، چون این کارها قدیمی شده!
***
پنچ شنبه:  امروز دوباره همان پسره تلفن زد و گفت قصد ازدواج ندارد، من هم تلفن را قطع کردم. با او هم ازدواج نمی کنم؛ چون شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم هی مرا امتحان نکند!
***
دوشنبه:  امروز روز بدی بود. همان پسر سال بالایی شیرینی ازدواجش را پخش کرد. خیلی ناراحت شدم گریه هم کردم ولی حتی اگر به پایم هم بیفتد دیگر با او ازدواج نمی کنم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم وفادار باشد!
***
شنبه:  امروز یک پسر بچه توی مغازه ی اصغرآقا بقال بود. اول خیال کردم خواهرزاده اش است، اما بچه هه هی بابا بابا می گفت. دوزاریم افتاد که اصغرآقا زن و بچه دارد. خوب شد با او ازدواج نکردم. آخر شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم زن دیگری نداشته باشد!
***
یکشنبه: امروز همان پسری که روز اول دیدمش اومد طرفم. می دانستم که دیر یا زود از من خواستگاری می کند. کمی که من و من کرد، خواست که از طرف او از دوستم “ساناز” خواستگاری کنم و اجازه بگیرم که کمی با او حرف بزند. من هم قبول نکردم. شرط اول من برای ازدواج این است که شوهرم چشم پاک باشد!
***
ترم آخر :  امروز هیچ کس از من خواستگاری نکرد. من می دانم می ترشم و آخر سر هم مجبور می شم زن اکبرآقا مکانیک بشوم…

منبع: ارسالی کاربران / مینا

 


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:13 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 

فقط بخونو بخند (10)

فقط بخونو بخند

خرت که از پل گذشت مارو فراموش کردی
اما بدون اونطرف پل همسفرت و یارت فقط یه خره
بش تکیه نکنی !

نه کوه به کوه می رسه ، نه آدم به آدم
حقتون رو همون موقع که دم دستتون هست ، بگیرین !

با اونایی که ” دستشون به دهنشون نمیرسه ” درست حرف بزن!!
ممکنه دستشون به دهن تو برسه !!

یه ماشین لباسشویى داشتیم انقد تکون میخورد که
بنده ى خدا همزمان هم لباس میشست هم تو خونه قدم میزد !

اسمش روز طبیعته
ولی بقیه 364 روز سال سر جمع اندازه امروز طبیعت خسارت نمی بینه بنده خدا

یه بار هم رفتم دست کشیدم رو آفتابه ، ازش یه غول اومد بیرون
بهم گفت آرزو کن
گفتم یه خونه میخوام , گفت خب من اگه خونه داشتم تو آفتابه میخوابیدم !!؟؟
خیلی منطقی بود لامصب !

میگما مامان شما هم سیب زمینی سرخ شده ها رو تا قبل از غذا
تو اعماق کابینتها قایم میکنه عایا !؟

دختران عزیز توجه کنید !
مرده شور اون زیبایی رو ببرن که قراره بعد از حموم هیچی ازش باقی نمی مونه!

من ساعت خوابم رو با آمریکا تنظیم کردم …
فقط مونده درسم رو تموم کنم،ویزا بگیرم، آیلتس قبول شم
پذیرش بگیرم، پول در بیارم و بلیت بخرمو برم …
همین

میرن 1000متر زیر آب به ماهیه سیخ میزنن
گاز که میگیره میگن ببینید چه خطرناک و وحشیه ؟
بعد اسم برنامه رو میزارن
جستجوی هیولا …
هیولا تویی ، ول کن زبون بسته رو !

اگه یه موقع از جلوی خشکبار فروشی رد شدی،چشمت به پسته افتاد
دلت شکست،مارو هم دعا کن!

یه مقاله خوندم توش نوشته بود:
بعد از هر 20 دقیقه کار با کامپیوتر،20 ثانیه به یه جای دور نگاه کن!
از همینجا خدمت صاب مقاله سلام عرض میکنمو میگم:
آخه عزیز من !
من اگه میدونستم 20 دقیقه دیگه کِی میشه،
که 4 بار چاییم سرد نمیشد!!

من بچه بودم آرزو داشتم مادر بزرگم بزاره
دستگیره چرخ خیاطیش رو یه دور بچرخونم!
یه همچین آدمی قانعی بودم من!!!

من نمیدونـم بعضی دخترا چرا اِنقـدِ حسّاسن …!!!
اسمشو به جایِ مریم ، مهسا صدا کردم …
قهـر کرد رفت … !!!

دوست دارم الان یکی بغلم کنه بگه:
چته دیوونه بیا این یه نخ سیگارو بکش!!
منم بگم پاشو بروگمشوکصافت آشغال ناباب
خیلی صحنه آموزنده و ملودرامی میشه!

شما یادتون نمیاد
خودمم یادم نمیاد
مال خیلی وقت پیشه !
بعله

یه بارم با مخاطب خاصـــــم رفتیم کــــوه
لبه پرتگــــاه پاهاش سُر خورد دستاشـــو گرفتم که نره
اما یاد این جملـــه افتادم که میگه عشقتـــــو رها کن اگه برگشت که
مال توئه اگه نه از اولــــم مال تو نبوده
منم دستاشــــو رها کردم دیگه برنگشت یعنی منـــــو نخواست بیشعور !

تفاوت ما با نسل جدید :
آن چیست که بدون آن نمیتوان زندگی کرد اما دیده نمیشود ؟
جواب ما : هوا
جواب نسل جدید : وایرلس !

بچه بودم فک میکردم گوَزنا شوهر آهوا هستن

دخترا , پسرا… هرچقدرم عاشق چاووشی و یگانه باشید
یا حتی عاشق افتخاری و شجریان باشید
بازم هیچ فرقی نداره
شب عروسیتون باید امشو شوِ شِ لیپک لی لی لونه بذارید
این یه قانونه !

اصن کارخونه ی رانـــــــــــــــــــــی
باید با شرکت جـــــی ال ایـــــکس همکاری کنه تا
یه آبمیوه بده بیرون که میوه ی تهش از قوطی بیاد بیرون به راحتــــــــــی!

باز کجا ؟؟؟
سوالی که حتی اگه 2سال خونه باشی
و یهو بخوای از خونه خارج بشی حتما میشنوی !

این روزا خرجم زیاد شده گرونی هم انقد بیداد میکنه
جیبم دیگه جواب که نمیده هیچ، تازه سوالم میپرسه!!!

خربزه که سهله….. ما نارنگیم میخوریم باید منتظر لرزش باشیم…

اگر “ضربه فنی” شدی ، دوباره شروع کن……
“ضربه مغزی” که نشدی……!!

طریقه روانی کردن دخترا با دو حرکت:
ازشون عکس بگیرید.
عکس رو بهشون نشون ندید!

از قیافه پسره معلومه مسواک شخصی هم نداره
قیافش شبیه دمپایی جلو بسته ی توالت میمونه
بعد تو اینفو زده :
“من همیشه بهترین ها واسم بوده و هست
اگه مال من نشدی قطعاً بهترین نبودی”

یه روزی میاد که بعدش دیگه مهم نیست فردایی در کار هست یا نه ؟
اون روز یا خیلی خوشبختی یا خیلی بدبخت

هموطن عزیز !
در آیین نامه‌ی راهنمایی و رانندگی ، بخش حق تقدم
اشاره ای به قیمت خودروی شما نشده است !’

دقت کردین:
پســرا 10 دقیقه حاضر میشن، 4ساعت میرن بیرون ..!
دختـــرا 4 ساعت حاضر میشن، 10 دقیقه میرن بیرون

پدرش بهش گفت این 1000تا چسب زخم رو بفروش تا برات کفش بخرم …
بچه نشست با خودش فکر کرد یعنی باید آرزو کنم
1000نفر یه جاشون زخم بشه تا من کفش بخرم ؟
ولش کن ، همین خوبه …

اگه تو مسیری هستی که ترافیک نیست ، قطعاً اشتباه اومدی!


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:12 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

 

حد و مرز حرمت و نجاست مشروبات الکلی

حد و مرز حرمت و نجاست مشروبات الکلی

الکل سفید و طبى که الکل خالص مى‏باشد و مصارف طبى دارد پاک مى‏باشد. مگر این که از شراب و فقاع گرفته شده باشد که در این صورت نجس است. هم چنین مواد پاک کننده دیگر که از مشتقات الکل است و در مراکز درمانى کاربرد دارد پاک مى‏باشد. هم چنین الکل صنعتى که همان الکل سفید به اضافه مقدارى مواد سمّى است و کاربرد صنعتى دارد پاک مى‏باشد. ادکلن و مواد صنعتى دیگر نیز که مشتمل بر الکل مى‏باشد پاک است.

اما نوشیدنی هایی که مست کننده (مسکر) است، حتی یک قطره آن (و لو اینکه به آن مقدار مست کننده هم نباشد)، حرام است.ملاک حرام بودن مایع بودن و مست کننده بودن است.

حد و مرز حرمت و نجاست خوردنیها و مشروبات الکلی، ازنظر فقه جعفری، چیست؟

در پاسخ ابتدا به بیان حکم الکل و سپس به حکم مشروبات الکلی می پردازیم.

حکم الکل از دو جهت در فقه قابل بررسی است :

1ـ از جهت طهارت و نجاست

2ـ از جهت حرمت و حلیت خوردن و نوشیدن آن

الکل سفید و طبى که الکل خالص مى‏باشد و مصارف طبى دارد پاک مى‏باشد. مگر این که از شراب و فقاع گرفته شده باشد که در این صورت نجس است. هم چنین مواد پاک کننده دیگر که از مشتقات الکل است و در مراکز درمانى کاربرد دارد پاک مى‏باشد. هم چنین الکل صنعتى که همان الکل سفید به اضافه مقدارى مواد سمّى است و کاربرد صنعتى دارد پاک مى‏باشد. ادکلن و مواد صنعتى دیگر نیز که مشتمل بر الکل مى‏باشد پاک است. (توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی))خوردن چنین الکلی حرام نیست مگر اینکه مست کننده باشد یا اینکه آنرا با آب رقیق کرده و مصرف نمایند.

آیة الله مکارم شیرازی(مدظله) در این زمینه فرموده اند:” الکل هایى که ذاتاً قابل شرب نیست یا جنبه سمّى دارد، نجس نیست، ولى هر گاه آن را رقیق کنند و مشروب و مُسکر باشد، نوشیدنش حرام است و احتیاطاً حکم نجس دارد.”
اما حکم مشروبات الکلی

از نظر فقه شیعه شراب و هر چیزى که انسان را مست مى‏کند، چنانچه به خودى خود روان (مایع) باشد، نجس است و خوردن و نوشیدن آن حرام است.

بنابراین ملاک حرمت آن مایع بودن؛ و مست کننده بودن است. و هر چیزى که زیاد آن انسان را مست مى‏کند، چنانچه به خودى خود مایع باشد نجس و خوردن آن حرام است اگر چه کم باشد یا مست کنندگىِ آن خفیف باشد .
آیة الله زنجانی(دام ظله):

اگر مایعی زیاد آن مست کننده باشد، مقدار کم آن نیز نجس است.
آیة الله بهجت(ره):

شراب و هر چیزى که زیاد آن انسان را مست مى‏کند، چنانچه به خودى خود مایع باشد نجس و خوردن آن حرام است، اگر چه کم باشد یا مست کنندگىِ آن خفیف باشد .

توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی):

اما اگر مثل بنگ و حشیش که روان نیستند (جامدند)، اگر چه چیزى در آن بریزند که روان شود، پاک است.
سوال: من در خارج راننده تاکسی هستم. گاهی کسانی سوار تاکسی می‌شوند که شراب خورده یا مقصدشان رفتن به خانه‌ فساد است که اگر اینها را سوار نکنیم ممکن است کارمان از دست برود. با این حال کار کردن با تاکسی در آن کشورها جائز است؟

پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این س?ال، چنین است:
آیة الله خامنه‌ای (مد ظله العالی):

در مواردى که مى‌دانید براى حرام اقدام مى‌نمایند، پرهیز نمایید.
آیة الله سیستانی (مد ظله العالی):

اشکال ندارد.
آیة الله مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

در موارد ضرورت اشکالی ندارد.
آیة الله صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):

کار با تاکسی در موارد س?ال مانعی ندارد. بلی، اجاره ماشین جهت حمل خمر جایز نیست و مطلب مذکور در س?ال مجوز نمی‌شود.
آیة الله نوری همدانی(مد ظله العالی):

مادامی‌که اعانه بر گناه بر آن صادق نباشد مانعی ندارد و در هر صورت شغل مذکور توصیه نمی شود.
آیة الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):

کار شما اشکالی ندارد، ولی از حمل شراب اجتناب کنید.

(توجه: استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست انجام گرفته است.)

 

برگرفته از اسلام کوئیست


[ جمعه 92/1/23 ] [ 10:11 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 2173545