سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

به چه علتی مرگ را دوست نداریم ؟

به چه علتی مرگ را دوست نداریم ؟


مردم! شما را به یاد آورى مرگ، سفارش مى‏کنم، از مرگ کمتر غفلت کنید، چگونه مرگ را فراموش مى‏کنید در حالى که او شما را فراموش نمى‏کند؟ و چگونه طمع مى‏ورزید در حالى که به شما مهلت نمى‏دهد؟ مرگ گذشتگان براى عبرت شما کافى است، آنها را به گورشان حمل مى‏کردند، بى آن که بر مرکبى سوار باشند، آنان را در قبر فرود آوردند بى آن که خود فرود آیند.( نهج البلاغه ترجمه دشتی/ خطبه 188) و مرگ آینده دور یا نزدیکی است که در نهایت با آن مواجه خواهیم شد.

مرگ چیست؟
شخصى به علىّ بن الحسین علیهما السّلام عرض کرد: مرگ چیست؟ فرمود: براى م?من، مانند از تن در آوردن لباس چرکین و پر از شپش، و رهائى از قیدها و زنجیرهاى گران و ملبس شدن به فاخرترین لباس و (بوئیدن) خوشبوترین بویها، و سوارشدن بر (رام‏ترین) مرکبها و مأوا گرفتن در مأنوس‏ترین منازل، و براى کافران مانند از تن به در آوردن لباسهاى فاخر و انتقال از منزلهاى مأنوس و بر تن کردن‏چرکین‏ترین و زبرترین لباسها، و رفتن به وحشتناک‏ترین منازل، و (چشیدن) سخت‏ترین شکنجه‏هاست.

 

و از محمّد بن علىّ علیهماالسّلام پرسیدند که: مرگ چیست؟ فرمود: همان خوابى است که شب هنگام شما را فرا مى‏گیرد، با این تفاوت که مرگ مدّتش طولانى‏ تر است و شخص از آن بیدار نگردد، مگر در روز قیامت، وقتى انسان در خواب انواع شادمانى را ببیند که نتواند وصف کند، و همچنین از اقسام ترس چیزهایى ببیند که قادر به توصیف حدّ آن نباشد، پس آن حال شادى یا ترس در خواب چگونه است؟ این است مرگ، پس خود را براى آن مهیّا سازید.(معانی الأخبار / ترجمه محمدى /ج‏2 /  197)

 مرگ و چیرگی او بر انسان:
پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏ فرماید: خداوند، آفریده‏اى را نیافریده است مگر آنکه بر آن فرماندهى قرار داده که بر آن چیرگى دارد، و این براى آن است که چون خداوند تبارک و تعالى دریاهاى شیب را بیافرید بر خود بالیدند و جوشیدند و گفتند: چه چیز بر ما چیرگى تواند یافت؟ و خداوند زمین را آفرید و آن را بر پشت دریا پهن کرد و گسترد و دریارام زمین شد.

 

سپس فرمود: زمین بر خود بالید و گفت: چه چیز بر من چیره گردد؟ سپس باد بر خود بالید و طوفان به راه انداخت و دامن کشید و گفت: چه چیز بر من چیرگى تواند؟ و خداوند انسان را آفرید که ساختن آغازید و چاره اندیشید و آن را برگرفت که از باد و جز آن خود را نهان مى‏داشت، و بدین ترتیب باد هم خوار شد. و سپس انسان سر به شورش برداشت و گفت: چه چیز قدرتى بیش از من دارد؟ و خداوند مرگ را براى او آفرید و انسان نیز به خوارى کشیده شد. (بهشت کافى / ترجمه روضه کافى/  191)  و این مرگ محو کننده لذت های او و پایان بخش خوشی و ناخوشی های اوست. حضرت پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله مى‏فرماید که: بسیار به خاطر بیاورید، محوکننده لذّتها را.

پرسیدند که: چه چیز است آن؟ فرمود: مردن. (مصباح الشریعة / ترجمه و شرح عبد الرزاق گیلان / 507 )  و حضرت علی علیه السلام در این باره فرمودند: مرگ نابود کننده لذّت‏ها، تیره کننده خواهش‏هاى نفسانى، و دور کننده اهداف شماست، مرگ دیدار کننده‏اى دوست نداشتنى، هماوردى شکست ناپذیر و کینه توزى است که بازخواست نمى‏شود(نهج البلاغة / ترجمه دشتى/  خطبه 230 )

وصف حال مردگان
حضرت علی علیه السلام در وصف حال مردگان چنین فرموده‌اند: در حالى که آنها داراى عزّت پایدار، و درجات والاى افتخار بودند. پادشاهان حاکم، یا رعیّت سر فراز بودند که سرانجام به درون برزخ راه یافتند، و زمین آنها را در خود گرفت، و از گوشت بدن‏هاى آنان خورد، و از خون آنان نوشید پس در شکاف گورها بى جان و بدون حرکت پنهان مانده ‏اند. نه از دگرگونیها نگرانند  و نه از زلزله‏ها ترسناک، و نه از فریادهاى سخت هراسى دارند.

 

غائب شدگانى که کسى انتظار آنان را نمى‏کشد، و حاضرانى که حضور نمى‏ یابند، اجتماعى داشتند و پراکنده شدند، با یکدیگر مهربان بودند و جدا گردیدند، اگر یادشان فراموش گشت، یا دیارشان ساکت شد، براى طولانى شدن زمان یا دورى مکان نیست، بلکه جام مرگ نوشیدند. گویا بودند و لال شدند، شنوا بودند و کر گشتند، و حرکاتشان به سکون تبدیل شد، چنان آرمیدند که گویا بیهوش بر خاک افتاده و در خواب فرو رفته‏اند. همسایگانى هستند که با یکدیگر انس نمى‏گیرند و دوستانى‏اند که به دیدار یکدیگر نمى‏روند.

 

پیوندهاى شناسایى در میانشان پوسیده، و اسباب برادرى قطع گردیده است. با اینکه در یک جا گرد آمده‏اند تنهایند، رفیقان یکدیگرند و از هم دورند، نه براى شب صبحگاهى مى‏شناسند، و نه براى روز شامگاهى. شب، یا روزى که به سفر مرگ رفته‏اند براى آنها جاویدان است. خطرات آن جهان را وحشتناک‏تر از آنچه مى‏ترسیدند یافتند، و نشانه‏هاى آن را بزرگ‏تر از آنچه مى‏پنداشتند مشاهده کردند.براى رسیدن به بهشت یا جهنّم، تا قرارگاه اصلى‏شان مهلت داده شدند، و جهانى از بیم و امید برایشان فراهم آمد. اگر مى ‏خواستند آنچه را که دیدند توصیف کنند، زبانشان عاجز مى‏شد.

حال اگر چه آثارشان نابود، و اخبارشان فراموش شده، امّا چشم‏هاى عبرت بین، آنها را مى‏نگرد، و گوش جان اخبارشان را مى‏شنود، که با زبان دیگرى با ما حرف مى‏زنند و مى‏گویند: چهره‏هاى زیبا پژمرده و بدن‏هاى ناز پرورده پوسیده شد، و بر اندام خود لباس کهنگى پوشانده‏ایم، و تنگى قبر ما را در فشار گرفته، وحشت و ترس را از یکدیگر به ارث برده‏ایم، خانه‏هاى خاموش قبر بر ما فرو ریخته، و زیبایى‏هاى اندام ما را نابود، و نشانه‏هاى چهره‏هاى ما را دگرگون کرده است.اقامت ما در این خانه‏هاى وحشت‏زا طولانى است، نه از مشکلات رهایى یافته، و نه از تنگى قبر گشایشى فراهم شد. ( نهج البلاغه ترجمه دشتی/ خطبه 221)

چرا انسان مرگ‏ را دوست ندارد
مردى خدمت پیامبرخدا (صلی الله علیه) رسید و به او گفت: چگونه است که من مرگ را دوست ندارم؟ فرمود: آیا مالى دارى؟ گفت: آرى. فرمود: آیا آن را پیش از مرگ (به گور خود) فرستاده‏اى؟گفت: نه. فرمود: براى همین است مرگ را دوست ندارى. (الخصال / ترجمه جعفرى /  ج‏1 / 27)

 

از تیر اجل چه جان نخواهى بردن‏
باید که همیشه دل نهى بر مردن‏

تا چند براى مال و أسباب جهان‏
هردم دل خلق عالمى آزردن‏

منابع:
1)     نهج البلاغه ترجمه دشتی
2)     دیوان امیرالمومنین علیه السلام/ میبدی، زمانی
3)     الخصال / ترجمه جعفرى /  ج‏1
4)     مصباح الشریعة / ترجمه و شرح عبد الرزاق گیلان
5)     بهشت کافى / ترجمه روضه کافى
6)     معانی الأخبار / ترجمه محمدى  /ج‏2


[ یکشنبه 92/6/17 ] [ 11:24 صبح ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

آموزش تصویری یک مدل موی جمع


ابتدا موی تان را به دو دسته بالا و پایین تقسیم کنید.
سپس با استفاده از اسپری مو و سنجاق پوش داده و پشت سرتان ثابت کنید.
دسته پاینی مو را از طرف عمودی به دو تکه مساوی تقسیم کنید و هر کدام را جداگانه ببافید.
تکه موی بافته شده سمت راست را به سمت چپ و موی سمت چپ را به سمت راست برده و با سنجاق ثابت کنید.
با یک گل و یا روبان مدل موی تان را کامل کنید

آموزش تصویری یک مدل موی جمع


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:6 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

بهترین روش برای کوچک کردن بینی + عکس

بهترین روش برای کوچک کردن بینی + عکس


داشتن پوستی سالم و کوچک شدن بینی یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است که امروزه برای رسیدن به این منظور روش های مختلفی را امتحان می کنند.

بهترین روش برای کوچک کردن بینی + عکس

با بخور دادن منافذ پوست باز شده و چربی ها با مصرف اکسیژن سوخت و ساز پیدا می کند. بخوردادن بینی باعث کاهش چربی و گوشت های این منطقه از بینی می شود و بینی می تواند به فرم دلخواه و مناسبی در بیاید.
گفتنی است حتما پس از بخور دادن بینی را زیر آب یخ بگیرید و مدتی بگذارید تا وقتی که احساس کنید بینی تان سفت شده است، این کار باعث جلوگیری از افتادگی بینی می شود.


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:4 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

طرز تهیه تیرامیسو قهوه و نارگیل

طرز تهیه تیرامیسو قهوه و نارگیل


مواد لازم :

 بیسکوئیت لیدی فینگر  12 عدد
 زرده تخم مرغ  3 عدد
 شکر  نصف لیوان
 پودر نارگیل نصف لیوان
 پنیر ماسکارپونه 200 گرم
خامه 200 گرم
 قهوه فوری 2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو و شکلات مقدار لازم

طرز تهیه :
برای تهیه کرم تیرامیسو داخل کاسه ای زرده های تخم مرغ را با شکر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

2 قاشق چایخوری قهوه فوری را در نصف لیوان اب یا شیر سرد حل کنید و به زرده ها اضافه نمائید سپس پنیر ماسکارپونه ، خامه و پودر نارگیل را نیز اضافه کنید ، تمام مواد را با همزن بزنید تا یکدست شوند.

کف لیوان های سرو تیرامیسو مقداری بیسکوییت لیدی فینگر تکه شده بریزید و تا نصف لیوان از کرم اضافه کنید ، مقداری دیگر بیسکوییت تکه شده بریزید سپس تا بالای لیوان را با کرم پر کنید.

مقداری پودر کاکائو روی مواد بپاشید و در انتها نیز برای تزئین مقداری شکلات روی ان رنده کنید ، لیوان های تیرامیسو را به مدت 3 – 5 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

نکته ها : بهترین نوع قهوه برای این دسر قهوه اسپرسو میباشد اما میتوانید از پودر قهوه فوری یا پودر نسکافه هم استفاده کنید.

میتوانید بجای پنیر ماسکارپونه از همان مقدار پنیر خامه ای استفاده کنید ، در صورت تمایل مقداری موز حلقه شده به لایه میانی تیرامیسو اضافه کنید.


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:3 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

توصیه‌ های تغذیه‌ ای برای پیشگیری از دردهای قاعدگی

توصیه‌ های تغذیه‌ ای برای پیشگیری از دردهای قاعدگی


یک متخصص تغذیه درباره پیشگیری از دردهای دوران قاعدگی گفت: بسیاری از این دردها از کمبود آهن یا کلسیم ناشی می‌شود که با تغذیه درست از 3 سالگی به بعد قابل پیشگیری است.

شمس‌الدین انصاری اظهار کرد: اگر بی‌حوصلگی‌ها، سردردها، خستگی‌ها و کاهش حافظه در فردی در دوران قاعدگی افزایش یابد باید مطمئن باشد که این مشکلات ناشی از فقر آهن در وی ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: سر دردهای ناحیه شقیقه و شکم درد در دوران قاعدگی نیز مربوط به تاخیر در انقباض دهانه رحم است که نشان از کمبود کلسیم در بدن فرد دارد. این متخصص تغذیه عنوان کرد: جبران این کمبودها در بدن هم در دوران قاعدگی و هم در زمان قبل و بعد از آن لازم است.

وی افزود: مواد غذایی لازم باید در زمان “فرصت” بدن به آن برسد تا ذخیره بدن برای هنگامی که باید آهن را از دست بدهد، مهیا باشد. از این رو به مادران توصیه می‌شود که دختران خود را از 3 سالگی به مصرف 4 گروه اصلی مواد غذایی عادت دهند.

انصاری درباره 4 گروه اصلی مواد غذایی توضیح داد: گروه اول؛ شامل شیر، ماست و به طور کلی لبنیات به غیر از کره است ( کره در تقسیم‌بندی مواد غذایی جزو روغن‌ها محسوب می‌شود)، در صورتی که فرد از مشکل چاقی رنج می‌برد، مصرف نوع کم‌چرب آنها توصیه می‌شود.

وی گفت: گروه دوم؛ شامل غلات شامل نان، برنج و ماکارانی و … است که بهتر است از غلات کامل یعنی آرد یا نان سبوس‌دار استفاده شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: گروه سوم؛ گوشت‌ها هستند که حبوبات نیز جانشین خوبی برای این گروه محسوب می‌شوند، به ویژه زمانی که با غلات مورد استفاده قرار گیرد مانند غذاهایی نظیرعدس‌پلو، باقلا‌پلو. نکته مورد تذکر درباره خوردن این غذاها این است که افراد به منظور جذب مواد مغذی آنها باید از نوشیدن چای یا قهوه، 1 ساعت قبل و 2 ساعت بعد از صرف غذاهای گروه سوم خودداری کنند. همچنین بهتر است این دسته با سالاد و سبزی مصرف شود چرا که آهن این مواد همراه ویتامین C موجود در میوه ها و سبزیجات بهتر جذب می‌شود.

وی گروه چهارم مواد غذایی اصلی را سبزیجات و میوه‌ها نام برد و گفت: توصیه متخصصان تغذیه استفاده از میوه فصل و میوه‌هایی است که در منطقه زندگی فرد پرورش داده می‌شوند مانند خوزستان که رطب در حال حاضر میوه فصل آن است.

انصاری درباره استفاده از حبوبات که ممکن است موجب نفخ شکم به خصوص در دوران قاعدگی شود، توصیه کرد: هر فرد سالم ممکن است به 1 یا 2 نوع از حبوبات حساسیت داشته باشد ولی برای جلوگیری از ایجاد مشکل هنگام مصرف سایر حبوبات باید به خیساندن آنها از 24 ساعت قبل توجه شود و هنگام پخت نیز در آب جدید پخته و به میزان 3 تا 5 قاشق با روغن زیتون مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص استفاده متناسب از 4 گروه اصلی مواد غذایی تصریح کرد: استفاده متناسب یعنی از هر گروه به میزانی استفاده کنیم که مانع از مصرف سایر گروه‌ها نشود. برای مثال آن قدر به کودک، گوشت و مرغ نخورانیم که برای خوردن برنج و غلات جایی نداشته باشد.

منبع : ایسنا


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:2 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

درباره فضیلت و خواص سوره نمل بیشتر بدانید

درباره فضیلت و خواص سوره نمل بیشتر بدانید


نمل ” به معنى مورچه است و نام بیست و هفتمین سوره قرآن مى باشد.نام این سوره از آیه 18 آن گرفته شده و پاره اى از موضوعات آن عبارتند از: معاد و حیات پس از مرگ، داستان پنج تن از پیامبران الهى، داستان حضرت سلیمان(ع) و ملکه سبأ، سخن گفتن پرنده اى چون هدهد با حضرت سلیمان(ع) و سخن گفتن حشراتى چون مورچه. این سوره 93 آیه داشته و د رمکه نازل شده و قبل از سوره شعراء قرار دارد.

فضیلت سوره :
از رسول اکرم نقل شده است: هر کس سوره نمل را قرائت نماید، خداوند ده برابر تعداد کسانی که حضرت سلیمان علیه السلام را تصدیق یا تکذیب کرده اند و نیز تعداد کسانی که پیامبران الهی هود، شعیب، صالح و ابراهیم را تایید و یا تکذیب کرده اند حسنه به او داده می شود، او در حالی از قبرش خارج می شود که ذکر لا اله الا الله به لب دارد.2

امام صادق علیه السلام فرموده اند: اگر کسی سوره های طواسین(سوره هایی با طسم و طس آغاز شده) را در شب جمعه قرائت کند از جمله اولیای الهی است که در جوار الهی خواهد بود و در دنیا هیچ ناراحتی به او نخواهد رسید و خداوند در آخرت چندان از نعمت های بهشتی به او عطا می کند که راضی شود3

آثار و برکات سوره

1) مصون ماندن خانه از حیوانات موذی
از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده: اگر سوره نمل را بر پوست آهویی بنویسند و آن را در منزل خود قرار دهند، هیچ مار و عقرب و کرم و ملخ و سگ درنده و گرگ آزار دهنده ای به خانه اش نزدیک نمی شود.4

2) برآورده شدن حاجات بزرگ
جهت برآورده شدن حاجات 12 هزار مرتبه آیه 62 سوره نمل «امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء» را بخواند که در همان هفته اول مقصود حاصل می گردد.5

3) تسکین درد دندان
از امام باقر نقل شده: اگر به درد دندان مبتلا شدی دست خود را بر روی آن بگذار و به آن سوره حمد و اخلاص بخواند و بعد از آن آیه « وتری الجبال تحسبها…..) را بخوان که دیگر به آن درد مبتلا نمی شوی.6

4) علاقمند کردن شخصی به خود
هر کس بخواهد کسی را به دوستی خویش مایل سازد چنانکه یک ساعت بی او تحمل نداشته باشد این آیات را به طعامی خوانده و به او بخوراند.

«بسم الله الرحمن الرحیم، ان لا تعلوا علی و اتونی مسلمین» «لو لا ان ربطنا علی قبلها لتکون من المومنین» 7

(1)درمان با قرآن، ص 68?
(2) مجمع البیان،ج7،ص361?
(3) ثواب الاعمال، ص 109?
(4) تفسیرالبرهان، ج4، ص199?
(5)زادالمعاد، ص500?
(6) طب الائمه، ص38?
(7)درمان با قرآن، ص68?

منابع: «قرآن درمانی روحی و جسمی محسن آشتیانی، سید محسن موسوی ؛ و درمان با قرآن،محمدرضا کریمی»


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:2 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

اس ام اس ولادت حضرت فاطمه معصومه جدید 92

اس ام اس ولادت حضرت فاطمه معصومه جدید 92


به یمن میلادت، ذره ذره نور می‏شویم و قطره قطره حضور، و دل را به سرای کرامتت دخیل می‏بندیم تا در روز مقدس تولد تو با دست‏های پاکت تطهیر شویم.

بانویم معصومه علیهاالسلام ! میلادت، نور به چشم‏ها می‏پاشد و سرور به دل‏ها؛ و رایحه بهشتی‏ات، مشام دل را با عطر خوش حضور می‏نوازد؛ میلادت مبارک!

امام جواد (علیه السلام) فرمودند: کسى که عمه ام را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است .

خاک قم گشته مقدس ازجلال فاطمه
نورباران گشته این شهرازجمال فاطمه
گرچه شهر قم شده گنجینه علم و ادب
قطره اى باشد ز دریاى کمال فاطمه

آیتی از خداست معصومه
لطف بی انتهاست، معصومه
جلوه ای از جمال قرآنی
چهره ای حق نماست، معصومه

عطر باغ محمدی دارد
زاده مصطفی است، معصومه
پرتوی از تلألوء زهرا (س)
گوهری پر بهاست، معصومه

زائران، یک در بهشت اینجاست
تربتش با صفاست، معصومه
در توسل به عترت و قرآن
باب حاجات ماست، معصومه

دختر بدین جلال، نپرورده مام دهر
دختر بدین مقام، نیاورده روزگار
چشم فلک ندیده و نشنیده گوش دهر
دختر بدین جلالت و بانو بدین وقار

گوهرى کز شرف جلوه کوثر است
فروغ دیده موسى بن جعفر است
دخت فرخنده زهراى اطهر است
آنکه قبرش به قم سنگر عصمت است
بهر ایرانیان باعث رحمت است
ما همه ریزه خوار، او ولى نعمت است

برآیینه جمال داور صلوات
بر روشنی چشم پیمبر صلوات
برحضرت معصومه فروغ سرمد
بر دسته گل موسی جعفرصلوات

میلاد نور دیده رضا، کعبه دل‏ها، حضرت معصومه علیهاالسلام خجسته باد!

معصومه جان! عطر میلاد تو، چون نسیم بهشتی است که مشام دل‏ها را می‏نوازد؛ میلادت مبارک!

معصومه جان! میلادت چون شکوفه‏های بهاری، به جان‏های مشتاق، طراوت می‏بخشد.

میلاد بانوی مهر و وفا، مظهر جود و سخا، حضرت معصومه علیهاالسلام مبارک باد!

ای آینه ی تقوی وی شاخه گل طوبی
هستی ز تو شد زیبا یا حضرت معصومه
از جود و سخای تو از لطف و عطای تو
قم گشته بسی احیا یا حضرت معصومه

عصمت به پای عصمت تو سجده می کند
معصومه ای و عصمت کبرای دیگری
ای زینبی که عالمه بی معلمی
زین رو کنی به شهر خودت علم پروری

شهر قم آشیان آل عباست
حرم دختر ولى خداست
جلوه گاه تجلى حق است
اشرف از طور وادى سیناست

عمه اطهر امام جواد
خواهر طاهر امام رضاست
رحمت کردگار بر حرمش
دائما نازل از طریق سماست

آن شب زمین هوای بهشتی دوباره داشت
آغوش آسمان به بغل ماهپاره داشت
چشمان ابر روی زمین را گرفته بود
هر قطره با خودش سبدی پرستاره داشت

این بار حق به دامن موسی عطا نمود
آن کوثری که بال ملک گاهواره داشت
این سیب سرخ سیب بهشت پیمبر است
این دختر یگانه موسی بن جعفر است

خاک بهشت بهر قدمگاه تو کم است
آغوش نجمه بود سرای رسیدنت
قلب برادرت ز تب شوق آب شد
در التهاب ثانیه های رسیدنت

در چشم خویش ذوق خدا را نگاه کن
گل خنده امام رضا را نگاه کن
از آن زمان که خواهر سلطان ما شدی
بانو ، شما ملکه ایران ما شدی

از آسمان وجود تو بر ما نزول کرد
تا کوثر دوباره قرآن ما شدی
منت گذاشت بر سر ما ناز مقدمت
وقتی که آمدی تو و مهمان ما شدی

با هر قدم به سینه ما جا گرفته ای
یعنی تو صاحب دل ما جان ما شدی
بانی خیر و برکت این خطه گشته ای
وقتی نسیم سبز بیابان ما شدی

ولاى حضرت معصومه راحت جانست
به چشم مردم آگاه روح ایمانست
کسى به دعوى ایمان خود بود صادق
که پیرو نبى و تابع امامان است

چه جاى آن که نباشد محب معصومه
که او به چرخ ولا اختر درخشانست
به خاک پاى تو اى بنت موسى جعفر
که توتیاى ضیابخش اهل عرفانست

یا رب این خلد برین یا جنه الماواستى
یا همایون بارگاه بضعه موساستى
این مهین بانو که در برج شرافت اخترى است
نسل پاک و زاده انسیه الحوراستى

فاطمه اخت الرضا، سلطان دین، روحى فداه
خاک درگاه تو از عرش علا اعلاستى
ملجا اهل زمان و شافع یوم المعاد
خواهر سلطان دین و ثانى زهراستى

حضرت ناطق بحق صادق چنین فرموده است
درجزاى زائر او جنت الماواستى
اى مهین بانوى کاخ عصمت، اى مایه وجود
اى که خاک درگهت رشک دم عیساستى

ای دختر عقل و خواهر دیـن
وى گوهر درج عز و تمکین
عصمت شده پاى بند مویـت
اى علم و عمل مقیم کویت

اى میوه شاخسار توحیـد
همشیره ماه و دخت خورشید
وى گوهر تاج آدمیت
فرخنده نگین خاتمیت

ز افق نور دیگرى پیداست
جلوه هاى منورى پیداست
شادى بر هر که بنگرى پیداست
شهد جان را چه شکرى پیداست

آفت دلها غم است بر درگه معصومه ام
حرمت من حرمت عز و جلال فاطمه
یارب ازغمها مرا برهان هم از افسردگى
عفوکن مارا به قلب پر ملال فاطمه

بالد بر آسمان ز شرف آسمان قم
ساید بر آستان تو سر آسمان قم
درگاه تو است مرکز دارالفنون علم
طلاب دین کواکبى از کهکشان قم

به هر که مى نگرم جانب تو روى آرد
تو خود نظر مگر ازلطف سوى ما دارى
از آن که دختر موسى بن جعفرى به خدا
کنند مدح تو گر تا به حشر جا دارى

مزار حضرت معصومه اینجاست
رضا را خواهر مظلومه اینجاست
چو اینجا شد چراغ عشق روشن
به دلها این حرم شد پرتو افکن

ای نور دل زهرا یا حضرت معصومه
وی بانوی بی همتا یا حضرت معصومه
تو تالی زهرایی چون زینب کبرایی
ای مظهر خوبی ها یا حضرت معصومه

قم از تو صفا دارد هرکس که تو را دارد
غمگین نبود فردا یا حضرت معصومه
تو دختر موسایی چون فاطمه یکتایی
محبوب دل طاها یا حضرت معصومه


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:0 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

قبل و بعد ازدواج آقایان (آخر خنده)

قبل و بعد ازدواج آقایان (آخر خنده)


قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

قبل از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه
بعد از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه
نتیجه اخلاقی : معتبر شدن

قبل از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت
بعد از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت
نتیجه اخلاقی : تقویت معده

قبل از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث
بعد از ازدواج : کار کردن در شرایط سخت
نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن

قبل از ازدواج : دید و بازدید از اماکن تفریحی
بعد از ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم
نتیجه اخلاقی : صله رحم

قبل از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره
بعد از ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف
نتیجه اخلاقی : همدردی با مردها

قبل از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از پاپا
بعد از ازدواج : دادن کل حقوق به خانوم
نتیجه اخلاقی : مستقل شدن

قبل از ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر
بعد از ازدواج : ایستادن در صف شیر و گوشت
نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی

قبل از ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی
بعد از ازدواج : در حسرت رفتن به پارک سر کوچه
نتیجه اخلاقی : امنیت کامل.

حالا شما بگید آخر خنده بود یا باید گریه کنیم ؟


[ شنبه 92/6/16 ] [ 3:0 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

یک داستان بسیار زیبا از حجاب

یک داستان بسیار زیبا از حجاب


، وقتی کتابخانه اش را نگاه می کردم غیر از رمان ها و افسانه های خارجی، چیز دیگری به چشم نمی خورد. موقع خداحافظی یک کتاب با موضوع داستان هایی از حجاب به او دادم؛ شاید یک سوم قطر یکی از رمان هایش را هم نداشت،

با اکراه قبول کرد بعد گفت:

نمی دونم کی می خواهی از این کارات دست برداری؛ و در عصر الان زندگی کنی ما که برای عصر قجر نیستیم تا حجاب داشته باشیم؛ عزیزم در این زمان حجاب معنایی ندارد.

با خنده گفتم:

به قول شهید مدرس زمانی می رسد که مساجد و تکایا و…..به عنوان منع خرافات بسته خواهد شد، اما سیل ها از رمان ها و افسانه های خارجی به این کشور جاری خواهد گشت که افکار غربی را در ذهن آنان پرورش می دهد و به سوی فرار از اسلام آنان را سوق می دهد. (1)

نگاهی به کتابی که در دستش بود انداخت و فکر کنم در ذهن، کتابخانه اش را مرور کرد.

گفتم عزیزم: حجاب داشتن مد است و این بی حجابی است که برای زمان قبل از اسلام است که به این نکته خداوند هم در قرآن  اشاره کرده است.

وَ لَا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجَاهِلِیَّهِ الاُولَی وَ….. (2)

و مانند روزگار جاهلیت (قدیم)زینت های خود را آشکار مکنید.


[ شنبه 92/6/16 ] [ 2:58 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

اعمال و ذکرهایی برای گشایش رزق و روزی

اعمال و ذکرهایی برای گشایش رزق و روزی


مرحوم سید محمد خامنه ای تبریزی: قرائت سوره ذاریات در هر روز موجب ثروت فراوان می‌گردد همین طور که قرائت این سوره به همراه سوره های طلاق مزمل و الم نشرح در هر روز برای توسعه امر معاش مجرب است به طوری که من حیث لا یحتسب می‌رسد و موجب حیرت عقول می‌گردد. و در اهمیت این ختم فرموده که اگر در روز این ختم از شما فوت شد آن‌را در شب به جای آرید.

جهت گشایش رزق از امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)
ملا محمد صادقی عراقی در نهایت سختی و پریشانی و بدحالی بود. به هیچ وجه برای او گشایش نمی‌شد تا آن که شبی در عالم خواب خدمت حضرت حجت (علیه‌السلام) رسید و عرض حال خود بگفت. حضرت حجت (علیه‌السلام) فرمود: به نزد سید محمد سلطان آبادی برو و به دستورالعمل آن عمل کن:
اول: آن که بعد از فجر صبح دست بر سینه گذارد و هفتاد مرتبه بگوید (یا فتاح)

 

دوم: آن که مواظبت کن به خواندن: لاحَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاّ بِاللهِ تَوَکَّلْتُ عَلَی الْحَیِّ الَّذی لایَمُوتُ وَ اَلْحَمْدُللِهِ الَّذی لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَهً وَلا وَلَداً وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً.
سوم: آن که بعد از هر نماز صبح بخواند این جملات را: بِسْمِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اُفَوِّضُ اَمْری اِلَی اللهِ اِنَّ اللهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ قَوْقاهُ الله سَیِّآتِ ما مَکَرُوا اِلاَّ الَهِ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ فَاسْتَجِبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجیِ الْمُؤمِنینَ حَسْبُنا اللهَ وَ نِعْمَ الْوَکیلِ وَ انْقَلِبُوا بِنِعْمَهً مِنَ اللهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءُ ماشاءَ‌اللهُ لا ماشاءَ لاحَوْلَ وَ لاقُوَّهَ اِلاّ بِاللهِ ماشاءَ اللهُ لا ماشاءَ النّاسَ ماشاءَ اللهُ اَنْ یَرَهُ النّاسَ حَسْبِیَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبینَ حَسْبِیَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقینَ حَسْبِیَ الرّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقینَ حَسْبِیَ اللهُ رَبُّ الْعالَمینَ حَسُبی مَنْ هُوَ حَسْبی مَنْ لَمْ یَزَلْ حَسْبی حَسْبی مَنْ کانَ مُنْذُ کُنْتَ حَسْبی حَسْبِیَ اللهُ لااِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَیهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ وَ الْحَمْدُللِهِ رَبِّ الْعالَمینَ.
 دعا جهت زیاد شدن روزی
این دعا را روزی چهارده مرتبه تا 9 روز بخواند:

 

اللهمانی اَسْئَلُکَ به حقَّ وَلِیَّکَ مُحَمَدِّ بن عَلیًّ عَلَیهِ السَّلامُ اِلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ وُسْعِکَ وَ وَسَّعَتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ وَ اَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سِواکَ وَ جَعَلْتَ حاجَتی اَلَیْکَ وَ قَضاها عَلَیْکَ اِنَّکَ لِما تَشاءُ قَدیر
دعا جهت توسعه رزق از امام جواد (علیه السلام)

یا مَنْ یَکْفی مِنْ کُلِّ شَیْ‌ءٍ وَ لا یَکْفی مِنْهُ شَیْ‌ءٌ اِکْفِنی ما اَهَمَّنی.
دستوری از پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و اله و سلم اگر قرضی دارید و از پرداخت آن عاجز شدید این دعا را ورد خود قرار دهید به ویژه بعد از هر نماز صد مرتبه بگویید انشا الله موفق به ادای قرض خواهید شد اَللّـهـُـمَّ اَغـنِـنـی بـِـحـَلا لـِکَ عَن حـَرامـِکْ وَ بـِـفـَضـْـلـِکَ عَــمـَّـنْ سـِـواکْ علاوه بر اینکه بعد از هر نماز می‌خوانید همواره بخوانید

 

دعا جهت غنی شدن از حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)
حضرت خاتم‌الانبیاء (علیه السلام) به اصحاب صفه در وقتی که از تنگدستی خود شکایت کردند این دعا را تعلیم شان فرمود که دائم بخوانند، غنی خواهند شد.

اللّهُمَّ رَبِ السَّمواتِ السَّبْعِ وَ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ اِقْضِ عَنّا الدَّیْنِ وَ أغْنِنا مِنَ الْفَقْرِ

 رسیدن به اجابت
امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کسی که صد بار لا اله الا الله الملک الحق المبین بگوید، خدای عزیز غائب او را از فقر پناه داده و وحشت قبرش (یا ترس از برونفکنی) را از بین می‌برد، بی نیازی را به دست آورده و در بهشت را کوبیده است. (نقل از کتاب ثواب الاعمال شیخ صدوق)

امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: هنگامی که انسان کاری را آغاز می‌کند باید تا یک سال آن را ادامه دهد، سپس اگر خواست به کار دیگری بپردازد. دلیل آن درک شب قدر و وصول به تقدیر الهی است . (اصول کافی، ج 2، ص 83)

آیه به جهت زیادی رزق
به تجربه رسیده آن که در هر روز بخواند آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه 3 سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب یا سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. انشاء الله.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.

 درمان فقر و دعای رزق و روزی
هر کس سوره‌ی قارعه را بنویسد و با خود همراه داشته باشد اگر معیشت و زندگی بر او تنگ و سخت باشد زندگی بر او آسان خواهد شد.

 دعای رزق و روزی
هر کس سوره‌ی صافات را در هر روز جمعه بخواند خداوند در دنیا به او رزق و روزی زیاد و مخصوصی خواهد رسانید که نه شیطان و نه هیچ ظالمی در او تصرف نتوانند کرد .

خواص دنیوی سوره ذاریات
1- هر کس این سوره را تلاوت کند لااقل یک‌بار در هر روز بخواند، ثروت حلال برای او به هم رسد به طوری که متحیر گردد.
2- از امام صادق (علیه‌السلام) : هر کس این سوره را روز یا شب بخواند خدا معیشت او را اصلاح فرماید او را رزق وسیعی عنایت نماید.
3- مرحوم سید محمد خامنه ای تبریزی: که قرائت سوره ذاریات در هر روز موجب ثروت فراوان می‌گردد همین طور که قرائت این سوره به همراه سوره های طلاق مزمل والم نشرح در هر روز برای توسعه امر معاش مجرب است به طوری که من حیث لا یحتسب می‌رسد و موجب حیرت عقول می‌گردد. و در اهمیت این ختم فرموده که اگر در روز این ختم از شما فوت شد آن‌ را در شب بجای آرید.
شیخ صدوق از حضرت امام صادق (علیه‌السلام) نقل کرده است که فرموده: هر کس سوره مبارکه ذاریات را روز یا شب بخواند خدا معیشت او را اصلاح فرماید و او را رزق وسیعی عنایت نماید.
ادا قرض و دین
دستوری از پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و اله و سلم اگر قرضی دارید و از پرداخت آن عاجز شدید این دعا را ورد خود قرار دهید به ویژه بعد از هر نماز صد مرتبه بگویید انشا الله موفق به ادای قرض خواهید شد:
اَللّـهـُـمَّ اَغـنِـنـی بـِـحـَلا لـِکَ عَن حـَرامـِکْ وَ بـِـفـَضـْـلـِکَ عَــمـَّـنْ سـِـواکْ

علاوه بر اینکه بعد از هر نماز می‌خوانید همواره بخوانید.

 گشایش روزی و ادا قرض
ابو بصیر نقل می‌کند: به حضرت صادق (علیه‌السلام) از حاجت خودم شکایت کردم و از آن حضرت خواستم که به من دعایی جهت رزق بیاموزد

حضرت صادق (علیه‌السلام) فرمود: در نماز شب، وقت سجده (در روایت دیگر: در سجده آخرِ رکعتِ هشتمِ نافله شب) این دعا را بخوان: یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَ یا خَیْرَ مَسْئُولٍ وَ یا اَوْسَعَ مَنْ اَعْطی وَ یا خَیْرَ مُرْتَجیً اُرْزُقْنی وَ اَوْسِعْ عَلَیَّ مِنْ رِزْقِکَ وَ سَبِّبْ لی رِزْقاً مِنْ قَبْلِکَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ.
حضرت این دعا را به من تعلیم فرمود، از وقتی که من آن را خواندم، دیگر محتاج نشدم.

توجه:
نکته ای که شایسته است در اینجا متذکر شویم این است که تمام این دعاها و اذکاری که توصیه شده به این معنا نیست که اگر هرکس با هر اعتقادات و اعمالی این ها را به جای آورد قطعاً نتیجه خواهد گرفت.

همان طور که می دانید هر عملی یک مقدمه ای دارد که تا آن مقدمه نباید، عمل نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت. بنابر این برای نتیجه گرفتن از این دعاها و هر دعای دیگر ابتدا باید از گناهان خود توبه کنیم، یک مقدمه ای در درون خود و پل ارتباطی میان خود و آن کسی که از او خواسته ای داریم برقرار سازیم تا انشاالله به نتیجه ی مطلوب برسیم .

منبع: شفا خانه قرآن


[ پنج شنبه 92/6/14 ] [ 12:13 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 2173059