سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

پاتوق دختر و پسرای ایرونی
 

ملی‌ پوشان فوتبال در کره‌ جنوبی رای دادند (عکس)

ملی‌ پوشان فوتبال در کره‌ جنوبی رای دادند (عکس)

ملی‌ پوشان فوتبال در کره‌ جنوبی رای دادند (عکس)  ملی‌ پوشان فوتبال در کره‌ جنوبی رای دادند (عکس)

ملی‌ پوشان فوتبال در کره‌ جنوبی رای دادند (عکس)

ملی‌ پوشان فوتبال در کره‌ جنوبی رای دادند (عکس)


[ جمعه 92/3/24 ] [ 7:31 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

گروه را خداوند بدون حساب وارد آتش می کند

3 گروه را خداوند بدون حساب وارد آتش می کند

هر چند که شاید برخی از ما دیگران را جهنمی و خود را بهشتی می‌دانیم در حالیکه ممکن است خدای نکرده خودمان اهل جهنم آن هم از نوع بی‌حسابش باشیم.

ایسنا ، در ادامه به روایاتی اشاره می‌شود که در آنها به معرفی برخی از این افراد پرداخته شده است:

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

«ثلاثة بدخلهم الله النار بغیر حساب: امام جائر، و تاجر کذوب و شیخ زان»(1)

“سه گروه را خداوند بدون حساب وارد آتش می کند؛ پیشوای ظالم، تاجر دروغگو و پیر مرد بدکار.”

عده‌ای نیز هستند که از ریشه به یگانگی خدا ایمان نیاورده‌اند و مسیر شرک و کفر را پیموده‌اند آنها هم صلاحیت حساب و کتاب و رسیدگی به اعمال را ندارند و بی حساب وارد جهنم می‌شوند.

چنانکه در روایتی «شیخ صدوق (ره)» در روایتی از پیامبر (ص) می‌آورد:

“خداوند متعال همه خلایق را محاسبه می‌کند، مگر کسی که به خدا شرک آورد پس او را بدون حساب به سوی جهنم برند.»(2)

«چرا که شرط قبولی اعمال اعتقاد به اصل توحید است و بدون آن هیچ عملی پذیرفته نیست. “شرک” آتش سوزانی است که شجره اعمال آدمی را می‌سوزاند. شرک صاعقه‌ای است که تمام محصول زندگی او را به آتش می‌کشد و همچون طوفانی است که اعمال آدمی را متلاشی می‌سازد و با خود می‌برد.»

چنانکه در آیه 18 سوره ابراهیم می‌خوانیم:

«مَثَلُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِرَبِّهِمْ ? أَعْمَالُهُمْ کَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّیحُ فِی یَوْمٍ عَاصِفٍ ? لَا یَقْدِرُونَ مِمَّا کَسَبُوا عَلَی? شَیْءٍ ? ذَ?لِکَ هُوَ الضَّلَالُ الْبَعِیدُ»

«اعمال کسانی که به پروردگارشان کافر شدند همچون خاکستری است در برابر تند باد در یک روز طوفانی، آنها توانایی ندارند کمترین چیزی از اعمالی را که انجام داده‌اند به دست آورند، و این گمراهی دور و دراز است.»(3)

پی‌نوشت‌ها:

(1) . همان، ص 625?

(2) . مجلسی، محمد باقر،‌ حق الیقین، ج دوم، تهران، انتشارات جاویدان بی تا، ص 303?

(3) . تفسیر نمونه، ج 19، ص 527?


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:20 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

رهبر انقلاب : همه باید بیایند / درباره مناظره ها مطالبی دارم که بعدا خواهم گفت

رهبر انقلاب : همه باید بیایند / درباره مناظره ها مطالبی دارم که بعدا خواهم گفت


جمعی از اقشار مختلف مردم صبح امروز با مقام معظم رهبری دیدار کردند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، جمعی از اقشار مختلف مردم صبح امروز با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبرانقلاب در این دیدار فرمودند: بنده اصرارم بر حضور حداکثری ملت در انتخابات بخاطر این است که حضور قدرتمندانه ملت ایران باعث میشود که دشمن مایوس شود و فشار را کم کند و راه دیگری را دنبال کند.?

رهبر انقلاب با بیان اینکه بحمدلله روال انتخابات تا امروز روال خوبی بوده است تاکید کردند: یکی از نقاط برجسته این است که گفتمان مردم، گفتمان قانون‌گرایی است، مردم در سال 88 از عدم تبعیت و لگد زدن عده ای به قانون ضربه دیده اند.

ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت امام حسین (ع) شور و اشتیاق انتخاباتی ملت را نشان دهنده شکل گیری حماسه سیاسی برشمردند و افزودند: حماسه سیاسی از همین امروز شروع شده و انشاءالله روز جمعه با امید، توکل و همت مردم، به نقطه اوج خود خواهد رسید و به معنای واقعی تحقق خواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات 24 خرداد را برخوردار از رنگ و بویی خاص دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و انقلاب و ایران، همه امکانات مالی، رسانه ای و سیاسی خود را بکار گرفتند تا مردم را از نظام جدا و به «انتخابات و دستگاه برگزار کننده آن» بدبین کنند اما ملت روز جمعه با حضور حداکثری در پای صندوق های رأی، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات می کند و با نمایش قدرت عظیم خود، دشمن را بار دیگر شکست خورده و مأیوس خواهد ساخت.

ایشان، انتخابات 24 خرداد را تجربه ای مهم و بزرگ برای ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور یکپارچه، متحد، پرشور، قدرتمند و امیدوارانه ملت در انتخابات و حفظ و تقویت اعتماد متقابل مردم و مسئولان موجب یأس دشمن، کاهش فشارها و از دست رفتن کارایی دشمن می شود.

رهبر انقلاب اسلامی روال انتخابات را تا امروز روالی خوب خواندند و افزودند: گفتمان مردم در این انتخابات، قانونگرایی است و همه مردم در همه جا از ضرورت پایبندی به قانون سخن می گویند که این مسئله، بسیار با ارزش و برجسته است.

ایشان، عدم تبعیت از قانون را مبنای حوادث سال 88 دانستند و خاطرنشان کردند: مردم و کشور از آن بی قانونی لطمات فراوان دیدند و این واقعیت باعث شده، ملت در انتخابات پیش رو درباره ضرورت قانونگرایی، کاملاً حساس باشد.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: مسئولان و نامزدهای مختلف و محترم هم تاکنون جهات قانونی را رعایت کرده اند که انشاءالله این روند ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای، سخنان هشت نامزد با هشت گرایش و هشت نوع نگاه را در مناظره های صدا و سیما، باعث آگاهی مردم از افکار و دیدگاههای مختلف نامزدها و نشان دهنده آزادی بیان در ایران اسلامی خواندند و با قدردانی از این حرکت مفید و با ارزش رسانه ملی افزودند: تهمت زنندگان به نظام جمهوری اسلامی سالها نعره می زدند که در ایران آزادی نیست و تریبون نمی دهند اما اکنون خجالت زده شده اند.

رهبر انقلاب حضور کامل همه جریانهای سیاسی و فکری کشور در مناظره ها و بیان دیدگاههای متفاوت را از نقاط قوت انتخابات امسال دانستند و افزودند: البته من درباره بعضی حرفهایی که در مناظره ها زده شد، حقایق و مطالبی دارم که انشاءالله بعد از انتخابات بیان خواهم کرد اما به هر حال این حرکت خیلی خوب و خوشحال کننده بود.

ایشان گرایشهای پرشور مردم در انتخابات امسال را مشابه شور و شوق انتخابات سال 88 خواندند و در عین حال افزودند: خوشبختانه امسال از بی ادبی و بی احترامی که گاه در احساسات و گرایشات سال 88 بروز می کرد خبری نیست که این پیشرفت بسیار با ارزش را باید شکرگذاری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور حداکثری در پای صندوقهای رأی را مهمترین و اولین توصیه و خواست خود اعلام و تأکید کردند: این حضور عمومی، از هر چیز دیگر برای کشور مهمتر است و به همین علت حتی کسانی که فقط دلبسته به ایران هستند، باید در انتخابات حضور یابند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هیچ کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد اما منتخب ملت هر قدر با آرای بیشتر و محکم تری انتخاب شود می تواند با قدرت بیشتر در مقابل دشمنان کشور و ملت بایستد و از منافع ملی دفاع کند.

ایشان خاطرنشان کردند: عرصه بین المللی، عرصه تعارف و رودربایستی نیست و هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید دشمن جلوتر می آید.

رهبر انقلاب در اثبات واقعیت یاد شده خاطرنشان کردند: گاهی به خاطر مصلحت، بعضی حرف ها را قبول کردیم اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیشتر جلو آمد، بنابراین باید در مقابل خواسته های نامشروع بیگانگان با قدرت ایستاد.

حضرت آیت الله خامنه ای پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین المللی را نیازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکاء به عزت ملی، توکل به خدا و حسن ظن به وعده های پروردگار» خواندند و افزودند: باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده اند عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان درباره انتخابات ابراز امیدواری کردند: امتحان مهم روز جمعه به فضل الهی و در پرتو حضور پرشور و یکپارچه ملت در پای صندوق های رأی، به آزمون موفق و پیروز دیگری برای ملت ایران و نظام اسلامی تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای دربخش دیگری از سخنانشان روز با عظمت سوم شعبان را پرتوی از عظمت قیام بی نظیر حضرت اباعبدالله الحسین دانستند و افزودند: امام حسین علیه السلام برای بقای اسلام و باقی ماندن ظلم ستیزی بعنوان یک اصل در تاریخ بشریت با فداکاری بزرگ و تقدیم جان خود و عزیزان خود و اسارت خانواده و حرم اهل بیت علیهم السلام الگویی پرشکوه و ماندگار در مقابل همه بشریت قرار دادند.
ایشان سراسر زندگی امام حسین علیه السلام را درس و الگو خواندند و خاطر نشان کردند: البته عظمت حادثه کربلا و درخشندگی آن به قدری است که همه نورها را تحت الشعاع قرار میدهد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مهمترین درس قیام امام حسین علیه السلام آمادگی همیشگی برای اقامه حق و عدل، و مقابله دائم و همه جانبه با ظلم و ستم است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: کسی که در مسیر امام حسین علیه السلام قدم میگذارد باید آماده شهادت باشد البته حرکت در این مسیر همیشه به شهادت منجر نمی شود اما در هر حالت موجب سعادت و عزت است.

ایشان با اشاره به حرکت قاطبه ملت ایران در مسیر حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خاطر نشان کردند: ملت ایران با روحیه حسینی و عاشورایی وارد میدان شد و توانست یک بنای ظلم ملّی و بین المللی را ویران و بجای آن یک بنای رفیع اسلامی را پایه گذاری کند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران، این مسیر را تا به امروز ادامه داده است و پیشرفت های ملت نیز به دلیل حرکت در همین مسیر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تفاوت بسیار زیاد ایران 57 با ایران 92 و پیشرفت های چشمگیر در علم، سیاست، امنیت، امید، اعتماد به نفس و تأثیرگذاری در حوادث منطقه و جهان تأکید کردند: ملت ایران اکنون به مرحله ای رسیده است که در مسیر سعادت و عزت پیش می تازد و به فضل خدا این حرکت، پر شتاب تر خواهد شد.

ایشان همچنین با اشاره به فضیلت ماه شعبان بعنوان ماه عبادت و توسل و مناجات افزودند: باید از برکات این ماه بزرگ بویژه مناجات شعبانیه برای ارتباط بیشتر با خدا و جلب رحمت و مغفرت الهی استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، راه عزت و عظمت ملت ایران را توکل به خدا و ارتباط با پروردگار دانستند و خاطرنشان کردند: نقش ارتباط با معدن نور و عظمت بسیار فراتر از تکیه صرف بر محاسبات مادی و دنیوی است.

حضرت آیت الله خامنه ای وضع کنونی دنیای غرب را نمونه غفلت از ارتباط با خداوند برشمردند و افزودند: با این که مستکبران عالم، دارای محاسبات مادی و دنیوی دقیقی هستند اما هر روز مشکلات و ضعف های آنها بیشتر می شود و این مشکلات روزافزون، سرانجام تمدن غرب را از پا خواهد انداخت.

 

منبع : عصر ایران


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:19 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

حسن روحانی در صدر نظرسنجی‌ ها

حسن روحانی در صدر نظرسنجی‌ ها


به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، این نظر سنجی ها که توسط برخی سازمان ها و نهاد های معتبر انجام شده است جهش 10  – 15  درصدی حسن روحانی را در نظر سنجی ها نشان می دهد .

در نظر سنجی ها نشان می دهد با این اوصاف و در صورتی که هجوم آرا به سوی حسن روحانی به همین اندازه بماند و موج فراگیر برای رای دادن بیشتر نشود روحانی به همراه قالیباف در دور دوم انتخابات حاضر خواهند شد .

از سوی دیگر برخی ناظران سیاسی حتی پا را فراتر گذاشته و معتقدند طی 1-2 روز اینده و با اعلام حمایت چهر های مشهور دیگر از روحانی و اطلاع رسانی آن به مردم حتی امکان پیروزی قاطع وی در دور نخست وجود دارد.

در نظر سنجی ها پس از روحانی و قالیباف به ترتیب رضایی ، ولایتی ، جلیلی و غرضی  در رتبه های بعدی قرار میگیرند

منبع : انتخاب


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

اعلام حمایت سید هادی خامنه‌ ای از حسن روحانی


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام شب گذشته در جلسه فوق‌العاده کمیته سیاسی این تشکل از همه مردم و علاقه‌مندان به سربلندی و عزت ایران خواست ضمن حضور در پای صندوق رای به دکتر حسن روحانی رای دهند.

به گزارش ایسنا، سیدهادی خامنه‌ای پس از گفت‌وگو با سیدمحمد خاتمی و با توجه به انصراف محمدرضا عارف، موضع رسمی خود را مبنی بر حمایت از حسن روحانی اعلام کرد و از مردم ایران خواست برای ساختن فردایی بهتر و به زعم وی، پیشگیری از افتادن کشور در دام افراط گرایی، به روحانی رای دهند.

هادی خامنه‌ای در جلسه شب گذشته اقدام محمدرضا عارف را شجاعانه و ایثارگرانه خواند و از ایشان تقدیر کردند و این اقدام را الگویی برای سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه در کشور دانست.


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:18 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

سخنرانی سینماگر مشهور زن در جمع اصلاح‌ طلبان

سخنرانی سینماگر مشهور زن در جمع اصلاح‌ طلبان


آنچه در ادامه می‌آید، سخنرانی فرشته طائرپور سینماگر و تهیه‌کننده مشهور ایرانی است که همین سال پیش سیمرغ بلورین‌اش را از جشنواره فیلم فجر گرفت و با طعنه و کنایه آن را به شهردار تهران محمدباقر قالیباف تقدیم کرد. حال او در برنامه انتخاباتی عارف در سالن حجاب صحبت‌هایی درباره زن و به ویژه وضعیت زن ایرانی و نخبگان و هنرمندان این کشور داشته است که خواندن آن خالی از لطف نیست و البته دردناک. با توجه به اتفاقات این چند روز حالا می‌بایست طائرپور را حامی حسن روحانی بدانیم اما جدای از این موضوع مهم خواندن حرف‌ها است تا زمان و مکان این سخنرانی.

سر برآوردن امیدها
زنان ایران‌زمین، دوشادوش مردان خود، از انتخابات بسیاری عبور کرده‌اند تا به امروز برسند… به انتخابات سال 1392…

آنچه در انتخابات سال 1392 شمارش خواهد شد، تنها آرای ریخته شده به صندوق‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری نخواهد بود… شمارش و آسیب‌شناسی آرای غایب از صندوق‌ها نیز از وظایف جدی دولت کنونی و آینده به حساب می‌آید.

این کمترین توقع یک ملت است از دولت خود، که اعتنا کند به دلایل رویگردانی‌میلیون‌ها نفر رای نرفته و نمی‌روند.

جناب دکتر عارف، آنچه از کلام و مشی شما در فرصت‌های تبلیغاتی‌تان روشن شد، فانوسی بود برای انواع سلیقه‌های مختلف و جریان‌های نگران و منتقد، که پا به راه بگذارند و در بیان آنچه در دل نگه داشته‌اند، امنیت داشته باشند… سلیقه‌هایی برآمده از قشر زنان، دانشجویان، فرهنگیان و هنرمندان جامعه… سلیقه‌هایی که در آن، سخن به‌جای نفرین می‌نشیند، منطق به‌جای منیت و تحمل به جای حذف…

من امروز با نگاه به نور لرزان همین فانوسی که می‌خواهد راه امید، ادب، انصاف، تدبیر و صداقت را روشن کند به جمع شما آمده‌ام… و بگذارید با افسوس اعتراف کنم که از رسیدن به مقصد، هیچ تصوری ندارم… . چه با شما، چه با رفقای شما و چه با رقبای شما.

جناب دکتر عارف، من به اینجا نیامده‌ام تا از جهل و جفای مسلط بر سینمای سربلند ایران و سایر حوزه‌های فرهنگ و هنر سخن بگویم، اگرچه عضوی کوچک از خانواده محبوب و محترم همین سینما هستم و از خسارت‌های این شرایط آزار می‌بینم…

به اینجا نیامده‌ام تا به‌عنوان یک فعال حقوق زنان، از مطالبات مغفول و معوق این قشر، در خانه‌های کوچک خودشان یا عرصه‌های بزرگ اجتماع حرف بزنم، اگرچه در خانه، خود یک مادرم و همه دختران و پسران ایران‌زمین فرزندان من در این خانه پدری هستند… و در اجتماع یک نویسنده و تولید‌کننده آثار هنری‌ام، که نزدیک به 30‌سال از عمرش را صرف تولید کتاب و فیلم برای کودکان و نوجوانان همین دیار کرده است… و این دو نقش مرا به درک بسیاری از حقوق، اختیارات و مشکلات همنوعانم آشنا کرده است…

و حتی به اینجا نیامده‌ام تا به‌عنوان یک طرفدار انتخاباتی یا عضو ستاد تبلیغاتی شما، پشت تریبون قرار گیرم و درباره برتری‌های بارز و پنهان شما بر سایر نامزدها حرف بزنم…

سخنرانی سینماگر مشهور زن در جمع اصلاح‌ طلبان

من تنها به یک دلیل به اینجا آمده‌ام… .
آمده‌ام تا در آستانه فضای امنی که شما بابش را گشوده‌اید و نمی‌دانم تا کی، به زنان بی‌شمار و گمنامی سلام بگویم که سال‌هاست در مویرگ‌های همه کانون‌های این اجتماع- از خانه تا کارخانه و مدرسه و وزارتخانه- با وجاهت و نجابت یک بانوی اصیل ایرانی و بااخلاقِ مطلوب اسلامِ ایرانی، به خدمت این خاک و کسانی که بر آن ایستاده و نشسته‌اند، مشغولند… زنانی که ذره –ذره تبعات تحولات اجتماعی را لمس و تحمل می‌کنند، اما دیگر خسته‌تر و آزرده‌تر از آنند که برای مشارکت در انتخابات گام بردارند…

آمده‌ام تا به مادران دل‌نگرانی سلام بگویم که خروج هر جوانی را از خانه، با‌ هزاران دغدغه، بدرقه می‌کنند… و در هر نَفَس، از خود و خدای خود می‌پرسند که آیا پسران و دخترانشان، با سری سالم و لبی خندان از کلاس درس یا محل کار به خانه باز خواهند گشت؟ … مادران مضطربی، که دیگر اشتیاقی برای حضور در انتخابات ندارند…

به جوانانی سلام بگویم که در این روزهای پرهیاهو، خاموشند… خاموش… و تنها با تلخکامی، مناظره‌ها را نظاره می‌کنند… جوانانی که هنوز نمی‌دانند آیا بهتر است زانوی قهر از زمین بردارند و به‌سوی صندوق‌هایی که متعلق به آن‌ها و فردای آن‌هاست گام بردارند، یا نه…

به زنانی سلام بگویم که اعم از مسلمان و غیرمسلمان، سال‌هاست در احترام به قوانین جمهوری‌اسلامی، حجاب بر سر نگه می‌دارند، اما احترام نمی‌بینند… به همه‌چیز و همه‌کس با مهر نگاه می‌کنند، اما خود با کم‌مهری و کج‌فهمی دیده می‌شوند… زنانی که در تمام نهادهایی مانند دولت، مجلس و شورا‌ها، حتی یک نماینده برای توجه به حقوق اجتماعی شان، وجود ندارد… زنانی که امروز با بی‌تفاوتی به انتخابات پیش‌رو و نتیجه آن نگاه می‌کنند…

به همکارانی در عرصه فرهنگ و هنر تعظیم کنم که در این سال‌ها، با دل‌های خونین، لب‌های خندان آوردند و با همه جفا‌ها و هتک حرمت‌هایی که دیدند، جز از عزت و اصالت فرهنگ ایران، برای خود و جهانیان نگفتند… زنان بزرگی در عرصه سینما، که از مردان کوچکی در عرصه سیاست، اهانت‌های ناسزا و ناروا دیدند، اما به حرمت بار بلوری که در کف داشتند، سکوت کردند و صبوری… همکارانی که یقین دارم با دقتی بیش از هر گروه دیگری، به تماشای مستندهای ساخته شده از نامزدهای ریاست‌جمهوری نشستند تا نشانه‌های آزادی یا حصر آزادی را در هر ثانیه آن جست‌وجو کنند و ببینند که آیا واقعا فردایی روشن‌تر از امروز، در انتظار نخبگان و هنرمندان ایران هست؟ …

همکارانی که در سکوت رصد می‌کنند هر حادثه تلخ‌وشیرینی را که بر این ملت می‌گذرد… از خروش همدلی‌ها تا غروب سرکوب‌ها و باز سر برآوردن امیدها… همکارانی که به نظر نمی‌رسد که بنا داشته باشند این سکوت تحمیلی را در آستانه انتخابات شکسته و به سراغ صندوق‌های رای بیایند.

آری من به اینجا آمده‌ام تا از امنیت گردهمایی شما بهره بگیرم و سلام کنم به رنجیدگان، آزردگان، خاموشان و کنارکشیدگان… و به‌جا بیاورم حرمتِ شکسته‌شان را و احترام بگذارم به حقشان، به قهرشان و به تردیدشان… و البته که آرزو کنم، حادثه‌ای، جرقه‌ای، بارقه‌ای، این قهر را از دلشان بزداید… و با آشتی، آشتی کنند. می‌بینید استاد؟ … زن ایرانی سرشار از سلام است… . سلام‌های بی‌پاسخ… سلام‌های بی‌مخاطب و سلام‌هایی که شنیده نمی‌شوند… اما او را از سلام گفتن باز نمی‌دارند. او منتظر یک اشاره مهر‌آمیز است تا به سر بدود همه راه‌های سخت را… این اشاره کجاست؟

دکتر عارف محترم، زن ایرانی از جنگ و انقلاب و قحطی نمی‌هراسد… امتحانش را پس داده است… او تنها از یک چیز می‌ترسد… از این‌که پسرانش چماق سرکوب به دست بگیرند بر پیشانی برادر بکوبند، تا رقیبی بر رقیب دیگر پیروز شود… از این‌که روح پاک دخترش را توهین‌های فراموش‌نشدنی برادری بخراشد که واژه ناموس را بر دیوارهای شهرش با همه رنگ‌ها نوشته است… از این‌که حرمت موی سپیدش را جوانان جامعه‌اش در خط‌کشی‌های سیاسی، به‌جا نیاورند… از این‌که همه‌چیز بوی قهر بدهد… بوی انحصار بدهد… بوی فرصت‌طلبی بدهد… از این‌که برای رسیدن به صندوق‌های رای، باید از مسیری عبور کند که در آن فرزندان خودش، پرچم‌های تهدید، ارعاب و انحصار آویخته‌اند، می‌هراسد… شاید باز و در آخرین ساعات، ققنوس وجودش از میان بال و پرسوخته‌اش سر برآورد و به خود و فرزندانش بگوید که «یکی از این صندوق‌های رای، متعلق به من است… حق من است… سهم من است… مهم نیست که کدام نام از آن بیرون می‌آید… مهم نیست که یک رای من، در شمارش آرای کدام نامزد تاثیر خواهد داشت… مهم آن است که من، زن ایرانی، کلید خود از این صندوق را واگذار نخواهم کرد… رای مرا تاریخ خواهد شمرد…

دکتر عارف محترم… بدانید که ما زنان ایرانی با همین فانوس کوچکی که در دست گرفته‌ایم، به‌خاطر جوانان، به‌خاطر کودکان، به‌خاطر نخبگان و به‌خاطر عاشقان عزت این سرزمین، در صحنه می‌مانیم… و از شما نیز می‌خواهیم که چه به‌عنوان یک دولتمرد، چه به‌عنوان یک استاد دانشگاه، چه به‌عنوان یک فعال سیاسی مستقل و چه به‌عنوان مردی با مروتِ همه مردانِ فهیمِ ایرانی در کنارمان باشید… ما می‌مانیم تا پرچم «اصلاحات» نه برای تبلیغات انتخاباتی، بلکه برای یادآوری یک ضرورت تاریخی، همچنان در اهتزاز بماند.

منبع: روزنامه بهار


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:17 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

حمایت 140 هنرمند برجسته و مشهور از حسن روحانی + اسامی


حمایت 140 هنرمند برجسته و مشهور از حسن روحانی + اسامی


حدود 140 تن از هنرمندان مطرح و برجسته کشور در عرصه های سینما، ادبیات، تئاتر، موسیقی، کاریکاتور، تجسمی و.. طی بیانیه ای از دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران حمایت کرداند.

متن کامل این بیانیه و اسامی امضاء کننده به شرح ذیر است:

به نام خداوند جان وخرد
ما هنرمندان و نویسندگان امضا کننده زیر، با احساس مسئولیت تاریخی نسبت به شرایط حساس کنونی، همراه وهمگام با همه اصلاح طلبان، تحول خواهان و خواستاران سر بلندی و سرفرازی میهن، با احترام بی‌پایان نسبت به تصمیم بزرگ و اخلاقی جناب آقای دکتر محمدرضا عارف که منافع ملی را به منافع شخصی خویش ترجیح داد، به آقای دکتر حسن روحانی رأی می دهیم و از هم میهنان عزیزمان می خواهیم که با رأی به جناب آقای دکتر روحانی نقش خویش را در کمک به برون رفت کشور از تنگناهای موجود ایفا کنند.

امضاء کنندگان:

عبدالحسین مختاباد – امیر جعفری – ریما رامین فر – سحر دولتشاهی – پیمان قاسم خانی – بهاره رهنما – پگاه آهنگرانی – طناز طباطبایی – خشایار دیهیمی – آروند دشت آرای – اردشیر رستمی – علی قربانزاده – سامان مقدم – مرتضی شایسته – علی کریم – منیِژه حکمت – مهدی کرم پور – حسین سناپور – ساعد باقری – سهیل محمودی – عبدالجبارکاکایی – فاطمه راکعی – افشین علا – ایثار امیرمحجوب – امیر احمدی آریان – محسن امیر یوسفی – آزاده اخلاقی – نورا حق پرست – فرهاد توحیدی – بهناز جعفری – محمد رمضانی – حمید شوراعیان – ایمان صفایی – امین دوایی – علی یارراستی – ساسان ابری – محمود حسینی زاد – همایون حسینیان – فریبا جدیکار – شاپور پورامین – جلال ساداتیان – ضیاالدین دری – مسعود جعفری جوزانی – محمد علی حسینی نژاد – نیلوفر لاری پور – داوود توحید پرست – رضا اعظمیان- محمد حمزه ای – سعید سهیلی – لیلی رشیدی- امیر اثباتی – سمیرا علیخان زاده – حدیث لزر غلامی – حسین شیخ الاسلام – افشین هاشمی – امیر مهدی ژوله – محمد حسن شهسواری – آریا کسایی – مصطفی رحماندوست – طاهره ایبد – مهدی حجوانی – بیوک ملکی – پانته آ واعظ نیا – خشایار الوند – مجید برزگر – مصطفی خرقه پوش – امیر حسین خورشیدفر – پوریا پورامین– علی شروقی – مهدی میرمحمدی – زروان روح بخشان – آزاده شاه میری – آیدا وثوقی – امیر موبد – مجتبی امینی – میثم یوسفی – علی صادقی – حمید نیکخواه – بهنام صدیقی – حسین غیاثی – سیاوش اسعدی – احترام برومند – آرش صادقی – مهدی دلخواسته – سینا دادخواه – پدرام رضایی زاده – فاطمه سالاروند – حمید پورآذری – چکامه چمن ماه – جواد مقدس – آیدین صمیمی مفخم – الکا هدایت – نیما عقیانی – ساتیار امامی – علی داریا – مناف یحیی پور – علی اصغر سید آبادی – رضا ساکی – محمد صفاجویی – افسانه گیویان – حمیدرضا نجفی – فریبا نباتی – هادی حیدری – میترا بیات – فریبا نباتی – فاضل ترکمن – رودابه حمزه ای – رخساره قائم مقامی – آریا آرام نژاد – منیره حسینی – مسعود میری- رودابه حمزه ای – هاشم باروتی – مزدک موسوی – سمانه نائینی – محمد جاوید – زهرا مداح – بابک حیدری – معصومه بختیاری – رامیار منوچهر زاده – شادی قدیریان – علی ناجیان – آیدا وثوقی – ژینوس تقی زاده – سهراب کاشانی – حمید اسکندری – رضا صفریان – راضیه بهرامی- محمد حسین جنتی – جواد زهتاب – محمدرضا طاهری – مرتضی لطفی – فریدون عموزاده خلیلی – پریوش نظریه

 

منبع : سینما خبر


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:16 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

چند نکته بسیار مهم در پوشیدن شلوار جین که نمی دانستید

چند نکته مهم در پوشیدن شلوار جین که نمی دانستید


اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها باشید برای خرید شلوار جین استرس دارید. برای این کم کردن این استرس با ما همراه شوید.

برای اینکه بتوانید در خرید جین موفق عمل کنید قوانین ما را که برگرفته از گفتار ساده ” کلینتون کلی” صاحب  مجموعه ( چه چیز نپوشیم ) ” what not to wear” هستند مرور کنید.

1 – دوباره و دوباره امتحان کنید 
شلوار جین آبی برای امریکایی‌ها مانند پای سیب است. اما اگر شما هم مانند بسیاری از خانم‌ها باشید برای خرید شلوار جین استرس دارید. در واقع نزدیک به هفتاد درصد مادرها می‌گویند که قبل از انتخاب جین مناسب 4 عدد یا بیشتر را امتحان می‌کنند. اما Clinton Kelly مشاور مد و لباس و صاحب امتیاز what not to wear ( چه چیز را نپوشیم ) می گوید که به طور میانگین خانم ها در نمایشگاه TLC بیست عدد را امتحان می‌کنند! بنابراین ناچارا باید مدت زیادی به اتاق پرو رفت، اما Clinton Kelly برای ما توضیح می‌دهد که حداقل با این روش از دام خرید شلوار جین نامناسب و پوشیدن آن بیرون می‌آییم.

2 – روی اندازه بودن شلوار تمرکز کنید نه روی سایز نوشته شده بر آن 
شما لیبل روی شلوار را می‌خوانید و می‌بینید که نوشته روی آن برای سایز شما مناسب است. این اطلاعات خوب است. اما باید دقت کنید که تعریف یک کمپانی از به فرض سایز کوچک با تعریف دیگری متفاوت است. و وقتی که شلوار جین را می‌پوشید برخی از انها قدری با سایز تعریف شده متفاوت هستند و برخی دیگر تفاوت بسیاری دارند.Clinton Kelly می گوید متاسفانه هیچ نمودار جهانی برای سایزها وجود ندارد که بتوان بر اساس آن کار کرد. شما ممکن است در میان یک سری شلوار جین سایز 10 را بپوشید و در میان سری دیگر سایز 14? در این مورد نگران نباشید و به خاطر داشته باشید که خانم ها معمولا سه سایز را در جالباسی خود و در میان لباس های مختلف دارند. Clinton Kelly می گوید که وقتی در این مورد شک دارید حداقل دو سایز مختلف را با خود به اتاق پرو ببرید.

3 – به دنبال رنگ تیره باشید
جین های تیره تر به نظر متملقانه‌تر و شیک تر می‌آیند. Clinton Kelly می گوید : رنگ‌های همه کاره، کارآمدتر هستند و می‌توان از آن استفاده های مختلف کرد مثلا وقتی که شب برای گردش بیرون می‌روید و یا وقتی که می‌خواهید ظاهر کاری و رسمی داشته باشید قابل استفاده هستند.

4 – متمرکز نباشید
آگاه باشید که اگر جینی با هر اثری از سفیدی بخرید، مثل لکه های و یا خط‌های سفید روی ران‌ها یا زانو، آن سفیدی معمولا بر روی آن نقطه از بدن تاکید بیشتری خواهد کرد. Clinton Kelly می گوید که اگر جین اثری از سفیدی محو و یا واضح داشته باشد آن قسمت از بدن بزرگتر به نظر می رسد و به میزان قابل توجهی نظر دیگران را روی آن قسمت متمرکز می کند.

5 – شلوار جین مادر ها دوستان شما نیستند
هیچ چیز مانند پوشیدن شلوارهای مادرانه ( شلوارهای هایی که برای خانم‌های بچه‌دار طراحی شده‌اند ) سن شما را بالا نمی برد. شلوارهایی که فاق بلند هستند، رنگ روشن دارند و ساق آنها مخروطی است.
Clinton Kelly می‌گوید : خانم ها این شلوارها را دوست دارند بخاطر اینکه معمولا با گستره زیادی از افراد متناسب است. فاق آنها بلندتر است و دور کمر آنها بیشتر، برای همین با بسیاری از بدن ها جور در می‌آید اما در عین حال برای بسیاری از بدن ها قشنگ نیست. سریال “فرندز” را در اولین سالهای پخش آن به یاد بیاورید و اگر شلوار جین شما شبیه به مال “مونیکا”  است آن را دور بیندازید. و به جای آن یک جین کلاسیک را انتخاب کنید و آنقدر آن را امتحان کنید تا سایز مناسب خود را بیابید.

6 – اینها شلوارهای دخترانه نیستند
این موضوع که شما شلوارهای مادرانه نمی پوشید به این معنی نیست که باید شلوارهای دخترانه بپوشید. این یکی دیگر از “نه – نه” های مهم لباس است. Clinton Kelly می گوید : دختران جوان هم برای پیدا کردن سایز مناسب سایز بالغ و جوان بالغ را امتحان می کنند. اما در هر زمان که شما سایزی را تنها به این دلیل که برای نوجوانان است و یا جوانان است انتخاب می کنید به این معنی است که شما خودتان را نمی شناسید و سعی می کنید که خودتان را جوان نگه دارید. عکس این قضیه هم صحیح است. وقتی شما شلوارهایی که مناسب برای دختران جوان‌تر است را می‌پوشید خودتان را پیرتر نشان می‌دهید. به خاطر داشته باشید که شما مجبور نیستید جینی بپوشید که گرایش عموم به آن بیشتر است بلکه جینی را پیدا کنید که آن را دوست دارید و مدرن و براق به نظر می‌آید. اکنون زمان آن رسیده که خودتان باشید.

7 – جین خود را به همراه لباس های مناسب بپوشید
کفش و شلوار می تواننند کلاسیک باشند اما بخاطر داشته باشید که شلوار جین آبی هرگز نباید به همراه کفش بندی ورزشی سفید پوشیده شود.  Clinton Kelly می گوید این اولین اشتباه در لباس پوشیدن است که من دیده ام زنان امریکا مرتکب می شوند. این اشتباه ترین کار ممکن است چون به نظر می آید که شما آسان ترین راه را برای ترکیب کردن لباس انتخاب کرده اید و نشان می دهد که شما در لباس پوشیدن هیچ خلاقیتی به خرج نمی دهید.

و در آخر توصیه دیگری از  Clinton Kelly : لباس زیر شما از زیر شلوار بیرون می‌آید؟
از این اتفاق جلوگیری کنید. پوشیدن شلوار فاق کوتاه با لباسی که از زیر آن بیرون می آید تنها پنج دقیقه با بدنامی فاصله دارد. شاید بهترین توصیه این باشد : لباس زیر خود را درون شلوار جین نگه دارید.

سیمرغ


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:15 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

اقدام شایسته بازیکن تیم ملی بعد از گل زدن به لبنان + عکس


پیشرفت پرس- مطهره واعظی پور: امید عباسی آتش نشان فداکاری که در خاطر تک تک ایرانیان زنده است مردی که قالیباف بر تابوتش بوسه زد و گفت:” این شهید مایه افتخار همه همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران و به خصوص سازمان آتش نشانی است.” امشب در ورزشگاه آزادی به عنوان قهرمان ملی معرفی شد.

اقدام شایسته بازیکن تیم ملی بعد از گل زدن به لبنان + عکس

یاد قهرمانی این جوان فداکار ایرانی در زیباترین لحظه دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان و در زمان ثبت اولین گل ایران به حریف خود در قاب تلویزیون اشک شوق هزاران ایرانی را با قدردانی و تحسین همراه کرد.

اقدام شایسته بازیکن تیم ملی بعد از گل زدن به لبنان + عکس

سه شنبه شب و درحضور دهها هزار تماشاگر پرشور، محمدرضا خلعتبری زننده گل اول ایران ، پیراهن سفید تیم ملی را به دوربین نشان داد که بر روی آن نوشته شده بود ” قهرمان ملی امید عباسی” در این لحظه میلیون ها ایرانی با افتخار و غرور از این جوان قهرمان و فداکار یاد کردند و از اینکه در خلال شور و هیجان یک بازی ملی یاد و خاطره از جان گذشتگان فراموش نشده و ملی پوشان کشورشان از آتش نشان فداکار ، به شایستگی یاد کردند ابراز رضایت کردند و تا دقایقی مداوم دست از تشویق برنداشتند.

اقدام شایسته بازیکن تیم ملی بعد از گل زدن به لبنان + عکس

امید عباسی آتش نشان جوانی که در نهایت فداکاری و عشق برای نجات جان یک کودک زندگی خود را هدیه کرد و اعضای بدنش نیز امید به حیات را به چند انسان تقدیم کرد در لحظه حمله جانانه بازیکنان تیم ملی به دروازه لبنان، برای لحظه ای که در تاریخ ثبت خواهد شد یاد میلیون ها بیننده را با عشق و فداکاری گلباران کرد.

امید عباسی کسی است که شهردار تهران در صحبت هایش عنوان کرد:” پدر و مادر شهید عباسی با رزق حلال و تربیت درست این امانت خدا را این گونه به او باز گرداندند. همه ما در مجموعه شهرداری شما را – پدر و مادر شهید عباسی- مایه افتخار می دانیم و هیچ وقت شهید امید عباسی را از یاد نخواهیم برد.”

او یک قهرمان ملی است چه در بازی زندگی و مرگ و چه در بازی جوانمردانه فوتبال، نام امید عباسی تا ابد در ذهن همه ایرانیان گلباران و زنده است.


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:13 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]

سربازی که بن لادن را کشت تغییر جنسیت داد و زن شد + عکس

سربازی که بن لادن را کشت تغییر جنسیت داد و زن شد + عکس


وی همان سربازی است که موفق شد “أسامه بن لادن” رهبر سابق شبکه تروریستی القاعده را به قتل برساند.
خانم “کریستن” در گذشته مرد بوده و “کریس” نام داشت اما پس از بازگشت از مأموریت و پایان دوره خدمتش در ارتش،‌ زیر تیغ جراحی رفت و تغییر جنسیت داد. او اکنون دیگر مرد نیست بلکه شبیه یک دختر جوان شده است.
وی پس از پایان دوره خدمتش در ارتش آمریکا، کتابی تحت عنوان “شاهزاده جنگجو” تألیف کرد که هفته گذشته وارد بازار شد. او در این کتاب ماجرای حضورش در عملیات قتل بن لادن و سپس کشتن او به دست خودش را شرح داده و در پایان کتاب هم بیان کرده که پس از بازگشت به آمریکا تغییر جنسیت داده است.

سربازی که بن لادن را کشت تغییر جنسیت داد و زن شد + عکس

قاتل “أسامه بن لادن” می نویسد: بنده از کودکی احساس مردانگی نمی کردم بلکه همواره روحم لطیف و زنانه بود اما پس از کشتن بن لادن،‌ ابتدا افسرده شدم و سپس روحیه زنانگی در من بیش از پیش شد و در نهایت تصمیم خودم را گرفتم و تغییر جنسیت دادم.
او در ادامه نوشت: من در طول 20 سال فعالیتم در ارتش،‌ برای مأموریت به سه کشور بوسنی هرزگوئین، افغانستان و عراق رفتم و در هر سه جنگ حضور داشتم.


[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 11:13 عصر ] [ دختر و پسرای ایرونی ] [ نظر ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آخرین مطالب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 155
کل بازدیدها: 2173714